Skocz do zawartości

Nieuport 17 Flyboys Blaine Rawlings by przemo ... czyli próba walki na froncie WWI


przemo

Rekomendowane odpowiedzi

Patrzę na bagnet dolnych skrzydeł i w końcu odkryłem co mnie w nim ...  . Nie wiem czy nie jest za późno , ale jakbyś znalazł gdzieś plany starych szybowców wtedy jeszcze A2, to tam bardzo często stosowano płaskie (duralowe) łaczniki płatów ale nigdy o prostokątnym obrysie. Obrys bagnetu to dwa łuki kreślone jeden od krawędzi natarcia, drugi od krawędzi spływu. Takie rozwiązanie pozwalało mniej uszkadzać płaty przy ewentualnych kolizjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panie Andrzeju za sugestię oczywiście da się jeszcze to zrobić bo bagnety jeszcze nie zostały wklejone w skrzydła. Oczywiście jak dobrze Pana zrozumiałem to chodzi o coś takiego ...

 

 post-8897-0-35424000-1424239877_thumb.jpg

szybko rysowane na kolanie (kolor niebieski skrzydło, kolor pomarańczowy bagnet)

 

I mała aktualizacja prac nad skrzydłem, dzisiaj mam zamiar się zabrać za wsporniki skrzydeł 

post-8897-0-68913500-1424239886_thumb.jpg

 

no i przyszedł motor ... dla porównania z emaxem 2822
post-8897-0-53097800-1424239889_thumb.jpg

 

wagi do lotu spodziewam się 800 - 900 g

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz nie napisałem ...

link http://abc-rc.pl/ABC-Power-D4018-900KV

ale że czasami linki ze sklepów znikają to napiszę specyfikację

Silnik ABC Power D4018

350 W, 900 kv, napięcie 3S, maksymalny prąd 28 A, waga 55 g, ciąg 800-1100 g, wał 4 mm, śmigła 10x4,8 - 12x6

 

Ja do testów zakupiłem śmigło SF 11x4,7, 11x5,5, 12x6 zobaczymy na którym się będzie latać.

 

Co do SC to po zamocowaniu gratów (bez ESC, pakiet 3S 1300) SC wypada mi na dźwigarze czyli nie dużo brakuje a dojdzie właśnie ESC i maska silnika, więc jestem dobrej myśli ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panie Andrzeju za sugestię oczywiście da się jeszcze to zrobić bo bagnety jeszcze nie zostały wklejone w skrzydła. Oczywiście jak dobrze Pana zrozumiałem to chodzi o coś takiego ...

 

Prawie tak, istotne w tym rozwiązaniu  jest ażeby łuki były wykreślane z końca krawędzi natarcia i spływu. Przy uderzeniach te punkty stanowią naturalną oś obrotu skrzydła. Jedynym mankamentem tego rozwiązania jest to, że budujesz dwupłata i musisz przemyśleć mocowanie rozpórek pomiędzy płatami, tak, żeby przy niewielkiej katastrofie nie wytrzymał prosty w naprawie  lub wymianie element. Szkic chyba wyjaśni wszystko.

I na marginesie proszę się nie zwracać się per pan, to forum ludzi z ta samą pasją.

post-15007-0-36958800-1424243680_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bo widzisz, wygląda identycznie jak seria Hextronic DT.

Uważaj na odkręcające się śrubki w mocowaniu silnika, oraz na śrubkę mocująca wał. Śmigło potrafi wyciągnąć wał i się robi opór z drugiej strony na łożysku od zapinki.

 

Dzięki Robercie będę to miał na uwadze i sprawdzał podczas eksploatacji   :) 

 

 

Prawie tak, istotne w tym rozwiązaniu  jest ażeby łuki były wykreślane z końca krawędzi natarcia i spływu. Przy uderzeniach te punkty stanowią naturalną oś obrotu skrzydła. Jedynym mankamentem tego rozwiązania jest to, że budujesz dwupłata i musisz przemyśleć mocowanie rozpórek pomiędzy płatami, tak, żeby przy niewielkiej katastrofie nie wytrzymał prosty w naprawie  lub wymianie element. Szkic chyba wyjaśni wszystko.

I na marginesie proszę się nie zwracać się per pan, to forum ludzi z ta samą pasją.

 

Dzięki Andrzeju. Bagnety w zasadzie mogę ściąć tworząc te łuki tylko się zastanawiam czy jest sens z racji że dolny płat będzie klinowany śrubą M3 (metalowa) która trzyma jednocześnie podwozie. Tutaj w zasadzie nic nie przemyślałem odnośnie kreta tylko postawiłem na mocne połączenie. W zasadzie można by śrubę metalową zastąpić nylonową i wtedy łuki by zdały egzamin bo śruba w środku była by ścinane przez te łuki przy krecie czyli na plus więc chyba to będzie jakieś rozwiązanie ;)

 

a w tym czasie walczę dalej z górnym skrzydłem ... nakładki na żebra od góry przyklejone i oszlifowane natarcie 

post-8897-0-51997400-1424251288_thumb.jpg

 

post-8897-0-09427500-1424251291_thumb.jpg

 

od spodniej strony przygotowuje mocowanie rozpórek skrzydeł ... ze sklejki 2 mm wyciąłem mocowanie rozpórki, która zostanie przykręcano do skrzydeł przy pomocy śrub M3

post-8897-0-19501800-1424251286_thumb.jpg

 

i wklejenie pierwszego mocowania 

post-8897-0-24377000-1424251293_thumb.jpg

 

rozpórka będzie zrobiona ze sklejki 2 mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemku, to rozwiązanie pochodzi z modeli swobodnie latających, one lądują byle jak i byle gdzie. Przed kretem i tak  nie zabezpieczą. Przynajmniej będzie lżej. W podobnej wilkości modelu dałem zwykłe węglowe pręty i haczyki do ściągnięcia gumką. Robiąc łuki, zyskasz tylko na wadze, nic nie tracąc na wytrzymałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Andrzeju łuki zrobię zawsze te kilka gramów mniej ;) 
 

A póki co udało mi się zwalczyć nadmiar prac przy jeden stronie skrzydła ... jeszcze druga i można się brać za wsporniki ale to już chyba nie dzisiaj bo walczę z modelem od 7 rano ...

 

post-8897-0-92328500-1424263659_thumb.jpg

 

Okazało się że miejsca jest ciut mało na serwo lotki więc z dwojga złego zdecydowałem się wystającą klapkę serwa niż na wystające serwo na poszyciu od góry. Klapki na serwa z odzysku z stąd ich niebieski kolor ... pochodzą z rozbitego Mustanga P51 ;) oczywiście klapki do przemalowania 

 

widok od góry

post-8897-0-56692400-1424263662_thumb.jpg

 

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spiąłem poślady i dokończyłem, dzisiaj przy modelu ślęczę od 7 rano z dosłownie drobnymi przerwami na posiłki i przetransportowanie żony z pracy do domu  :D ... skrzydło jest gotowe ale o lotkach tego powiedzieć nie mogę ... 

Planowałem że dzisiaj zrobię rozpórki no ale nie sądziłem że aż tyle pracy mnie czeka żeby przygotować się do tych rozpórek ... więc przybliżyłem się w końcu do tych rozpórek :) 
Górne skrzydło skończone, serw osadzone brakuje lotek więc w dolnym płacie wymierzyłem mocowanie do rozpórki ... ten 6 stopniowy wznios wydaję się być bardzo ogromny więc przy pomocy rozpórki ciut go zredukuje ... póki co jeden z dolnych płatów wygląda tak 

post-8897-0-65811500-1424287310_thumb.jpg

 

post-8897-0-36963300-1424287313_thumb.jpg

 

post-8897-0-85346800-1424287315_thumb.jpg

 

Końcówkę skrzydła postanowiłem zrobić z jednego kawałka więc przykleiłem "słuszny" jak to mawia Robert Makłowicz kawałek balsy ... jak wyschnie czeka szlifowanko :P

Jak zrobię rozpórki biorę się za zamocowanie silnika no i przyjdzie czas na maskę która mam zamiar zrobić metodą traconego styropianu ... tak szacuje że jednak waga do lotu zbliży się zdrowo do 900 g a i może nawet ją przekroczy ale to się zobaczy co i jak.

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

900 g to i tak będzie rewelacja , te modele w skali 1:8 miewają po 1400g w spalinie ;) . Kolejny będzie łatwiej zrobić lżejszy  przemyśleć co i gdzie da się urwać i zrobić małe ciach tu i tam to pierwszy przemyślany projekt takiego modelu pod elektryka  który trafiłem na tym forum i bez kilowata pod maską ;)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kamilu ...

taka na tym etapie budowy kilka liczb ...

460 g - masa całej konstrukcji z podwoziem, kołami, 4 serwami

87 g - silnik

101 g - pakiet 

40 g - RX i ESC 

co daje 688 g na chwilę obecną.

 

Czyli pozostaje jakieś ponad 200 g na poszycie, malowanie i maskę silnika, śmigło i ewentualny balast na dziobie dla prawidłowego wyważenia czyli te 900 g do lotu jest nadal prawdopodobne ;)

 

EDIT ...

 

wczoraj tylko delikatnie musnąłem prace przy modelu ... można powiedzieć tak rozrywkowo ...

Wykończyłem końcówkę dolnego płata. Drugi płat już praktycznie skończony więc mam dzisiaj plan na wykonanie wsporników skrzydeł 

post-8897-0-26226200-1424502331_thumb.jpg

 

i zabrałem się za uzbrojenie Nieuport'a czyli karabin Vickers

 

baza z której karabin powstał czyli strzykawka 5 ml

post-8897-0-06147400-1424502325_thumb.jpg

 

i po malowaniu ...

post-8897-0-01323200-1424502327_thumb.jpg

 

przymiarka 

post-8897-0-26396500-1424502329_thumb.jpg

 

 

EDIT ...

 

ruszyły prace nad wspornikami skrzydeł ... na chwilę obecną powstaje tekturowy odpowiednik na bazie którego wytnę później ze sklejki.

post-8897-0-45910300-1424505174_thumb.jpg

 

CDN ...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to coś podziałałem ...

Zastrzały wycięte ze sklejki 1,5 mm. Wycięte i sklejone z dwóch fragmentów ... a dlaczego z dwóch fragmentów a to dlatego że ostatnio zaobserwowałem że układ słoi ma znaczenie w sklejce 2 mm tzn że sklejka się wygina bardziej w zależności do ułożenia słoi w zewnętrznej warstwie.. Zaobserwowałem to jak wycinałem bagnety do montażu dolnego płata. Wracając do wsporników ... jak pisałem wcześniej wspornik wycięty ze sklejki 1,5 mm i dodatkowo za laminowałem z oby dwóch stron tkaniną 53 g/m2 jak dobrze pamiętam.
post-8897-0-97639200-1424526099_thumb.jpg

 

Na jednym blacie położyłem woreczek foliowy a na nim za laminowane wsporniki, później przykryłem je drugim woreczkiem foliowym i położyłem na nich drugi blat a na blat coś ciężkiego ...

 

post-8897-0-60686500-1424526102_thumb.jpg

akurat tylko to miałem pod ręką ale spełnia swoje zadanie w 100% :P zastrzały schną ...

 

Z racji że lubię mieć łatwy dostęp do wyposażenia to wykonałem można powiedzieć wręgę silnika ze sklejki 4 mm i wbiłem w nią nakrętki kłowe

post-8897-0-49557100-1424526104_thumb.jpg

od spodu dokleiłem dystanse ze sklejki 2 mm żeby schować nakrętki i mieć za co przykleić do wręgi mniejszą wręgę

 

Wklejanie wręgi

post-8897-0-19039300-1424526107_thumb.jpg

 

No i spojrzenie na model z motórem i śmigłem :)

 

post-8897-0-53537600-1424527104_thumb.jpg

post-8897-0-13081400-1424526110_thumb.jpg

 

post-8897-0-77901200-1424526112_thumb.jpg

 

miejsce regla będzie pod maską a pod silnikiem jak na zdjęciu a SC przesunął się do przodu o jakieś 5 mm ... w każdym bądź razie jest już przed dźwigarem :) waga 618 g do tego pakiet i mamy 720 g czyli pozostaje nam 180 g na lotki, RX, maskę i wykończenie ... hmmm będzie ponad 900 g a i może 1000 g jednak ... ale jak to mówił Wołoszański "nie uprzedzajmy faktów" :P

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezłe tempo  ;) Zmniejszyłem ten wznios Przemo u siebie - za duży mi się wydawał. Twoje skrzydła są pewnie super mocne ale ja tak nie mogę, bo wybieram się na zawody, a tam w regulaminie jest takie coś:

 

Na skrzydłach musi być widoczny zarys żeber (jeżeli był widoczny w oryginale).
Uwaga - zarys żeber nie może być wykonany jako linie narysowane na skrzydłach!
 
Fajny pomysł na karabin, też taki chcę  :) Tylko mocowanie nad górnym skrzydłem...
 
Pozdrawiam,
Krzysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Krzyśku :) możesz dać dwa na dole był Vickers a na górze Lewis. dfabb004405d7e06cdf93f01e7a4d8b6.jpg

 

Skrzydła są sztywne ale z pewnością cięższe od Twoich wiec można było zrobić je lżej. Obecnie ze SC jestem zadowolony ale ciekaw jestem jak wpłynie na niego poszycie modelu. Jutro zabieram się za maskę silnika. Mam już sklejony słuszny kawał styroduru jutro tylko przyciąć na miarę i oszlifować i będzie można walić tkaninę na żywicy ;)

Czeka mnie kontakt z czymś nowym czyli krycie modelu koverallem ... no stres jest lekki z tego powodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem drugiego  :) dzięki za uświadomienie. Kiedyś czytałem też ciekawostkę o dolnych skrzydłach, które w oryginale były podwieszone do górnego, nie odciążały go i zdarzało się, że podczas lotu nurkowego odpadały  :)

Ciekaw jestem jak ładnie uda Ci się pokryć te krzywizny z przodu kadłuba - u mnie zwykła folia się trochę pomarszczyła - z daleka nie widać  ;)

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsporniki skrzydeł jeszcze sobie leżakują żeby dobrze wyschły. Z laminowania jestem zadowolony wyszło bardzo gładko co mi się bardzo podoba a zdjęcia zmieszczę później jak będzie o nich dalsza mowa ;) 
 

Skoro mowa o laminowaniu czas najwyższy zabrać się za maskę sinika ... metoda wykonania na tracony styropian w moich przypadku styrodur.

 

Styrodur grubości 6 cm, maska do celowo ma mieć grubość około 5 cm już z 5 mm marginesem nasunięcia na kadłub. 
Na styrodurze odrysowałem kształt przodu modelu i z grubsza wyciąłem nożem 

post-8897-0-77975400-1424686211_thumb.jpg

 

Później szlifowanko i przymiarka do kadłuba

post-8897-0-76306900-1424686214_thumb.jpg

 

Od przodu narysowałem sobie już otwór na silnik oraz po obwodzie linie pomocniczą jako odniesienie przy obróbce kopyta maski. 

post-8897-0-57549300-1424686217_thumb.jpg

 

Później kilka ruchów nożem, papierem ściernym 180 i finalnie 400 ... i tak o to wygląda kopyto na maskę. Można laminować :) 
post-8897-0-91324900-1424686219_thumb.jpg

 

post-8897-0-83848300-1424686224_thumb.jpg

 

post-8897-0-62172100-1424686222_thumb.jpg

 

Najprawdopodobniej dzisiaj będę laminował maskę więc CDN ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.