Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Postanowiłem tym razem zbudować  model od podstaw do bezstresowego latania z lekkim ukierunkowaniem na półmakietę i padło na model Fly Baby 1:6

Podstawowe założenia - waga do lotu w granicach 1500g, napęd elektryczny (silnik Emax GT2815/7, pakiet 3s 2200mAh, regulator Dualski 40A Lite - to wyposażenie leży i czeka na wykorzystanie :)). Zobaczymy co z tego wyjdzie.

 Plany już wydrukowane:

 

post-15222-0-90869400-1425493576.jpg

 

zaczerpnięte  stąd: http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=4062

 

Prace powoli posuwają się do przodu - z grubsza sklejone konstrukcje stateczników oraz obłe części SW i SK:

 

post-15222-0-51331800-1425493577.jpg

post-15222-0-99818900-1425493577.jpg

post-15222-0-46114500-1425493578.jpg

Opublikowano

Też brałem pod uwagę budowę tego modelu, ale stanęło na Piperze P-25 Pawne (plany z tej samej strony)

Buduj i zapraszam na zawody F-4H-P do Płocka (też będą chyba we Włocławku), ale to już pewnie w przyszłym roku, no chyba że wyrobisz się do maja  ;)

 

Na bazie tego samego samolotu powstała też wersja dwupłatowa.

Opublikowano

Też brałem pod uwagę budowę tego modelu, ale stanęło na Piperze P-25 Pawne (plany z tej samej strony)

Buduj i zapraszam na zawody F-4H-P do Płocka (też będą chyba we Włocławku), ale to już pewnie w przyszłym roku, no chyba że wyrobisz się do maja  ;)

 

 

 

Ale żeś mnie teraz Robert zmobilizował - chyba zarwę kilka nocek aby zdążyć ;) . Nawet nie miałem pojęcia o istnieniu takiej klasy w modelarstwie.

Muszę zaglądnąć w regulamin i kto wie - może będziesz miał konkurencję :D. Jak nie zdążę z tym, to w hangarze uśmiecha się jeszcze SpaceWalker :P

 

 

 

Sympatyczny model ale troszkę szkoda, że elektryk  ;)

Mirku - jeszcze chyba nie dorosłem do spalinek ;)

Opublikowano

Dziś stateczniki nabrały odpowiednich kształtów:

 

post-15222-0-53838200-1425574527.jpg

post-15222-0-98125500-1425574527.jpg

post-15222-0-23900100-1425574528.jpg

 

Czy orientuje się ktoś, czy profil płata widoczny na planie (płasko-wypukły) to oryginalny profil tego samolotu; zastanawiam się czy nie zastosować profilu NACA 2412 aby poprawić stateczność modelu?

 

 

Opublikowano

Fly Baby jest pięknym samolotem. Tym razem będę obserwował i kibicował w budowie tego modelu. Zamierzam również zbudować FB tylko troszkę większy 2500mm rozp. Całość już mam narysowaną pod laser. Rozpocznę jesienią. Aktualnie robię kopyto owiewki silnika (MVVS 26 benzyna)

Opublikowano

Fly Baby jest pięknym samolotem. Tym razem będę obserwował i kibicował w budowie tego modelu. Zamierzam również zbudować FB tylko troszkę większy 2500mm rozp. Całość już mam narysowaną pod laser. Rozpocznę jesienią. Aktualnie robię kopyto owiewki silnika (MVVS 26 benzyna)

 

:o  "troszkę większy" - mam nadzieję, że będzie relacja? Też mi się podobają modele "troszkę większe", ale to chyba już na emeryturze ;)

 Chyba nie muszę pytać , czy to będzie makieta :D ?

Opublikowano

Zastosowałem NACA2415. Wrzucam PrintScreen ekranu z "rozłożenia" skrzydła i częściowo kadłuba. Oczywiście to moja koncepcja....

Planuję makietę, co z tego wyjdzie....nie wiem.

post-194-0-66834000-1425623153_thumb.png

Opublikowano

Czy orientuje się ktoś, czy profil płata widoczny na planie (płasko-wypukły) to oryginalny profil tego samolotu; zastanawiam się czy nie zastosować profilu NACA 2412 aby poprawić stateczność modelu?

 

 

Z posiadanych przez mnie informacji wynika, że oryginał miał profil NACA 4412.

Opublikowano

Fly Baby nie jest modelem do bezstresowego latania.

Ma wielkie skłonności do korka w najmniej oczekiwanych momentach.

Dobrze przemyśl aerodynamikę modelu, zanim go zbudujesz.

Żeby nie było , że tak sobie pykam w klawiaturkę, zrobiłem  kiedyś takiego 1700 mm rozpiętości i pogoniłem nim pod stolik całą komisję sędziowską na zawodach w Dęblinie. Jaja były jak berety.

Mam gdzieś jeszcze podwozie do niego...

Opublikowano

Właśnie z tego powodu mam  wątpliwości jaki profil zastosować - jaki miałeś w swoim modelu? Wspominałem wcześniej o NACA 2412 , 2414 gdyż podobny ma np. model SpaceWalker  wykazuje z opisu kolegów bardzo dobrą stateczność. 

A teraz postępy na dzień dzisiejszy (nie ma tego dużo, ale zawsze :) ) sklejony jeden z boków kadłuba:

 

post-15222-0-07216800-1425667689.jpg

post-15222-0-47643500-1425667689.jpg

 

Ciąg dalszy dopiero w poniedziałek, gdyż w "łykend" nie pracuję :( ale za to jeśli pogoda pozwoli polatam Condorem :D.

 

Mamy poniedziałek - przybyła druga połówka kadłuba

 

post-15222-0-09457400-1425929804.jpg

 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Coś drgnęło :)  - szablony żeber oraz żebra przykadłubowe. Ostatecznie zdecydowałem się na profil NACA 2415

 

post-15222-0-96452400-1426882398.jpg

 

Zaczynam wykonanie żeber

 

post-15222-0-39483800-1426882399.jpg

Opublikowano

Żebra wycięte- zaczynam sklejać skrzydła :)

 

post-15222-0-23073000-1427319995.jpg

post-15222-0-60365200-1427319995.jpg

post-15222-0-87321900-1427319995.jpg

 

Czy mógłby któryś z kolegów doradzić, czy 2 stopnie zaklinowania skrzydeł wystarczą? Muszę to zrobić dość precyzyjnie, gdyż sposób łączenia skrzydeł z kadłubem nie pozwala później na regulację :( . Dodam, że kąt statecznika poziomego jest na zero.

Opublikowano

Ja w swoim projekcie dałem równo 2 stopnie. Statecznik poziomy 0 stopni. Powinno być dobrze.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.