Skocz do zawartości

zapasowy esiak, co to może być?


pilot71
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jacek, karabiny podczas klejenia wymagały cierpliwości, kleiły się dobrze ale na pośpiech nie mogłem sobie pozwolić. Trochę UHU-POR, trochę cyjaka i się polepiły. Za to zwinięcie w rurkę twardego kawałka papieru to było dla mnie wyzwanie. Kiedyś kleiłem modele kartonowe ale widocznie wiedza i umiejętności wyleciały mi z głowy :)

Gdy już udało mi się uformować lufę, dalsza praca to już pestka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klejenia ciąg dalszy :)  popracowałem trochę nad kabiną i kołami. Ani jedno ani drugie nie jest jeszcze skończone ale efekt pracy już widać. Obicie kabiny zrobiłem ze spienionego PCV, wyszlifowaną ramę owinąłem papierową plecionką. Felgi kół to tekstolit cięty laserowo. Piasty kół wykonałem z rurki węglowej. Wszystko pomalowane aerografem. 

Jutro zaokrąglę koła i jak się uda to zrobię pilota, na razie model wygląda tak:

post-6922-0-91970500-1427741964_thumb.jpg

post-6922-0-97818800-1427741977_thumb.jpg

post-6922-0-96912200-1427741989_thumb.jpg

post-6922-0-19656600-1427742007_thumb.jpg

post-6922-0-80488800-1427742019_thumb.jpg

post-6922-0-95553400-1427742032_thumb.jpg

post-6922-0-74277800-1427742045_thumb.jpg

post-6922-0-43353300-1427742058_thumb.jpg

post-6922-0-25717300-1427742070_thumb.jpg

post-6922-0-89842400-1427742082_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, bo widzisz kolego, te sklepowe modele to masówka, a mój to robota ręczna :) jak u jubilera

Wiem, że kabinę obijało się skórą, ale ta papierowa plecionka nie wygląda źle na żywo, poza tym mam jej ogromne ilości i nie wiem co z nią zrobić. Z nadaniem kołom odpowiedniego kształtu muszę się wstrzymać chyba kilka dni z powodu pogody. Tej pracy w domu nie wykonam z powodu bałaganu jaki spowoduje. Szlifowanie pianki to dość brudna robota i wolałbym robić to na balkonie niż w pokoju. Jest jednak kilka rzeczy, które mogę teraz zrobić i tu pytanie: co ja z tego zamierzam wyciachać ?

post-6922-0-81769600-1427816017_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michale mógłbyś powiedzieć gdzie masz zlokalizowany SC ? I jeszcze mam pytanie co do lotek a konkretnie zawiasów czy robiłeś je na UHU Por ? 
Nabyłem zestaw od Marka nie dawno i mam zamiar zabrać się za jego montaż niebawem a w zasadzie z modeli z EPP jestem "noga" :P 
Twój model naprawdę rewelacja :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po południu napiszę gdzie dokładnie znajduje się SC w moim fokkerze, natomiast zawiasy lotek i SW są zrobione z UHU-POR, tylko zawias SK to kawałek blaszki alu. Generalnie wszystko co się da ładuj na przód modelu, a płaty wklej tam gdzie Marek wyciął otwory i będzie ok. 

Z przydatnych rzeczy: zakres wychyleń lotek i SK zrób tak duży jak się tylko da :) i powodzenia w budowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to po kolei, SC znajduje się 4,5 cm od krawędzi natarcia na górnym płacie (przy pakiecie 1300 mAh o wadze 108 g). Czerwona farba to spray Montana niskociśnieniowa matowa o nazwie "Madrid red". Lubię tą firmę, bo produkuje asortyment dla "graficiarzy" i mają naprawdę duży asortyment, ale farbę radzę nakładać ostrożnie bo trochę waży. 

Do Stefka, dzięki za radę, obecnie model postawiłem na silniku, więc koła nie są obciążone. Mimo to dzięki za cenną informację. Poniżej zamieszczam fotki z dzisiejszej pracy, przy okazji przepraszam za te ostatnie, ciężko jest złapać ostrość jak w pokoju panuje półmrok, no i chyba w jedno ze zdjęć wkradł się jakiś chłop pańszczyźniany ale już go przepędziłem :)

post-6922-0-39951300-1427912123_thumb.jpg

post-6922-0-81315600-1427912135_thumb.jpg

post-6922-0-61490000-1427912148_thumb.jpg

post-6922-0-44114700-1427912161_thumb.jpg

post-6922-0-04915900-1427912177_thumb.jpg

post-6922-0-93312100-1427912189_thumb.jpg

post-6922-0-16556600-1427912203_thumb.jpg

post-6922-0-00571000-1427912218_thumb.jpg

post-6922-0-73758500-1427912230_thumb.jpg

post-6922-0-00292300-1427912243_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Michale za odpowiedź :) ja przy swoim skromnie wycialem dziurę na pakiet, przykleilem maskę silnika i z jednej strony zaokraglenie kadłuba. Podchodzę do budowy z duszą na ramieniu bo nigdy na taką skalę nie rzezbilem w epp. Chodzi mi tu o wycinanie otworów w kadłubie pod wyposażenie.

Manfred jest pierwszą klasa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michale przepraszam z góry że "zaśmiecam" Ci wątek ale pierwszy raz buduje esa i rodzi mi się wiele pytań czy tak wzmocniony SW może być czy jeszcze coś do tego dorzucić ?
post-8897-0-90417900-1428139008_thumb.jpg

 

post-8897-0-47345400-1428138997_thumb.jpg

 

I jeszcze w roli ścisłości co do powstałych włosków z epp po szlifowaniu to można się ich pozbyć za pomocą żelazka i prasować przez zwykłą kartkę papieru ? Dobrze zrozumiałem ? 

 

Dziękuje za pomoc :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie połówki SW powinny pracować symetrycznie podczas wychylania. Nie wiem jak sztywne jest połączenie tych połówek za pomocą płaskownika węglowego. Z doświadczenia wiem, że najlepiej sprawdza się pręt aluminiowy lub stalowy wygięty w literę U. Jak Ci ktoś w walce przetrąci ogon i ten płaskownik pęknie to będziesz miał problem z szybkim połataniem SW, no chyba że nie planujesz walczyć Swoim modelem.

Nie prasowałem jeszcze EPP przez kartę papieru, za to dobrze sprawdza się papier do pieczenia, bo jak przesadzisz z temperaturą to EPP nie przywrze do niego. Można też prasować bez papieru, ale trzeba trochę bardziej uważać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyć nie mam zamiaru a widzisz o takim połączeniu przy pomocy pręta zapomniałem a łączyłem tak połówki w moim Nieuporcie 17 ... dzięki Michale będę się starał to jakoś naprawić ;) ... tak to jest jak człowiek wyłączy myślenie na święta  :(

 

EDIT ...

poprawiłem i dwie połówki SW połączyłem prętem 1,5 mm

Dolny płat mam wklejony, kieszeń na pakiet oraz komora na odbiornik wypalona, usterzenie na miejscu, muszę się zająć jeszcze wręgą silnika ale to już po świętach.

porównanie z moim N17 

post-8897-0-81223400-1428157856_thumb.jpg

 

post-8897-0-80668800-1428157864_thumb.jpg

 

post-8897-0-68934200-1428157869_thumb.jpg

 

A jeszcze co do mocowania serw, to w ESA wklejacie je na stałe czy macie jakiś inny patent na ich mocowanie ?

Michale możesz m jeszcze napisać co to masz za silnik ?? (moc, kv i jakie śmigło) Ja mam dzwonka 350 W 900 kv i może kręcić śmigłem od 10x4,7 do 12x6. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem po Świętach więc odpisuję :)

Osobiście jeszcze się nie spotkałem z przykręcanymi serwami w combacie, większość osób raczej je wkleja. Ja otwory wycinam skalpelem, inni wypalają lutownicą pistoletową.

Mój silnik to RAY 2836/10, 880 Kv, śmigło na jakim latam to:

- APC 11/5,5

- GWS 12/6 HD czarne (z tym śmigłem trzeba na prawdę uważać z gazem, bo jest za duże dla tego silnika ale lżejsze niż APC i szybciej wchodzi na obroty)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.