Skocz do zawartości

zapasowy esiak, co to może być?


pilot71
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to dziewięć cylindrów i jeden popychacz z przodu to Gnome - Monosoupape.

 

Patrząc na jego zastosowanie to stawiam zatem na innego Brytyjczyka czyli Bristola Scouta (bo Pup miał 7 cylindrów).

 

Choć Camel miał ten silnik w nowszej wersji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ale kill byłby widowiskowy:) Latające silniki płaty.

Dla widzów coś pięknego dla zawodnika nie koniecznie:)

Tak swoja drogą miały się odbijać od siebie i lecieć dalej:) Jakoś tego nie widzę.

Może po prostu w końcu musimy nauczyć się "grzecznie" latać a nie na aferę??:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, kiedyś człowiek był bardziej anonimowy :ph34r:

Miałem sprawdzić jak z tym coroplastem no i sprawdziłem ;)  Puknąłem lekko w ogon i kadłub na pół trzasł. Przemyślcie to Panowie :P  Ale trzeba przyznać, że gdyby nie coroplast to by się na bank odbiły :lol: Konrad jak to widziałeś, to jak to było? Bo Model Jacka miał rozwalony ogon, był złamany w pół, miał potrzaskane skrzydła i nawet opona na kółku pocieta. DUŻY MODEL MOŻE WIĘCEJ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy by się odbił czy nie top trzeba nadal testować (miały się odbijać ale coś chyba nie wyszło i modele nie chcą nas słuchać :)

Jeśli chodzi o ogon to i tak mistrzem okazał się Marian:)

Latał bez wysokości i kierunku - same lotki i silnik. Na początku chyba chciał wracać na macierzyste lotnisko ale później po namowach wrócił do nas i elegancko (prawie) wylądował :)

Że duży może więcej przekonałem się gdy spotkałem się czołowo z 3 płatem Packa.

Może więcej - rozwalić :) Chociaż z drugiej strony takiej czołówki i 80 by nie przetrzymała.

 

Tak swoją droga to trochę odbiegamy od tematu :)

Ja już wiem co to ale mam nie mówić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Widziałem zdjęcia jak NC1 ziewa znudzony a tu taki piękny opis kasacji modelu, ech ESA to jest to.

 

ziewał bo WW2 leciało, nudy straszne, co najwyżej 2 kile na walkę.

 

W WW1 było znacznie ciekawiej, były sytuacje, że na niebie latał jakiś samotnik i unikał walki  :D a reszta się kleiła.

 

a co do zdjęć, robił ktoś może ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może bardziej egzotyczne konstrukcje. Vickers F.B. 19 miał taki silnik.

 

Chyba, że silnik to tylko wariacja na temat i nie przypomina oryginału wtedy można by wymienić kilka samolotów: Hanriota HD1, Standard E1, Thomas Morse S-4C, D.H. 5 lub niemieckie Albatros D-XI, Pfalz DVIII czy kopia Nieuporta Siemens Schuckert DI...

 

Z typowych zostały mi tylko w głowie Triplane i Strutter.

 

Jeśli nic z tego to się poddaję i nie mam więcej pomysłów :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeźnia WW1 była niesamowita, płaty odpadały jeden za drugim (nawet folia by nie pomogła ;P).

 

A w jednej walce (wtedy kiedy Marian stracił ogon) było 20 sekund, przez które nie było ŻADNEGO modelu w powietrzu - potem na minutę wystartował Marian :D.

 

Mam kilka filmów z walk WW1 - postaram się złożyć jakiś sensowny film przed następnymi zawodami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 cylindrów, rotacyjny - znaczy Gnome Lamba

Lista maszyn, w których były używane jest tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Gnome_Lambda#Applications

Staranność wykonania wskazuje, że ma być wyeksponowany, więc obstawiam Nieuporta 10.

(Trochę szkoda, bo takiego RAF S.E.2 albo Tabloida chętnie bym zobaczył jako model rc ;))

 

 

Edit:

No taaa.... trza jednak czytać, nie tylko oglądać obrazki ;)

Jak ma mieć 9 cylindrów to możliwości jest znacznie wiecej...

Obstawiam jednak jakiegoś późniejszego Nieuporta, albo Hanriota HD1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam kilka kolejnych fotek z budowy, teraz to już chyba ktoś zgadnie co to będzie za model. Makieta silnika jest podparta na dwóch łożyskach, oś wykonałem z rurki węglowej, którą przykleiłem do wręgi czołowej.  Silnik gwiazdowy obraca się od podmuchu powietrza więc żadne przełożenie napędu z silnika elektrycznego nie będzie potrzebne :)

post-6922-0-93936700-1425452237_thumb.jpg

post-6922-0-65535400-1425452245_thumb.jpg

post-6922-0-82788700-1425452251_thumb.jpg

post-6922-0-10309900-1425452258_thumb.jpg

post-6922-0-82930600-1425452264_thumb.jpg

post-6922-0-12491800-1425452271_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.