marcys193 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Panowie, dziś udało się oblatać ToTo po zmianach jakie zaproponowaliście. Przypomnę masa do lotu 690 gram, silnik Emax XA 2212 na smigle 8x4 i pakiecie 3S. Zaklinowanie skrzydła 4 stopnie, skłon silnika 2 stopnie. Samolot w zeszłym tygodniu ładnie szybował tak jak pisałem wcześniej. Dziś niestety samolocik na włączonym silniku zachowywał się dokładnie jak ostatnio, po mocnym wyrzucie od razu pik w górę, przeciągnięcie i pinowo w dół, jak udało się ustabilizować pierwszą fazę lotu to ogon opadał i znowu to samo przeciągnięcie i samolot w dół. SC starałem się zrobić jak w planach, dodatkowo poświeciłem czas by wyważyć samo skrzydło. Jednak wysiłki legły w gruzach, a model ma tendencje do mocnego podrywania nosa w górę mimo skłonu silnika. Po tych oblotach stwierdziłem, że nie będę już kombinował z smigłem 9x6. A po ostatnim locie kadłub Toto znajduje się już w krainie "wiecznych lotów"... Powiedzcie mi teraz czy jest sens odbudowywać czy może warto spróbwać z jakimś innym modelem? Może macie jakąś inną propozycje na której mógłbym się uczyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 A odruchowo nie ciągnąłeś wysokości na max w górę przy starcie? Pakiet miałeś przymocowany? Bo może przy wyrzucie się cofnął i razem z nim SC poszło do tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Nic z tych rzeczy, wszystko było na swoim miejscu nawet po krecie, steru nie ruszyłem aż tak długo nie leciał no i zastosowałem się do wszystkich rad:) po prostu widać, że albo coś całkowicie zepsułem już na etapie budowy albo po prostu nie jest to samolot dla mnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Toto 1 i Toto7 to jest model doskonały, Toto 0 jakoś tak od początku wydawał mi się jakoś nie tego:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Mnie trochę nie pasowała odległość skrzydła od statecznika poziomego... Może jedeno przeszkadzało drugiemu? Jak szukałem w "świecie" informacji to nie mało osób miało problem z wyważeniem czy pierwszym oblotem Nie mniej jednak samolocik jest prosty w budowie i w lataniu powinien być taki sam. Może waga? z tego co się zorientowałem w oryginale powinien ważyć coś koło 300-400 gram, u mnie to prawie 2 razy tyle i to nie dlatego że tak wyszło a tak chciałem... Wiem też, że dużo modelarzy poleca ten samolot na start.. ale u mnie chyba nie zdał egzaminu:( i może muszę szukać czegoś innego ? Dla zainteresowanych to co zostało po ostatnim upadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Zachwalałem już w innym wątku , zachwalę i tu .... Magnum , zrobisz szybko , prosty w budowie i szybki w odbudowie a radochy z latania będziesz miał że cho cho ! Tu link poczytaj http://pfmrc.eu/index.php?/topic/48154-magnum-fff-m%C3%B3j-nowy-model/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Jakim cudem wyszedł ci 2x cięższy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Gdyby się tak rozczytać to prawie 700 g i to śmigiełko 8x4 no nie wiem .. jak dla mnie za małe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Ten silnik ma 3 wykonania. Jeśli to była wersja 1400kV, to na śmigle 8x4 miał około 800-900g ciągu. Dla takiego stosunku waga/ciąg i starcie na pełnym gazie wystarczył minimalnie za mały skłon, żeby model wykonał to, co wykonał. I tak dobrze, że nie zrobił pętli i nie przyłożył pilotowi w plecy . Moja rada na przyszłość. Do modeli do nauki dobierać mniejszy silnik. EDIT. Doczytałem, silnik w wersji 980kV, więc ciąg okolo 560 g. Nie zmienia to zasadniczo mojej diagnozy. Za mały skłon, świeca na pełnym gazie, ciąg mniejszy od wagi, więc jazda w dół i kret. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Wg, informacji z pierwszego postu w tym temacie to silnik 980KV czyli na 3s ze śmigłem 8x4 ciągnął ze 300-400g max. Ale toto poleciałby i mimo to. Bardziej przyglądałbym się tej łacie żywicy na ogonie - to naprawa czy tak było od początku? To swoje waży. Nie znalazłem też foto z rozmieszczeniem wyposażenia. Ale co fakt, to fakt. Silnik i pakiet 3 razy za duży do tego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Silnik na 3S i śmigle 8x4 ma zmierzone 480 g ciągu, model ważył coś około 690 g (i to nie jest tragedia) więc mocy było w brut, na smigle 9x6 było ciągu przeszło 700 g, zresztą filmiki z pomiarów są na 1 stronie tego tematu. Co do wagi, jako że miałem dostęp od ręki do takich a nie innych elementów wyposażenia to na nich stanęło, sam pakiet waży jakieś 290 g (3S 2800 mAh). Silnik nie jest ciężki bo jakieś 50 g. Obciążenie powierzchni 43 g/dm2 więc też nie jest za duże, a model był wyważany tak jak sugerują to plany. Łata na ogonie to po naprawie, fakt. Co nie zmienia faktu, że Toto i ja za bardzo się nie rozumiemy Jednak jestem zdania, że silnik i pakiet nie mają tu nic do rzeczy, winne są błedy konstrukcyjne w wykonaniu młodego modelarza. Bo model latający z opadniętym ogonem pod kątem 60 stopni na 50% wychylenia drążka gazu to naprawdę wyczyn w szczególności, że ładnie się wyważył w domu a w powietrzu latał jak chciał a wyposażenie nawet po krecie było tam gdzie je ustawiłem Rozmieszczenie wyposażenia silnik, regiel pod owiewką, pakiet wystawał ok 1/5 poza linie 1 kołków (w stronę silnika), a na końcu odbiornik. Serwo SW umieszczone za wręgą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilDudek Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Kolego masz niedaleko do Mielca. Podjedź kiedyś do Tuszowa Narodowego na lotnisko. Tam na pewno znajdzie się ktoś kto pomoże i pokaże co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Kolego masz niedaleko do Mielca. Podjedź kiedyś do Tuszowa Narodowego na lotnisko. Tam na pewno znajdzie się ktoś kto pomoże i pokaże co i jak W tej sytuacji to jest najlepsze możliwe rozwiązanie. Niech doświadczony modelarz popatrzy (jeśli znów zdecydujesz się na odbudowę) bo tak to wróżenie z fusów. Bez filmu nic kompletnie nie można powiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Hmm, tak siędzę i się zastanawiam... i coś mi nie pasuje... Skoro skrzydło było na + 4 stopnie zaklinowane a silnik miał skłon -2 stopnie to relatywnie wychodziło 6 stopni... A to już bardzo duży kąt strugi powietrza kierowanej na skrzydło... i tak myślę czy przez przypadek zmieniając obie rzeczy sam sobie nie zaszkodziłem. Idąc tym tropem SC powinien być wtedy bardziej z przodu tak myśle żeby nie wyrywało samolotu momentem silnika w góre a ogon nie opadał. Więc przy odbudowanie wystarczyło by zastosować skłon silnika -2, -3 stopnie i wykłon w lewo a skrzydło zostawić na zero jak w projekcie. Zaczynam kombiować bo zostałem przekonany do odbudowy ToTo, by nie dać za wygraną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek67 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 (edytowane) Cześć. Marcin według mnie masz zbyt duży kąt zaklinowania skrzydła. Z tego co widzę na planach, ToTo ma profil Clark Y, a ten profil leżąc na płasko już ma kat natarcia ok 2 stopnie, Ty dodałeś jeszcze 4. Miałem podobną sytuację w Wicherku, w którym zrobiłem skrzydła na profilu Clark, model mimo prawidłowego wyważenia i dużego skłonu silnika bardzo mocno zadzierał, dopiero zastosowanie grubej podkładki pod spływem spowodowało, że model zaczął pięknie latać. Zrób tak jak jest w planach i nie kombinuj pozdrawiam Krzysiek. Edit Przypilnuj też właściwego, zgodnego z planami kąta zaklinowania statecznika poziomego. Edytowane 19 Stycznia 2015 przez Krzysiek67 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 No czyli dobrze kombinuje, żeby następnym razem nie ryszać skrzydła a tylko zrobić skłon silnika jak w planach i ewentualnie wykłon w lewo i tyle Teraz postaram się wykonaćnowy kadłub z dużo większą dokładnością. Trzeba się przyłożyć na 110 % i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Tak jak było mówione, Clarkopodobne mają same z siebie zaklinowanie +2. Wyznacz oś kadłuba, zaklinuj dolną powierzchnię płata na +1 do +2, statecznik poziomy na -1, skłon bezpiecznie na początek 3 stopnie i musi polecieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 A czy zaklinowanie statecznika poziomego na -1 nie sprawi właśnie skierowania ogona w dół i znowu ostrego piku w górę? Nie lepiej by było na 0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Koniecznie musisz cos poczytac z teorii... http://www.piotrp.de/MIX/ewd.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi