Skocz do zawartości

MULTIPLEX HERON


Rekomendowane odpowiedzi

Ciężar silników jest taki sam, z pakietem 2200 3S i jedną kulką powinno dać się wyważyć ewentualnie ciężarek do felg aluminiowych

 

Edyta:

wywaliłem info o pakiecie bo mi się głupotę napisało  :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co pisze Jerzy , mam taki sam silnik jak On czyli Dualski.3542 EA-5 dla mnie bajka
Solek tak jak Heron idzie pionowo w kosmos na takim napędzie, zakupiony u Grześka.


Spróbuj najpierw pakietem wyważyć TG lub Zippy 2200 3S ładnie wyważa przynajmniej w moim przypadku

obeszło się bez kulek. Co do kabinki... spróbuj nieco uformować kadłub nad gorąca parą ( sprawdza się czajnik ) tylko z wyczuciem abyś 

nie przedobrzył bo wyskoczą bąble.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne nie ma problemu Bartek, jakby co to pisz...a taka na marginesie powiem Ci że testowałem z dość mocnym tylnym wyważeniem

oczywiście w granicach rozsądku, przesuwając pakiet w tył , jest wtedy bardzo czuły na SW ale sunie po niebie doskonale.
Trzeba wtedy ponownie trymować, nie mniej warto...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dziś pogoda trochę mnie podkusiła i zacząłem robić herona.

 

Pierwsze, to przelutowanie serw w ogonie - były platiki no-name, teraz są TP MG90D. Otwory na serwo musiałem trochę powiększyć, oraz dodatkowo zrobić delikatne wycięcia na luty (nie chciałem kadłuba rozcinać, dlatego serwa dolutowane). Serwa punktowo przymocowane za pomocą CA średni (zostawione do wyschnięcia). Do tego orczyk serwa wysokości musiałem delikatnie rozwiercić, by można było założyć snap z zestawu.

 

Silnik zamontowany Turnigy Aerodrive SK3 - 3542-1000kv. Przewody skleiłem ze sobą taśmą izolacyjną, by były na płasko. Docisnę je do kadłuba za pomocą kawałka starej karty telefonicznej.

Regulator Skywalker 50A UBEC 5A Hobbywing. Heron ma wyprofilowane miejsce z boku kabiny na regulator. Tutaj się zastanawiam - którą stronę przymocować do kadłuba - płaską (z napisami), czy tą drugą? To mnie wstrzymuje przed montażem...

 

Na skrzydła udało mi się dozbierać na komplet TP MG16R. Trochę to trwało, ale poszedłem za Waszymi radami, by dozbierać i założyć odpowiednie. Skrzydła będę uzbrajać niebawem (może dziś jeszcze, nie wiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pogoda trochę mnie podkusiła i zacząłem robić herona.

A myślałem, że pojechałeś latać...

 

 

Heron ma wyprofilowane miejsce z boku kabiny na regulator. Tutaj się zastanawiam - którą stronę przymocować do kadłuba - płaską (z napisami), czy tą drugą? To mnie wstrzymuje przed montażem...

Pod napisami na ogół jest "płytka" radiatora ułatwiająca chłodzenie elementów regulatora, więc montaż do kadłuba powinien być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie!

Pogoda bezwietrzna i miało nie padać, lecz ciągle coś kropiło...

Przy montażu serw w skrzydłach okazało się, że nie mam orczyków do tych serw ;/

Faktycznie długości przewodów od serw oraz przedłużaczy niezbyt pasują. Jednak tutaj nie będę lutować, tylko zrobię miejsce na zagięcia.

 

edit:

Programowanie ESC hobbywing bez użycia karty: http://www.hobbywing.com/products/enpdf/SkywalkerV2.pdf

 

edit:

Korzystając z końcówki choroby, w końcu udało mi się usiąść do herona (zwanym przeze mnie "nerorem"). Generalnie mam używkę, stąd musiałem przelutować serwa w ogonie. Kolejną niespodzianką było lutowanie przewodów klap... mając odbiornik 8-kanałowy, musiałem rozdzielić to i wlutować końcówki osobno. Przewody od silnika zabezpieczone kawałkiem karty telefonicznej - dociśnięte do boku, żeby silnik ich nie obcierał. Z pakietem 3S 2200mAh całkiem nieźle się wyważa bez tej jednej kulki a ogonie. Trochę tylko mało tam miejsca jest... albo będę musiał poszukać węższego pakietu, albo zmienić lokalizację regulatora.

 

edit:

Heron gotowy. Wychylenia klap i lotek wg instrukcji (odległości mierzone na krańcach bliżej kadłuba), hamulec na ESC zaprogramowany. Do tego zrobiłem też "dual" (a raczej triple) -rates na 100% / 75% / 60%. Na razie zrobiłem tylko klapy z opóźnieniem.

Niestety w trakcie ustawiania aparatura zgłosiła, że jest głodna... tak więc dziś nie będzie oblotu.

 

edit:

Próba oblotu z tylnym wyważeniem... maaasaaaakraaaa. Pompował tak miło, aż mi się zachciało robić pompki. Niestety zdrowie jeszcze nie pozwala na dłuższe pobyty na dworze, więc po siedmiu minutach byłem spakowany w samochodzie. W domu postarałem się o lepszą "wyważarkę" (odwrócona deska do prania... ;/), wywaliłem kulkę z ogona (teraz brak kulek w ogonie, lecz są 2 serwa), kulka poszła do kabiny i mam wyważenie wg instrukcji. Chcę jednak zrobić nieco przednie wyważenie. Muszę też zwiększyć zakres lotek - przy wolnym locie (a niestety nie mam u siebie dużo miejsca) reagował z dość dużym opóźnieniem.

Jutro żonka skoczy po ciężarki do felg alu, trochę będę mieć też nieużywanych wędkarskich i może w weekend będę testować wyważenie. Zrobię sobie od razu mały woreczek na ciężarki, by nie przemieszczały się w kabinie i zobaczymy.

Błędnie też przy starcie dałem SW na wznoszenie, przez co od razu poszedł pionowo... na szczęście udało mi się opanować i wylądować (i to znowu problem z miejscem...). Chyba będę musiał skoczyć na lotnisko z nim najpierw, ale to gdy zdrowie pozwoli, więc najwcześniej weekend.

Edytowane przez CichyBart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wolne i stabilne latanie nie do końca zależy od obciążenia powierzchni

Jednak w warunkach o słabym noszeniu znacznie lepiej będa szybować modele o niższym obciążeniu powierzchni. 35g/dm2 to już sporo jak na takie małe modeliki. Do czasu jak nie przekroczy 40 to w słabych warunkach daje sie latać nie najgorzej. Z moich obserwacji wynika że jako coś ma do 25g/dm to z 200m w warunkach atermicznych można spokojnie szybować przez 7 -12 minut. W silnym duszeniu 2minuty a w termice aż się pakiet skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, po długim czasie odbudowałem mojego Herona, dostał nowy kadłub i znowu szybuje po niebie. Spróbowałem uruchomić klapy i .. klapa. Nie da się tego zrobić przy lotkach na jednym kanale. Gdy wychylę klapy w dół to model zaczyna strasznie pompować, nie sposób tak wylądować. Trzeba by było dodać do tego wychylenie lotek w górę, ale nie mogę tego zrobić bo mam lotki na jednym kanale. Mój odbiornik to Eleres. Chyba spróbuję z mniejszym wychyleniem klap i dodam do tego lekko ster wysokości w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.