Skocz do zawartości

problem ze zmniejszeniem prędkości w trakcie lądowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To iż latam modelem takim a nie innym nie świadczy o moich umiejętnościach lotniczych a ogólnie człowiek uczy się całe życie

Opublikowano

Marcin - nikt nie kwestionuje Twoich umiejetnosci.

 

Napisales, ze masz problemy ze zwolnieniem na podejsciu - napisales ze model leci zbyt szybko i potrzebuje dlugiego pasa do ladowania.

Punkty 1- 3 podaja konkretne informacje jak zwolnic - nie ustosukowales sie do tego czy je stosujesz, oraz jakie jest zachowanie modelu.

Jezeli w ostatecznosci nie mozesz zwolnic, bo model ma tendencje do przepadania i ryzyko rozbicia jest bardzo duze - to pozostaje a) pogodzic sie z tym i nauczyc szybko ladowac, B) dodac klapy (nie klapolotki) c) zmienic model

Opublikowano

Możesz jeszcze zrobić regulowany kat natarcia łopat śmigła i ustawiać je w przeciwieństwo "chorągiewki". Maksymalny opór czołowy.

Opublikowano

Bo cały ten temat to absurd. Lądowanie samolotem polega na tym, żeby tuż przed dotknięciem pasa zrobić flare, czyli kontrolowany stall (przeciągniecie) jak najbliżej pasa. Jak się zrobi flare w odpowiednim momencie, to się ląduje na trzy punkty. Przy modelach o masie do 50 kg powinno się to udać zrobić praktycznie w miejscu, tylko trzeba wiedzieć (praktyka) kiedy robić flare, a nie przeciągnąć 2m nad ziemią i zrobić wywrót na plecy. Nawet lądowanie samolotami z przednim podwoziem polega na robieniu flare jak najniżej. Tyle, że w normalnym lotnictwie producent określa prędkość do lądowania i pilot się jej trzyma. W modelarstwie całe lądowanie jest na czuja, bo nie ma żadnych powtarzalnych parametrów lotu (bo nie ma skąd odczytać prędkości, wysokości, nikt nie podaje jaki jest wiatr). Polecam ćwiczenia, a nie jakieś 4 stronicowe watki na forum. Balon z helem możesz wypuszczać tuż przed dotknięciem pasa i zawisnąć.

  • Lubię to 1
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Bo cały ten temat to absurd. Lądowanie samolotem polega na tym, żeby tuż przed dotknięciem pasa zrobić flare, czyli kontrolowany stall (przeciągniecie) jak najbliżej pasa. Jak się zrobi flare w odpowiednim momencie, to się ląduje na trzy punkty.

Na trzy punkty to chyba tylko w samolotach z tylnym punktem podparcia. Samoloty z przednim punktem podparcia lądują na dwa koła główne.

Faza flare polega na uniesieniu nosa tuż przed dotknięciem pasa. Dawniej mówiło się po polsku na to "fazą wytrzymania" 

Nie koniecznie flare to od razu lądowanie (kontrolowany stall) gdyby tak było samolot nie mógłby odejść na drugi krąg.

Tak wygląda faza flare - która nie skończyła się lądowaniem

https://www.youtube.com/watch?v=bzD4tIvPHwE

 

EDIT.

W tzw. autoland (w odpowiedniej kategorii) autopilot sprowadza samolot do tzw wysokości decyzji i na tej wysokości "ustawia" go w fazie flare, a pilot decyduje, czy lądować, czy odchodzi na drugi krąg.

Tyle gwoli fazy flare.

O skutecznym zmniejszaniu prędkości modelu w trakcie lądowania już dość tu napisano.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.