sebka34 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Jakiś czas temu kupilem silnik chodzibpali na palec lecz ma problem z regulacją na niskich obrotach na wysokich kręci sie super lecz gdy chce polatac sppkojnie na niskich obrotach gaśnie ,w wezyku nie ma bąbelkow powietrza ,paliwo 10% nitro świeca os 6 . Czyścilem gaźnik ,co może byc powodem
bjacek Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 2-suwowe "żarówki" to silniki bardzo nieskomplikowane w budowie. Jeśli mają właściwą kompresję, świecę i dobre proporcje powietrze/paliwo, to będą pracowały bez zarzutu. Przez jakiś czas miałem taki sam silnik i też używałem świecy "6" i paliwa 5- lub 10-procentowego - silnik pracował bez problemów. Poza tym piszesz, że silnik pali "z ręki", więc kompresja też raczej jest i przyczyn trzeba szukać w proporcjach powietrze/paliwo. Jeśli kupiłeś silnik używany, to ktoś mógł przekręcić iglicę wolnych obrotów. W instrukcji OS Max 46LA podają, że przy ustawieniu domyślnym śruba jest równo z otaczającym ją korpusem gaźnika. Być może silnik jest już nieco zużyty i trzeba ustawić dyszę wolnych obrotów? Zwykle nie zdarzało mi się, abym w OS Max'ach kręcił tą dyszą więcej niż raz, po dotarciu (a najczęściej wcale), ale ...
Irek M Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Mam aż dwa takie silniki - jeden kupiony jako nówka drugi z Alledrogo. Oba pracują wyśmienicie. Piszesz, że gorzej pracuje na wolnych obrotach - ale od jakiegoś czasu? Zawsze co jakiś czas - gdy zauważamy zmiany - dokonujemy przeglądu regulacji czy ustawień. Jak napisał Jacek to są tak proste silniki, że praktycznie nie ma czego ustawiać - odpalone w poniedziałek chodzą aż di piątku . Może to teraz w zimniejszą pogodę gorzej pracuje? Wtedy zmiana świecy lub jeśli się da spróbować z "żarką" lub podgrzewaczem. Mnie igła wolnych obrotów nigdy sama nie wykręcała się ale wszystko jest możliwe.
MASK Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 A może po prostu zbiornik paliwa jest za wysoko? Instalacja paliwowa na pewno jest ok?
sebka34 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2015 za wysoko ?wcześniej był około 1cm nżej i bąblowało sie powietrze w węzyku dogaźnika więc podniosłem i jest ok . Chyba problem będzie polegał w regulacji niskich obrotów , spróbuje ustawić tak jak napisał -bjacek lecz zastanawiam sie co znaszy -śruba jest równo z otaczającym ją korpusem gaźnika.
BartekSz Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Jakiś czas temu kupilem silnik chodzibpali na palec lecz ma problem z regulacją na niskich obrotach na wysokich kręci sie super lecz gdy chce polatac sppkojnie na niskich obrotach gaśnie ,w wezyku nie ma bąbelkow powietrza ,paliwo 10% nitro świeca os 6 . Czyścilem gaźnik ,co może byc powodem Jeżeli jest problem na niskich obrotach to może być świeca która sie kończy. Podmień z silnika który działa - jeżeli masz. Ja używam świecy A3 zawsze dobrze się sprawdzała. Rozumiem że jak kupiłes silnik świecy nie dotykałeś i nie wiesz jaki ma resurs. za wysoko ?wcześniej był około 1cm nżej i bąblowało sie powietrze w węzyku dogaźnika więc podniosłem i jest ok . Chyba problem będzie polegał w regulacji niskich obrotów , spróbuje ustawić tak jak napisał -bjacek lecz zastanawiam sie co znaszy -śruba jest równo z otaczającym ją korpusem gaźnika. OS Max 46LA raczej nie ma iglicy niskich obrotów
MASK Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Zbiornik powinien być pomiędzy połową a 2/3 wysokości w stosunku do poziomu rozpylacza w gaźniku. Śruba wolnych obrotów powinna przysłaniać do połowy otwór w korpusie gaźnika.
Irek M Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Bartek - nie chodzi o igłę wolnych obrotów tylko o wkręt dolotu powietrza. Czyli niby na to samo wychodzi .
skuter Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Bartek Sz świeca Os nr 6 to jest właśnie A3. Os Max 46 LA nie ma iglicy wolnych obrotów. Jest tylko otworek dający dodatkowe powietrze przy przymykaniu przepustnicy. Najpierw regulujemy maksymalne obroty a następnie pomału przymykamy przepustnicę. Jak silnik zaczyna się dławić paliwem wykręcamy śrubkę w otworku dodatkowego powietrza i dalej przymykamy przepustnicę i tak do skutku aż wolne obroty będą odpowiednie. Wolne obroty powinny być mniej więcej ustawione gdy przepustnica jest otwarta na ok 1mm. Powodzenia w regulacji. Acha ustawienie początkowe najlepiej na całkiem zamkniętym otworku dodatkowego powietrza lub niewiele otwartym.
sebka34 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2015 w sobote postąpie według rad. Silniczek kupiłem używany od kolegi ale znam jego całą historie . nie jest wylatany kompresja bardzo dobra. Wcześniej latałem i mi to nie przeszkadzało ze gasł przy londowaniu a nawet podpasowało mi to.ale czas na jakies zmiany i lądowanie na odpalonym silniku. w sobote postąpie według rad. Silniczek kupiłem używany od kolegi ale znam jego całą historie . nie jest wylatany kompresja bardzo dobra. Wcześniej latałem i mi to nie przeszkadzało ze gasł przy londowaniu a nawet podpasowało mi to.ale czas na jakies zmiany i lądowanie na odpalonym silniku. Swiecy wymieniłem w zeszłym roku bo spaliłem ta wydaje sie być ok ładnie sie grzeje cytuje- Rozumiem że jak kupiłes silnik świecy nie dotykałeś i nie wiesz jaki ma resurs..Co to ten resurs
bjacek Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Dziś doświadczyłem czegoś takiego - silnik gaśnie na wolnych obrotach. Co prawda inny, bo ASP z tylną iglicą, ale objaw podobny. Winowajcą była śruba mocująca gaźnik. W ASP jest tak, że przechodzi ona przez korpus silnika i wkręca się ją w gardziel gaźnika. Jeśli nie ma śruby, to silnik bierze bokiem "lewe powietrze". Poluzowana śruba lub jej brak to na 100% problemy z motorkiem gasnącym w powietrzu. W OS Max jest mądrzejsze rozwiązanie, bo śruba jest z przodu i nie przechodzi przez "tunel" gaźnika, więc to raczenie nie będzie taka przyczyna. Po prostu sugeruję jakiego rodzaju przyczyn można szukać
Marcin K. Opublikowano 20 Grudnia 2015 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Zgadzam się. Śruby mocujące gaźnik w aspmusza być i to dobrze wkrecone, nawet na klej. Miałem z tym problemy przy .46 ale tam przekrecilem gwint i śruba miała luz. Pomogło przegwintowanie na fi4mm i skończyły się problemy
sebka34 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2015 Ustawiłem chodzi jak laleczka na wolnych obrotach , lecz śrubkę od wolnych obrotów muszę mieć wkręcona do oporu., jakie kllwiek loluzowanie śruby powoduje gaścięcie silnika.
Irek M Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Jeśli wkręcona do oporu znaczy, że nie dochodzi powietrze , które powinno dochodzić. A to oznacza, że gdzieś łapie dodatkowe powietrze(?) co nie powinno mieć miejsca.
sebka34 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2015 Gaźnik przed wsunienciem do końca posmarowalem silikonem wsunołem i przykręciłem ,wiec lewe powietrze jedynie moze się dostac przez śrubki wykrece i wkręce na silikonie i wtedy sprawdze.
sebka34 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2015 Marcin nie rozumiem to jest odpowiedz czy pytanie.
bjacek Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Pewnie zabrakło polskich znaków. Marcin sugerował, że powietrze może dostać się przez panewki, wzdłuż osi. Moim zdaniem to mało prawdopodobne...
Rekomendowane odpowiedzi