Jacekecaj Opublikowano 4 Marca 2015 Opublikowano 4 Marca 2015 Postanowiłem tym razem zbudować model od podstaw do bezstresowego latania z lekkim ukierunkowaniem na półmakietę i padło na model Fly Baby 1:6 Podstawowe założenia - waga do lotu w granicach 1500g, napęd elektryczny (silnik Emax GT2815/7, pakiet 3s 2200mAh, regulator Dualski 40A Lite - to wyposażenie leży i czeka na wykorzystanie ). Zobaczymy co z tego wyjdzie. Plany już wydrukowane: zaczerpnięte stąd: http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=4062 Prace powoli posuwają się do przodu - z grubsza sklejone konstrukcje stateczników oraz obłe części SW i SK:
mirolek Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Sympatyczny model ale troszkę szkoda, że elektryk Trzymam kciuki i obserwuję postępy w budowie. ms
robloz Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Też brałem pod uwagę budowę tego modelu, ale stanęło na Piperze P-25 Pawne (plany z tej samej strony) Buduj i zapraszam na zawody F-4H-P do Płocka (też będą chyba we Włocławku), ale to już pewnie w przyszłym roku, no chyba że wyrobisz się do maja Na bazie tego samego samolotu powstała też wersja dwupłatowa.
Jacekecaj Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Opublikowano 5 Marca 2015 Też brałem pod uwagę budowę tego modelu, ale stanęło na Piperze P-25 Pawne (plany z tej samej strony) Buduj i zapraszam na zawody F-4H-P do Płocka (też będą chyba we Włocławku), ale to już pewnie w przyszłym roku, no chyba że wyrobisz się do maja Ale żeś mnie teraz Robert zmobilizował - chyba zarwę kilka nocek aby zdążyć . Nawet nie miałem pojęcia o istnieniu takiej klasy w modelarstwie. Muszę zaglądnąć w regulamin i kto wie - może będziesz miał konkurencję . Jak nie zdążę z tym, to w hangarze uśmiecha się jeszcze SpaceWalker Sympatyczny model ale troszkę szkoda, że elektryk Mirku - jeszcze chyba nie dorosłem do spalinek
robloz Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Na naszej stronie www.rcplock.pl jest info i link do przepisów. w zeszłym roku kolega z powodzeniem startował SpaceWalkerem. Zapraszam. Filmik z zeszłorocznych zawodów https://www.youtube.com/watch?v=tSGp0PRux84#t=226
Jacekecaj Opublikowano 5 Marca 2015 Autor Opublikowano 5 Marca 2015 Dziś stateczniki nabrały odpowiednich kształtów: Czy orientuje się ktoś, czy profil płata widoczny na planie (płasko-wypukły) to oryginalny profil tego samolotu; zastanawiam się czy nie zastosować profilu NACA 2412 aby poprawić stateczność modelu?
pawel Opublikowano 5 Marca 2015 Opublikowano 5 Marca 2015 Fly Baby jest pięknym samolotem. Tym razem będę obserwował i kibicował w budowie tego modelu. Zamierzam również zbudować FB tylko troszkę większy 2500mm rozp. Całość już mam narysowaną pod laser. Rozpocznę jesienią. Aktualnie robię kopyto owiewki silnika (MVVS 26 benzyna)
Jacekecaj Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Opublikowano 6 Marca 2015 Fly Baby jest pięknym samolotem. Tym razem będę obserwował i kibicował w budowie tego modelu. Zamierzam również zbudować FB tylko troszkę większy 2500mm rozp. Całość już mam narysowaną pod laser. Rozpocznę jesienią. Aktualnie robię kopyto owiewki silnika (MVVS 26 benzyna) "troszkę większy" - mam nadzieję, że będzie relacja? Też mi się podobają modele "troszkę większe", ale to chyba już na emeryturze Chyba nie muszę pytać , czy to będzie makieta ?
pawel Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Zastosowałem NACA2415. Wrzucam PrintScreen ekranu z "rozłożenia" skrzydła i częściowo kadłuba. Oczywiście to moja koncepcja.... Planuję makietę, co z tego wyjdzie....nie wiem.
Callab Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Czy orientuje się ktoś, czy profil płata widoczny na planie (płasko-wypukły) to oryginalny profil tego samolotu; zastanawiam się czy nie zastosować profilu NACA 2412 aby poprawić stateczność modelu? Z posiadanych przez mnie informacji wynika, że oryginał miał profil NACA 4412.
kesto Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Słusznie Wojciechu. W PM135 jest na ten temat informacja.
pawel Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Dokładnie naca4412. Na planach są współrzędne tego profilu.
wapniak Opublikowano 6 Marca 2015 Opublikowano 6 Marca 2015 Fly Baby nie jest modelem do bezstresowego latania. Ma wielkie skłonności do korka w najmniej oczekiwanych momentach. Dobrze przemyśl aerodynamikę modelu, zanim go zbudujesz. Żeby nie było , że tak sobie pykam w klawiaturkę, zrobiłem kiedyś takiego 1700 mm rozpiętości i pogoniłem nim pod stolik całą komisję sędziowską na zawodach w Dęblinie. Jaja były jak berety. Mam gdzieś jeszcze podwozie do niego...
Jacekecaj Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Opublikowano 6 Marca 2015 Właśnie z tego powodu mam wątpliwości jaki profil zastosować - jaki miałeś w swoim modelu? Wspominałem wcześniej o NACA 2412 , 2414 gdyż podobny ma np. model SpaceWalker wykazuje z opisu kolegów bardzo dobrą stateczność. A teraz postępy na dzień dzisiejszy (nie ma tego dużo, ale zawsze ) sklejony jeden z boków kadłuba: Ciąg dalszy dopiero w poniedziałek, gdyż w "łykend" nie pracuję ale za to jeśli pogoda pozwoli polatam Condorem . Mamy poniedziałek - przybyła druga połówka kadłuba
Jacekecaj Opublikowano 20 Marca 2015 Autor Opublikowano 20 Marca 2015 Coś drgnęło - szablony żeber oraz żebra przykadłubowe. Ostatecznie zdecydowałem się na profil NACA 2415 Zaczynam wykonanie żeber
Jacekecaj Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Opublikowano 25 Marca 2015 Żebra wycięte- zaczynam sklejać skrzydła Czy mógłby któryś z kolegów doradzić, czy 2 stopnie zaklinowania skrzydeł wystarczą? Muszę to zrobić dość precyzyjnie, gdyż sposób łączenia skrzydeł z kadłubem nie pozwala później na regulację . Dodam, że kąt statecznika poziomego jest na zero.
pawel Opublikowano 26 Marca 2015 Opublikowano 26 Marca 2015 Ja w swoim projekcie dałem równo 2 stopnie. Statecznik poziomy 0 stopni. Powinno być dobrze.
endriuRC Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 Bardzo ładnie czysto wszystko wykonane, czekam na kolejne fotki jak narazie super !. Jak dajesz to zaklinowanie skrzydeł?
Jacekecaj Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Skrzydełka składają się dalej:
Rekomendowane odpowiedzi