MZWBPiotr Opublikowano 5 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2015 Hehehe mi tez lepiej sie skreca w lewo i to nie tylko przy lataniu modelem Wyjatkiem sa loty przy wiekszym wietrze, gdzie latam osemka tak zeby podczas zakretu samolot lecial pod wiatr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregi Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 No cóż, ja też mam tendencję do latania w lewo i często muszę wymusić na sobie latanie w prawo. Dziwne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 To nie jest dziwne tak działają mózgi osób praworęcznych dla osób leworęcznych naturalnie zakręca się w prawo. Wynika to z tego, że łatwiej zakręca się nam "do środka ciał - w stronę serca" niż na zewnątrz. Trening pozwala się temu przeciwstawić. Za waszą radą ćwiczę ósemki żeby nauczyć się zakrętów w prawo. :-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekrc Opublikowano 7 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 Jest jeszcze jeden aspekt kierunku krążenia. Jak latasz w lewo to model się oddala, a w prawo zbliża i "przyspiesza". Można latać "po ósemce". he,he zależy jak wieje wiatr To nie jest dziwne tak działają mózgi osób praworęcznych dla osób leworęcznych naturalnie zakręca się w prawo. Wynika to z tego, że łatwiej zakręca się nam "do środka ciał - w stronę serca" niż na zewnątrz. Trening pozwala się temu przeciwstawić. Za waszą radą ćwiczę ósemki żeby nauczyć się zakrętów w prawo. :-) i to jest dobra decyzja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 7 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 hmmmm miałem tego nie pisać, ale ... jak już o półkulach piszemy to co się dzieje w punkcie zerowym ? Woda wcieka do dziurki w zlewie czy wannie prosto - pionowo w dół bez wiru ? :) Samolot skręca lepiej w obie strony ? Może warto poświęcić więcej uwagi na regulację wykłonu i geometrii modelu zamiast tworzyć nowe teorie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 7 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 W szybowcach bywa podobnie a wykłonu jakby brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 7 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 Toście mi ćwieka zabili tym tematem. Akrobatem jakoś tego nie zauważyłem, no może poza faktem, że beczki zwykle kręce w lewo i ogólnie wyjścia z figur robię z rotacją w lewo. Ale to dla mnie oczywiste - dodam sobie gazu i z max. wychyleniem lotek wyjdę szybciej w lewo niż gdybym to robił w prawo. Gdybym założył lewe śmigło mogłyby się zacząć kwiatki. Z zakrętami jakoś nie mam problemu. Za to jak bum cyk cyk nigdy nie kręciłem korka w prawo. Co więcej obserwuję czasem szkolenia szybowcowe - jak już ktoś pisał - lewe kręgi do porzygu. A i korka na prawo nie widziałem! Nie wiem tylko czy to polecenie instruktora, bo tak umie i czuje się bezpiecznie, czy wychodzi to od ucznia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Nie wiem jak z szybowcami, ale akrobat ma identycznie wchodzic i wychodzic z figur z dowolnegp kierunku, jednak 90% robi "to" tulko w lewo bo inaczej sie "nie da" to sa godziny i dni regulowania modelu .. i nagle sie okazuje, ze lata tak samo i w Australii i w Chinach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Samolot może i lata tak samo to w głowie pilota jest bariera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Za to jak bum cyk cyk nigdy nie kręciłem korka w prawo. W niektórych programach są korki po dwie zwitki w prawo i w lewo i tempo obrotu ma być identyczne więc warto to sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekH Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Też tak mam... Krążenie "naturalniej" wychodzi mi w lewo. Również przy podejściu do lądowania dużo pewniej czuję się biorąc ostatni zakręt w lewo. To jest zdecydowanie kwestia psychiki a nie możliwości sprzętu. Jeśli chodzi o lądowanie, to jak wolicie? Lądować z lewej strony do prawej, czy z prawej do lewej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Jezeli nie sprzetu to ustaw w akro silnik na zero i zobacz jak bedzie skrecal w lewo a jak w prawo ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekH Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 W szybowcu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 W akrobacie fakt faktem zmieszały się w temacie pojęcia czy pilotowi czy modelowi się źle skręca bo osobiście to i mi łatwiej w lewo, ale do lądowania mogę bez różnicy i z lewej i z prawej podchodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Najlepiej pod wiatr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 a jak nie ma wiatru ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Latamy dalej i czekamy, aż nadejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 a jak nadejdzie z lewej a od prawej nie umiemy ladowac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Przechodzimy na drugą stronę pasa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 A jak zacznie wiać w poprzek a pas za wąski żeby wylądować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi