Skocz do zawartości

Budowa silnika parowego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie wiedziałem gdzie dokładnie umieścić ten wątek dla tego ewentualnie proszę o jego przeniesienie do odpowiedniego działu.

 

Jako ,że spodobały mi się ostatnimi czasami małe silniczki parowe zamierzam zbudować o to taki model silniczka parowego (oscylacyjnego) napędzanego sprężonym powietrzem (prototyp)

 

Narazie z pod tokarki TSb 20 wyszedł cylinder :

 

Dł: 93mm

Srednica wewn 24,5

 

 

Całość z POLIAMIDU

 

post-12809-0-33552300-1416647351_thumb.jpg

 

post-12809-0-19850100-1416647360_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moznaby pomyslec, ze na forum modelarskim komunikuja ludzie o pewnym wyrobieniu technicznym, zwracajacy uwage na prawidlowe nazewnictwo, a tymczasem jeden za drugim, niczym papuga owo "fi" powtarza.

Sorry, ale średnica w Polsce to fonetycznie "fi". Tak uczą. Poprawna pisownia "ø" W tekstach technicznych z wygody/lenistwa zastąpiony "fi". Podobnie jak teraz używane jest "m2" zamiast "m2" lub ew "m^2"

 

Ale to wszystko jest OT w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarosław ma rację, gdyż należy zawsze trzymać się zasad ustanowionych i porządkujących porozumiewanie się techniczne.

Moje "trzy grosze":

1. Znak "ø" jest SYMBOLEM a w związku z tym się go nie wymawia tak samo jak nie wymawia się znaku drogowego np. " Niebezpieczny zakręt w prawo". Znak to tez symbol..."ø 30" oznacza tylko i wyłącznie (i tak należy wymawiać) "średnica trzydzieści milimetrów"

2. Wg PN, DIN i GOST symbol "ø" może występować WYŁACZNIE na rysunku technicznym i to łącznie z cyfrą a nie np. z literą.

3. Przyjęło się w języku pisanym i mówionym (ostatnio) średnicę określać jako "fi" jako że powszechnie wiadomo, że mówić i pisać można wszystko ale rysować to już - nie... Wspomnę tylko, że w znanym i popularnym edytorze aby uzyskać napis "ø 30" trzeba najpierw wpisać "f30" następnie zaznaczyć literkę "f" i nacisnąć Shift-Ctrl-Q....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poliamid absolutnie nie nadaje się na cylinder, tym bardziej parowego silnika. Poliamidy chłoną wilgoć i zmieniają wymiary. Jeżeli już chcesz robić cylinder, zrób go z brązu lub choćby mosiądzu. Wygodniej i poprawniej w tekście użyć słowa średnica ostatecznie literkę D a nie " Fi" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik będzie napędzany sprężonym powietrzem i wątpię ,żeby aż tak bardzo spuchł od wilgoci ,że zablokuje tłok,prędzej go doszczelni.

A jesli chodzi o mosiadz to dosyć drogi materiał , więc po co mam się przykładać do zbudowania tego z mosiądzu jak moze nie działać ,a tak zbuduje sobie prototyp i będe miał pewność ,że właściwy silnik będzie działać

 

Tak czy siak robota wre

zmieniłem scenerię zdjęcia bo na wcześniejszej nie było nic widać

wytoczyłem  pokrywy cylindra wchodzą na wcisk

i tłok

 

post-12809-0-73799000-1417292942_thumb.jpg

post-12809-0-39782000-1417292956_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.