Skocz do zawartości

Sopwith Pup 1/8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie grono kolegów współmodelarzy. Po ukończeniu santa marii i długiej przerwie postanowiłem wrócić do latania :D .

Padło na WW1. Tak jak w temacie model powstaje w oparciu planów z ebay jest to model półmakiety, będę się starał o wykonczenie jak najbardziej makietowe z dużą dbałością o szczegóły, czy się uda czas pokaże. Niektóre elementy będą deczko zmodyfikowane nie naruszająckonstrukcji nośnej tak aby najefektowniej przypominał orginał. Będę się posiłkował zdięciami oraz materiałami znalezionymi w necie.

Dane:

długość 73cm

rozpiętość 100cm

waga w planach 2-3 lbs

bebechy:

serva 4 x tower pro 9g

lipol 2000mAh

regiel 30A

silnik ? dobiore potem

Model będzie bardzo rzadko w powietrzu jeżeli poleci to sporadyczne rekreacyjne latanie.

Niestety posiadam ubogi warsztat, dlatego detale moga nie być dostatecznie  zadowalające.Jako że jest to mój pierwszy model tego typu uwagi i porady bardzo mile widziane :)

A wiec na dzisiejszy dzień kilka fotek kadłuba:

materiał balsa sosna sklejka aluminium

 przepraszam za marną jakość fotek ale taki aparat :( w realu wyglada to o niebo lepiej.

ps

post-5993-0-65767300-1420900454_thumb.jpg

 

post-5993-0-10131900-1420900478_thumb.jpg

 

post-5993-0-02187800-1420900491_thumb.jpg

 

post-5993-0-87135800-1420900504_thumb.jpg

 

 

Opublikowano

Ciąg dalszy dłubania stateczniki

 

post-5993-0-98666300-1420973844_thumb.jpg

 

Panowie i tu pytanie do was czym łączyć trwale aluminium spawanie odpada bo robi się miękkie, może doradzicie mi jakiś klej lub sprawdzony patent

byłbym bardzo wdzięczny

P.S.

Opublikowano

Witam widzę że temat jeszcze zdechnięty :P  i nie dowiedziałem się nic na temat łączenia aluminium no ale cóż kontynułuję.

Doszły oba płaty, przy tej skali składane skrzydełka są chyba zbędne.

 

post-5993-0-24929100-1421010120_thumb.jpg

 

Opublikowano

Witam widzę że temat jeszcze zdechnięty :P  i nie dowiedziałem się nic na temat łączenia aluminium no ale cóż kontynułuję.

Doszły oba płaty, przy tej skali składane skrzydełka są chyba zbędne.

 

attachicon.gifspskrzydła.JPG

Witaj Wojtku !

 

Co ma być zrobione  z tego   aluminium , podaj  szczegóły .

 

 

Pozdrawiam Lucjan

Opublikowano

Witaj Wojtku !

 

Co ma być zrobione  z tego   aluminium , podaj  szczegóły .

 

 

Pozdrawiam Lucjan

Witaj Lucjan cieszę się że zawitałeś w moich skromnych progach. Pytanie może i banalne ale doświadczony kolega zawsze coś ciekawego podpowie.

Dokładnie chodzi mi o goleń płozy ogonowej, chcę ją wykonać w następujący sposób: blacha 1mm wygięta w u w którą wchodzi płoza. Od góry nawiercona dziurka i w to trzeba jakoś solidnie wkleić rurkę 2mm.

Mocowanie musi być dobre ponieważ na tym ma się trzymać praktycznie cała płoza.Prubowałem lutować alum weld, niestety okazało się wielką kichą, spoiwo się nie roztopiło, stopiła mi się rurka :( .

Myślałem o jakiejś żywicy lub kleju dwuskładnikowym, lecz nie mam do końca pewności może kolega coś podpowie. Chodzi mi tylko o dość mocne połączenie aby płoza nie odpadła przy lądowaniu

ps

Opublikowano

Na takich modelach lata dużo kombaciarzy za Odrą .Oglądałem ich modele i rozmawiałem o konstrukcji bo następnego chciałem zrobić z drewna.

Obecnie latamy z żoną na laminatowych kadłubach. .

Do rzeczy ,te modele cierpią niestety jak większość WWI na niedobór masy z przodu.

Patrzę na ogon Twojego modelu i widzę metalowe zawiasy .To jest błąd .

Należy robić jak najlżejsze ogony bo każdy gram na ogonie dodaje 10 z przodu i tak wzrasta masa modelu.

Co do silnika latamy na O.S.max fs30  ze śmigłem 10x4 lub 10x5.Elektryki wychodzą za ciężkie tzn powyżej 1500g.

Jeśli masz zamiar wstawić elektryka to postaraj się dobrać niskie obroty ( poniżej 1200 kv) i większe śmigło.

Zbijaj tez gdzie się da  wagę. W końcu nie musi być super mocny bo chcesz mało latać.

 

P.S. Te modele dobrze startują i lądują pod warunkiem wagi poniżej 1500 g .Jeśli piszę o oczywistościach to wybacz ale twój profil jast trochę skromny ;)

 

A to PUP naszego  szefa wszystkich szefów ,Rainera Handta.Skala jak twój , żeberka skrzydeł sklejka ażurowana ,reszta klasyka.

post-1145-0-63237500-1421016916_thumb.jpg

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Czytam co kolega pisze i jakoś nie wierzę w to że elektryk wychodzi cięższy :

 

OS-FS30 300g ,

serwo i łoze 50g,

paliwo i zbiornik 120g

akumulator odbiornika 60g  (elektryk ma BEC w regulatorze)

razem 530g

 

Dla porównania elektryk

silnik 120g

akumulator 250g (3S3250)

regulator 60A 60g

razem 430g

 

Do tego delikatniejszy model bo elektryk nie ma takich wibracji od napędu

inne rozmieszczenie wyposażenia bo silnik jest 2 razy lżejszy  .

 

Już nie wspomnę że kolega buduje redukcję nie do klepania więc jeszcze może odchudzić konstrukcję ze względu na brak spotkań modelu z taśmą  słupkami i mniej agresywne latanie makietowym modelem ...

 

Oczywiście model musi być dobrze przemyślany , rozsądnie zrobiony i trzeba zadbać o jego jak najmniejszą masę startową . O ile nie zależy koledze na wylataniu 7 minut na pełnym gazie jak to ma miejsce w combacie można jeszcze sporo zaoszczędzić na mniejszym pakiecie słabszym silniku i skorzystać używając śmigła typu SF o większej średnicy i mniejszym skoku PUP ma sporą powierzchnię czołowa kadłuba wynikającą z napędu silnikiem gwiazdowym co nie ułatwia budowy modelu ma też krótką część przednią kadłuba co zmusza do skrupulatnego dbania o rozmieszczenie elementów wyposażenia i wagę tylnej części kadłuba i usterzenia , za to spora powierzchnia daje szansę na budowę świetnego modelu do rekreacji i zabawy . Trzymam więc kciuki za budowę i kolejne zdjęcia z postępu prac ;)

Opublikowano

Witaj Lucjan cieszę się że zawitałeś w moich skromnych progach. Pytanie może i banalne ale doświadczony kolega zawsze coś ciekawego podpowie.

Dokładnie chodzi mi o goleń płozy ogonowej, chcę ją wykonać w następujący sposób: blacha 1mm wygięta w u w którą wchodzi płoza. Od góry nawiercona dziurka i w to trzeba jakoś solidnie wkleić rurkę 2mm.

Mocowanie musi być dobre ponieważ na tym ma się trzymać praktycznie cała płoza.Prubowałem lutować alum weld, niestety okazało się wielką kichą, spoiwo się nie roztopiło, stopiła mi się rurka :( .

Myślałem o jakiejś żywicy lub kleju dwuskładnikowym, lecz nie mam do końca pewności może kolega coś podpowie. Chodzi mi tylko o dość mocne połączenie aby płoza nie odpadła przy lądowaniu

ps

 

Witaj !

Użyj tego kleju  który  jest na zdjęciu . Jest to profesjonalny klej  , używam go , jest mocny , skleja prawie wszystko , ja przyklejam  nim   także końcóweki do popychaczy !! .

Na stronie www.multibond.pl znajdż lokalnego dystrybutora   i zamów u niego.

Powodzenia Lucjan

 

 

post-6784-0-15720400-1421062861_thumb.jpg

Opublikowano

Panowie dzięki za podpowiedzi napewno wezmę to pod uwagę zwłaszcza że mam znikome doświadczenie. Co do wagi to może nie będzie tak żle, najbardziej obawiam się wyważenia.

Kródki nos to niestety problem i napewno będą z tym kłopotyale do rzeczy

płat górny 89g

płaty dolne 78g

kadłub 117g

stery 24g

razem 309 a to zgrubnie wszystkie elementy konstrukcji pomijajac druty.

Postaram się wyszczuplić ogon i ster poziomy dobre i te kilka g. Co do blachy z tyłu myślę że to nie przesada kawałeczek rurki i blaszki 0,2mm jakieś 3 g.

Tak z ciekawości nie wiem czy te 24 sterów to nie wiele.

 

Wracając do relacji wszystko w kupie nabiera wyglądu

 

post-5993-0-00006900-1421176844_thumb.jpg

 

Dzisiaj zmasakrowałem trochę drobnicy do kabinki myślę ją pomału wykończyć, potem mogą być kłopoty przy tej skali trochę się nagimnastykuję

 

post-5993-0-79656800-1421177159_thumb.jpg

 

ps

 

Opublikowano

niezły jesteś, aż zazdroszczę, buduję dużo większe a nie potrafię wykonać takich detali co do krótkiego nosa to spróbuj zamontować serwa, zasilanie w komorze silnika, powinny się zmieścić.

 

Ja budując Camela w Twojej skali, ale to był model do walki, wydłużyłem maskę o 1cm niestety i tak musiałem go doważać, serwa wysokości i kierunku miałem w kadłubie, zasilanie pod maską.

Opublikowano

niezły jesteś, aż zazdroszczę, buduję dużo większe a nie potrafię wykonać takich detali co do krótkiego nosa to spróbuj zamontować serwa, zasilanie w komorze silnika, powinny się zmieścić.

 

Ja budując Camela w Twojej skali, ale to był model do walki, wydłużyłem maskę o 1cm niestety i tak musiałem go doważać, serwa wysokości i kierunku miałem w kadłubie, zasilanie pod maską.

 

 

Arek nie ma co zazdrościć to jest łatwe tylko cza odpowiednie narzędzia, których mi  niestety brakuje :(

Z tymi serwami i pakietem to dobry pomysł o ile da sie upchnąć. Też myślałem o wydłurzeniu noska o cm trochę pomorze i model nie straci na uroku.

Disiaj dalsza walka z kabinką porobione odciągi i fotelik

 

 

post-5993-0-30301900-1421261742_thumb.jpg

 

 

post-5993-0-80598800-1421261762_thumb.jpg

 

Niestety mam pewien problem z rozmieszczeniem dolnych odciągów linek wina planidła, będę się musiał posilić fotkami i jakoś to rozsądnie wykombinować

ps

Opublikowano

Może na przykład takie mocowanie silnika i serw

Zawsze to parę gramów do przodu ,no a te tylko 3 g na ogonie to 12g pod silnikiem  ;)

Jednak to jest do przyjęcia .Ważne są serwa ,aku ( też koło silnika),zbiornik i pokrycie ogona(jego waga) bo jego konstrukcję masz lekką i nic tu nie zaoszczędzisz.

post-1145-0-40227400-1421270637.jpg

post-1145-0-12058100-1421270651.jpg

post-1145-0-16934000-1421270666.jpg

Opublikowano

Może na przykład takie mocowanie silnika i serw

Zawsze to parę gramów do przodu ,no a te tylko 3 g na ogonie to 12g pod silnikiem  ;)

Jednak to jest do przyjęcia .Ważne są serwa ,aku ( też koło silnika),zbiornik i pokrycie ogona(jego waga) bo jego konstrukcję masz lekką i nic tu nie zaoszczędzisz.

 

 

 

 

Witam podoba mi się to rozwiązanie, serwa planuję zamocować zaraz przed wręgą silnikową.

Regiel myślę wpakować za  a na pakiecik wyciąć otwór w górnej części  co maksymalnie pozwoli go umieścić z przodu, ale to dopiero potem.

 

 

 

Jak na dzisiaj skończyłem się bawić z decha przyrządów, zajęło mi to 2 dni.

Najwięcej roboty było przy busoli, złorzona jest prawie z 30tu upierdliwych elementów. Przy takiej skali wcale to nie łatwe, myśle że powinna nadawać się do tego starocia ;)

 

post-5993-0-26989000-1421504346_thumb.jpg

 

ps

Opublikowano

Witam, dzisiaj wsporniki skrzydeł wyszło 45g drut 2mm

 

 

post-5993-0-20143500-1421867518_thumb.jpg

 

z podwoziem i bagnetami skrzydeł będzie pewnie poza 100g nie wiem czy to nie za wiele :(

ps

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Ja bym zmienił  to co musi być metalowe niech zostanie ale z drutu możliwie cienkiego resztę prostych elementów wykonał bym z prętami z węgla . Naciągi z linek usztywnią wszystko wystarczająco ;)

Opublikowano

Ja bym zmienił  to co musi być metalowe niech zostanie ale z drutu możliwie cienkiego resztę prostych elementów wykonał bym z prętami z węgla . Naciągi z linek usztywnią wszystko wystarczająco ;)

Wiitam i pewnie tak zrobię jak doświadczony kolega pisze. Wsporniki wymienie na nowe z drutu 1,5 ale w dalszej części budowy.

 

Brak surowców sprawił że mam zastój w postepach, jak dojdzie przesyłka ruszę z kopyta.

Na razie nie ma co pokazać ale co tam kabinka przybiera na wyglądzie

 

 

post-5993-0-18614800-1422195910_thumb.jpg

 

ps

Opublikowano

Małe Dzieło Sztuki. W dwa dni. Impressive.

 

Bartek bez przesady, w porównaniu z tym co koledzy wyczyniają to malutki pikuś :D

 

Tak dzisiaj dłubie i wydłubałem takie cuś

 

 

post-5993-0-26597000-1422294257_thumb.jpg

 

ps

Opublikowano

Witam z  braku budulca i czasu bardzo nikłe postępy, na szczęścia jutro dojdzie przesyłka :D

Udało mi sie sklecić płozę niecałe 2g i pare duperelek

 

post-5993-0-31948500-1422564455_thumb.jpg

 

 

sorry za fatalne fotki, taki urok mojego złomu

ps

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.