bfis Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Fan Cub Ja w swoim użyłem takiego http://www.perfecthobby.pl/3423-silnik-3f-emax-gt-2218-09 i wystarcza . Silniki E-max serii GT są praktyczne z uwagi na swoje uniwersalne mocowanie . W Fan Cubie potrzeba silnika z mocowaniem od strony osi ( za wręgą). Mój model wygląda tak:
Elkojote Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2014 Bardzo ładny ! i nie masz jakiegoś odczucia braku mocy ?? lata ok ??
robertus Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Wg specyfikacji funcub do lotu waży ok 1100gram a ten silnik daje 1400g ciągu, jakieś jeszcze pytania?
Elkojote Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2014 No własnie według danych ja to rozumiem tylko nie wiem co jest z tym nadmiarem mocy i tymi potężnymi silnikami proponowanymi tutaj do FC . Sam widzisz jaka rozbieżność i być tu zdrowy
robertus Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Tak, też zauważyłem tendencję na forum, że do wszystkiego ładuje się silniki z dużym nadmiarem mocy. Po co w takim razie samolotowi skrzydła? Dla funcuba jak będzie 1:1 to będzie bardzo dobrze. To trener w końcu.
Elkojote Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2014 Ok wezmę ten http://www.perfecthobby.pl/3435-silnik-3f-emax-gt-2812-09 lekki ze sportowym zacięciem i tym sposobem posłuchałem Was wszystkich .
Elkojote Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2014 A tak jeszcze jak Was tu mam, bec w regulatorze musi miec wiecej niż 3A jak będzie 6 serw ? Ma to coś z tym wspólnego czy coś myle ?
robertus Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 W specyfikacji serw masz napisany jaki pobór prądu mają. Jak analogowe 9g to nie.
TeBe Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Pamiętaj, że jak będziesz zasilał klapy z jednego kanału, to potrzebujesz odwracaczkę.
Elkojote Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2014 No własnie u Ciebie wyczytałem o tym magicznym urządzeniu .. takie wyszukałem http://abc-rc.pl/p/53/2001/rc-signal-reverser-rewers-serw-turnigy-akcesoria-do-serw-serwa.html Ale teraz tak się zastanawiam to ma być w skrzydle schowane ? na drodze do serwa ? nie za duże to , upcha się ?
TeBe Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Będzie dobre. Ja używam odwracaczki ze spowalniaczką, klapy bardziej realistycznie się otwierają ;-) Nie, nie w skrzydle, w kadłubie zaraz za kabelkiem Y.
Elkojote Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2014 Spowalniaczkę też gdzieś oglądałem ale jakoś cena do mnie nie przemówiła to chyba 70 zł kosztowało .Nie chciał bym żeby moja gwiazdka zgasła zanim rozbłyśnie do końca .
Klucha Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Ogon ma lekki ale wystarczy miec pakiet wcisniety do samego tylu i jest ok. A regulator mam sporych gabarytow i jest pod silnikie. Pewnie gdyby byl za przegroda byloby lepiej. Dzis aktywowalem klapy. Zobaczymy jaka roznica.
samolocik Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 A mój Fun Cub zamiast "odwracaczki" miał odwrócone serwo i klapy pięknie chodziły na jednym kanale i ręcznie zrobionym kabelku Y A co do BECA to miałem w nim regulator Dualsky XC-65 lite ze względu na duży prąd beca - 4A.
Wojtek Sz Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Pamiętaj, że jak będziesz zasilał klapy z jednego kanału, to potrzebujesz odwracaczkę. Tomek można bez "odwracaczki" jedno serwo odwrócone. zdjęcie ze strony http://www.funcubparts.com/featured_cubs.html
TeBe Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 No można, ale trzeba rzeźbić w skrzydle
Adas Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Heja. Ja do swojego Apprentice 15e 1475mm rozpietości, po małej kraksie przy lądowaniu,(duża trawa i zapikował lekko silnikiem okazało się że oryginalny silnik ma wirnik (kręcąca się obudowa) z plastiku, i sobie delikatnie pękł i obcierało o magnes, choć to odkryłem dopiero po kolejnym starcie i udanym już lądowaniu, silnik pomimo to dał rade wyrwać go do góry.. ), i też szukałem co by podeszło do takiego trenerka, zasilanym 3S 3200mah w oryginale, dodatkowo tej samej wielkości (o parę gram ciężejszy) zakupiłem Zippy 3S 4000mah (żółte pakiety), oraz silnik EMAX GT2820/07 850Kv maksymalny ciąg 2400gram (oczywiście tyle to on osiąga przy pakiecie 4S), przy 3S i śmigle 12x6 pewnie coś w okolicach 1500 gram. Silnik naprawdę fajnie wykonany, dwa sposoby montażu za wręgą i przed, żadnych problemów, jestt lpiej niż w oryginale, praktycznie po dodaniu gazu do dechy, ster wysokości do siebie i samolot w powietrzu.
Klucha Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opcji jest wiele ja aby zmniejszyc koszty mialem dwa kable to zrobilem sam kabel Y i przerobilem serwo (podgladnolem na youtube) . Ja mam duzy zapas na silniku i regulatorze bo bralem porawke na naprawy i pewnie konieczny wzrost wagi (klej wzmocnienia i drobne modyfikacje). Musze zwazyc te moje cudo. Ale to skutek mojego narwania na nauke latania a sie ucze
Elkojote Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2014 Dyskusja na temat odwracaczki przypomniała pewną historie jak to po jarmarku chodził gość który na całe gardło krzyczał "maść na szczury sprzedam ... maść na szczury " . Podchodzi do niego gość i pyta "a jak to ma działać ?? " , facet tłumaczy " łapiesz Pan szczura smarujesz pan dokładnie całego maścią i szczur do trzech dni zdechnie " Potencjalny kupiec pyta dalej " ale jaki to ma sens ?? jak go już złapie to mogę go od razu ukatrupić " Na co sprzedawca mówi " można tak ,a można i tak " Dokładnie jak z tymi sposobami na te klapy ! można tak a można i tak !
Rekomendowane odpowiedzi