TeBe Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Opublikowano 7 Marca 2017 No! I teraz wszyscy, którzy wieszczyli katastrofę z powodu współbieżności silników wystąp! Silniki nie są współbieżne. Nastraszony przez Kolegów wymieniłem śmigło tylne na lewe. A czemu na rozbiegu tak ją dusiło w przechył na lewo? Tego nie wiem. KBWL rozpozna temat :-)
Osa Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Dobra wracając do tematu. Niepokoi mnie to dziwne pochylenie całego modelu przy rozbiegu. Mylę się zgadując, że to właśnie moment od śmigłowy? EDIT i cały mój podstępny wywód poszedł w drzazgi. Ech....
Tomasz D. Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Silniki nie są współbieżne. Nastraszony przez Kolegów wymieniłem śmigło tylne na lewe. Ty zdrajco! Ale lot pierwsza klasa.
TeBe Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Opublikowano 7 Marca 2017 Dobra wracając do tematu. Niepokoi mnie to dziwne pochylenie całego modelu przy rozbiegu. Mylę się zgadując, że to właśnie moment od śmigłowy? EDIT i cały mój podstępny wywód poszedł w drzazgi. Ech.... Raczej boczny wiatr przy starcie. Bo wiało z prawej.
noker Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Co WY śpicie już? Dopiero 22 obejrzenia na YT! A tak bez przerwy, kiedy oblot, kiedy oblot !!
TeBe Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Opublikowano 7 Marca 2017 Ale to nie był koniec :-) Potem był drugi lot i kombinowanie z klapami :-) KBWL analizuje zapis wideo i zeznania świadków. Wstępny raport wkrótce.
Gość Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Ale to tylko kadłub do odbudowy, a na upartego to jego pół... Do soboty się wyrobi.
Bartek Piękoś Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 O matko! Gratuluję i współczuję. Szkoda, że nie zdążyliście się lepiej poznać.
TeBe Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Opublikowano 7 Marca 2017 Bartek, ja z tym modelem chemii nie miałem od początku. Wyszła latająca cegła, latała jak ciężki warbird, a to nie moje klimaty, jak wiesz. Na szczęście praktycznie całe wyposażenie i elektronika przeżyło bez ryski. Straty w wyposażeniu to jedno śmigło i jeden kołpak, cała reszta w stanie "nówka nieśmigana". Skrzydła nietknięte, kadłuby i stery też, centropłat do lekkiej naprawy. Mocowanie na nylonowych śrubach ma sens. Ale kadłuby i stery pójdą do kasacji, bo to ich pancernosć i ciężar wymusił taką a nie inna wagę i obciążenie 100g/dm2. Elektronika i serwa pójdą do Pilatusa, a na tych skrzydłach zrobię coś do zabawy ;-) EDIT: Komisja po przeanalizowaniu zapisów video i zeznań świadków przedstawia raport wstępny: 1. Winnym katastrofy jest Czynnik Ludzki. 2. Czynnik Ludzki: a. jest kiepskim pilotem. Potwierdza to analiza innych filmów opublikowanych na portalu Youtube przez Czynnik Ludzki. b. nie usłuchał starszych i mądrzejszych. Starsi i mądrzejsi ostrzegali go, zeby nie rumakował z klapami. c. Czynnik Ludzki przetestował działanie klap - 1:30 na poniższym filmie - ale zapomniał, ze robił to na mocy przelotowej d. Podczas podejścia do lądowania Czynnik Ludzki ustawił klapy na full i jednocześnie zdjął gaz. Klapy w tym modelu zajmowały tylko 30% długości płata. Na dodatek były bezszczelinowe i przy pełnym wychyleniu zadziałały jak hamulce. W połączeniu ze zdjęciem gazu działanie Czynnika Ludzkiego doprowadziło do zmniejszenia prędkości, przeciągnięcia i do zerwania strug na końcówce lewego skrzydła. e. Czynnik Ludzki zareagował prawidłowo, dodał gazu na maxa, ale zapomniał o wyłączeniu klap. Nie pozwoliło to na rozpędzenie płatowca do prędkości przelotowej. 3. Dalsze działania spanikowanego Czynnika Ludzkiego zostały na jego życzenie utajnione i nie są widoczne na poniższym filmie :-)
Bartek Piękoś Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Rzadko chyba się zdarza, żeby przeciągnięcie nastąpiło w płytkim nurkowaniu. Zdradliwe to nasze latanie.
TeBe Opublikowano 8 Marca 2017 Autor Opublikowano 8 Marca 2017 To była cegła, a Czynnik Ludzki myślał, ze podejdzie do lądowania jak Wicherkiem. Albo FunCubem :-) Ale zauważasz, jak ona klasycznie się na skrzydło zwaliła? Inna sprawa, że ona miała jakieś ciągoty na lewo. Przemierzę jutro skrzydła, czy tam czasem jakiegoś lewackiego chińskiego zwichrzenia nie było ;-) Oglądając ten film dziesiąty raz myślę, że gdybym nie spanikował i wyłączył klapy, to bym dał radę go rozpędzić i uratować.
TeBe Opublikowano 8 Marca 2017 Autor Opublikowano 8 Marca 2017 Andrzeju, na lotnisku były operacje dużego lotnictwa, musiałem się zmieścić w przeznaczonej dla nas strefie, zatem nie kombinowałem, tylko robiłem kółka w lewo. A dalej było tak :-) Pilot spanikował. Pełne wychylenie klap - zapewne niezbalansowanych, pilot spanikowany zapomniał o ich wyłączeniu - zrobiło swoje, model nie dał rady się rozpędzić. Dupa, nie pilot :-)
Pioterek Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 Proszę już nie pastwić się tak nad Czynnikiem Ludzkim - w ten sposób zdobywa się doświadczenie.
TeBe Opublikowano 8 Marca 2017 Autor Opublikowano 8 Marca 2017 Piotr, to ja się sam nad sobą pastwię :-) Gdybym Cię posłuchał, to by nie było katastrofy :-)
mirolek Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 film w trybie prywatnym ale to co widać powyżej, w pełni potwierdza wnioski KBWL oraz samokrytyczną uwagę: gdybym nie spanikował i wyłączył klapy, to bym dał radę go rozpędzić i uratować. Ostro zadarłeś po złożeniu na lewe skrzydło i model na otwartych klapach nie miał szans pod takim kątem się uratować. Uszkodzenia nie są takie duże, dwa dni roboty i model będzie śmigał. Trzymam kciuki za zmianę decyzji i jego odbudowę, warto bo pięknie się prezentował w powietrzu a doświadczenie jest bezcenne i byłoby wskazane kolejny raz go ulotnić i pokazać na filmie jak pięknie ląduje ms
solainer Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 Gdyby nie to że tak mocno zadarłeś po wyjsciu z przeciągnięcia to model by się uratowało ale to łatwo się mówi po fakcie. Jednak wcale nie widać żeby on przesadnie szybko latał i do myśliwca mu sporo brakuje. Wydaje mi sie z relacji że od poczatku masz do niego złe nastawienie.
302_Osh Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 Nie widze zadnego przeciagniecia. Model ma predkosc, dziob skierowany w dol. Jak na moje oko beczka wynikajaca z niesymetrycznego wysuniecia klap.
Rekomendowane odpowiedzi