michalkamil Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Witam kolegów, wreszcie udało mi się zorganizować modelarnię. Wydzieliłem część prasowalni żony. Żona na razie chyba ma nadzieję, że przesiadując tutaj dłużej przy okazji coś wyprasuję. Na razie nie wyprowadzam jej z błędu:) Niedługo kupię żelazko modelarskie, więc w sumie będzie się zgadzało. Do rzeczy: SIG Four Star 40 jest moim pierwszym Kit-em. Uprzedzam uwagi kolegów: to nie jest pierwszy model którym zamierzam latać. Obecnie trenuję na symulatorze, Bixlerze. Po drodze będzie jeszcze FunCub i jakiś inny wykonany samodzielnie konstrucyjny górnopłat (prawdopodobnie Piper) Swoje plany opisałem wcześniej w wątku: 30-latek spełnia marzenia z dzieciństwa, czyli co na początek Four Star opisywany jest jako treningowy dolnopłat, przeznaczony dla modelarzy szukających modelu akrobacyjnego, ale zdecydowanie wolniejszego i nie tak zwrotnego jak typowe samoloty akrobacyjne. Dane techniczne Rozpiętość skrzydeł: 1518 mm Długość: 1194 mm Waga: 2150 g Powierzchnia skrzydeł: 39 dm2 Obciążenie skrzydeł: 55 g/dm2 W stosunku do gotowego modelu chcę wprowadzić następujące zmiany: 1. przeróbka na elektryka 2. wyprofilowanie nosa 3. zaoblenie końcówek skrzydeł 4. zmiana wyglądu szyby pilota Wizualnie podoba mi się to co stworzył jeden Jankes: Sam KIT wykonany jest bardzo ładnie. Załączam trochę zdjęć z rozpakowywania i dzisiejszych przymiarek. Jutro zaczynam klejenie. Na razie idzie mi bardzo wolno, bo wszystko jest nowością i wszystkiego się uczę, ale sprawia mi to bardzo dużo radości. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi jednocześnie proszę o wyrozumiałość Na wstępie mam pytania: 1. Jaki silnik elektryczny polecilibyście do tego modelu? Zależy mi żeby mógł latać wolno ale gdy będzie trzeba, żebym mógł na nim ćwiczyć podstawową akrobację, by nie zabrakło mu mocy. Producent poleca spalinę: Silnik żarowy: 2-takt .30 - .40 cu in (4.90 - 6.55 cm 3 ) lub 4-takt .40 - .50 cu in (6.55 - 8.19 cm 3 ) 2. Jakie serwa polecilibyście? Lotki są prawie na całą szerokość skrzydeł, w dodatku zasilane są z jednego serwa, więc podejrzewam, że tutaj musi być coś mocnego. 3. Producent poleca klejenie CA, ale ja byłbym za tradycyjnym klejem do drewna: mam Titebonda. Co sądzicie? Postaram się na bieżąco wrzucać relację, ale tempo prac nie będzie niesamowite, ze względu na to, że trenuję latania oraz czytam co tylko się da jeśli chodzi o RC.
poharatek Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Akurat napęd lotek możesz tu bardzo łatwo przerobić na dwa serwa - wystarczy powiększyć półkę na nie. Sprawdź tylko, czy szerokość kadłuba pozwoli na coś takiego. Powodzenia w budowie
michalkamil Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2016 Pozwoli. Pytanie czy warto? Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Marcin K. Opublikowano 12 Stycznia 2016 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Warto gdybyś chciał miksować klapy na lotkach... Piękny model, już kiedyś go oglądałem. Szkoda ze tak duża cena. Bardziej się czailem na wersję mniejszą pod silnik .25
wacek.matuszak Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Mam trenerka o rozp. 1500 mm, wadze 2670 i pow. skrzydeł 45 dcm, Obciążenie skrzydeł wychodzi minimalnie mniej niż 60 g /dcm.Ale napędza go silnik żarowy 10 ccm.Do Twego FS będziesz musiał zastosować zapewne dosyć mocny silnik Np Ray 35 42 . Niestety nie wiem czy ten silnik będzie odpowiedni ,gdyż nigdy tak ciężkiego elektryka nie miałem . Ale koledzy z forum zapewne pomogą bo nie takie modele latały na napędzie elektrycznym. A model fajny i czekam na dalszą relację z budowy.
michalkamil Opublikowano 23 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2016 Dzięki Wacek. Ostatnio głównie zajmowałem się symulatorem i odpaleniem Bixlera (dziś miał być mój dziewiczy lot, ale warunki nie sprzyjały), od następnego tygodnia chcę wrócić do budowy, więc będzie więcej wpisów.
wacek.matuszak Opublikowano 23 Stycznia 2016 Opublikowano 23 Stycznia 2016 A propo's doboru silnika ,to zupełnie wyleciało mi z głowy że na tym forum jest piękny dział "KONWERSJE SPALIN NA ELEKTRYKA " znajdziesz tam wszystkie potrzebne dane do wyboru silnika ,regulatora ,serw ,itp
michalkamil Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor Opublikowano 1 Lutego 2016 Przesyłam zdjęcie obrazujące postęp prac nad skrzydłem. Na razie idzie powoli, bo korzystając z ciepłej zimy ćwiczę pilotaż a teraz się urlopuję. Mam nadzieję, że pod koniec lutego przyspieszę
Bartek Piękoś Opublikowano 1 Lutego 2016 Opublikowano 1 Lutego 2016 Walczysz o jakąś nagrodę za najszybszą relację? Rób w takim tempie, jakie Tobie odpowiada. Publiczność jest tu głównie po to, by pomagać, nie płaciliśmy za bilety
leszek-bart Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Witam . Silnik kupisz jak będziesz znał wagę modelu pewnie będzie to wielkość 4250/650 lub 4260/650 i zasilanie 5S przy wadze 2,5 kg . Jak do 2 kg to wystarczy 3548/800 i zsilanie 4S . Regulator 60 Amper .
Bartek Piękoś Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Ten 4250/4260 do 2,5kg będzie o.k. do klasycznej akrobacji. Do 3D potrzeba moim zdaniem czegoś mocniejszego. Silnik 3548 do modelu a la akrobat o wadze 1.8-2kg to moim zdaniem za mało.
michalkamil Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Opublikowano 2 Lutego 2016 Dziękuję. Nie walczę o nagrodę ale ręce mi się palą do roboty a tu ciągle coś. Jedno jest pewne: wsiąkłem w to modelarstwo na dobre. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Na razie 3d to daleka bajka:) Jesli chodzi o silnik to celowałem w coś pod pakiet 4s bo tak chcę też skroić fucuba i jeszcze jednego drewniaka po drodze (pipera j3 cuba albo beavera ktory ostatnio chodzi mi po głowie). A coś z serw moglibyście polecić przystępnego? Lotki wg planów są z jednego ale raczej zrobie zasilane z dwóch serw. Co na sw i sk?
Bartek Piękoś Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Serwa, mam poniższe, polecam: - lotki (po serwie na stronę) i SW: Hitec hs-81 - SK: jeśli połączony z kółkiem ogonowym to hs-82MG lub 85MG (to pierwsze u mnie ma nieco większe luzy; 85 ich nie ma), jeśli SK samodzielnie - wystarczy hs-81
leszek-bart Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Silnik 3548 na 4 S wystarcza do modelu 3D o wadze 1,8 kg a Four Star nie jest modelem do 3D i nie potrzebuje takiego nadmiaru mocy .
Bartek Piękoś Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 To może inaczej: jaki ciąg statyczny uzyskujesz na podanym przez siebie silniku 3548 na 4S w modelu 1,8kg do 3D? Edit: W powyższym pytaniu należy usunąć "do 3D". Zafiksowałem się na tym niepotrzebnie.
michalkamil Opublikowano 4 Lutego 2016 Autor Opublikowano 4 Lutego 2016 Bartku a jakich producentów silników byś polecał a których unikał? Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Bartek Piękoś Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 Michał, ja mam jeszcze na tyle niewiele osobistych doświadczeń, że moje polecanie producentów jest mało miarodajne. Ja opieram się na sprawdzonych przez innych markach. Mam Turnigy złoty seria D3536 910 kV który doskonale się sprawuje. Podobno większe modele tej serii też są o.k., maja dobre opinie (rcgroups, komentarze na HK).Swego czasu dobre opinie miała seria Turnigy G, ale potem czytałem powtarzające się posty o odklejających się magnesach. Poza tym są to silniki o bardzo dobrych parametrach.Niedługo może sam spróbuję, i Tobie polecam, silnik Dualsky serii XM.Dużo dobrego słyszałem (od użytkowników na lotnisku) i czytałem o Emaxach serii GT, polecałem je kilku Kolegom na forum, niektórzy skorzystali.Fajne są silniki do modeli FMS (o których pisał Paweł). Mam dwa, jeden uległ uszkodzeniu i śmiga słabiej (ale i tak ma sporo mocy), ale drugi śmiga i to - odpukać - bardzo dobrze. Najpierw robiła je firma G&C a obecnie PAEP. Mają je w ofercie sklepy:PW-RC, motionrc, hobby-paradise. Unikałbym Redoxów. Za dużo powtarzalnych narzekań o nich jest w sieci i widziałem na lotnisku.. Tyle z moich doświadczeń i zasłyszanych opinii.
Rekomendowane odpowiedzi