safari28 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Witam serdecznie grono kolegów współmodelarzy. Po ukończeniu santa marii i długiej przerwie postanowiłem wrócić do latania . Padło na WW1. Tak jak w temacie model powstaje w oparciu planów z ebay jest to model półmakiety, będę się starał o wykonczenie jak najbardziej makietowe z dużą dbałością o szczegóły, czy się uda czas pokaże. Niektóre elementy będą deczko zmodyfikowane nie naruszająckonstrukcji nośnej tak aby najefektowniej przypominał orginał. Będę się posiłkował zdięciami oraz materiałami znalezionymi w necie. Dane: długość 73cm rozpiętość 100cm waga w planach 2-3 lbs bebechy: serva 4 x tower pro 9g lipol 2000mAh regiel 30A silnik ? dobiore potem Model będzie bardzo rzadko w powietrzu jeżeli poleci to sporadyczne rekreacyjne latanie. Niestety posiadam ubogi warsztat, dlatego detale moga nie być dostatecznie zadowalające.Jako że jest to mój pierwszy model tego typu uwagi i porady bardzo mile widziane A wiec na dzisiejszy dzień kilka fotek kadłuba: materiał balsa sosna sklejka aluminium przepraszam za marną jakość fotek ale taki aparat w realu wyglada to o niebo lepiej. ps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Ciąg dalszy dłubania stateczniki Panowie i tu pytanie do was czym łączyć trwale aluminium spawanie odpada bo robi się miękkie, może doradzicie mi jakiś klej lub sprawdzony patent byłbym bardzo wdzięczny P.S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Witam widzę że temat jeszcze zdechnięty i nie dowiedziałem się nic na temat łączenia aluminium no ale cóż kontynułuję. Doszły oba płaty, przy tej skali składane skrzydełka są chyba zbędne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Witam widzę że temat jeszcze zdechnięty i nie dowiedziałem się nic na temat łączenia aluminium no ale cóż kontynułuję. Doszły oba płaty, przy tej skali składane skrzydełka są chyba zbędne. spskrzydła.JPG Witaj Wojtku ! Co ma być zrobione z tego aluminium , podaj szczegóły . Pozdrawiam Lucjan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Witaj Wojtku ! Co ma być zrobione z tego aluminium , podaj szczegóły . Pozdrawiam Lucjan Witaj Lucjan cieszę się że zawitałeś w moich skromnych progach. Pytanie może i banalne ale doświadczony kolega zawsze coś ciekawego podpowie. Dokładnie chodzi mi o goleń płozy ogonowej, chcę ją wykonać w następujący sposób: blacha 1mm wygięta w u w którą wchodzi płoza. Od góry nawiercona dziurka i w to trzeba jakoś solidnie wkleić rurkę 2mm. Mocowanie musi być dobre ponieważ na tym ma się trzymać praktycznie cała płoza.Prubowałem lutować alum weld, niestety okazało się wielką kichą, spoiwo się nie roztopiło, stopiła mi się rurka . Myślałem o jakiejś żywicy lub kleju dwuskładnikowym, lecz nie mam do końca pewności może kolega coś podpowie. Chodzi mi tylko o dość mocne połączenie aby płoza nie odpadła przy lądowaniu ps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Na takich modelach lata dużo kombaciarzy za Odrą .Oglądałem ich modele i rozmawiałem o konstrukcji bo następnego chciałem zrobić z drewna. Obecnie latamy z żoną na laminatowych kadłubach. . Do rzeczy ,te modele cierpią niestety jak większość WWI na niedobór masy z przodu. Patrzę na ogon Twojego modelu i widzę metalowe zawiasy .To jest błąd . Należy robić jak najlżejsze ogony bo każdy gram na ogonie dodaje 10 z przodu i tak wzrasta masa modelu. Co do silnika latamy na O.S.max fs30 ze śmigłem 10x4 lub 10x5.Elektryki wychodzą za ciężkie tzn powyżej 1500g. Jeśli masz zamiar wstawić elektryka to postaraj się dobrać niskie obroty ( poniżej 1200 kv) i większe śmigło. Zbijaj tez gdzie się da wagę. W końcu nie musi być super mocny bo chcesz mało latać. P.S. Te modele dobrze startują i lądują pod warunkiem wagi poniżej 1500 g .Jeśli piszę o oczywistościach to wybacz ale twój profil jast trochę skromny A to PUP naszego szefa wszystkich szefów ,Rainera Handta.Skala jak twój , żeberka skrzydeł sklejka ażurowana ,reszta klasyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Czytam co kolega pisze i jakoś nie wierzę w to że elektryk wychodzi cięższy : OS-FS30 300g , serwo i łoze 50g, paliwo i zbiornik 120g akumulator odbiornika 60g (elektryk ma BEC w regulatorze) razem 530g Dla porównania elektryk silnik 120g akumulator 250g (3S3250) regulator 60A 60g razem 430g Do tego delikatniejszy model bo elektryk nie ma takich wibracji od napędu inne rozmieszczenie wyposażenia bo silnik jest 2 razy lżejszy . Już nie wspomnę że kolega buduje redukcję nie do klepania więc jeszcze może odchudzić konstrukcję ze względu na brak spotkań modelu z taśmą słupkami i mniej agresywne latanie makietowym modelem ... Oczywiście model musi być dobrze przemyślany , rozsądnie zrobiony i trzeba zadbać o jego jak najmniejszą masę startową . O ile nie zależy koledze na wylataniu 7 minut na pełnym gazie jak to ma miejsce w combacie można jeszcze sporo zaoszczędzić na mniejszym pakiecie słabszym silniku i skorzystać używając śmigła typu SF o większej średnicy i mniejszym skoku PUP ma sporą powierzchnię czołowa kadłuba wynikającą z napędu silnikiem gwiazdowym co nie ułatwia budowy modelu ma też krótką część przednią kadłuba co zmusza do skrupulatnego dbania o rozmieszczenie elementów wyposażenia i wagę tylnej części kadłuba i usterzenia , za to spora powierzchnia daje szansę na budowę świetnego modelu do rekreacji i zabawy . Trzymam więc kciuki za budowę i kolejne zdjęcia z postępu prac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Witaj Lucjan cieszę się że zawitałeś w moich skromnych progach. Pytanie może i banalne ale doświadczony kolega zawsze coś ciekawego podpowie. Dokładnie chodzi mi o goleń płozy ogonowej, chcę ją wykonać w następujący sposób: blacha 1mm wygięta w u w którą wchodzi płoza. Od góry nawiercona dziurka i w to trzeba jakoś solidnie wkleić rurkę 2mm. Mocowanie musi być dobre ponieważ na tym ma się trzymać praktycznie cała płoza.Prubowałem lutować alum weld, niestety okazało się wielką kichą, spoiwo się nie roztopiło, stopiła mi się rurka . Myślałem o jakiejś żywicy lub kleju dwuskładnikowym, lecz nie mam do końca pewności może kolega coś podpowie. Chodzi mi tylko o dość mocne połączenie aby płoza nie odpadła przy lądowaniu ps Witaj ! Użyj tego kleju który jest na zdjęciu . Jest to profesjonalny klej , używam go , jest mocny , skleja prawie wszystko , ja przyklejam nim także końcóweki do popychaczy !! . Na stronie www.multibond.pl znajdż lokalnego dystrybutora i zamów u niego. Powodzenia Lucjan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Panowie dzięki za podpowiedzi napewno wezmę to pod uwagę zwłaszcza że mam znikome doświadczenie. Co do wagi to może nie będzie tak żle, najbardziej obawiam się wyważenia. Kródki nos to niestety problem i napewno będą z tym kłopotyale do rzeczy płat górny 89g płaty dolne 78g kadłub 117g stery 24g razem 309 a to zgrubnie wszystkie elementy konstrukcji pomijajac druty. Postaram się wyszczuplić ogon i ster poziomy dobre i te kilka g. Co do blachy z tyłu myślę że to nie przesada kawałeczek rurki i blaszki 0,2mm jakieś 3 g. Tak z ciekawości nie wiem czy te 24 sterów to nie wiele. Wracając do relacji wszystko w kupie nabiera wyglądu Dzisiaj zmasakrowałem trochę drobnicy do kabinki myślę ją pomału wykończyć, potem mogą być kłopoty przy tej skali trochę się nagimnastykuję ps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 niezły jesteś, aż zazdroszczę, buduję dużo większe a nie potrafię wykonać takich detali co do krótkiego nosa to spróbuj zamontować serwa, zasilanie w komorze silnika, powinny się zmieścić. Ja budując Camela w Twojej skali, ale to był model do walki, wydłużyłem maskę o 1cm niestety i tak musiałem go doważać, serwa wysokości i kierunku miałem w kadłubie, zasilanie pod maską. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 niezły jesteś, aż zazdroszczę, buduję dużo większe a nie potrafię wykonać takich detali co do krótkiego nosa to spróbuj zamontować serwa, zasilanie w komorze silnika, powinny się zmieścić. Ja budując Camela w Twojej skali, ale to był model do walki, wydłużyłem maskę o 1cm niestety i tak musiałem go doważać, serwa wysokości i kierunku miałem w kadłubie, zasilanie pod maską. Arek nie ma co zazdrościć to jest łatwe tylko cza odpowiednie narzędzia, których mi niestety brakuje Z tymi serwami i pakietem to dobry pomysł o ile da sie upchnąć. Też myślałem o wydłurzeniu noska o cm trochę pomorze i model nie straci na uroku. Disiaj dalsza walka z kabinką porobione odciągi i fotelik Niestety mam pewien problem z rozmieszczeniem dolnych odciągów linek wina planidła, będę się musiał posilić fotkami i jakoś to rozsądnie wykombinować ps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Może na przykład takie mocowanie silnika i serw Zawsze to parę gramów do przodu ,no a te tylko 3 g na ogonie to 12g pod silnikiem Jednak to jest do przyjęcia .Ważne są serwa ,aku ( też koło silnika),zbiornik i pokrycie ogona(jego waga) bo jego konstrukcję masz lekką i nic tu nie zaoszczędzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2015 Może na przykład takie mocowanie silnika i serw Zawsze to parę gramów do przodu ,no a te tylko 3 g na ogonie to 12g pod silnikiem Jednak to jest do przyjęcia .Ważne są serwa ,aku ( też koło silnika),zbiornik i pokrycie ogona(jego waga) bo jego konstrukcję masz lekką i nic tu nie zaoszczędzisz. Witam podoba mi się to rozwiązanie, serwa planuję zamocować zaraz przed wręgą silnikową. Regiel myślę wpakować za a na pakiecik wyciąć otwór w górnej części co maksymalnie pozwoli go umieścić z przodu, ale to dopiero potem. Jak na dzisiaj skończyłem się bawić z decha przyrządów, zajęło mi to 2 dni. Najwięcej roboty było przy busoli, złorzona jest prawie z 30tu upierdliwych elementów. Przy takiej skali wcale to nie łatwe, myśle że powinna nadawać się do tego starocia ps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Witam, dzisiaj wsporniki skrzydeł wyszło 45g drut 2mm z podwoziem i bagnetami skrzydeł będzie pewnie poza 100g nie wiem czy to nie za wiele ps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Ja bym zmienił to co musi być metalowe niech zostanie ale z drutu możliwie cienkiego resztę prostych elementów wykonał bym z prętami z węgla . Naciągi z linek usztywnią wszystko wystarczająco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Ja bym zmienił to co musi być metalowe niech zostanie ale z drutu możliwie cienkiego resztę prostych elementów wykonał bym z prętami z węgla . Naciągi z linek usztywnią wszystko wystarczająco Wiitam i pewnie tak zrobię jak doświadczony kolega pisze. Wsporniki wymienie na nowe z drutu 1,5 ale w dalszej części budowy. Brak surowców sprawił że mam zastój w postepach, jak dojdzie przesyłka ruszę z kopyta. Na razie nie ma co pokazać ale co tam kabinka przybiera na wyglądzie ps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 spdeska przyrządów.JPG Małe Dzieło Sztuki. W dwa dni. Impressive. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Małe Dzieło Sztuki. W dwa dni. Impressive. Bartek bez przesady, w porównaniu z tym co koledzy wyczyniają to malutki pikuś Tak dzisiaj dłubie i wydłubałem takie cuś ps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Witam z braku budulca i czasu bardzo nikłe postępy, na szczęścia jutro dojdzie przesyłka Udało mi sie sklecić płozę niecałe 2g i pare duperelek sorry za fatalne fotki, taki urok mojego złomu ps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Masz sokoli wzrok,dla mnie takie detale to tylko pod mikroskopem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi