Skocz do zawartości

Pakiety grafenowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chyba nie do końca to tylko chwyt reklamowy i tech nowinka. Jak widać robiono w usa testy wznoszenia na modelu f5j do 200 metrów i pakiet grafenowy byl bardziej efektywny - mniejszy spadek napięcia i szybszy dolot do pulapu w porównaniu do lipo na tym samym zestawie pociągowym. Czy jednak jest coś na rzeczy?

Opublikowano

he he tak samo jak robiono testy emisji szkodliwych substancji w autach znanej marki .. też wychodziły idealnie ;)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Badanie zostalo zrobione przez modelarza. Nie wskazuje na 'test' sponsorowany. Ciekawe czy nowa konstrukcja pakietu faktycznie jest bardziej sprawna. Może dzieki nowym właściwościom można będzie używać pakietów mniejszych i lżejszych.

Interesuje mnie zdanie użytkowników. Teoretyków zapraszam do dyskusji

Opublikowano

Generalnie rzecz ujmując - grafenowe akku mają szanse na większa "gęstość energii".  CO prawda do gęstości energii standardowych jej nośników to jeszcze lata świetlne.

Co do testu, każdy bez podwójnej ślepej próby, można go sobie wsadzić w buty i być wyższym. Może służyć jako sugestia ale wiarygodny być nie może.

 

Czytałem o innym rozwiązaniu teoretycznie 3krotnie pojemniejszym niż lipol - Li-Air- ale do tego jeszcze długa droga... może tu właśnie grafen się nada.

Cała reszta to kręci się w granicach +- 10% czego za wyczyn uznać się nie da.

Opublikowano

Czy ktoś już użytkuje pakiety grafenowe i może podzielić sie opinią?

 

Jeszcze nie użytkuję bo właśnie dziś przyjechał pierwszy Graphene i mogę się podzielić pierwszym wrażeniem i porównaniem do innych marek. Zamówiłem do testów akumulator do kombatów ESA 1300 /45c. Otwierając paczkę doznałem lekkiego szoku widząc opakowanie akumulatora. Jest niesamowite, wprost piękne,czarne, matowe pudełko z przepaską, zamykane na dwa magnesiki :) po otwarciu i usunięciu wierzchniej warstwy gąbki akumulator "spoczywał" w aksamitnym woreczku otulony dopasowaną do jego kształtu gąbką. Robi wrażenie, ciekawe jaki ma to pudełko wpływ na cenę akumulatora?

Porównując graphena do nano techa i gensa, jest największy i najcięższy. Nano 115g, gens 111g, graphen 128g co prawda gens ma 25c a pozostałe 45c ale przynajmniej w nano uważam te wartości za zawyżone. Gens też czeka na testy więc będę miał okazję porównać obie marki do nano techa. Myślę,że po 20-tu lotach nasuną się już jakieś wnioski. Czekam więc na pogodę :)

post-606-0-14260800-1457707605_thumb.jpg

post-606-0-31839300-1457707612_thumb.jpg

post-606-0-20071000-1457707620_thumb.jpg

Opublikowano

To świetnie, ze grafit juz w Polsce :) koniecznie potwierdź jak z nagrzewaniem pakietu i napięciem po lotach w porównaniu do innych lipo. Powodzenia w obserwacjach.

Opublikowano

Trochę teorii na temat pakietów tego typu ze strony HK

 

Zalety w stosunku do tradycyjnych akumulatorów Lipo.
• Gęstość mocy: 0.15-0.17kw / kg (5Ah-16Ah) 
• Gęstość mocy. 0.13-0.15kw / kg (1Ah-4.9Ah) 

. • Stabilny wysokiego napięcia pakietu przez okres użytkowania  

• Wysoka prędkość opróżniania, dając więcej mocy pod obciążeniem. 
• impedancja wewnętrzna może osiągnąć tak niskie, jak 1.2mO porównaniu z 3mO standardowego LiPoly . 
• Większa kontrola termiczna, pakiety pozostają znacznie chłodniejsze w ekstremalnych warunkach 
• Wyższa wydajność podczas gwałtownego rozładowania. 
• utrzymuje większa pojemność pakietu nawet po kilkuset cyklach 
• Szybkie ładowanie w stanie, aż do 15C na niektórych baterii. 
• Dłuższy cykl życia 600+

 

600 cykli? nie wierzę :) a do tego w ulotce mojego pakietu jest wyraźnie napisane aby nigdy nie ładować prądem większym niż 1C

Tyle teorii ,zobaczymy co pokaże praktyka :)

Opublikowano

Cena wskazuje, że po prostu sypnięto grafenu do warstw przewodzących w Li-Polu. 

Nie spodziewałbym się tu cudów, monowarstwy przewodzące z grafenu to melodia przyszłości (jeśli w ogóle, niestety z grafenem pracuje się po prostu źle). 

 

Niemniej - jeśli ktoś jest chętny, to może jedną cellkę podesłać, rzucę to na mikroskop elektronowy i zobaczymy co tam tak naprawdę siedzi. 

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś przeprowadziłem pierwsze testy porównując trzy rodzaje akumulatorów : Nano-tech 1300 3s 45c , Gens ace 1300 3s 25c i Graphene 1300 3s 45c. Wszystkie dziś ładowane z tym ,ze Nano-tech ma już dwa sezony a pozostałe były pierwszy raz ładowane. Do testów wybrałem model  dwupłatowego kombata  1 metr rozpiętości. Loty testowe trwały po 7 minut w zasadzie na pełnym gazie. Pierwszy Nano-tech wylatał dość żwawo pięć minut i wyraźnie osłabł ale dotrwał do końca ustalonego czasu, w pakiecie pozostało 3%  napięcie w celach 3,52/3,50/3,52 pakiet był ciepły (jest już trochę spuchnięty). Następnie testowałem Gensa,  Pierwsze trzy minuty lotu nie odbiegał od nano-techa ,potem nieznacznie osłabł i tak dotrwał do końca testu. W pakiecie pozostało 10% napięcie cel: równo po 3,68 pakiet był letni. W końcu Graphene i tu niespodzianka, cały lot był dość żwawy ,może w ostatniej minucie lekko zwolnił i nagle padł w połowie siódmej minuty. W pakiecie 0% napięcie cel się rozjechało 3,27/3,21/3,17 pakiet był letni. Po powrocie do domu naładowałem pakiety, w nano-techa weszło 1283 mah,  w gensa 1210 a w gaphena  1298 Na wnioski jeszcze za wcześnie,  to, że graphen nie dotrwał do końca testu mógł mieć wpływ wiatr który w tym locie wiał trochę mocniej. Podobają mi się równo rozładowane cele gensa . Dalsze wnioski pewnie po sezonie  :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podłączę się do tematu.

 

Dzisiaj porównałem sobie na sucho, bo akurat mam takie nowe, ponoć porządne pakiety "niemieckie" z najnowszym wynalazkiem HK:

1) Turnigy Graphene 1300mAh 3s 45C/90C

2) SLS APL Magnum V2 4000mAh 4s 45C/90C

 

Moja ładowarka mierzy rezystancję wewnętrzną całego pakietu w danej chwili (podczas np. ładowania). Nie mam do niej kabla USB ani softu, więc musiałem ślęczeć przez ponad godzinę i zapisywać wyniki.

 

Także podczas ładowania pakietów (oddzielnie) w temp. otoczenia 25'C zapisywałem wyniki co minutę, potem to uśredniłem i przeliczyłem na celę (jeden pakiet jest 4s drugi 3s).

 

Wynik, średnia rezystancja na jedną celę:

Turnigy: 6.233mOhm

SLS: 2.689mOhm

 

Niby nokaut, ale... wrzuciłem to w taki kalkulator:

http://www.soko-heli-tools.com/en/lipo-battery-calculator/lipo-battery-calculator.html

 

Nie znam wzorów (póki co, mam zamiar doczytać), ale w/g tego kalkulatora PRAWDZIWY ratting C wypada następująco:

Turnigy: 27C (?!)

SLS: 23C (?!)

 

Aha... jeszcze ciekawostka: jak ładują się SLS to rezystancja jest stabilna i pokazuje prawie cały czas 9-10-11 mOhm, przy ładowaniu Turnigy ten parametr strasznie skacze w przedziale 16-20, ale pojawią się nawet 14 lub 30.

 

Tyle testów początkowych. I tak najważniejsze jak się będą sprawować w praktyce i jak się będą starzeć. Mam zamiar kupić jeszcze Turgnigy Graphene 4s 4000mAh 45C/90C to będzie można bezpośrednio sobie porównać (oczywiście pozostaje powtarzalność produkcji, szczęście, itp).

 

Pozdrawiam i mam nadzieję, że te dane kogoś zainteresują :)

Opublikowano

Update:

 

Doczytałem (https://www.rcdevotee.com/blog/proof-c-ratings-are-useless).

Świetny kalkulator: http://www.jj604.com/LiPoTool/

 

Po podstawieniu danych wyszło z moich pomiarów:

 

SLS - tzw. FOM (im więcej tym lepiej, 1.0 to średni wynik), jest na poziomie 1.12, maksymalny prąd, który nie powinien zabić pakietu - 94A - czyli wychodzi że te pakiety moją PRAWDZIWE 23C

Turnigy - FOM = 1.48, maksymalny bezpieczny prąd 35A, czyli po przeliczeniu 27C

 

Ogólnie, wychodzi na to, że Turnigy wyglądają na bardziej zaawansowane niż SLSy i mają parametry bardziej zbliżone do prawy. Pytanie jak parametry będą się zmieniać w czasie.

 

Zrobiłem dziś 2 loty testowe na tych Turnigy, jest moc! Model dostał mega buta w porównaniu do starych pakietów, tylko denerwująca zaleta(!) jak się lata bez telemetrii - w ogóle nie czuć spadku mocy wraz z rozładowywaniem pakietu. Latałem taki standardowy czas, gdzie pakiet powinien być do wymiany i nie czułem różnicy w mocy na koniec w stosunku do początku lotu. Wylądowałem żeby sprawdzić napięcia (latałem bez telemetrii) - 3.82 na wszystkich celach, więc jak dla mnie starczy. Także, żeby nie męczyć pakietów - albo telemetria albo timer, bo nie ma czegoś takiego, że się czuje kiedy lądować.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kupiłem nowe pakiety sobie i koledze, więc skorzystałem z okazji i je dokładnie przetestowałem na ładowarce. Przy okazji - zauważyłem, że moja ładowarka na pierwszym kanale zawsze pokazuje większą rezystancję niż na drugim, więc olałem poprzednie wyniki, przetestowałem każdego pakietu po dwie sztuki i uśredniłem wyniki. Oto co wyszło:

 

post-401-0-36650100-1461532755.jpg

 

Legenda:

- rezystancja, im mniejsza tym lepiej, kto jeszcze nie pamięta;)

- różnica % - różnica "grafen" vs konkurent

- FOM - umowna liczba, dzięki której można porównać pakiety różnej pojemności - im więcej tym lepiej

- TrueC - wyliczone teoretycznie prawdziwe, bezpieczne "C" pakietów

 

Zrobię ten pomiary za rok i za dwa... ;-)

/jak nie zapomnę/

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.