JNAW Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Dzień dobry Kolegom, Czy ktoś może wie gdzie zdobyć jakieś sensowne szkice latającego skrzydła N-9M z 1942 roku projektu Jacka Northropa. Sieć jest pełna jakiegoś chłamu niestety. Napisałem do muzeum w Chino gdzie mają ostatni latający egzemplarze ale nic mi nie mogą pomóc. Może ktoś z kolegów coś wie? Dziękuję. Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JNAW Opublikowano 18 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 2050 gramów jak dotąd. Może się zmieszczę w 3.5 kg ze wszystkim. Raczej pewnie pod prądem będzie ale się zobaczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Wydaje mi się, że plany dostępne są w firmie Traplet. Wiem bo sam się interesowałem nimi, nie jestem tylko 100% pewny czy to chodziło o ten model czy o XB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JNAW Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Plan już mam z "Model Builter" z lat 80-tych. Piękne zdjęcie jest na okładce. Dość skromne to plany, w zasadzie to szkice, ale na bazie tego zacząłem już rzeźbić w 3D w skali 1:5. Jakoś idzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2015 Właśnie sprawdzam i jak znajdę to dam znać. E D Y T A Już znalazłem - byłem blisko ale to nie to http://gb.trapletshop.com/northrop-yb-35 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JNAW Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Dzień dobry Kolegom, Praca przy modelowaniu modelu się posuwa. W tym stanie jest 4.8 kg bez napędu. Jest szansa na 7 kg przy 3365 mm rozpiętości.... ? Będzie ciężko ale się zobaczy. Jak można było zaprojektować najlepszy samolot do operacji SAR ( Catalina ) i najsławniejszy komunikacyjny ( 747 ) używając geometrii wykreślnej i suwaka.. ? Szacun dla projektantów z dawnych pokoleń ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Poprzednio pisałeś , że może zmieścisz się w 3,5kg. Teraz , że może w 7,5...coś się zmieniło w planach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JNAW Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Po prostu walnąłem się młotkiem w głowę jak zrobiłem trochę przymiarek to wytrzymałości tej struktury. Nie da się wszystkiego zrobić w balsie nawet ze wsparciem maty i żywicy. Poza tym jedna opona waży chyba ze 200 g. Doszło też 12 serw. Na razie metal jest zapodany jako mosiądz bo się pięknie w domowych warunkach lutuje ale może będzie aluminium jak znajdę wykonawcę tych, w sumie prostych goleni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JNAW Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Dzień dobry Kolegom, Może ktoś ma sprawdzoną graficzną metodę wyznaczania środka SC dla latającego skrzydła ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 W necie jest tego pełno. Nie wskażę teraz konkretu ale wpisując w gogle znajdziesz nawet odnośniki tu na forum gdzie była mowa o tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziobak Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 http://wingcgcalc.bruder.com.br/en_US/? http://rcwingcog.a0001.net/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JNAW Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Dzień dobry Kolegom, Dzięki Władek. Dane: rozpiętość 3530 mm powierzchnia 176 dm2 masa ( struktura, poszycie, malowanie, silniki, paliwo, elektronika, ołów w nosie i okucia ) 11.5 kg obciążenie płata: 65 g/dm2 obciążenie napędu: 6.3 kg/in3, 3.3 kg/cm3 CG position: 20% , 430 - 455 mm od dziobu w zależności od kalkulatora napęd: 2 x Saito 115 ( 19 cm3 / 0.91 in3 ) + śmigło APC 15x6'', ciąg 4 kg każdy Wąskim gardłem rozwiązania na paliwo jest konieczność przesunięcia silnika do przodu i w związku zamontowanie dodatkowej ośki o długości 270 mm. Dodałem nawet łożysko ale obawiam się, że to jest niewykonalne. Będzie biło. Ogromna szkoda bo te Saiciaki taki piękny dźwięk mają. Zabieram się za wariant na prąd. Widziałem, że Redox ma dodatkowe wały o długości 50 mm. Może kiedyś będę miał budżet i to zrobię ale niezależnie od tego oczywiście bardzo proszę o dyskusję, jeśli można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JNAW Opublikowano 15 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2016 Dzień dobry, Zdecydowałem się na prąd. Waga będzie około 9.8 kg. Kadłub się pojawił już.. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JNAW Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Cześć Tak aby sprawdzić zrobiłem sobie symulację CFD kąta natarcia.Wyszły mi wyniki jak poniżej. Profil jest symetryczny i badałem kąty natarcia od 0 do 12 stopni ze skokiem co 3. Od 9 do 12 stopni widać już wyraźnie za płatem odrywanie się strugi z tyłu. Patrzymy od tły profilu ku przodowi. Prędkość jest stała 10m/s. 0 st: przepływa laminary -71 / + 72 Pa, 3 st: prawie laminarny przepływ -80 / + 72 Pa, 6 deg: turbulentny -101 / + 74 Pa, 9 deg: turbulentny -148 / + 80 Pa, 12 deg: przeciągnięcie się zaczyna -200 / + 79 Pa. Jack Northrop w 1941 mając suwak i kartkę papieru zaprojekotwał kąt natarcie 4.5 st Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi