Viper Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Jakoś trzeci rok katuję Addicitiona od PA, ponownie zreanimowałem extrę 260 PA (też już któryś rok), latam głównie od rana do południa/wczesnego popołudnia, w zasadzie nigdy pod wieczór i nie pamiętam kiedy miałem bezwietrzną pogodę?!?!?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Mój stary motoszybowiec fantasy 2 art hobby 180 rozpiętości ze szczotkowym silnikiem "samochodowym" trinity 17zwoji z przekładnią -po zmianie pakietu z ni-mh na lit 3s2200mAh - ważył mniej niż 1200g i spokojnie wisiał na smigle. około 7-8 minut mógł wisieć... latać normalnie duzo dłużej. a motoszybowiec to nie jest specjalnie lekka konstrukcja... cięższe modele -to bardziej akrobaty niż 3d -a że mogą wykonać troszkę 3d to inna sprawa. ale powinno być lżejsze -i lekki wcale nie musi być wołowaty. sztywny czysty areodynamicznie model -mimo, że lekki może latać szybko i ostro -ale może też latać wolno. ciężki model -tylko szybko... konstrukcyjnym modelikiem 308g 90cm rozpiętości 20g/dm2 spokojnie latam przy wietrze około 10m/s. i lot absolutnie nie przypomina halówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Nie mieszajmy szybowców z modelami 3d. Naprawdę jestem ciekaw z czego i jak jest zrobiony tak duży i tak lekki model 3d i czy robiąc blendera nie rozleci się w powietrzu? Jeśli nie to tym bardziej trzeba reklamować konstrukcję i autora, gdyż jak podałem na poprzedniej stronie najlepsi na świecie nie są w stanie nawet się zbliżyć do tych wartości wagowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Model Katany 2 metry wykonany jest z depronu z wykorzystaniem balsowego szkieletu z rurkami węglowymi [Glenie podwozia , rurka skrzydła , domek silnika } . Postaram się wyjednać zgodę na zrobienie zdjęć modelu i je tutaj zamieścić , choć obawiam się , że model zmienił właściciela . Nie chce zamieszczać zdjęć bez zgody autora . Rzadko bywam na lotnisku bo żona pracuje w soboty oraz niedziele i zabiera samochód . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JANTAR87 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Mój Model nazywa cię CEDEK, chyba plany w modelarzu były ale na model o rozp.80cm. Powiększyliśmy go i lata świetnie Waga faktycznie nie zachwyca, ze względu na konstrukcję. Kadłub zrobiony z depronu 8mm a skrzydła styro. Mimo to liściem schodzi do samej ziemi na trzy punkty, na prawdę powoli i delikatnie. Z wagi mogę zejść 100-120gr, kwestia zmiany owiewki (odcinana od całości kadłuba) i podwozia, które jest z aluminium.4serwa MG90S.Popychaczy praktycznie nie ma a ważyć jeszcze może przedłużka przewodu serwa ogonowego a nawet dwóch, które są przy sterach ale tego się nie przeskoczy, chyba że by zrobić na linkach ale już wszystko mam zamontowane tylko właśnie pozostaje napęd.Koledzy latają na silniku GT2215 ŚMIGŁO 10X5 - 10X6, REGIEL 30-35A. Tylko to wystarczy do polatania, pionowo do góry też idzie ale zawis to jest moment i słabnie.Dostosuję się do Waszych porad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 . konstrukcyjnym modelikiem 308g 90cm rozpiętości 20g/dm2 spokojnie latam przy wietrze około 10m/s. i lot absolutnie nie przypomina halówki. Chyba Ci się pomyliły m/s z km/h i to też było by ciężko latać takim modelem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabolo Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Dopiero teraz doczytalem 308g i 10m/s hehe dobry bajer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal888 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Warto zauważyć że nie którzy model typu fun fly uważają za model 3D.. Dobra rada w pigułce,kup model z wysokiej półki, zrób go tak jak każą w instrukcji-a będziesz zadowolony. Po co otwierać 4x te same drzwi jak ktoś już kiedyś to zrobił. Wg. mnie waga to sprawa drugoplanowa, ważne jakie własności posiada model tj.(profil, układ sterów,czy te stery są profilowane). jak balsiaki to : GBmodels ,EF jak epp to: rc factory, craft epp W każdym z tych zestawów producent poleca przy jakim wyposażeniu model lata najlepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 "Dopiero teraz doczytalem 308g i 10m/s hehe dobry bajer" a to chyba mało widziałeś.- i krótko latasz... sporo większymi i cięższymi modelami Koledzy boja się latać. - bo wiatr za duży -mój lekki "patyczak" lata. Tylko przy wiaterku szybko uciekam od ziemi i latam troszkę wyżej -zostawiam sobie margines błędu -czas na wyprostowanie lotu jak wiatr za mocno szarpnie modelikiem. Ja też w wiaterek boję się latać poważniejszymi i cięższymi modelami -a lekkiego patyczaka puszczam czekając na wieczorne przycichnięcie wiatru... modelik jest"mało poważny" -wygląda byle jak -najtańszy model jaki miałem -a lata idealnie -niewrażliwy na wiatr idzie za ręką. -dawno dawno dawno temu kupiłem za 40 zeta z wystawy sklepu -jak już kupiłem powiedzieli, że ktoś zostawił w sklepie za darmo bo to był nielot. model był robiony przez jakiegoś modelarza na ni-cd i speed 400 -raczej ciężkie wyposażenie. i nie latał. praktycznie w ogóle nie nadawał się do lotu. Po spadku wagi napędu z 240g na 135g i wzroście mocy z 25W na 100W, (model schudł z 470g na 270g-308g) model zaczął latać. zamontowanie lekkiego mocnego silnika robionego z CD -nie mylić z typowymi przeróbkami -motorek bije na głowę fabryczne, wymianie pakietu z ciężkiego 7x AR500 na lżejszy i sporo mocniejszy li-pol (3s750mAh 25C lub 3s1000mAh 35C) model lata -także przy wietrze do 10m (metrów)/s (nie mylę to 36km/h) -na przestrzeni 15lat model był kilka razy rozbity i odbudowywany. (lekki -to mało się uszkadza przy krecie) odporność na wiatr i szybkość lotu -bardziej zależy od sztywności modelu i osiągów napędu - mniej do wagi i obciążenia powierzchni -warunek, że leci na silniku. bez mocy ten model pod wiatr nie pójdzie. Nie lubię jak ktoś zadaje mi kłamstwo lub fantazjowanie - "Dopiero teraz doczytalem 308g i 10m/s hehe dobry bajer"-zapraszam na "lotnisko" pod Skierniewice. przy takim wiaterku zapraszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 "a to chyba mało widziałeś.- i krótko latasz..." bajer za bajerem .... "Ja też w wiaterek boję się latać poważniejszymi i cięższymi modelami" Właśnie przy wietrze się lata cięższymi i im to wisi .. "-mój lekki "patyczak" lata." Chciałbym to zobaczyć przy locie z wiatrem, który w trakcie lotu staje się nieunikniony w pewnym momencie. "Nie lubię jak ktoś zadaje mi kłamstwo lub fantazjowanie" no comment .. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 278g-308g lata przy 10m/s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 Nie mówiłem, że nie poleci, ale teoria o strachu przed lataniem cięższymi modelami udowadnia, że jeszcze sporo się musisz nauczyć zamiast fantazjować. Też oblatałem model o podobnej masie przy wietrze około 27 km/h, ale Sam Sobie odpowiedz czy to był lot czy walka z modelem ? Do tego jeszcze "lądowanie" z bocznym wiatrem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 "ale teoria o strachu przed lataniem cięższymi modelami udowadnia, że jeszcze sporo się musisz nauczyć zamiast fantazjować". nie pisałem o strachu przed lataniem cięższymi -tylko, że lekkim latam przy wietrze przy którym boję się latać cięższymi. Bo ten lekki lepiej lata na wietrze i nie trzeba walczyć z modelem -a z wieloma cięższymi -trzeba walczyć. fakt -nauczyć się trzeba jeszcze wiele -ciągle się uczę -latałem na przestrzeni 25 lat i bezoogonowym laminatem i pylonami... -ale ostatnio miałem troszkę przerwy (kilka lat mało latania -2 lata wcale) -i latam słabiej niż 10lat temu -odzyskuję refleks i odruchy -więc niektórymi modelami nie polecę - laminatowa "spawarka" pewnie jeszcze ze 2 lata powisi na ścianie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 Człowieku powiem krótko i dosadnie..pierdolisz głupoty.308g,10m/s i silnik 100W.Kolego,10m/s -ok.36km/h, w skali Beauforta ok.5-6.Przy tej prędkości wiatru latają wszystkie śmieci i mniejsze drzewa się uginają.Chyba że walkę o życie nazywasz lataniem. Przy takich powiewach nikt o zdrowych zmysłach i z doświadczeniem nie startował by nawet 12kg modelem. Chcę zobaczyć film z Twojego latania w takich warunkach tym modelem z widocznym wiatrowskazem. Wtedy osobiście się pokajam i odszczekam wszystko. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 Witam . Udało mi się zrobić dzisiaj kilka zdjęć katany 2 metry rozpiętości o wadze 1,7 kg . Wygląda tak : O dziwo okazało się , że lata na pakiecie 3S . Niestety wczoraj ktoś wyłamał nowemu właścicielowi w hangarze podwozie i nie był skory do pokazywania szczegółów i dotykania modelu . Odbył się lot ale zapomniałem zabrać karty do aparatu i nie nagrałem . Wykonana z rowkowanego panelu szarego A zobaczcie jakie serwo napędza lotki . . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabolo Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 1.7kg + 3s przy takiej powierzchni to mikstura na zwykłego akrobata albo trenerka a nie model 3d ale rozumie właściciela, bo gdyby zastosował mocniejszy napęd nie daj Boże 5s to model pewnie złożyłby się jak scyzoryk przy pierwszym ciaśniejszym manewrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Model nie składa się przy wszelkich figurach jakie tylko w 3D wymyślono . Obaj właściciele modelu latają naprawdę super i potrafią wykorzystać właściwości modelu . Ja byłem święcie przekonany , że model lata na 4S a tu taka niespodzianka - normalnie szok . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek M Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Ok , w takim razie chcemy zobaczyć jak pięknie ten model robi chociażby blendera . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Następnym razem postaram się nakręcić film z lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek M Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi