Skocz do zawartości

MULTIPLEX HERON


Rekomendowane odpowiedzi

Na razie zrezygnowałem z klap, na lotnisku modelarskim wytłumaczone mi pewne zagadnienia, doradzili abym nauczył się poprawnie sterować szybowcem mając do dyspozycji lotki ster wysokości i ster kierunku, na klapy i inne bajery przyjdzie czas jak opanuje podstawy. Mmarkow miałem na myśli upiększanie szybowca naklejając na niego naklejki dodane przez producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy na lotnisku bardzo dobrze Ci podpowiedzieli  :)

 

Możesz jeszcze na krawędziach natarcia skrzydeł i stateczników nakleić taśmę ochronną #, pogadaj z kolegami z lotniska to Ci pomogą.

 

Gratuluję modelu, i powodzenia przy oblocie  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Może ktoś mi pomóc, co przemawia za serwami MG dla herona? Aktualnie w ogonie mam plastikowe natomiast do skrzydeł muszę dokupić. Zważywszy na to, iż latam raczej rzadko - może 2, 3x na tydzień jeden pakiet i patrząc na różnicę pomiędzy HS81 a HS82MG nie wiem, czy opłaca mi się inwestować w te droższe (lub nawet zmieniać serwa w ogonie).

Nie chcę jednak latać wyłącznie na termice - lubię czasem trochę czasem poszaleć z prędkością... Czy np. na rok czasu, przy lotach o mojej częstotliwości, serwa HS81 i plastik na wysokości dadzą radę, czy jednak to nie ta półka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda mam Soliusa ale różnica pomiędzy Heronem tylko w rozpiętości skrzydeł i statecznik poziomy nieco większy.
W skrzydłach mam właśnie HS 82 MG,w ogonie SW TP MG90 i SK TP MG90 S ,siedzą tam przeszło 3lata w przęciągu tego okresu wymieniłem

tylko raz HS 82. Do tej pory słowa złego nie powiem na te serwa, latam praktycznie cały rok. Bardzo często lubię przegonić

go na maxa. Zapewne można zrobić po taniości ale czy to nie jest pozorna oszczędność. Wszystko zależy od sposobu

latania , albo leniwie albo na ostro w granicach rozsądku.Ja wolę 50/50 i jak na razie wszystko OK.
Plastik na wysokość hm... pewnie że można, osobiście wolę mieć jednak metal.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GT2815 kV 1280 - ograniczyć mu obroty? Taki silnik mi leży więc bez kosztów...

Bartek skoro masz w szufladzie to zakładaj, śmigła wtedy pójdą nieco mniejsze bo kV sporawe powiedzmy te 10x5.

Lepsze było by mniejsze kV w okolicach 850/... 900/... 950/.. + ok 500W i było by już fajnie, wtedy łopaty na poziomie 12x6 i masz

rakietę ziemia powietrze. W sensie że windę na pułap masz bez zadyszki i mozolnej wspinaczki.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonałeś mnie... już siedzi w nim (ledwo się mieszcząć) SK3-3542-1000kv 670W. Tylko ciekawe ile jest w stanie wyciągnąć faktycznie na 3S i fabrycznych łopatach 12x6. Do niego pójdzie Plush 60A (natomiast GT i hobbywing 50A i APC 10x5 pójdzie do FunCub'a).

 

Na ogonie serwa będę zmieniać na metale - po podłączeniu już zamontowanych okazało się, iż serwo kierunku kręci się dookoła cały czas (sprawdzane na kilku kanałach). Po odlutowaniu przewodów podłożyłem inne serwo i działa ok, więc połączenie a całej długości jest w porządku. Na szczęście serwa nie były klejone mocno a przewodów wystarczy na dolutowanie nowych.

 

Zauważyłem, że lewa strona kabiny w jakiś 80% długości ma szczelinę około 1-2mm. Nie wiem, czy krzywa kabinka, czy co, ale od razu też się zapytam, czy się tym przejmować (np. walnąć jakąś małą gumową uszczelkę) czy olać i cieszyć się z lepszego chłodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SK3 i GT mam po prostu na stanie. Jeden idzie do Herona, drugi do FunCub'a. Kroplą, która przesądziła, były średnice silników i dostępne miejsce na mocowanie ich w modelach.

Jak spojrzałem na Twoje wznoszenie Jurek, to spokojnie mógłby w heronie być słabszy silnik niż SK3 34542/6. Przynajmniej nie będę go obciążać i regulator też będzie zimny cały czas. Zakładam problemy z wyważeniem (zwłaszcza, że nie mam drugiej kulki do ogona - ktoś ma może na zbyciu / czym to zamienić?), ale tym będę martwić się później.

Ktoś coś doradzi może w sprawie szczeliny między kabiną a kadłubem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.