MZWBPiotr Opublikowano 5 Września 2015 Opublikowano 5 Września 2015 Hehehe mi tez lepiej sie skreca w lewo i to nie tylko przy lataniu modelem Wyjatkiem sa loty przy wiekszym wietrze, gdzie latam osemka tak zeby podczas zakretu samolot lecial pod wiatr
Gregi Opublikowano 6 Września 2015 Opublikowano 6 Września 2015 No cóż, ja też mam tendencję do latania w lewo i często muszę wymusić na sobie latanie w prawo. Dziwne...
Vesla Opublikowano 6 Września 2015 Opublikowano 6 Września 2015 To nie jest dziwne tak działają mózgi osób praworęcznych dla osób leworęcznych naturalnie zakręca się w prawo. Wynika to z tego, że łatwiej zakręca się nam "do środka ciał - w stronę serca" niż na zewnątrz. Trening pozwala się temu przeciwstawić. Za waszą radą ćwiczę ósemki żeby nauczyć się zakrętów w prawo. :-) 1
piotrekrc Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Jest jeszcze jeden aspekt kierunku krążenia. Jak latasz w lewo to model się oddala, a w prawo zbliża i "przyspiesza". Można latać "po ósemce". he,he zależy jak wieje wiatr To nie jest dziwne tak działają mózgi osób praworęcznych dla osób leworęcznych naturalnie zakręca się w prawo. Wynika to z tego, że łatwiej zakręca się nam "do środka ciał - w stronę serca" niż na zewnątrz. Trening pozwala się temu przeciwstawić. Za waszą radą ćwiczę ósemki żeby nauczyć się zakrętów w prawo. :-) i to jest dobra decyzja
idfx Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 hmmmm miałem tego nie pisać, ale ... jak już o półkulach piszemy to co się dzieje w punkcie zerowym ? Woda wcieka do dziurki w zlewie czy wannie prosto - pionowo w dół bez wiru ? :) Samolot skręca lepiej w obie strony ? Może warto poświęcić więcej uwagi na regulację wykłonu i geometrii modelu zamiast tworzyć nowe teorie ?
cZyNo Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 W szybowcach bywa podobnie a wykłonu jakby brak
PK999 Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Toście mi ćwieka zabili tym tematem. Akrobatem jakoś tego nie zauważyłem, no może poza faktem, że beczki zwykle kręce w lewo i ogólnie wyjścia z figur robię z rotacją w lewo. Ale to dla mnie oczywiste - dodam sobie gazu i z max. wychyleniem lotek wyjdę szybciej w lewo niż gdybym to robił w prawo. Gdybym założył lewe śmigło mogłyby się zacząć kwiatki. Z zakrętami jakoś nie mam problemu. Za to jak bum cyk cyk nigdy nie kręciłem korka w prawo. Co więcej obserwuję czasem szkolenia szybowcowe - jak już ktoś pisał - lewe kręgi do porzygu. A i korka na prawo nie widziałem! Nie wiem tylko czy to polecenie instruktora, bo tak umie i czuje się bezpiecznie, czy wychodzi to od ucznia.
idfx Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Nie wiem jak z szybowcami, ale akrobat ma identycznie wchodzic i wychodzic z figur z dowolnegp kierunku, jednak 90% robi "to" tulko w lewo bo inaczej sie "nie da" to sa godziny i dni regulowania modelu .. i nagle sie okazuje, ze lata tak samo i w Australii i w Chinach
robertus Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Samolot może i lata tak samo to w głowie pilota jest bariera.
andrzej_t Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Za to jak bum cyk cyk nigdy nie kręciłem korka w prawo. W niektórych programach są korki po dwie zwitki w prawo i w lewo i tempo obrotu ma być identyczne więc warto to sprawdzić.
TomekH Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Też tak mam... Krążenie "naturalniej" wychodzi mi w lewo. Również przy podejściu do lądowania dużo pewniej czuję się biorąc ostatni zakręt w lewo. To jest zdecydowanie kwestia psychiki a nie możliwości sprzętu. Jeśli chodzi o lądowanie, to jak wolicie? Lądować z lewej strony do prawej, czy z prawej do lewej?
idfx Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Jezeli nie sprzetu to ustaw w akro silnik na zero i zobacz jak bedzie skrecal w lewo a jak w prawo ...
idfx Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 W akrobacie fakt faktem zmieszały się w temacie pojęcia czy pilotowi czy modelowi się źle skręca bo osobiście to i mi łatwiej w lewo, ale do lądowania mogę bez różnicy i z lewej i z prawej podchodzić.
zbjanik Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Latamy dalej i czekamy, aż nadejdzie.
idfx Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 a jak nadejdzie z lewej a od prawej nie umiemy ladowac ?
Bartek Piękoś Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Przechodzimy na drugą stronę pasa.
andrzej_t Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 A jak zacznie wiać w poprzek a pas za wąski żeby wylądować?
Rekomendowane odpowiedzi