modelarz115 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Opublikowano 19 Czerwca 2015 straci zasięg bo wagon będzie jak puszka "faradaja" Czepiasz się szczegółów
jpd Opublikowano 19 Czerwca 2015 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Tomku .. gołąb to nie model z edf skierowanym w dół tylko POZIOMO !!! i wtedy polataj po wagonie Śmigłowiec tez da inny efekt, rakieta też... wszytko lata ale na innych trochę zasadach.
idfx Opublikowano 20 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2015 he he różnica 2 ton od poderwanych łącznie 350 kg gołębi
kojani Opublikowano 20 Czerwca 2015 Opublikowano 20 Czerwca 2015 (edytowane) 2-0,35=1,65 Kacper był szybszy. Edytowane 20 Czerwca 2015 przez kojani
Wuj Wojtek Opublikowano 21 Czerwca 2015 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Jak dobrze pamiętam, to kiedyś w telewizji coś podobnego widziałem. Tam wyszło, że ciężar będzie ten sam, bo gołębie zaczną ubijać powietrze skrzydłami. To możliwe?
qba Opublikowano 22 Czerwca 2015 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Zmieńcie powietrze na wodę i pływajcie łodzią podwodną, co jest w wagonie nadal będzie w wagonie. 1
Mitar Opublikowano 22 Czerwca 2015 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Było w pogromcach mitów: (39:45) https://www.youtube.com/watch?v=jmoq5CVohqg Z tego co pamiętam wyszło że tyle samo.
jpd Opublikowano 22 Czerwca 2015 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Jezeli uwazacie ze samolot / golab lata jak balon na zasadzie wyporu - porownanie z lodzia podwodna lub jak smigowiec jak u pogroncow mitow to gratuluje znajomosci aerodynamiki. Proponuje eksperyment stan na wadze w pudelku i podskocz a potemmodczytaj wartosc pomiaru w trakcie skoku. Kolejny eksperyment myslowy jak zmieni sie wskazanie wagi jezeli przez rzeczony wadon przelici stado golebi ? Albo szybowiec. Kolejny ekseprymet myslowy: dlaczego budynki stojace na podejscu do ladowania nie zawalaja sie pod ciezarem samolotow ktore nad nimi przelatuja? Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
idfx Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2015 Łódź podwodna w wodzie w tym wagonie też do mnie nie przemawia .. Wyobraziłem sobie to inaczej. Na wierzchu wagonu jest otwór. W środku na spodzie metalowy przedmiot o masie 350 kg podczepiony do liny przeciągniętej przez ten otwór. Masa całkowita wskazana przez wagę 2 tony. Teraz ciągnąc za linę uniesiemy te 350 kg nad powierzchnię spodu wagonu i co się stanie ?? Nie daje mi tylko spokoju ten napór powietrza od skrzydeł gołębi. Gdyby dmuchać mocnym śmigłem na wagę to pewnie coś tam wskaże ..
jpd Opublikowano 23 Czerwca 2015 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Na poczatku lotu cos tam moze wskazac. Po chwili juz nie. Rozpatrz jakie sily dzialaja na lecacego golebia. Ich rozrysowanie daje odpowiedź. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
tomi_72 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Panowie podstawy fizyki. Żeby cokolwiek latało musi pokonać siłę grawitacji. Do danego ciała musi być przełożona siła o przeciwnym zwrocie, a że akcji odpowiada reakcja na podłoże oddziaływuje dokładnie taka sama siła. Ponieważ jest to zamknięty Wagon rozpraszanie sił w ośrodkach sprężystych możemy zostawić w spokoju. Areodynamike zresztą też. Obrazowo można to najprościej przedstawić też na przykładzie wagonu. Mamy Wagon i ładunek. Na tym samym wagonie stoi dźwig który podnosi ładunek. Czy teraz ciężar wagonu się zmieni..? 1
jpd Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 No właśnie podstawy fizyki Panie Tomku ... Gołąb to nie odrzutowiec z silnikiem skierowanym w dół, Lata na zasadzie RÓŻNICY CIŚNIEŃ pomierzy górna powierzchnia skrzydła a dolną a nie wielkiego słupa ciśnienia pod skrzydłami. Druga sprawa przy jakich warunkach gaz może być traktowany jako środek sprężysty ? Coś mi się wydaje ze gołąb nie ma szans takich warunków uzyskać. Tomku wyjaśnij mi zgodnie z Twoim rozumowaniem dlaczego nie ma zniszczeń na linii pasa startowego ? Z punktu widzenia fizyki wielkość wagony nie ma znaczenia. Polecam dogłebne przestudiowanie następującego obrazka : http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://mailgrupowy.pl/files/html/624005,index_html_a16527a.png&imgrefurl=http://mailgrupowy.pl/shared/resources/6077,manewrowanie-statkiem/13717,manewrowanie-odpowiedzi-do-pytan&h=1045&w=1813&tbnid=BBAMh9UQV76LOM:&zoom=1&docid=U-6jmrAF3OSdlM&ei=yViKVebIC8HkUaaxjogN&tbm=isch&client=firefox-a&ved=0CD4QMygVMBU
kojani Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 ... Na tym samym wagonie stoi dźwig który podnosi ładunek. Czy teraz ciężar wagonu się zmieni..? Myślę, że ten przykład nie jest adekwatny. Zaproponuję inny eksperyment myślowy: Mamy jednego gołębia siedzącego pod sufitem wagonu. W pewnym momencie odbija się i rozpoczyna lot ślizgowy - wytłumacz w jaki sposób siła ciężkości gołębia ma wpływ na ciężar wagonu.
tomi_72 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Zgadza się, ale ta różnica ciśnień powoduje powstanie siły skierowanej przeciwnie do siły grawitacji. kiedy jest większa od siły grawitacji samolot się wznosi. A zniszczenia nie powstają dlatego, że ciśnienie wytworzone pod skrzydłem ulega rozproszeniu. Tak samo jest z silnikiem odrzutowym . Spróbuj stanąć 2 m za nim a później 200 m. Ciąg silnika się nie zmienia a odczucia są jakby nieco inne 1
jpd Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 O mamusiu !!! ... a widziałeś na jakiej odległości to ciśnienie ulega rozproszeniu ??? jest to rząd wielkości grubości profilu !! Proponowałem przestudiowanie rysunku z linku. Przypominam ze gołąb nie ma silnika odrzutowego.
e-mir Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Panowie, proszę Was! Nie róbcie z tego forum Średniowiecza. Mieszacie układy statyczne z dynamicznymi, próbujecie obalić twierdzenia Newtona i pewnie jeszcze kilka innych. Tomek dobrze napisał: wagon to układ zamknięty i wszystko co się w nim zawiera nie zmienia masy. Cokolwiek by się tam nie działo. Jacek, gdyby samolot miał zniszczyć pas przelatując nad nim , to jakie szkody musiałby wyrządzić podczas kołowania, kiedy cały ciężar spoczywa na kołach? 1
Rekomendowane odpowiedzi