Skocz do zawartości

Antares by X-Models


wojcio69

Rekomendowane odpowiedzi

O co chodzi z tym łamaniem skrzydeł w modelach z arthobby.com?  Małem dwa Sky-E 1,7V i wykonywałem korkociągi i loty pionowe z 200-300metrów z zaciągnięciem co prawda nie gwałtownym i modele znosiły to dobrze. Pomijam fakt, że akurat SkyE jest do termiki a nie do akrobacji. Chyba tylko kilka model z arhobby ma w opisie informację, że wykonują akrobacje więc może oczekujecie akrobacji od modelu ktróry nie został do tego zaprojektowany?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Doszedł silnik z nową wersją przekładni (poprzedniej już podobno nie produkują) :)

Waga napędu podobna do tego w modelu Wojtka, ale ja planuję półkę, więc wszystkie graty (regulator, zew. BEC, pakiet) będą z przodu.

Z tego co pamiętam Wojtek dał regulator za półkę serw SW/SK, czyli gdzieś w środek ciężkości, albo nawet za...

Dodatkowo podjąłem decyzję, by popychacze dać spodem i załatwiłem sobie klapki do serw we własnym zakresie - nie chciało mi się już tłumaczyć Producentowi wszystkiego :)

post-9368-0-21525400-1443460335_thumb.jpg

post-9368-0-72204000-1443460345_thumb.jpg

post-9368-0-72557200-1443460356_thumb.jpg

post-9368-0-56034300-1443460366_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr zwróć szczególną uwagę na te listwy kryjące szczeliny lotek, klap i steru kierunku.

Jeżeli w lotkach i klapach miałem OK, to w SK po wklejeniu wręgi statecznika pionowego zahaczała o jego krawędź przy większym wychyleniu SK i powrocie do neutrum.

Druga sprawa to sprawdź czy ciasno jest spasowany bagnet z tuleją od steru wysokości. U mnie jest minimalny luz, chyba mniejszy jak 0,1mm ale przy szybkich przelotach potrafi SW zatrzepać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Na szybko wyważyłem dziś model (ale to być może nie jest ostateczna wersja), by wyważyć z CG 75mm będę musiał dołożyć jakieś 100g ołowiu na mordkę.

Póki co nie wklejam zdjęć, bo im jestem bliżej tym dalej.... Obecnie po trzeciej wersji ułożenia gratów w kabinie :D

 

PS

Zawiozłem się na dziada, że będzie latał. Pytanie tylko jak :rolleyes:

Obecnie do lotu wychodzi 2900g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr model lata całkiem poprawnie ale... Posiada profil HM 354, czyli dedykowany do F5B i tu zaczyna się mały myk :)

Przy tym obciążeniu to z termiką słabawo ale mała trąbka powietrzna to go w górę pociągnie.

Zwróć uwagę na usterzenie poziome. U mnie dźwigar wchodzący w rurkę mosiężną ma minimalny luz, jakieś 0,1-0,2mm a jak robię szybki przelot, to statecznik wpada we flatter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko wyważyłem dziś model (ale to być może nie jest ostateczna wersja), by wyważyć z CG 75mm będę musiał dołożyć jakieś 100g ołowiu na mordkę.

Póki co nie wklejam zdjęć, bo im jestem bliżej tym dalej.... Obecnie po trzeciej wersji ułożenia gratów w kabinie :D

 

PS

Zawiozłem się na dziada, że będzie latał. Pytanie tylko jak :rolleyes:

Obecnie do lotu wychodzi 2900g.

Nie przejmuj się Piotrze z tym układaniem. Założe się że jeszcze ze dwie wersje przećwiczysz.

 

Co do wagi to cholera słuszna i o termice tak jak Wojtek pisze można pomarzyć. 

Ja własnie szukam czegoś lekkiego lub nawet bardzo lekkiego coś w stylu F5J i o metr większego.

 

A latać będzie na pewno bo Wojtka lata całkiem całkiem, tylko trzeba pamiętać że waży i będzie szybko na podejściu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurku no nie traktuj mnie jak przedszkolaka.

Skrzydło jest sprawdzone całe. Luzów brak na:

- serwie

- orczyku serwa

- połączeniu snap popychacza - snap orczyka serwa (zastanawiam się nawet czy nie jest za ciasno, ale jeszcze chodzi)

- połączeniu snap popychacza - snap dźwigni powierzchni sterującej (też zastanawiam się czy nie za ciasno)

Popychacz z pręta stalowego 2mm gwintowany.

Po wkręceniu w snap zaklejony (nie paiętam czy UHU Por'em czy CA)

Serwa obciągnięte folią termokurczliwą i oprócz przykręcenia do drewnianych ramek, wklejonych na żywicę, podklejone CA.

Może czegoś nie wiem ale gdzie szukać luzu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr model lata całkiem poprawnie ale... Posiada profil HM 354, czyli dedykowany do F5B i tu zaczyna się mały myk :)

Przy tym obciążeniu to z termiką słabawo ale mała trąbka powietrzna to go w górę pociągnie.

Zwróć uwagę na usterzenie poziome. U mnie dźwigar wchodzący w rurkę mosiężną ma minimalny luz, jakieś 0,1-0,2mm a jak robię szybki przelot, to statecznik wpada we flatter.

Wojtek, ja nie do termiki go kupiłem :)

U siebie lekko ocynowałem ten pręt i nie ma już luzu. Minus taki, że nie da rady teraz wyjąć tego pręta z płetwy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurku napęd to Bowden sklejony na całej długości z kadłubem ale nie tutaj jest błąd. Po założeniu statecznika można zwyczajnie ręką go poruszać góra dół. Odchyłki końca statecznika są rzędu 5mm w górę i 5mm w dół.

Rozwiązaniem jest uszczelnienie tulei przez którą przechodzi dźwigar statecznika poziomego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.