TommyTom Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Czy ktoś już użytkuje pakiety grafenowe i może podzielić sie opinią? Załączam opis z RCGROUPS.com: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2609096 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Obawiam się, że "grafen' to tylko chwyt reklamowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 11 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Chyba nie do końca to tylko chwyt reklamowy i tech nowinka. Jak widać robiono w usa testy wznoszenia na modelu f5j do 200 metrów i pakiet grafenowy byl bardziej efektywny - mniejszy spadek napięcia i szybszy dolot do pulapu w porównaniu do lipo na tym samym zestawie pociągowym. Czy jednak jest coś na rzeczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 he he tak samo jak robiono testy emisji szkodliwych substancji w autach znanej marki .. też wychodziły idealnie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Kacper ... jak sądzę nie tylko to ... wyniki są takie jak chce ten co płaci za badania i kropka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 11 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Badanie zostalo zrobione przez modelarza. Nie wskazuje na 'test' sponsorowany. Ciekawe czy nowa konstrukcja pakietu faktycznie jest bardziej sprawna. Może dzieki nowym właściwościom można będzie używać pakietów mniejszych i lżejszych. Interesuje mnie zdanie użytkowników. Teoretyków zapraszam do dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Generalnie rzecz ujmując - grafenowe akku mają szanse na większa "gęstość energii". CO prawda do gęstości energii standardowych jej nośników to jeszcze lata świetlne. Co do testu, każdy bez podwójnej ślepej próby, można go sobie wsadzić w buty i być wyższym. Może służyć jako sugestia ale wiarygodny być nie może. Czytałem o innym rozwiązaniu teoretycznie 3krotnie pojemniejszym niż lipol - Li-Air- ale do tego jeszcze długa droga... może tu właśnie grafen się nada. Cała reszta to kręci się w granicach +- 10% czego za wyczyn uznać się nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Czy ktoś już użytkuje pakiety grafenowe i może podzielić sie opinią? Jeszcze nie użytkuję bo właśnie dziś przyjechał pierwszy Graphene i mogę się podzielić pierwszym wrażeniem i porównaniem do innych marek. Zamówiłem do testów akumulator do kombatów ESA 1300 /45c. Otwierając paczkę doznałem lekkiego szoku widząc opakowanie akumulatora. Jest niesamowite, wprost piękne,czarne, matowe pudełko z przepaską, zamykane na dwa magnesiki po otwarciu i usunięciu wierzchniej warstwy gąbki akumulator "spoczywał" w aksamitnym woreczku otulony dopasowaną do jego kształtu gąbką. Robi wrażenie, ciekawe jaki ma to pudełko wpływ na cenę akumulatora? Porównując graphena do nano techa i gensa, jest największy i najcięższy. Nano 115g, gens 111g, graphen 128g co prawda gens ma 25c a pozostałe 45c ale przynajmniej w nano uważam te wartości za zawyżone. Gens też czeka na testy więc będę miał okazję porównać obie marki do nano techa. Myślę,że po 20-tu lotach nasuną się już jakieś wnioski. Czekam więc na pogodę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 11 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 To świetnie, ze grafit juz w Polsce koniecznie potwierdź jak z nagrzewaniem pakietu i napięciem po lotach w porównaniu do innych lipo. Powodzenia w obserwacjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Trochę teorii na temat pakietów tego typu ze strony HK Zalety w stosunku do tradycyjnych akumulatorów Lipo.• Gęstość mocy: 0.15-0.17kw / kg (5Ah-16Ah) • Gęstość mocy. 0.13-0.15kw / kg (1Ah-4.9Ah) . • Stabilny wysokiego napięcia pakietu przez okres użytkowania • Wysoka prędkość opróżniania, dając więcej mocy pod obciążeniem. • impedancja wewnętrzna może osiągnąć tak niskie, jak 1.2mO porównaniu z 3mO standardowego LiPoly . • Większa kontrola termiczna, pakiety pozostają znacznie chłodniejsze w ekstremalnych warunkach • Wyższa wydajność podczas gwałtownego rozładowania. • utrzymuje większa pojemność pakietu nawet po kilkuset cyklach • Szybkie ładowanie w stanie, aż do 15C na niektórych baterii. • Dłuższy cykl życia 600+ 600 cykli? nie wierzę a do tego w ulotce mojego pakietu jest wyraźnie napisane aby nigdy nie ładować prądem większym niż 1C Tyle teorii ,zobaczymy co pokaże praktyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 A jaka jest prawdziwa rezystancja wew? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 cena wskazuje że narazie z akumulatorem opartym na grafenie to związek ma tylko nazwa no ale może sie myle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Cena wskazuje, że po prostu sypnięto grafenu do warstw przewodzących w Li-Polu. Nie spodziewałbym się tu cudów, monowarstwy przewodzące z grafenu to melodia przyszłości (jeśli w ogóle, niestety z grafenem pracuje się po prostu źle). Niemniej - jeśli ktoś jest chętny, to może jedną cellkę podesłać, rzucę to na mikroskop elektronowy i zobaczymy co tam tak naprawdę siedzi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Dziś przeprowadziłem pierwsze testy porównując trzy rodzaje akumulatorów : Nano-tech 1300 3s 45c , Gens ace 1300 3s 25c i Graphene 1300 3s 45c. Wszystkie dziś ładowane z tym ,ze Nano-tech ma już dwa sezony a pozostałe były pierwszy raz ładowane. Do testów wybrałem model dwupłatowego kombata 1 metr rozpiętości. Loty testowe trwały po 7 minut w zasadzie na pełnym gazie. Pierwszy Nano-tech wylatał dość żwawo pięć minut i wyraźnie osłabł ale dotrwał do końca ustalonego czasu, w pakiecie pozostało 3% napięcie w celach 3,52/3,50/3,52 pakiet był ciepły (jest już trochę spuchnięty). Następnie testowałem Gensa, Pierwsze trzy minuty lotu nie odbiegał od nano-techa ,potem nieznacznie osłabł i tak dotrwał do końca testu. W pakiecie pozostało 10% napięcie cel: równo po 3,68 pakiet był letni. W końcu Graphene i tu niespodzianka, cały lot był dość żwawy ,może w ostatniej minucie lekko zwolnił i nagle padł w połowie siódmej minuty. W pakiecie 0% napięcie cel się rozjechało 3,27/3,21/3,17 pakiet był letni. Po powrocie do domu naładowałem pakiety, w nano-techa weszło 1283 mah, w gensa 1210 a w gaphena 1298 Na wnioski jeszcze za wcześnie, to, że graphen nie dotrwał do końca testu mógł mieć wpływ wiatr który w tym locie wiał trochę mocniej. Podobają mi się równo rozładowane cele gensa . Dalsze wnioski pewnie po sezonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Podłączę się do tematu. Dzisiaj porównałem sobie na sucho, bo akurat mam takie nowe, ponoć porządne pakiety "niemieckie" z najnowszym wynalazkiem HK: 1) Turnigy Graphene 1300mAh 3s 45C/90C 2) SLS APL Magnum V2 4000mAh 4s 45C/90C Moja ładowarka mierzy rezystancję wewnętrzną całego pakietu w danej chwili (podczas np. ładowania). Nie mam do niej kabla USB ani softu, więc musiałem ślęczeć przez ponad godzinę i zapisywać wyniki. Także podczas ładowania pakietów (oddzielnie) w temp. otoczenia 25'C zapisywałem wyniki co minutę, potem to uśredniłem i przeliczyłem na celę (jeden pakiet jest 4s drugi 3s). Wynik, średnia rezystancja na jedną celę: Turnigy: 6.233mOhm SLS: 2.689mOhm Niby nokaut, ale... wrzuciłem to w taki kalkulator: http://www.soko-heli-tools.com/en/lipo-battery-calculator/lipo-battery-calculator.html Nie znam wzorów (póki co, mam zamiar doczytać), ale w/g tego kalkulatora PRAWDZIWY ratting C wypada następująco: Turnigy: 27C (?!) SLS: 23C (?!) Aha... jeszcze ciekawostka: jak ładują się SLS to rezystancja jest stabilna i pokazuje prawie cały czas 9-10-11 mOhm, przy ładowaniu Turnigy ten parametr strasznie skacze w przedziale 16-20, ale pojawią się nawet 14 lub 30. Tyle testów początkowych. I tak najważniejsze jak się będą sprawować w praktyce i jak się będą starzeć. Mam zamiar kupić jeszcze Turgnigy Graphene 4s 4000mAh 45C/90C to będzie można bezpośrednio sobie porównać (oczywiście pozostaje powtarzalność produkcji, szczęście, itp). Pozdrawiam i mam nadzieję, że te dane kogoś zainteresują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Update: Doczytałem (https://www.rcdevotee.com/blog/proof-c-ratings-are-useless). Świetny kalkulator: http://www.jj604.com/LiPoTool/ Po podstawieniu danych wyszło z moich pomiarów: SLS - tzw. FOM (im więcej tym lepiej, 1.0 to średni wynik), jest na poziomie 1.12, maksymalny prąd, który nie powinien zabić pakietu - 94A - czyli wychodzi że te pakiety moją PRAWDZIWE 23C Turnigy - FOM = 1.48, maksymalny bezpieczny prąd 35A, czyli po przeliczeniu 27C Ogólnie, wychodzi na to, że Turnigy wyglądają na bardziej zaawansowane niż SLSy i mają parametry bardziej zbliżone do prawy. Pytanie jak parametry będą się zmieniać w czasie. Zrobiłem dziś 2 loty testowe na tych Turnigy, jest moc! Model dostał mega buta w porównaniu do starych pakietów, tylko denerwująca zaleta(!) jak się lata bez telemetrii - w ogóle nie czuć spadku mocy wraz z rozładowywaniem pakietu. Latałem taki standardowy czas, gdzie pakiet powinien być do wymiany i nie czułem różnicy w mocy na koniec w stosunku do początku lotu. Wylądowałem żeby sprawdzić napięcia (latałem bez telemetrii) - 3.82 na wszystkich celach, więc jak dla mnie starczy. Także, żeby nie męczyć pakietów - albo telemetria albo timer, bo nie ma czegoś takiego, że się czuje kiedy lądować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Kupiłem nowe pakiety sobie i koledze, więc skorzystałem z okazji i je dokładnie przetestowałem na ładowarce. Przy okazji - zauważyłem, że moja ładowarka na pierwszym kanale zawsze pokazuje większą rezystancję niż na drugim, więc olałem poprzednie wyniki, przetestowałem każdego pakietu po dwie sztuki i uśredniłem wyniki. Oto co wyszło: Legenda: - rezystancja, im mniejsza tym lepiej, kto jeszcze nie pamięta;) - różnica % - różnica "grafen" vs konkurent - FOM - umowna liczba, dzięki której można porównać pakiety różnej pojemności - im więcej tym lepiej - TrueC - wyliczone teoretycznie prawdziwe, bezpieczne "C" pakietów Zrobię ten pomiary za rok i za dwa... ;-) /jak nie zapomnę/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 he he to już widzę jakie "grafenowe" są te z HK http://www.forbes.pl/chinczycy-pokazali-grafenowa-baterie-100-procent-w-15-minut,artykuly,205944,1,1.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_SGM Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 Kawał "artykułu" ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 he he to już widzę jakie "grafenowe" są te z HK http://www.forbes.pl/chinczycy-pokazali-grafenowa-baterie-100-procent-w-15-minut,artykuly,205944,1,1.html To właśnie nieśmiało sugerowałem na początku, bo trochę dziwne mi się wydało, że takie giganty jak producenci komórek, samochodów elektrycznych, czy innego sprzętu się na to nie rzucili, a akurat pakiety modelarskie... Ale pewnie to kwestia czasu, chyba, że co innego w międzyczasie wymyślą.. http://www.futura-sciences.com/magazines/matiere/infos/actu/d/graphene-graphene-ameliorer-batteries-lithium-ion-58920/ http://www.rcdronegood.com/turnigy-graphene-battery-graphene-test-for-quadcopter/ http://www.fpv-passion.fr/lipos-au-graphene-le-futur-des-accus-ii/ http://www.graphene-info.com/graphene-batteries https://transportevolved.com/2016/05/05/tech-insight-are-graphene-batteries-just-around-the-corner-or-just-wishful-thinking/ http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1327059 http://www.elektromodellflug.de/turnigy-graphene.php ( http://www.elektromodellflug.de/ ) ciekawa strona z testami elektrosprzętu modelarskiego.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi