Shock Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Jacek,wielkie dzięki za podpowiedż.Nigdy nie zwracałem szczególnej uwagi na mocowanie silnika -takie jak opisujesz ale dobrze wiedzieć . Człowiek całe życie się uczy... Myślę że Kazek się nie obrazi ,pewnie sam przeczyta z zainteresowaniem . 1
amks22 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2014 Dzieki za podsunięcie pomysłu z tłumieniem drgań kiedyś też mocno zastanawiałem sie nad zastosowaniem takich tłumików wibracji ale jakoś się do nich nie przekonałem i zarzuciłem temat montuje silniki na sztywno i staram się zwracać uwagę na dobrą regulację silnika i dobrze wyważone śmigło oraz mocowanie osprzętu na izolacji piankowej Na pewno drgania robią swoją robotę widać to podkładkach tłumiących w serwach, wymieniłem już kilka kompletów, a i przetarty lub ułamany od wibracji przewód się zdarzył Prace z modelem niestety zwolniły ale wciąż do przodu cięgno gazu stabilnie poprowadzone maska na miejscu
Marcin Bełchatów Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Świetny model... piękny gratulacje ja również czekam z niecierpliwością na film z oblotu.
jpd Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 montuje silniki na sztywno i staram się zwracać uwagę na dobrą regulację silnika i dobrze wyważone śmigło Pozwolę sobie jeszcze na odrobinkę teorii. To co jest napisane w cytacie to jedno i nalezy o to dbać bez 2ch zdań. Jednak największe drgania w silniku tłokowym mają swoje źródło w naturze pracy silnika. I tu sie nie podskoczy wyżej nerek... Jako przykład weźmy silnik 2suwowy 1 cylindrowy i przeanalizujmy moment obrotowy w funkcji kąta - za 0 przyjmijmy górny punkt ruchu tłoka. W tym punkcie moment obrotowy jest największy a potem wraz ze zwiekszaniem kąta spada po otwarciu kanałów jest równy 0 a potem po zassaniu nowej mieszanki i zamknięciu kanałów znów spada - silnik odbiera energię od śmigła zeby spręzyć mieszankę. I najmniejszy jest tuz przed górnym punktem. I tu następuje "szrpnięcie momentem" - skowy jego wzrost. Z tymi drganiami należy przede wszytkim sie mierzyć i te tłumić. Zmniejszenie amplitudy drgań mozna uzyskac przez użycie smigla o wiekszym momencie bezwładności (tzw. cięższych). Jednak top powoduje wolniejsze "wkręcanie" się smigła na obroty ... Rownież na te drgania wpływa zwiekszanie suwów pracy/ obrót - spada amplituda - rośnie czestotliwość. Kolejne przykłady że lotnictwo to gra komromisów ... coś naprawiasz to coś musisz popsuć.
amks22 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2014 następna partia fotek z wieczornych prac osprzęt wstępnie rozplanowany pierwsze ruchy zapłon i zasilanie
amks22 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2014 Dziś maska została wypiłowana pod układ wydechowy Podstawka pod wyłącznik
Shock Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Ładnie ale oblot w tym roku mocno zagrożony.. (żartuję,nie poganiam Cię) Wg. mnie za mocne pasowanie tych otworów na rurki wydechu,powinno być trochę luzu wokoło.
robas69 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 za mocne pasowanie tych otworów na rurki wydechu,powinno być trochę luzu wokoło. Święta racja
samolocik Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Robert ,to nowość,nawet nie ma tego modelu w katalogu na 2014 rok. Grzegorz z Nastika mówił że to chyba pierwszy oficjalnie sprzedany/ściągnięty model . cena ... no cóż oficjalna jest jaka jest A cena nieoficjalna w Nastiku to 2.550 wiem bo pytałem. Żeby kupić taniej trzeba to zrobić za granicą: http://www.cmc-versand.de/Hangar9/Hangar-9-Valiant-30cc-ARF-arnr-61-HAN5060.html
amks22 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zadzwoń do Piotra z bocianmix.pl
robas69 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zadzwoń do Piotra z bocianmix.pl Kaziu, tam cena jeszcze wyższa (wiem - napisałeś żeby dzwonić). A opis z google - tłumacz żenujący .
f-150 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 A cena nieoficjalna w Nastiku to 2.550 wiem bo pytałem. Żeby kupić taniej trzeba to zrobić za granicą: http://www.cmc-versand.de/Hangar9/Hangar-9-Valiant-30cc-ARF-arnr-61-HAN5060.html No to już masz przechlapane Jak doliczysz przesyłkę to już tak różowo nie jest, 552 Euro.A jak przyjdzie uszkodzony to co zrobisz?Nie licz na to że Niemcy odbiorą na swój koszt. Co do ceny zawsze można porozmawiać ,ale na cenę niemiecką nie liczcie
amks22 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2015 Po świątecznej przerwie prace nad modelem ruszyły dalej miedzyczasie zbudowała się halówka i obijałem ściany na sali koszykówki Rozpiłowałem otwory na wydech w masce i wzmocniłem punkty mocowania maski do kadłuba Modół zapłonu i pakiet na miejscu Czas wkleić szyby ale zastanawiam się co było by najlepsze żywica,silikon czy wikol dolna osłona zwichrowała się i nawet po przykręceniu odstaje, szczeliny mają po 2mm Zastanawiam się jak to wyprostować
robas69 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Kaziu, na stronie Nastika i modelemax masz bardzo dobry klej do kabin. Białe mleczko. Zaraz Ci poszukam.
dyra63 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Bardzo dobry klej do kabin http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=21_49_588&products_id=11434
robas69 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Potwierdzam, Adam mnie wyprzedził, ale to ten którym kleiłem oszklenie kabiny w Moravie.
Damian73 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Cześ Kazek. Spróbuj nasączyć osłonę alkoholem i przyciśnij, a nawet przegnij w drugą stronę i zostaw aż wyschnie, może tak da radę. Kazek daj znać kiedy oblot, muszę to zobaczyć. Model zaje....
Corsair LZ Opublikowano 10 Stycznia 2015 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Ten polecany klej do oszklenia jest świetny. Rzadki, więc od razu dodam, że w miarę świeży dobrze się ściera czymś zwilżonym denaturatem.
amks22 Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Opublikowano 21 Lutego 2015 Dzięki za porady , model oszklony i klapki wyprostowane Pogoda ostatnio dopisuje i o mało co nie padła decyzja o oblocie w dniu dzisiejszym. No cóż, skończyło się tylko na paleniu silnika, kołowaniu i spacerku za modelem . Jak narazie wszystko wygląda bardzo dobrze. Waga modelu bez paliwa wyszła 7,45 kg . Kilka fotek: 1
Grzesiek . Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Piękna maszyna, jak będzie oblot to koniecznie daj znać
Rekomendowane odpowiedzi