Jump to content

os 46 LA problem z niskimi obrotami


sebka34
 Share

Recommended Posts

Jakiś czas temu kupilem silnik chodzibpali na palec lecz ma problem z regulacją na niskich obrotach na wysokich kręci sie super lecz gdy chce polatac sppkojnie na niskich obrotach gaśnie ,w wezyku nie ma bąbelkow powietrza ,paliwo 10% nitro świeca os 6 . Czyścilem gaźnik ,co może byc powodem

Link to comment
Share on other sites

2-suwowe "żarówki" to silniki bardzo nieskomplikowane w budowie. Jeśli mają właściwą kompresję, świecę i dobre proporcje powietrze/paliwo, to będą pracowały bez zarzutu. Przez jakiś czas miałem taki sam silnik i też używałem świecy "6" i paliwa 5- lub 10-procentowego - silnik pracował bez problemów. Poza tym piszesz, że silnik pali "z ręki", więc kompresja też raczej jest i przyczyn trzeba szukać w proporcjach powietrze/paliwo. Jeśli kupiłeś silnik używany, to ktoś mógł przekręcić iglicę wolnych obrotów. W instrukcji OS Max 46LA podają, że przy ustawieniu domyślnym śruba jest równo z otaczającym ją korpusem gaźnika. Być może silnik jest już nieco zużyty i trzeba ustawić dyszę wolnych obrotów? Zwykle nie zdarzało mi się, abym w OS Max'ach kręcił tą dyszą więcej niż raz, po dotarciu (a najczęściej wcale), ale ...

Link to comment
Share on other sites

Mam aż dwa takie silniki - jeden kupiony jako nówka drugi z Alledrogo. Oba pracują wyśmienicie. Piszesz, że gorzej pracuje na wolnych obrotach - ale od jakiegoś czasu? Zawsze co jakiś czas - gdy zauważamy zmiany - dokonujemy przeglądu regulacji czy ustawień. Jak napisał Jacek to są tak proste silniki, że praktycznie nie ma czego ustawiać - odpalone w poniedziałek chodzą aż di piątku :D. Może to teraz w zimniejszą pogodę gorzej pracuje? Wtedy zmiana świecy lub jeśli się da spróbować z "żarką" lub podgrzewaczem. Mnie igła wolnych obrotów nigdy sama nie wykręcała się ale wszystko jest możliwe. 

Link to comment
Share on other sites

za wysoko ?wcześniej był około 1cm nżej i bąblowało sie powietrze w węzyku dogaźnika więc podniosłem i jest ok . Chyba problem będzie polegał w regulacji niskich obrotów , spróbuje ustawić tak jak napisał -bjacek lecz zastanawiam sie co znaszy -śruba jest równo z otaczającym ją korpusem gaźnika. 

Link to comment
Share on other sites

 

Jakiś czas temu kupilem silnik chodzibpali na palec lecz ma problem z regulacją na niskich obrotach na wysokich kręci sie super lecz gdy chce polatac sppkojnie na niskich obrotach gaśnie ,w wezyku nie ma bąbelkow powietrza ,paliwo 10% nitro świeca os 6 . Czyścilem gaźnik ,co może byc powodem

 

Jeżeli jest problem na niskich obrotach to może być świeca która sie kończy. Podmień z silnika który działa - jeżeli masz. Ja używam świecy A3 zawsze dobrze się sprawdzała. Rozumiem że jak kupiłes silnik świecy nie dotykałeś i nie wiesz jaki ma resurs.

 

 

 

za wysoko ?wcześniej był około 1cm nżej i bąblowało sie powietrze w węzyku dogaźnika więc podniosłem i jest ok . Chyba problem będzie polegał w regulacji niskich obrotów , spróbuje ustawić tak jak napisał -bjacek lecz zastanawiam sie co znaszy -śruba jest równo z otaczającym ją korpusem gaźnika. 

 

OS Max 46LA raczej nie ma iglicy niskich obrotów ;)

Link to comment
Share on other sites

Zbiornik powinien być pomiędzy połową a 2/3 wysokości w stosunku do poziomu rozpylacza w gaźniku. Śruba wolnych obrotów powinna przysłaniać do połowy otwór w korpusie gaźnika.

Link to comment
Share on other sites

Bartek Sz świeca Os nr 6 to jest właśnie A3.

Os Max 46 LA nie ma iglicy wolnych obrotów. Jest tylko otworek dający dodatkowe powietrze przy przymykaniu przepustnicy. 

Najpierw regulujemy maksymalne obroty a następnie pomału przymykamy przepustnicę. Jak silnik zaczyna się dławić paliwem wykręcamy śrubkę w otworku dodatkowego powietrza  i dalej przymykamy przepustnicę i tak do skutku aż wolne obroty będą odpowiednie. Wolne obroty powinny być mniej więcej ustawione gdy przepustnica jest otwarta na ok 1mm.

Powodzenia w regulacji.

Acha ustawienie początkowe najlepiej na całkiem zamkniętym otworku dodatkowego powietrza lub niewiele otwartym.

Link to comment
Share on other sites

w sobote postąpie według rad. Silniczek kupiłem używany od kolegi ale znam jego całą historie . nie jest wylatany kompresja bardzo dobra. Wcześniej latałem i mi to nie przeszkadzało ze gasł przy londowaniu a nawet podpasowało mi to.ale czas na jakies zmiany i lądowanie na odpalonym silniku.


w sobote postąpie według rad. Silniczek kupiłem używany od kolegi ale znam jego całą historie . nie jest wylatany kompresja bardzo dobra. Wcześniej latałem i mi to nie przeszkadzało ze gasł przy londowaniu a nawet podpasowało mi to.ale czas na jakies zmiany i lądowanie na odpalonym silniku. Swiecy wymieniłem w zeszłym roku bo spaliłem ta wydaje sie być ok ładnie sie grzeje cytuje- Rozumiem że jak kupiłes silnik świecy nie dotykałeś i nie wiesz jaki ma resurs..Co to ten resurs

Link to comment
Share on other sites

Dziś doświadczyłem czegoś takiego - silnik gaśnie na wolnych obrotach. Co prawda inny, bo ASP z tylną iglicą, ale objaw podobny. Winowajcą była śruba mocująca gaźnik. W ASP jest tak, że przechodzi ona przez korpus silnika i wkręca się ją w gardziel gaźnika. Jeśli nie ma śruby, to silnik bierze bokiem "lewe powietrze". Poluzowana śruba lub jej brak to na 100% problemy z motorkiem gasnącym w powietrzu. W OS Max jest mądrzejsze rozwiązanie, bo śruba jest z przodu i nie przechodzi przez "tunel" gaźnika, więc to raczenie nie będzie taka przyczyna. Po prostu sugeruję jakiego rodzaju przyczyn można szukać ;)

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się. Śruby mocujące gaźnik w aspmusza być i to dobrze wkrecone, nawet na klej. Miałem z tym problemy przy .46 ale tam przekrecilem gwint i śruba miała luz. Pomogło przegwintowanie na fi4mm i skończyły się problemy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.