Skocz do zawartości

ENYA fanclub


MASK

Rekomendowane odpowiedzi

On jest do "wyprowadzenia" niewielkim nakladem pracy. Jak NIC nie jest uszkodzone , to jeszcze pochodzi . Rozbiorka , czyszczenie , ew. wymiana lozysk i uszczelek  , ustawic , odpalic i LATAC. . Ale NIE za te pieniadze !!!!

Jarku,

rozmawiałem ze sprzedającym, zapytałem czemu taki brudny jest ? odpowiedział , bo w warsztacie leżał...

u mnie też leżą  ale czyste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie,

 

naczytałem się, naoglądałem, nasłuchałem, napisałem z Panem Przewodniczącym i jego Zastępcą i się qr... zaraziłem. Jak to na fali uniesień, przepłacona, ale raz się żyje, czasem można zaszaleć. Wczoraj dotarła istna cegła - kawał porządnego amuelinium i stali w wersji made in Japan chyba z najlepszego okresu - ENYA 90 4C. 

 

Nie ukrywam, że jestem wielkim fanem AXi i moje 2 modele do 3D na nich latają, ale Enya napędzi klasyczny model, jak go kiedyś poskładam i zauważalnie odchudzę: http://www.greatplanes.com/discontinued/gpma0170.php

 

Przyznam, że napaliłem się jeszcze na R120 4C, ale dzięki Przewodniczącemu i sprawdzeniu stanu konta.... na razie odpuszczam.

 

Swoją 90 4C troszkę przeczyściłem i nasmarowałem. Na wiosnę zobaczymy jak zagra.

 

Nadam się na klubowicza?  ;)

post-7590-0-14201100-1574256481_thumb.jpg

post-7590-0-63025800-1574256485_thumb.jpg

post-7590-0-10203200-1574256490_thumb.jpg

post-7590-0-03502500-1574256494_thumb.jpg

post-7590-0-89086700-1574256497_thumb.jpg

post-7590-0-59428800-1574256502_thumb.jpg

post-7590-0-97206700-1574256506_thumb.jpg

post-7590-0-99993400-1574256510_thumb.jpg

post-7590-0-94710400-1574256515_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pawle za dobre słowo. Postaram się by wszystko było jak trzeba!


Panowie,

 

jako, że to mój pierwszy silnik Enya a w sumie drugi żarowy (pierwszy to Saito FA 125) pytanie o uruchamianie silnika.

 

Na hamowni będzie w normalnej pozycji, ale w modelu przechylony o 90 stopni (wydech do dołu).

 

Instrukcja jest dla mnie nieco dziwna z procedurą odpalania....

Czy dobrze rozumiem, że za każdym razem mam rozregulowywać ustawienia "high speed needle"... 6-7 obrotów?

 

Planuję jednak tłumik z ciśnieniem do zbiornika, czy przy takiej instalacji zmienia się jakoś procedura?

 

Która śrubka jest do czego? 

 

 

post-7590-0-91880000-1574328316_thumb.jpg

post-7590-0-05683600-1574328380.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Instrukcja jest dla mnie nieco dziwna z procedurą odpalania....

Czy dobrze rozumiem, że za każdym razem mam rozregulowywać ustawienia "high speed needle"... 6-7 obrotów?

 

Planuję jednak tłumik z ciśnieniem do zbiornika, czy przy takiej instalacji zmienia się jakoś procedura?

 

Która śrubka jest do czego? 

 

To jest pozycja HSN do pierwszego uruchomienia silnika, potem jest docieranie. Po dotarciu i wyregulowaniu silnika jest już normalnie :)

To co zaznaczyłeś jako LSN, to faktycznie śrubka do korekty składu mieszanki wolnych obr. i przejścia. Działa odwrotnie jak w Twoim saito - wkręcając wzbogacasz mieszankę. Pozycja fabryczna tej śrubki, to taka, w której dysza jest przysłonięta do połowy. 

Wkręt zaznaczony jako "?", to blokada przepustnicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest pozycja HSN do pierwszego uruchomienia silnika, potem jest docieranie. Po dotarciu i wyregulowaniu silnika jest już normalnie :)

To co zaznaczyłeś jako LSN, to faktycznie śrubka do korekty składu mieszanki wolnych obr. i przejścia. Działa odwrotnie jak w Twoim saito - wkręcając wzbogacasz mieszankę. Pozycja fabryczna tej śrubki, to taka, w której dysza jest przysłonięta do połowy. 

Wkręt zaznaczony jako "?", to blokada przepustnicy. 

 

Dzięki Marcinie!  :)

 

Jeszcze jedna kwestia. Czy te 6-7 obrotów to od pozycji totalnie wkręconej?  :wacko: 

Pewnie ktoś tam ruszał tym pokrętłem więc wolę się upewnić.

 

LSN - ok. Dzięki, tak mi się wydawało, bo jak się wkręca to zasłania wlot powietrza no więc wzbogaca mieszankę w paliwo! 

 

Blokada przepustnicy - ok. Dzięki. 

 

Czy uważasz, że docierać go zgodnie np. z zaleceniami jak dla Saito? Enya pisze tylko 1/2 h  a później 1-2h i tyle. Chodzi mi o nieprzekraczanie 4 000 obr. przez 2 baki, później podgazowywanie itd. :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest za podobne pieniądze, tyle, że tu nawet nie widać śladów mocowania na konsolkach. 

https://www.ebay.com/itm/RC-Four-Stroke-Engine-Enya-90-with-Pipe/153626544238?hash=item23c4db086e%3Ag%3AhZYAAOSw2VJda--Q&LH_BIN=1

 

(...)

Ta "Twoja"  90 z Ebaya chyba nie byla latana .........

 

Jarek, masz dar jasnowidzenia! Napisałeś, że "moja", no i jest :) Nikt nie chciał, zlitowałem się i złożyłem ofertę "best offer"  :D 

Silnik jest NOWY, NIE PALONY. Minimalne ślady mocowania na lewej konsolce, prawa czysta. Tu i ówdzie ślady przyschłego oleju konserwującego :)

Ma gaźnik TN, a takiego w 90 jeszcze nie widziałem. Tak że tego...

 

post-351-0-22004700-1574897152_thumb.jpgpost-351-0-02747000-1574897170_thumb.jpgpost-351-0-49115800-1574897179_thumb.jpgpost-351-0-47931900-1574897200_thumb.jpgpost-351-0-20460400-1574897228_thumb.jpgpost-351-0-12330100-1574897240_thumb.jpgpost-351-0-38937300-1574897270_thumb.jpg

 

 

 

 

post-351-0-83070800-1574897254_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.