Skocz do zawartości

Cessna 337 Skymaster 206cm


Rekomendowane odpowiedzi

A właściwe sobie wyobraziłeś ? Ryflowane wzdłużnie, ze stalowym powlekanym rdzeniem, okute mosiądzem z M2 na końcach ? Tylko takie mają tu szanse, 900 mm występują w przyrodzie gotowe, dłuższe też. Znikomy luz i znikome tarcie wewnętrzne, jak jeszcze wspomóc talkiem to są bardzo dokładne.

Rozkładanie kadłubów - szkoda, ładne się wydają i mnóstwo roboty. Ale jeśli lubisz...

Do tego przy zamocowaniu na sztywno w 2 puntach i naciągnięciu między tymi punktami otrzymasz pożądaną sztywność, więc nie widzę sensu użycia sztywnego napędu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kombinowaniu i ważeniu materiałów na różne popychacze stwierdziłem,ze jednak pójdę na łatwiznę i przeżyję te dodatkowe 26gram na ogonie. 

 

30938316333_f6af2d764c_h.jpg

 

Nawet bardzo nie widać ;-)

 

30906213334_6cff054a58_h.jpg

 

Działają pięknie, zero luzów:

 

https://www.youtube.com/watch?v=6ZIAeknerJI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a tyle czytałem negatywnych opinii o przegubach kulowych.

Tomek ,pokaż chociaż jedną :rolleyes: (bo ja nie znam lepszej opcji przeniesienia napędu od serwa do steru)

Jedynym zastrzeżeniem może być kąt pomiędzy dźwignią (na fotce) a przegubem przy kierunku -istnieje możliwość wyczepienia się przy sporej sile, wg. mnie powinno być 90 stopni przegub -oś przegubu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociażby w wątku o Wicherku 25 M. Pioterek wyrażał się o takim połączeniu z niechęcią. Przynajmniej tak to odebrałem.

Faktycznie nie jestem fanem przegubów, szczególnie jeżeli chodzi o napęd kółka ogonowego, które podlega obciążeniom dynamicznym podczas toczenia a tak było w Wicherku - zabudowane i bez kontroli wzrokowej. Dlatego jak już używam przegubów to dodatkowo zabezpieczam. Ale złącze jak każde inne w a śmigłowcach nie zastąpione. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blisko końca budowy, mam już wszystkie komponenty, więc dokonałem pierwszego ważenia.

Waga modelu bez akumulatora wyjdzie około 3700g.

Zakładam obciążenie powierzchni nośnej 80G/dm2, skrzydło ma powierzchnię (odliczając kadłub) 56,4dm2, dopuszczalna waga modelu to 4512G.

Mam zatem 800G na akumulator, nie jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda kompletny moduł elektroniki pokładowej. Zastosowałem złącza D-SUB. D-SUB 9 to złącze dla 2xSK i SW, D-SUB 15 to złącze dla lotek i klap. Skrzydła do centropłatu będę zapinał złączami MPX.

 

[url=https://flic.kr/p/QfUHik]31673840561_cfaa296a85_h.jpg

 

Pierwszy raz jestem zadowolony z instalacji elektroniki. Jednak duży model daje większe możliwości :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda kompletny moduł elektroniki pokładowej. Zastosowałem złącza D-SUB. D-SUB 9 to złącze dla 2xSK i SW, D-SUB 15 to złącze dla lotek i klap. Skrzydła do centropłatu będę zapinał złączami MPX.

 

[url=https://flic.kr/p/QfUHik]31673840561_cfaa296a85_h.jpg

 

Pierwszy raz jestem zadowolony z instalacji elektroniki. Jednak duży model daje większe możliwości :-)

Czy ten żeński D-Sub 15 to aby nie tani Chinol z konektorami tłoczonymi z blaszki cienkiej jak bibułka i cynowanej ? Nie polecałbym tej odmiany D-Suba w tak odpowiedzialnym obwodzie.

Przewody lutowane do tych złącz zabezpieczyłeś sobie przed odłamaniem ? Przy tak długim odcinku swobodnym przewodu dość prawdopodobne, że prędzej czy póżniej  :(.

A śruby wystające od spodu do wewnątrz mają być takie długie dla czegoś tam, czy nie miałeś pod ręką krótszych ?

D-Suby zostawiasz bez zabezpieczenia przed samoistnym (odwibracyjnym) rozłączeniem, czy z męskich usuniesz oblachowanie dla ulżenia ?

Te stożkowe łby pod krzyżakowy wkrętak to drzewowkręty czy śruby M3 ? Jak już stożki, to M2 by tu lepiej wyglądały, lżejsze też co nieco.

Czepiam się, prawda ? Ale skoro ktoś powiedział wcześniej, że ładna robota... to niech taką będzie ;).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.