Jump to content

Recommended Posts

Witam, długo już zastanawiam się nad tym samolotem, nie chcę Rangera EX bo jest dla mnie za duży i nie wykorzystam jego możiwości, Samolotu na razie nie mam, mogę mieć go na święta ale robię teraz zamówienie z HK i chciałbym zamówić wyposażenie do niego, mam prośbę o pomoc w jego doborze. Na początku miałby służyć do latania rekreacyjnego, może jakieś proste akrobacje - potem bym może wsadził FPV.

Pakiet 3s 5000mah - tu wolałbym żeby taki został, na pewno nie chcę 4s.

Silnik - ktoś takiego używał na RC Groups z takim samym pakietem, byłby dobry?

Regiel  - silnik ma maksymalne ampery podane 30 i 55, na RC Groups ten człowiek właśnie go używał.

Serwa - tu właśnie nie wiem, mógłby ktoś podać coś z HK najlepiej o podobnym rozmiarze do "dziewiątki"? 

Śmigło w modelu jest 8x4, mogę ewentualnie zmienić na 8x6. Lotki na dwóch serwach, aparaturę mam swoją.

 

Z góry dziękuję.

 

PS: Proszę u usunięcie poprzedniego tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuba czytam trzeci raz i nie rozumiem:

Czy to stwierdzenia faktów.

Czy tez pytania ?

Jeśli pytania , to zadaj je w bardziej zrozumiałej formie !

W przeciwnym razie -widzisz licznik wyświetleń i odpowiedzi. To mówi samo za siebie . Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam! Mój błąd, zapomniałem dać linki .

Jutro jak wejdę na komputer to poprawię.

 

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam relację z oblotów jego większego brata i koncypuję, że z mniejszym nie będzie lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie koncypuj Przemek ;) .Lata jak klony bixlera i innych Easystaro -podobne.Nie wiem w czym mieli problem z oblataniem EX ,na oryginalnym śmigle był mułowaty, ale po wymianie śmigła na Mastera trzyłopatowego nie było problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ja napisałem że to mój pierwszy model? 

Linki poprawione w pierwszym poście :). Odnośnie silnika, może być trochę za mocny ale nie chcę żeby model latał ociężale i wolałbym żeby miał nadmiar mocy, wkońcu 5ah mało nie waży ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuba nie bardzo rozumiem twoje kombinacje.Model kit +silnik +serwa +regulator+przesyłka wychodzą więcej niż model PNP który masz pod "nosem".

Silnik który podałeś w linku nie ma szaleńczej mocy,tylko 180W przy 3S.

Ja latałem tym modelem z pakietami 2x1650 3S + fabryczny ciężarek w dziobie i na brak mocy nie narzekałem.Owszem w pionie nie latał ale ze wznoszeniem nie było problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No można wziąć PNP, tylko jaki czas lotu był z twoimi pakietami? 

Zależy mi na tym aby można było czasem trochę "poszaleć". Wiem że to nie akrobat, ale widziałem że coś tam się nim da zrobić i nie wiem czy na fabrycznym silniku będzie dało się porobić jakieś pętle czy beczki, przy tak ciężkiej baterii.

Poza tym raczej wolę KIT, można włożyć co się chce i wszystko dostosować pod swoje wymagania, pewnie powiesz że w PNP też mogę wymienić silnik i regulator, tak, tylko po co? Jak biorąc KITa mogę od razu wsadzić swoje. Jeszcze jedno, myślę że (mogę się oczywiście mylić) wyposażenie w PNP może być trochę gorszej jakości niż kupowane osobno, ale to tylko moje odczucie.

Może wezmę PNP, może KITa, póki co mam prośbę o pomoc w doborze ewentualnego wyposażenia do KITa.

 

Jeszcze odnosząc się do Twojego postu, tak, ma 180w przy 3s - na śmigle 6x4 a tu jest 8x4 lub 8x6. Co prawda może mieć za duże KV dla takiego śmigła, więc przydałby się podobny o mniejszym KV, poszukam.

 

EDIT: Dobra, poszukałem silników i wychodzi na to że przy 5ah nie opłaca się 3s, więc decyduje się chyba na 4s. Znalazłem takie silniki:

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__21479__NTM_Prop_Drive_28_26_1350KV_302W.html - ten ma 302W na 4s i ciąg 1.1kg na śmigle 8x3.8 i reglu 25~30A, więc myśle że całkiem nieźle.

 

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__25078__NTM_Prop_Drive_28_36_1400KV_560W.html - tu jest 560W na 4s i ciąg 1.48kg na śmigle 8x4 i reglu 45~55A, to jest wariant mocniejszy i ciąg zapewniany przez silnik byłby na poziomie 80-100% wagi modelu, więc mógłbym "poszaleć". Ile mógłby wyciągnąć na śmigle 8x6, więcej czy mniej? Mogłoby być takie?

 

Serwa by mogły być TowerPro SG-92R?

 

Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdecydowałem się ostatecznie jednak na 4s ale te silniki które podałem wcześniej nie pasują do tego modelu, łoże jest gotowe na 4 śruby i nie widzę możliwości przerobienia go, a wszystkie NTM drive'y mają przed wręgą na 3.

 

Znalazłem takie dwa, oba na 4s i regiel 30A:

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=34228 - ten na początku sam znalazłem 1100kV i 336W.

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18968__Turnigy_D2836_9_950KV_Brushless_Outrunner_Motor.html - ten poradził Mi pomocnik z livechatu hobbykinga twierdząc że będzie mocniejszy od mojego. Też na regiel 30A ale ma 950kV i tylko 243W, więc chyba się pomylił albo ja czegoś nie wiem.

 

Serwa myślę że TowerPro MG-90 na ogon (serwa są zamontowane w stateczniku praktycznie obok tylnego kółka i myślę że plastikowe by nie dały rady) i TowerPro SG-92R na skrzydła.

Pakiet 4s 5000mah.

 

Wyliczyłem że to wszystko ważyłoby około 1625g z serwami, odbiornikiem, przedłużaczami, wszelkimi kablami oraz pierwszym silnikiem z reglem 30A.

Natknąłem się na teorię że silnik powinien mieć moc 200W na 1kg modelu typu trener i 400W na 1kg modelu typu akrobat.

Gdyby liczyć że to trener to moc silnika powinna odpowiadać 325W na 1625g.

Za to, jeśli miałby to być akrobat to moc silnika powinna być dwa razy większa czyli 650W.

Pierwszy silnik ma 336W więc jest chyba wystarczający dla zwykłego powolnego lotu modelu. 

Drugi silnik zaproponowany przez doradcę ma 243W więc albo nie wiem o jakichś jego ukrytych zaletach albo pomocnik się myli że jest on mocniejszy.

Dalej, żeby można było wykorzystać jego możliwości akrobacyjne które nie są duże ale coś tam można nim zrobić więc myślę że dla mnie odpowiedni by był silnik o mocy 350-450W.

 

Co o tym wszystkim sądzicie?

Przepraszam że was tak męczę ale wolę się upewnić :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

To proste chcesz latać szybko i krótko załóż mocny silnik, chociaż akrobata z tego nie zrobisz.

Chcesz polatać dłużej załóż silnik o jak najmniejszym poborze prądu i wtedy można by się pokusić na zasilanie Lionkami

i lotami ponad godzinę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki! 

Da się jakoś obliczyć szacowany czas lotu znając pobór silnika i wielkość pakietu?

Nie będę latał godzinę ale nie chcę też 5min. Jakoś tak 10-15 by się przydało. 

Chciałbym wiedzieć, jeśli da się to wyszacować jaka jest minimalna moc silnika wymagana do tego aby model wogóle poleciał przy wadze 1.5-1.6kg.

 

Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra to mam już chyba wszystko odpowiednie.

Silnik 405W: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=80622

Regulator 45A: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__30588__Turnigy_AE_45A_Brushless_ESC_EU_Warehouse_.html?strSearch=Turnigy%20ESC

+ pakiet do tego silnika jest 3s, więc dużo lżejszy, razem to gdzieś by ważyło z półtora kilo a więc mam swoje "pośrodku".

Da się jakoś oszacować czas lotu dla tego zestawu? Pakiet 5ah.

Dzięki za pomoc, odezwę się jeśli będę jeszcze potem potrzebował pomocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz na ostatnią stronę, są tam dwa moje pytania :P.

 

EDIT: Zresztą, doczytałem trochę i jeden z nich na tej samej baterii (5ah 3s) i tym samym regulatorze, ale z silnikiem 210w latał (co prawda piszę że jest trochę za słaby) jak ja będę miał 405w to chyba nie mam się co obawiać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuba modelarz niestety musi się znać na wszystkim. Odnosząc się do twojego postu nr.15. Nie wierz temu co pisze producent. Chodzi mi o ten silnik który ma mieć jakoby 405 W.

Liczymy to tak .

Napięcie x natężenie = moc. A więc mamy 3 S czyli 11,1 V razy 35 A =388,5 Wata i to jest maksymalna  moc jaką możesz wyciągnąć z tego silnika!

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiedziałem, ale teraz już wiem!

Dzięki że o tym wspomniałeś.

Te 23w zrobią jakąś widoczną różnice?

 

PS: Czy oznacza to że im bardziej naladowany jest pakiet (załóżmy że ma 12,6v), tym silnik ma większą moc? Bo 12,6 x 35 = 441

 

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By J-23
      Zawartość
      1 X nowa aparatura Taranis Q X7S
      wersja amerykańska/międzynarodowa FCC
      1 X Bateria FrSky 2000 mAh
      1 X Ładowarka FrSky lipo/nimh
      1 x Zasilacz  230V
      1 x zestaw naklejek FrSky
      1x skrócona instrukcja obsługi Eng
      1x smycz czarna Taranis
      1 x pudełko
       
      nowa cena 770 zł 

       
      odb.osobisty w Krakowie
      lub + przesyłka
      rejestrowana z monitoringiem przez internet
       
      Dane techniczne nadajnika Frsky Taranis Q X7S:
        Rejestrowanie danych lotu w czasie rzeczywistym 
        Alerty audio w czasie rzeczywistym (wartości, alarmy, ustawienia
      itp.)
        Alerty wskaźnika siły sygnału odbiornika (RSSI)
        Bardzo niskie opóźnieniach
        Wbudowane Wibracje
        Moduł wewnętrzny FrSKY ACCST XJT 
        wnęka typu JR na moduł zewnętrzny
        obsługa 32 kanałów
        Pełna telemetria, alarm RSSI
        Obsługa odbiorników Frsky serii X i LR long range, D8, D16, V8II dla
      wersji FCC XJT
        i inne odbiorniki, jeśli używany jest moduł zewnętrzny 
        Wyjścia audio, głośnik, gniazdo słuchawkowe
        Port 3,5 mm JR Trainer
        Gniazdo karty microSD
        złącze microUSB na PC (OpenTX Companion + symulator)
        3 calowy podświetlany ekran LCD czytelny na zewnątrz (białe
      podświetlenie)
        4 x 3-pozycyjne przełączniki, 1 x przełącznik chwilowy, 1 x 2-
      pozycyjny przełącznik
        2 potencjometry (prawy z centralnym zaczepem, lewy bez centralnego
      zaczepu)
        4 trymery
        Napięcie wejściowe: 6-15 V
          Temperatura pracy: -10 ~ +45 
        Fabrycznie zainstalowany OpenTX 2.2
        3 kolorowe diody LED pod przyciskiem zasilania
        Pamięć 60 modeli (z możliwością rozszerzenia za pomocą karty
      MicroSD)
        Gimbale z czujnikami Halla M7 
        Aluminiowe antypoślizgowe końcówki gimbali CNC M4 Lotus Red
        Wbudowany system trenera bezprzewodowego Bluetooth , Free Link App
        czarne gripy, od spodu gumowe uchwyty
        Otwarte oprogramowanie układowe Open TX 
       

       

       


       

       
       

       
       
       
    • By Bodzioch
      Nowy model do FPV w cenie 649zł.
      Więcej na  http://www.modelhobby.nazwa.pl/modele/modele.htm
       

    • By AKocjan
      Witam, chciałbym zapytać czy ktoś posiada model samolotu  Spitfire'a IX 1600 mm z serii FlightLine. Mój egzemplarz ma ponad rok, nadal służy mi bez zarzutu. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
      Model - elektryk kupiony w formie PNP. Zastanawiam się, czy po roku czasu nie powinienem wymienić ważnych podzespołów elektroniki - szczególnie boję się o regulator silnika oraz serwomechanizmy.  
      Chętnie wymienię się uwagi z innymi posiadaczami tego modelu. 

      PS film prezentujący mój model w powietrzy  
       
       



    • By AKocjan
      Jestem nowym użytkownikiem forum,  jeżeli chodzi o modele zdalnie sterowane zajmuję się głównie samolotami. 
      Posiadam między innymi Spitfire'a / F-4 Phantm'a 
      Mój Spitfire: https://youtu.be/vuC35WoeFGU
      Mój F-4 Phantom: https://youtu.be/YKMkXTa7CaQ

      Pozdrawiam serdecznie 
    • By przemo
      Cześć. Witam wszystkich po dość sporej przerwie w obecności na forum ... jak to bywa w życiu, priorytety się zmieniają, więc pewien czas musi upłynąć, żeby znowu priorytety się zmieniły  ... przyszedł czas na coś nowego i padło na quadrocpotera 250. Po przez steam zakupiłem symulator FPV Frerrider (koszt coś 21 PLN) i coś powoli uczę paluchy do machania gajgami na aparaturze ... latania nie nauczy ale z pewnością pokarze który drążek do czego służy i jak może się zachować quad. 
      Wracając do budowy ... w moim przypadku same nowości ... nie jestem dość rozgarnięty w kwestii elektroniki ale sądzę, że dam radę sobie polutować FC z resztą rzeczy ... jak nie to znaczy że się myliłem  Im głębiej w lasy tym coraz więcej niewiadomych  i pytań się pojawia ale najpierw co nie co w sprawie budowanego quada.
       
      Rama: iFlight XL5 V3 240 mm true X FPV
      silniki: emax RS2205 2300 kv
      ESC: emax  30 A Blheli
      FC: Omnibus F4 z wbudowany PDB link do FC
      Pakiet: do celowo 4S 1500 najmniej 45 C, ale na sam początek 3S 1800 mah (takie mam na takim spróbuje unieść quada o ile mi będzie to dane  )
      śmigła: Dalprop 5040x3
       
      Co FPV póki co nie myślę ... ogarnę latanie przy nodze i finansowo się odkuje będziemy myśleć. 
      Parę zdjęć:
       
      Rama

       
       
      Tyle co udało mi się ogarnąć, obecnie czekam na FC

       
      Posiadam aparature Turnigy 9XR z modułem nadawczym turnigy DSSS, chciałbym kupić odbiornik, mniejszy i żeby ogarnął sterowanie quada na tym jednym kablu ... co mi polecicie ?
      Przyznam że pewne kwestie to dla mnie czarna magia ale może z waszą pomocą uda się to jakoś ogarnąć   Piszę jako żółtodziób w tej kwestii więc proszę o wyrozumiałość 
       
      Pozdrawiam przemo 


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.