Skocz do zawartości

Fascination by Topmodel cz


wojcio69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jerzy Markiton

Wojtku !

Przejdź się do Castoramy czy innego Reala... Jest (bywa) taka fajna czeska Tessa  (niestety 45-50mm szerokości)). Zazwyczaj leży pomiędzy identycznie wyglądającymi ale cieńszymi taśmami pakowymi....  Wygląda na to, że obsługa ich nie odróżnia. Na zawiasy do większych modeli - idealna. Poprzednią rolkę kupiłem z 10 lat temu w Czechach. Skończyła się w modelarni  i namierzyłem chyba - w Castoramie ? Nie mam pomysłu jak odwinąć i wysłać .... całej rolki się nie pozbędę !

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No i se dzisiaj polatałem :(
Zimny wiatr z północy-północnego zachodu, noszenia zero i...
Pamiętajcie jak lądujecie z wysuniętymi klapami albo z butterfly'em aby tuż przed przyziemieniem je schować.
Ja dzisiaj zapomniałem, no najzwyczajniej w świecie zapomniałem.
Na szczęście skończyło się tylko na spalonych dwóch serwach od klap i niestety spalonym odbiorniku.
 
post-880-0-94101900-1461437520_thumb.jpg
 
post-880-0-62728600-1461437547_thumb.jpg
 
post-880-0-68089200-1461437579_thumb.jpg
 
Serwa już wymienione na TGY 777MG i odbiornik na Futaba R6308SBT 2.4GHz FASST
Dobrze, że SkyAssistant nie oberwał rykoszetem :)
 
post-880-0-16675800-1461437795_thumb.jpg
 
post-880-0-23827000-1461437837_thumb.jpg

 

post-880-0-80509500-1461437882_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dziecka mi wpajano do głowy:

Jak coś robisz, to rób raz a dobrze aby nikt nie musiał po tobie poprawiać.

No i tak mi zostało do dzisiaj.

Fakt, że jak podszedłem do modelu to zauważyłem, ze jedna klapa jest minimalnie opuszczona.

Pierwsze co zrobiłem to chciałem ją wytrymować ale zauważyłem, że nie reaguje i dopiero w tym momencie skontaktowałem, że coś jest nie tak.

Model na ramię, idę koło samochodu, zdejmuję aparaturę i dopiero teraz odłączam pakiet w modelu :)

 

Marek spoko, teraz już będę pamiętał, aby wyłączyć klapy przed przyziemieniem, a za Pana stawiasz szkocką ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam podczas uderzenia, schodzenia szybko na klapach musiało powstać dość spore zwarcie... skoro odbiornik też ugotowało. 

Właściwie jedyna możliwość uszkodzenia odbiornika i aż takiego wysmażenia serwa to dużo za duże napięcie zasilania. Zerwij może termokurcz z tego odbiornika i zrób fotkę z bliska - co (jaki element elektroniczny) tak się zagrzał ? Nie ryzykowałbym ponownego uruchamiania instalacji bez ustalenia przyczyny tego incydentu. Nie sądzę , aby lądowanie na klapach było tego powodem, bo niby czemu ? Każde serwo jest przystosowane do przyjęcia znacznej kontrsiły i to nie przez taką chwilkę, jaką trwa lądowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie jedyna możliwość uszkodzenia odbiornika i aż takiego wysmażenia serwa to dużo za duże napięcie zasilania. Zerwij może termokurcz z tego odbiornika i zrób fotkę z bliska - co (jaki element elektroniczny) tak się zagrzał ? Nie ryzykowałbym ponownego uruchamiania instalacji bez ustalenia przyczyny tego incydentu. Nie sądzę , aby lądowanie na klapach było tego powodem, bo niby czemu ? Każde serwo jest przystosowane do przyjęcia znacznej kontrsiły i to nie przez taką chwilkę, jaką trwa lądowanie.

Gdyby było zbyt wysokie napięcie uszkodziło by tylko 2 serwa a nie wszystkie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby było zbyt wysokie napięcie uszkodziło by tylko 2 serwa a nie wszystkie ? 

Dokładnie.

Wydaje mi się że tu miało miejsce kilka zbiegów okoliczności. Pierwsze serwo zostało podczas lądowania przeciążone, poszło za duże natężenie prądu i usmażyło odbiornik, po drugie silnik sie przegrzał i zapalił co skutkowało wytopieniem obudowy. Cud boski że nie zjarał się cały model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.