Konrad_P Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Tylko Wojtek zrób jakieś testy na sucho, tj. przed lotem. Kiedyś próbowalem podładować pakiet poprzez złącze balansera ,prąd nie przekraczał na pewno 2A no i wtyczka balansera się efektownie zapaliła. Fakt, że nie zastosowałem miedzianych wtyczek tylko stalowe druty więc może opór za duży i się zagrzało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Zagrzało się na pewno, ale z innego powodu. Raczej zwarcie na drutach włożonych do wtyczki. Stalowe, miedziane, srebrzanka - w tym wypadku bez większego znaczenia. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Dzisiaj ciąg dalszy prac przy Fascination, czyli:założony silnik,regulator,UBEC ze złączem JST-XH do brania prądu z pakietu,wklejone serwa w skrzydłach,zrobione mocowanie centropłatu (kołek ustalający i dwie śruby mocujące)wklejona półka na elektronikę,wklejona półka na serwo kierunku,założony kołpak,przyklejone zawiasy lotek i klap (z dwóch stron taśma klejąca).Pozostał do "uzbrojenia" ogon, założyć dźwignie z popychaczami, przykleić osłony na serwa, ustawić aparaturę.To co na już wygląda tak A teraz ciekawostka z prośbą o wyjaśnienie.Do odbiornika podłączony jest regulator Turnigy Plush 60A z odłączonym "plusowym" (czerwonym) kabelkiem.Do regulatora podłączony jest silnik.Do odbiornika podłączony jest UBEC.UBEC zasilam z tego samego pakietu co silnik wykorzystując złącze serwisowe JST-XHPo podłączeniu zasilania odbiornika z UBEC'a i podłączeniu tylko dodatniego przewodu regulator-silnik silnik odgrywa swoją melodyjkę i jest gotowy do pracy. O dziwo! normalnie pracuje.Czyżby masę tzw. minus brał z BEC'a regulatora?Dzięki za wyjaśnienie. EDIT: 1 maja coraz bliżej a Fascination jeszcze taki niedorobiony.Dzisiaj przyszła pora na zamontowanie serwa w ogonie.Poszło bez problemów choć czasu trochę zżarło.Mam nadzieję, że serwo w locie nie odpadnie. Ostatecznie zostało zapakowane w koszulkę termokurczliwą i przyklejone od wewnątrz do ściany statecznika pionowego klejem epoksydowym. Następnie w szczelinę między bok serwa a drugą ścianę statecznika pionowego, leciutko na wcisk, został wklejony klocek z balsy wielkości serwa, celem usztywnienia owego serwa. To wklejenie zrobiłem na CA.Wyszło tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Columb Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 To jest pytanie podpucha? Czyżby masę tzw. minus brał z BEC'a regulatora? Zgaduję : Dokładnie tak, w tym przypadku zasilanie odbiornika, czyli "+" i "-" z bec-a regulatora nie są separowane. BEC i UBEC mają wspólną masę przy podłączeniu do jednego źródła. Mimo wszystko polecam podłączyć "-" z UBEC-a do odbiornika, raz że masz pewniejsze zasilanie odbiornika a dwa będzie zgodniej ze sztuką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Krzysztof oczywiście jest tak jak mówisz. Regulator z odłączonym BEC'iem jest podłączony do odbiornika i za pomocą złączy gold 4mm ( + i - ) do pakietu a z drugiej strony za pomocą złączy gold 3,5mm do silnika. UBEC jest podłączony do odbiornika a z drugiej strony za pomocą złącza JST-XH do tego samego pakietu co regulator i silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Weekend był dość pracowity i... można powiedzieć nerwowy.No nie da się na spokojnie wytłumaczyć kobiecie, że w pokoju o wymiarach 4,5x3,5m nie ma dla niej miejsca jak ustawia się wychylenia powierzchni sterowych szybowca o rozpiętości 3,6m.Co prawda spałem w tym samym łóżku co zawsze ale śniadania dzisiaj nie było.Do dokończenia zostało zrobić mocowanie kabiny, przykleić osłony na serwa i wyważyć to maleństwo.Tak przy okazji jest to mój pierwszy model, który ma ustawione zakresy wychyleń powierzchni sterowych tak jak podał producent Dzięki jak zawsze odpowiednim, stonowanym i jakże cennym komentarzom mojej żony na samym początku filmu pomyliłem modele. Oczywiście nie Antares tylko Fascination Wyszło to tak 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 mam pytanie wojtek odnosnie klap czy po zamontowaniu serw masz jakies minimalne luzy na nich ??? bo ja niestety zamontowalem w idealu nowe serwa turnigy 778 i nadal sa :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Na chwilę obecną (19:43) zostało tylko wyważenie modelu Łukasz luzu nie mam ale mogę w zakresie 1,5mm poruszać lotką lub klapą zresztą sterem kierunku i wysokości też ale wynika to raczej ze sprężystości materiału jak z luzów i trzeba przyłożyć do tego trochę siły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Moim zdanie te luzy o których mówi Wojtek to są na dźwigniach a nie na serwach. Poza tym tak małe luzy jak pisze Wojtek przy tej klasie modelu nie odgrywają bardzo dużego znaczenia. To jest termik do wożenia się po niebie a nie szybkiego latania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Konrad chodzi o luzy jakie ma Benon_ZN na swoich TYG 778 a nie u mnie. U mnie luzy są prawdopodobnie: Klapy/lotki - serwo w termokurczce przyklejone do skrzydła (rdzeń styro) Kierunek - pull-pull na linkach Wysokość - snap kulowy i dźwignia L z tworzywa przenosząca napęd na pływający ster wysokości (długość ramienia dźwigni ok. 5-6cm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 No własnie o tym pisałem, że jeśli są to na snap-orczyk lub snap-dźwignia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 OK, źle się zrozumieliśmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Panie Wojciechu, ile waży gotowy do lotu ? Pamiętam że w/g prognozy nie powinien przekroczyć 3kg jednak często prognoza pozostaje tylko prognozą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Benon - chciałem zamontować na klapach 778..... i zrezygnowałem ! Kupiłem 2 szt. Chciałem je włożyć do Jantara na klapy. Testując na stole przed montażem zauważyłem, że 1 serwo ma znacznie większe wychylenia niż drugie.... Końcowe punkty udało mi się zgrać ustawiając ATV jednego serwa na 150% a drugiego na - 120 %. Końcowe punkty z grubsza pasowały natomiast to co było pomiędzy - włos jeżył się na głowie ! Raz jedno serwo przeganiało drugie, chwilę dalej - odwrotnie... Na dwóch różnych kanałach - nie zwróci się na to uwagi. Na klapach czy "V" - dyskwalifikacja ! Do szuflady !!! Ta moja szuflada robi się coraz "cenniejsza". - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 mam takie samo zdanie jak Jurek sprawdzone zostaly wczesniej mocowania na snap-orczyk lub snap-dźwignia jak wczesniej wspomnialem luzow brak.Widac golym okiem ze luzy sa ewidentnie na serwie wczesniej mialem zastosowane hextronik D-MG16 Digital Metal i byla podobna sytuacja zainwestowalem w 778 i sie zawiodlem!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Ja ma w trzech Falconach 777 i sobie chwalę. Fakt kupowane ze 2 lata temu i luzów na serwach nie mam. Nie wiem czemu akurat na 778 występują czyżby inny producent? Więcej powiem do Relaxa kupiłem w zeszłym roku KST135MG i porównując je z 777 to te KST mają ogromne luzy od nowości. Myślę że mogliście trafić na jakąś wadliwą partię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Panie Wojciechu, ile waży gotowy do lotu ? Pamiętam że w/g prognozy nie powinien przekroczyć 3kg jednak często prognoza pozostaje tylko prognozą... Jak go wyważę to go zważę a póki co to jest takie na chybił-trafił. Wagę zawsze można zmniejszyć lub zwiększyć w granicach 100 - 150g. Kwestia silnika i pakietu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Ale szok!policzyłem wagę tej gadziny i:kadłub z kabiną - 295gcentropłat - 870glewe ucho - 374gprawe ucho - 356gster kierunku - 13glewy ster wysokości - 21gprawy ster wysokości - 20gkołpak ze śmigłem 35g (?)silnik 180gregulator 60gUbec 7,5gserwa 105g (6szt * 17,5g)pakiet 337gbalast 150gRazem 2823,5g Doliczając klej, kable, wtyczki nie powinienem przekroczyć wagi 2900g do lotu, co przy powierzchni 76,7dm2 daje obciążenie 37,8g/dm2Nie ukrywam, że jestem pod wrażeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Wojtku zważ go na wadze .... tak z ciekawości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi