JarekL Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Fajnie zaczyna to wszystko wyglądać. Jeśli mogę coś doradzić, to jednak bym żebra troche gęściej rozstawił. Z doświadczenia wiem, że może pojawić się problem z pokrywaniem depronem, zwłaszcza, że nie widzę listwy krawędzi natarcia. Ale przy tak dużych odstępach, nawet jeśli uda się Koledze sprawnie owinąć poszycie na natarciu, to istnieje ryzyko, że potem nieciekawie pozapada się między żebrami. Poza tym, pomiędzy tymi najbardziej oddalonymi żeberkami dźwigar w postaci tylko pasów dolnego i górnego bez łączącej ich ścianki lub chociaż rozpórek, może być potem trochę zbyt podatny na ugięcie i niestabilny.. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Dziękuję, wprowadzę poprawki :-) Co sądzicie o wykonaniu pozostałych żeber z depronu 6mm? Oraz, czy wprowadzić listwę na krawędzi natarcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Wiesław- idź swoją drogą, bo wyjdzie Ci F4U Corsair- wiesz który. To mały model, musi mało ważyć. Jedynie co, to dałbym rzeczywiście, ale tylko depronowe wypełnienie dźwigara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Dziękuję za wszystkie rady, bardzo sobie je cenię. Model jest mały i tu masz rację. Co solidnie wygląda na ziemi może być zbyt ciężkie żeby latać. Dzisiaj pomyślę nad pośrednim rozwiązaniem. Będzie to mariaż żeber i wypełniaczy zrobionych z depronu 6mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekL Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Ja nie twierdzę, że te dodatkowe żeberka są absolutnie niezbędne. Sugeruję jedynie, że ułatwiłyby montaż depronowego poszycia, a jako że zdecydowanie wystarczyłoby gdyby były z depronu 6mm, to przyrost masy w przypadku dwóch lub maksymalnie czterech żeberek w sumie na oba płaty, byłby raczej pomijalny.. Ważniejsza w tym przypadku jest ta ścianka dźwigara, reszta to kosmetyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Żebra są niezbędne, ponieważ tak jak pisałeś zapobiegną zapadnięciu poszycia i ułatwia owijanie skrzydła poszyciem. Pamiętam, ze miałem z tym problem przy modelach kartonowych których żebra w skrzydłach często były jedynie "na pokaz". Wykonam je z depronu 6mm, przy okazji te żebra załatwią sprawę wypełnienia przestrzeni pomiędzy dźwigarami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 I tak wygląda poprawione skrzydło. Dodałem żebra z depronu 6mm. Końcówki skrzydeł też są wypełnione depronem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Sobota prace trwają. Szkoda, że kleje wolno schną. Ale po kolei. Na pierwszy ogień poszły golenie podwozia. Musiałem je wydłużyć o 20 mm. Mam zaplanowane śmigło 8" i w tej skali miałby bardzo mały prześwit pomiędzy śmigłem a ziemią przy starcie lub lądowaniu. Golenie z drutu 2mm mocowane w skrzydle w/g wcześniejszego rysunku. Zagięty drut został zamocowany w tylnej części skrzydła, dale punkt mocowania pozwoli na jego uginanie się. Dodatkowo w skrzydle zamocowałem "odbijacze" z depronu. Drut przechodzi przez rurkę aluminiową, na niej będzie zamontowana owiewka. Popracowałem też nad sterami w kadłubie. Popychacze przejdą przez rurkę mocowaną do konstrukcji. Oczywiście aluminium :-) Wykonałem także półkę na serwa. Popychacze idą częściowo przez kadłub, podobnie jak to było w oryginale. To tyle na obecną chwilę, wracam do podwozia :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Czy nie lepiej popychacze zrobić węglowe, nie są długie i mają prowadnice.To jest drut, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Tak, drut. 0,8mm. W żadnym sklepie modelarskim nie mogę dostać prętów węglowych, a jakoś nie zamówiłem. Zostaje drut. Na tym etapie mogę go łatwo wymienić. Poszukam jeszcze prętów węglowych i może zmienię. Zawsze to mniejsza masa. Dzięki za czujność :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Klejenie skrzydeł. I pierwsze przymiarki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Zdecyduję się chyba na ten silnik: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=8502 Na śmigle 8" otrzymam ok. 440 g ciągu. Zakładam, ze model masą zbliży się do 500g nie zależy mi żeby moc silnika była równa lub większa masie modelu. To jest dobre dla akrobatów :-) Mam jeszcze na oku ten typ: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=23769 Zdecydowanie mocniejszy od poprzedniego. Ponad 2 razy. Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Popraw post, bo jeszcze ktoś pomyśli że masę mierzy się w watach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Jakbyś nie pisał zawsze znajdzie się ktoś kto źle przeczyta. Poprawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Wiesław, nie bierz za bardzo do głowy, myślę że wszyscy dobrze Cię zrozumieli. Ja niestety mam dosyć upierdliwy charakter. Chodziło mi o: " ... nie zależy mi żeby moc silnika była równa lub większa masie modelu. " Na marginesie, bardzo ciekawy model, powodzenia przy budowie. I mniej tego zielonego. To lichy materiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 Spokojnie. :-) ale masz rację, przenośnia albo skrót myślowy zrozumiały dla jednego może być nieczytelny dla innych. Tego zielonego więcej nie będzie. :-) Tylko ten jasnoniebieski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 2 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 W warsztacie dzisiaj spokojnie. Mimo to prace posuwają się do przodu, dzisiaj zamówiłem wyposażenie. Silnik Turnigy Aerodrive 2209 26T 1130KV 15A Brushless Outrunner http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__51882__Turnigy_Aerodrive_2209_26T_1130KV_15A_Brushless_Outrunner.html Mogę go zamocować do przedniej wręgi, co mi pasuje bo drugą wręgę będę musiał osłabić wycinając otwór na wsuniecie pakietu. Inaczej pakiet wyszedłby za bardzo z tyłu co rzutowało by na wyważenie. Pakiet ZIPPY Compact 1800mAh 3S 25C Lipo Pack http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21343__ZIPPY_Compact_1800mAh_3S_25C_Lipo_Pack.html ESC Hobbyking SS Series 18-20A ESC http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6548__Hobbyking_SS_Series_18_20A_ESC_card_programmable_.html Dodatkowo zamówiłem dwa śmigła. Drewniane 8x4 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__5739__Cherry_wood_8x4_propeller.html W kolorze drewna 9x4.7 (zalecane do silnika) http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6227__TP_Slow_Fly_propeller_9x4_7_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Moje motto dnia: Nawet małymi kroczkami ale zawsze do przodu :-) I tego się trzymam, jak nie mam czasu na większe prace to staram się zrobić cokolwiek. Nawet jakiś drobiazg. Dzisiaj tym drobiazgiem były koła. Wycięte z twardej (gęstej) pianki od jakiejś zabawki, elementy drewniane z balsy i tulejka aluminiowa na zamocowanie osi. Masa obu kół 8g. Jak widać samolot ma już wstępnie wykonane golenie podwozia. Przy okazji kilka zdjęć jak planowałem miejsce pod pakiet. Pożyczyłem od syna Lego i zbudowałem bryłę pakietu :-) Przy okazji wyszło, że pakiet powinien znaleźć się bardziej z przodu. Masa pakietu wypadłaby z tyłu środka ciężkości. Środkowa wręga zostanie w dolnej części wycięta żeby pod spodem zmieścić się pakiet. Silnik zaplanowałem zamocować do przedniej wręgi. Jak zresztą już wcześniej pisałem. Najgorsze, że nie rysuję na bieżąco obiecanych planów. Nie wiem czy coś z nich wyjdzie. :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awot Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Fajny pakiet Jaka pojemność i ile cel? Podprowadzę mojemu szkodnikowi trochę klocków i też taki sobie zrobię Kolejne fajne zastosowanie klocków! A model fajny, podglądam i czekam na ciąg dalszy. Rafał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Pakiet polimerowo-plastykowy, pojemność pakiety wymarzona, ilość cel ograniczona wyobraźnią budującego :-) Niestety, mały przypilnował żeby po testach pakiet wrócił do reszty klocków. "Bo one będą się smucić" :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi