Skocz do zawartości

Fascination by Topmodel cz


wojcio69

Rekomendowane odpowiedzi

Konradzie z takim pakietem model wyważa się prawidłowo, bez balastu w dziobie i na ogonie. I tutaj moje zdziwienie że model na tyle zrobiony lekko tzn jest tam to co przewiduje producent a wychodzi jednak w całość dość ciężko. Porównując Fascynata Wojtka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas na lotnisku sa 2 Fascynacje z TM.

 

Z tego co pamietam jedna z nich wyszla kol. Slawkowi tez jakies 3300g RTF  z pakietem 4S (3000 mAh ?)  bez dodatkowego 'balastu'.

 

Poprosze Slawka, ktory jest bardziej w temacie,  zeby podal wagi tych modeli i SC na jakich lataja ( tu moga byc duze roznice ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze będę bardzo wdzięczny za dodatkowe informacje, bo nie ukrywam że trochę nurtuje mnie waga a bardziej różnica wagi między moim a modelem Wojciecha. W ostateczność MVVS-a który będzie napędzać model można będzie dociążyć ołowiem ale czy warto ? dołożyć ołów bliżej silnika by wyważyć model mniejszym pakietem. Sądzę że wiele na tym nie zyskam, a wozić balast zamiast prądu to trochę bez celu, lecz może ktoś ma inne zdanie które wezmę pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr wywołał mnie do tablicy, więc podzielę się swoją konfiguracją.

Fascination V ARF Topmodel.cz usterzenie motylkowe

 

Prop:               Aeronaut CAM CARBON 13x8

Kołpak:           MPJet alu TURBO 40/5.0/8

Silnik:              Turnigy GliderDrive SK3 Competition Series - 3858 - 4.6 840kv

ESC:              HobbyKing YEP 80A (2-6S) SBEC Brushless Speed Controler

Baterie:           Zippy Compact 4S 3300 mAh 35C

Odbiornik:      GRAUPNER/SJ HOTT GR -18+3XG+3A+VARIO

Sensory:          GRAUPNER/SJ HOTT VARIOMETR

Serwa:             6xHitec HS-82MG

Model doskonale wyważył się pakietem, SC w odległości 110mm od natarcia płata

Waga RTF:
post-16742-0-23661500-1465235371_thumb.jpg

post-16742-0-92529500-1465235578_thumb.jpg

post-16742-0-14115800-1465235647_thumb.jpg

post-16742-0-74912800-1465235723_thumb.jpg

post-16742-0-97188200-1465236017_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to przepraszam.

 

U Was na ogonie jest V-ka czyli lzej.

 

A i srodek ciezkosci macie mocno inny z tym podanym tu w watku.

 

Slawku a nie pamietasz ile Piotra wazy ? Zastanawiam sie skad ja wzialem to 3300g ??

 

 

PS

Slawek dobrze byloby popychacze V-ki umiescic na krotszym ramieniu (pierwsza dziurka na orczyku od osi obrotu albo I jeszcze blizej) aby w pelni wykorzystac mozliwosci serwa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr ma inny zestaw
Silnik RAY G2 C3548- 900kV
Regler RAY SBEC 70A
Serwa Tower Pro
Zasilanie 2 x 3S 2200 mAh 25/30C połączone równolegle
Waga do lotu 3000g


Waga Faktycznie imponująca, a dlaczego tak radykalna zmiana środka ciężkości ? 78-85 a 110 to ogromna różnica... Była wcześniejsza próba ustawienia środka według propozycji producenta ? 

SC w tym miejscu wyszło z kolejnych prób, przy zalecanym położeniu model walił się na nos. Teraz doskonale szybuje nawet w warunkach wietrznych i atermicznych, ani myśli lądować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz, SC moge potwierdzic.

 

Nasz kolega z lotniska, ktory nabyl model jako pierwszy, oblatal go na ustawieniach producenta. Gdzies ok 80cm.

 

Pamietam mam nawet zdjecie zrobione przed oblotem, moze je znajde, jak blisko silnika musial umiescic pakiety aby uzyskac taki SC

 

Regulacja modelu wykazala koniecznosc przesuniecia SC az do wspomnianych 110mm ! Ten sam pakiet powedrowal prawie pod skrzydlo !

post-15569-0-07092800-1465240853_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic będę próbował zaczynać od wyważenia przewidzianego przez producenta, a co z tego wyjdzie to zobaczymy. Jestem mocno zaskoczony takim SC ale skoro lata się na nim dobrze to widocznie coś w tym jest i może ja gdzieś koło niego wyląduje, zobaczymy :). Jeszcze raz bardzo wam dziękuje za poświęcony czas a swoje wrażenia opiszę po oblocie. PS Wojciech przepraszam że zaśmiecam ci temat moimi wypocinami, ale zawsze lepiej wiedzieć więcej niż mniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten SC wreszcie wyglada normalnie. Jednak gdzieś jeszcze istnieją normalni (lub dla wielu nienormalni) modelarze :)

Jerzy wytłumacz skoro ten SC jest +- właściwy to dlaczego Top Model wyznaczył zupełnie inny ? ja już sam nie wiem jaki pakiet kupić, i na jakim sc zrobić oblot.. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma żadnej magii. Każdy producent wyznacza przedni, niby najbardziej bezpieczny SC. Przy tym SC model może nie najlepiej szybuje (ale producenta to nie za bardzo obchodzi) ale za to jest stabilny w locie. To moim zdaniem przyświeca każdemu producentowi. Miałem kilka modeli od różnych producentów i zawsze było właśnie tak że SC był wyznaczony mocno z przodu. W skrajnym przypadku Minimoa 3,4m bodaj różnica była aż 40 mm. Producent zalecał bodaj 78-79mm a ja latałem na 109 ale szło też bez problemu latać na 118mm

 

A pakiet to kup taki żeby sobie polatać, ale żeby model przez pakiet nie złapał zbytnio wagi. Myślę, że spokojnie brałbym pakiety z przedziału 2200-2750. Chyba że nie będziesz w stanie wyważyć prawidłowo modelu to wówczas trochę więcej, ale jak da radę wyważyć pakietem 2200 to większego bym nie dawał. Kup 2 lub 3 sztuki i je po prostu po 40 min lotu wymieniaj. To jest szybowiec a nie samolot, więc tylko ciągniesz model w górę i szybujesz. Przy 6 serwach pakiet 2200 dla spokojnego szybowanie wystarczy na te 40-60 minut lotu. Ja w Relaxie gdzie latam w zasadzie pionowo w górę a potem prawie pionowo w dół mam 3s 2200 i wystarcza mi pakiet na 15 min latania. Jak chcę odpocząć i spokojniej polatać to pakiet wystarcza mi do ścierpnięcia karku czyli około 30 min tyle że mój silnik przy starcie bierze 92A więc 15-20 s na silniku trochę opróżnia pakiet. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent z zasady podaje SC dla żółtodziobów. Żeby sobie krzywdy nie zrobili. I modelom. Modelarz który czuje model znajdzie ten właściwy ;) latacie dużo to zrozumiecie i poczujecie modele.

Konrad, u mnie 2200 starcza na dwie godziny latania w termice ;) a pionowo w dół to leci każdy model. Im cięższy tym lepiej ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek ale ty latasz trochę innymi modelami. Mam wrażenie że bardziej "doskonałymi" - chodzi mi o własności lotne. Łatwiej łapią termikę są trochę lżejsze do termiki no i co tu duzo mówić masz je po prostu rewelacyjnie ustawione.

To co napisałeś to jest absolutna prawda. Trzeba polatać modelem i go po prostu wyczuć. Ja po 2 sezonach latania Relaxem jeszcze poprawiałem SC. Nie ma tak że raz wyciągniesz model ustawisz SC wytrymujesz model i po zawodach. Niestety ale to nie jest takie proste. Trzeba naprawdę wysiłku, oczywiście jak dla kogo :), żeby powiedzieć sobie O! jest. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie niczym nie różni sie ustawienie modelu na zawody jak i na łączkę. Oba maja fajnie latac. Jak ktoś lata oś święta to modelu nie zrozumie. Jak ktoś lata nawet przed blokiem czymkolwiek, byle często, to szybciej pozna i zrozumie model. 2 sezony to jakby troche długo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem próby jaki pakiet do jakiego sc  i wyszło następująco 

-Wyważenie na 100 mm = pakiet o wadze 260 g= waga modelu do lotu 3130 g

-Wyważenie na 95 mm =pakiet o wadze 320 g = waga do lotu 3190 g

-Wyważenia na 90 mm = pakiet o wadze 380 g = waga do lotu 3250g 

więc albo zostają takie pakiety albo pruć wyposażenie i przenosić pakiet bardziej pod skrzydło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad, Za dużo masz modeli. Zajmij sie jednym, ustaw go do końca. Potem zajmij sie lub kupuj kolejny model. Ja tak robię i nie mam z tym żadnych problemów. Potem wystarczają co najwyżej drobne korekty.

Nie rozumiem przerostu formy nad treścią.

Ostatnim przebojem w PL jest stosowanie 8kg serw bezszczotkowych w modelach f5j. Ręce opadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.