Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A właściwe sobie wyobraziłeś ? Ryflowane wzdłużnie, ze stalowym powlekanym rdzeniem, okute mosiądzem z M2 na końcach ? Tylko takie mają tu szanse, 900 mm występują w przyrodzie gotowe, dłuższe też. Znikomy luz i znikome tarcie wewnętrzne, jak jeszcze wspomóc talkiem to są bardzo dokładne.

Rozkładanie kadłubów - szkoda, ładne się wydają i mnóstwo roboty. Ale jeśli lubisz...

Do tego przy zamocowaniu na sztywno w 2 puntach i naciągnięciu między tymi punktami otrzymasz pożądaną sztywność, więc nie widzę sensu użycia sztywnego napędu. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Gramów. Tak, jak metrów, kelwinów, hektarów, watów itp. Przepraszam.

Robota piękna, a tyle czytałem negatywnych opinii o przegubach kulowych.

  • Lubię to 1
Opublikowano

 

a tyle czytałem negatywnych opinii o przegubach kulowych.

Tomek ,pokaż chociaż jedną :rolleyes: (bo ja nie znam lepszej opcji przeniesienia napędu od serwa do steru)

Jedynym zastrzeżeniem może być kąt pomiędzy dźwignią (na fotce) a przegubem przy kierunku -istnieje możliwość wyczepienia się przy sporej sile, wg. mnie powinno być 90 stopni przegub -oś przegubu.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Rafał, bo dźwignia była wklejana pod planowane bowdeny, prostopadle do osi obrotu SK i tak już zostało. Ale próbowałem wyrywać i jest dobrze.

Opublikowano

Tomek ,pokaż chociaż jedną...

Chociażby w wątku o Wicherku 25 M. Pioterek wyrażał się o takim połączeniu z niechęcią. Przynajmniej tak to odebrałem.

Opublikowano

Bąknę nieśmiało, że głowice Naszych helików to prawie wyłącznie na przegubach kulowych. A tam to już siły niemałe i poważna sprawa :ph34r:, chyba nie trzeba tłumaczyć :wacko:   

Opublikowano

Chociażby w wątku o Wicherku 25 M. Pioterek wyrażał się o takim połączeniu z niechęcią. Przynajmniej tak to odebrałem.

Faktycznie nie jestem fanem przegubów, szczególnie jeżeli chodzi o napęd kółka ogonowego, które podlega obciążeniom dynamicznym podczas toczenia a tak było w Wicherku - zabudowane i bez kontroli wzrokowej. Dlatego jak już używam przegubów to dodatkowo zabezpieczam. Ale złącze jak każde inne w a śmigłowcach nie zastąpione. :)

Opublikowano

Blisko końca budowy, mam już wszystkie komponenty, więc dokonałem pierwszego ważenia.

Waga modelu bez akumulatora wyjdzie około 3700g.

Zakładam obciążenie powierzchni nośnej 80G/dm2, skrzydło ma powierzchnię (odliczając kadłub) 56,4dm2, dopuszczalna waga modelu to 4512G.

Mam zatem 800G na akumulator, nie jest źle.

Opublikowano

Tak wygląda kompletny moduł elektroniki pokładowej. Zastosowałem złącza D-SUB. D-SUB 9 to złącze dla 2xSK i SW, D-SUB 15 to złącze dla lotek i klap. Skrzydła do centropłatu będę zapinał złączami MPX.

 

[url=https://flic.kr/p/QfUHik]31673840561_cfaa296a85_h.jpg

 

Pierwszy raz jestem zadowolony z instalacji elektroniki. Jednak duży model daje większe możliwości :-)

Opublikowano

Okazało się, że jedną odwracaczkę mogę zdemontować, do sterów układ serw jest taki, że odwracaczka jest niepotrzebna. Samo się zrobiło.

Opublikowano

Raczej w Radomiu. Koczarg już nie ma. Są nowe Koczargi, ale dopiero zaorane, zwałowane i zasiane. Na wiosnę raczej równo jeszcze nie będzie.

Opublikowano

Tak wygląda kompletny moduł elektroniki pokładowej. Zastosowałem złącza D-SUB. D-SUB 9 to złącze dla 2xSK i SW, D-SUB 15 to złącze dla lotek i klap. Skrzydła do centropłatu będę zapinał złączami MPX.

 

[url=https://flic.kr/p/QfUHik]31673840561_cfaa296a85_h.jpg

 

Pierwszy raz jestem zadowolony z instalacji elektroniki. Jednak duży model daje większe możliwości :-)

Czy ten żeński D-Sub 15 to aby nie tani Chinol z konektorami tłoczonymi z blaszki cienkiej jak bibułka i cynowanej ? Nie polecałbym tej odmiany D-Suba w tak odpowiedzialnym obwodzie.

Przewody lutowane do tych złącz zabezpieczyłeś sobie przed odłamaniem ? Przy tak długim odcinku swobodnym przewodu dość prawdopodobne, że prędzej czy póżniej  :(.

A śruby wystające od spodu do wewnątrz mają być takie długie dla czegoś tam, czy nie miałeś pod ręką krótszych ?

D-Suby zostawiasz bez zabezpieczenia przed samoistnym (odwibracyjnym) rozłączeniem, czy z męskich usuniesz oblachowanie dla ulżenia ?

Te stożkowe łby pod krzyżakowy wkrętak to drzewowkręty czy śruby M3 ? Jak już stożki, to M2 by tu lepiej wyglądały, lżejsze też co nieco.

Czepiam się, prawda ? Ale skoro ktoś powiedział wcześniej, że ładna robota... to niech taką będzie ;).  

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.