AMC Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Obserwuję z wielkim zainteresowaniem Ja również. Co by nie powiedzieć, zdjęcia wspaniałe. Kaczucha wywaliła klapy na max. na podejściu i jeszcze pomaga sobie stabilizatorami na szczytach płatów. To lądowanie nie może się nie udać! Ten Koleś na trzeciej fotce to kto to taki ? One wszystkie mają fenomenalną, ciągle update'owaną neuronową elektronikę adaptacyjną do sterowania powierzchniami nośno-napędowo-sterującymi. Rzeczywiście, jak mamy się czegoś uczyć, to najpierw chyba ta szkoła . To przecież im pozazdrościliśmy, budując samolot. One to umiały, jak Nas jeszcze nie było. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 15 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Ja również. Co by nie powiedzieć, zdjęcia wspaniałe. Kaczucha wywaliła klapy na max. na podejściu i jeszcze pomaga sobie stabilizatorami na szczytach płatów. To lądowanie nie może się nie udać! Ten Koleś na trzeciej fotce to kto to taki ? One wszystkie mają fenomenalną, ciągle update'owaną neuronową elektronikę adaptacyjną do sterowania powierzchniami nośno-napędowymo-sterującymi. Rzeczywiście, jak mamy się czegoś uczyć, to najpierw chyba ta szkoła . To przecież im pozazdrościliśmy, budując samolot. One to umiały, jak Nas jeszcze nie było. to kuropatwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 to kuropatwa D... ze mnie, nie ornitolog. One są ciężkawe i z szybkobieżnym napędem, a tu chyba schodzi ślizgiem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Model co został przeze mnie zaczęty to model na pokaz, do obejrzenia, nie mam na myśli ulotnienia, to tylko przymiarka do budowy już konkretnej maszyny. Pewnie po skończeniu poleci gdzieś na szafę i tam będzie ładnie wyglądał. Na tą chwilę pracuję nad konstrukcją i zaczynam dopiero rysować model. Będzie składał się z kilku podzespołów, które można będzie ze sobą szybko połączyć. Jak tego dokonam? sam jeszcze nie wiem, wszystko wymyślę w trakcie rysowania i dopasowywania elementów. Kto wie co to wyjdzie. Jedni robią skrzydła składane do tyłu a mi chodzi po głowie co innego. Myśl moja jest przedstawiona na zamieszczonej ilustracji. Szkoda, że nie mogę nic w tygodniu pokleić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 A nie jest tak przypadkiem, że takie ułożenie skrzydeł u ptaków pojawia się przy podejściu do lądowania i lądowaniu, co za tym idzie, głównie chodzi im o opadanie i utratę prędkości? (a to nie daje zbyt wielkich nadziei dla poprawnego lotu twojego modelu) Wybacz, to jest chybione porównanie. Po pierwsze, ptaki mają "fly-by-wire" - wyczuwają najdrobniejsze przechyły i na bieżąco korygują minimalnymi ruchami lotek. W ten sposób mogą utrzymywać się w takim stanie równowagi chwiejnej. Ty w modelu nie masz takiej możliwości. Po drugie, zauważ że ptaki są górnopłatami. To daje pewien yaw-roll coupling nawet mimo ujemnego wzniosu, ze względu na aerodynamiczne działanie kadłuba (korpusu ptaka). Wyjaśniałem to tutaj: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/43942-czy-to-b%C4%99dzie-lata%C4%87-projekt-weasel/page-3&do=findComment&comment=498713 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Wybacz, to jest chybione porównanie. Po pierwsze, ptaki mają "fly-by-wire" - wyczuwają najdrobniejsze przechyły i na bieżąco korygują minimalnymi ruchami lotek. W ten sposób mogą utrzymywać się w takim stanie równowagi chwiejnej. Ty w modelu nie masz takiej możliwości. Po drugie, zauważ że ptaki są górnopłatami. To daje pewien yaw-roll coupling nawet mimo ujemnego wzniosu, ze względu na aerodynamiczne działanie kadłuba (korpusu ptaka). Wyjaśniałem to tutaj: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/43942-czy-to-b%C4%99dzie-lata%C4%87-projekt-weasel/page-3&do=findComment&comment=498713 ja też zaczynam wyczuwać już coraz drobniejsze przechyły, im więcej latam tym lepiej mi idzie na początku może być trudny w pilotażu praktyka czyni mistrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Michał, idziesz odważnie i ambitnie, łamiąc stereotypy, sprawdzone i działające. Jak Ci się uda ta modułowośc, te unoszone skrzydła, to moim zdaniem masz szanse być jedną z większych niespodzianek tego forum. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Wybacz, to jest chybione porównanie. Po pierwsze, ptaki mają "fly-by-wire" - wyczuwają najdrobniejsze przechyły i na bieżąco korygują minimalnymi ruchami lotek. W ten sposób mogą utrzymywać się w takim stanie równowagi chwiejnej. Ty w modelu nie masz takiej możliwości. Po drugie, zauważ że ptaki są górnopłatami. To daje pewien yaw-roll coupling nawet mimo ujemnego wzniosu, ze względu na aerodynamiczne działanie kadłuba (korpusu ptaka). Wyjaśniałem to tutaj: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/43942-czy-to-b%C4%99dzie-lata%C4%87-projekt-weasel/page-3&do=findComment&comment=498713 Problem pojawił by się wtedy gdyby główne skrzydło było pod kątem 45 stopni do dołu zwrócone Mogło by być niemożliwe wtedy latanie A w tym przypadku powierzchnia dolna skrzydła przy standardowym ustawieniu jest pod kątem 6 stopni i jak zauważyłeś to jest górnopłat Michał, idziesz odważnie i ambitnie, łamiąc stereotypy, sprawdzone i działające. Jak Ci się uda ta modułowośc, te unoszone skrzydła, to moim zdaniem masz szanse być jedną z większych niespodzianek tego forum. Michał, idziesz odważnie i ambitnie, łamiąc stereotypy, sprawdzone i działające. Jak Ci się uda ta modułowośc, te unoszone skrzydła, to moim zdaniem masz szanse być jedną z większych niespodzianek tego forum. jeszcze wszystkiego nie sprawdziłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 ja też zaczynam wyczuwać już coraz drobniejsze przechyły, im więcej latam tym lepiej mi idzie na początku może być trudny w pilotażu praktyka czyni mistrza Haha, dobre. i jak zauważyłeś to jest górnopłat A guzik, masz dużo powierzchni bocznej modelu nad płatem (te potężne stateczniki pionowe nad głównym płatem), a to co poniżej jest niskie i płaskie, więc efekt o którym pisałem będzie działał w kierunku destabilizacji modelu. Zauważ, że ptaki, których piękne zdjęcia wkleiłeś, nie mają takich stateczników pionowych jak Ty. Pewnie nie zdawałeś sobie sprawy, że to ma znaczenie, ale to wynika jedynie z przewagi pewności siebie nad wiedzą o aerodynamice 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Widze ze kompletnie nie dopuszczasz do siebie mysli ze mozesz nie miec racji, albo ze ktos inny moze cos wiedziec czego ty nie wiesz. Do tego posilkujesz sie tak merytorycznymi argumentami jak ten powyzszy W zwiazku z tym, ze z jakiegos niezrozumialego dla mnie powodu zrownujesz wiedze o aerodynamice z wiara w duchy, z mojej strony to jest koniec tematu (jaks tak zauwazylem ze w ten sposb maja tendencje konczyc sie dyskusje w ktorych bierzesz udzial). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Haha, dobre. A guzik, masz dużo powierzchni bocznej modelu nad płatem (te potężne stateczniki pionowe nad głównym płatem), a to co poniżej jest niskie i płaskie, więc efekt o którym pisałem będzie działał w kierunku destabilizacji modelu. Zauważ, że ptaki, których piękne zdjęcia wkleiłeś, nie mają takich stateczników pionowych jak Ty. Pewnie nie zdawałeś sobie sprawy, że to ma znaczenie, ale to wynika jedynie z przewagi pewności siebie nad wiedzą o aerodynamice na to czy coś będzie latać czy nie ma bardzo wiele czynników wpływ, jak masz słabą aerodynamikę to nie znaczy, że nie będzie od razu latać tak jak pajac idący po linie chwieje się na boki, ktoś mądry dał mu drążek aby mógł utrzymać równowagę i dojść do końca. Widze ze kompletnie nie dopuszczasz do siebie mysli ze mozesz nie miec racji, albo ze ktos inny moze cos wiedziec czego ty nie wiesz. Do tego posilkujesz sie tak merytorycznymi argumentami jak ten powyzszy W zwiazku z tym, ze z jakiegos niezrozumialego dla mnie powodu zrownujesz wiedze o aerodynamice z wiara w duchy, z mojej strony to jest koniec tematu (jaks tak zauwazylem ze w ten sposb maja tendencje konczyc sie dyskusje w ktorych bierzesz udzial). dowidzenia Jakbym słuchał innych już dawno chodził bym bez butów Taka jest prawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandyr Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Zgadzam się w 100 % z kolegą jethrotull jak pisałem i jestem coraz bardziej przekonany że poleci na mordę... Rozumiem że celem zamieszczenia tego postu było podzielenie się projektem , pomysłem i przeczytania uwag , pomysłów i opini ludzi madrzejszych w temacie od Ciebie ode mnie i od sporej masy użytkowników tego forum. Według mojej opini (choć nie jestem tu żadnym autorytetem) "autor" tego postu ,tworu powinien wyciągnąć wnioski i karnie próbować zaadaptować je z pokorą w swoim projekcie. Jednak widzę że dyskusja zmierza mu niczemu. KAMIEŃ TEŻ POLECI PO SILNYM WYRZUCIE Z RĘKI... Odcinam się od tematu , pozdrawiam i gratuluję wiary w siebie... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Spójrz może w lustro najpierw. Projekt masz świetny i zapewne poleci bez problemu, ale sposób w jaki prowadzisz ten wątek zraża ludzi do Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandyr Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Batrku z Tobą też się zgodzę... nie rozumiem sensu tego postu jakby się kolega chciał pochwalić to powinien zrobić model relację z oblotu , fotki itp. Skoro zaczął od projektu logiczne byłoby to że liczył na porady opinie itp. Odrzucając wszystkie po prostu "wie lepiej" ok być może jest najmądrzejszy tego nie neguję może i tak jest. Powiem tak fajnie narysowany być może nielot... na pewno ładnie będzie się prezentować na telewizorze... Ps. Mam swoje lata i jeśli o mnie chodzi nie muszę biegać do mamy poza tym zmarła 4 lata temu... szkoda , że kolega nie lata na naszym lotnisku na chudoby ... a może i lepiej... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 kilka fotek na tą chwilę, i nic więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Bardzo interesująca technika. Skrzydła będą miały jakiś profil? Ile waży to co widać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 To co widać waży 230g Skrzydła będą mieć specjalny profil, ale to w tej chwili ściśle tajne i nie wiem czy się sprawdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Michał, ale nie ma siły, żeby te skądinąd szykowne "ujemne" winglety, nie ucierpiały przy pierwszym lądowaniu. Tym nie mniej- trzymam kciuki za powodzenie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Michał, czy przywiązujesz jakąkolwiek wagę do kierunku rowkowania arkuszy, którymi kryjesz konstrukcję? Czy Twoim zdaniem to wszystko jedno? Myślałeś może o kryciu większymi panelami i ich zaginaniu, czy chcesz mieć ostre cięcia i krawędzie i dlatego tniesz na kawałki? Oba powyższe, jak się pewnie domyślasz, to pytania dot. wytrzymałości konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Ten siwy podkład łamie z łatwością 3 letnie dziecko, o wytrzymałości tu nie ma co mówić jest kruchy jak wafle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi