Skocz do zawartości

ENYA fanclub


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

On jest do "wyprowadzenia" niewielkim nakladem pracy. Jak NIC nie jest uszkodzone , to jeszcze pochodzi . Rozbiorka , czyszczenie , ew. wymiana lozysk i uszczelek  , ustawic , odpalic i LATAC. . Ale NIE za te pieniadze !!!!

Opublikowano

On jest do "wyprowadzenia" niewielkim nakladem pracy. Jak NIC nie jest uszkodzone , to jeszcze pochodzi . Rozbiorka , czyszczenie , ew. wymiana lozysk i uszczelek  , ustawic , odpalic i LATAC. . Ale NIE za te pieniadze !!!!

Jarku,

rozmawiałem ze sprzedającym, zapytałem czemu taki brudny jest ? odpowiedział , bo w warsztacie leżał...

u mnie też leżą  ale czyste

Opublikowano

Tylko uwazaj , bo ENYE wciagaja ;) 

Na poczatku nic , jest normalnie , latasz sobie i jestes zadowolony . Pozniej  wymienisz sobie lozyska , rozkrecisz cala ( z czystej ciekawosci ) i nagle jestes "wciagniety" .......

Opublikowano

No właśnie... potem sobie poskładasz, żeby silnik pracował w drugą stronę bez specjalnych części... i tak samo z dwusuwami:)
 

Opublikowano

Cześć Panowie,

 

naczytałem się, naoglądałem, nasłuchałem, napisałem z Panem Przewodniczącym i jego Zastępcą i się qr... zaraziłem. Jak to na fali uniesień, przepłacona, ale raz się żyje, czasem można zaszaleć. Wczoraj dotarła istna cegła - kawał porządnego amuelinium i stali w wersji made in Japan chyba z najlepszego okresu - ENYA 90 4C. 

 

Nie ukrywam, że jestem wielkim fanem AXi i moje 2 modele do 3D na nich latają, ale Enya napędzi klasyczny model, jak go kiedyś poskładam i zauważalnie odchudzę: http://www.greatplanes.com/discontinued/gpma0170.php

 

Przyznam, że napaliłem się jeszcze na R120 4C, ale dzięki Przewodniczącemu i sprawdzeniu stanu konta.... na razie odpuszczam.

 

Swoją 90 4C troszkę przeczyściłem i nasmarowałem. Na wiosnę zobaczymy jak zagra.

 

Nadam się na klubowicza?  ;)

post-7590-0-14201100-1574256481_thumb.jpg

post-7590-0-63025800-1574256485_thumb.jpg

post-7590-0-10203200-1574256490_thumb.jpg

post-7590-0-03502500-1574256494_thumb.jpg

post-7590-0-89086700-1574256497_thumb.jpg

post-7590-0-59428800-1574256502_thumb.jpg

post-7590-0-97206700-1574256506_thumb.jpg

post-7590-0-99993400-1574256510_thumb.jpg

post-7590-0-94710400-1574256515_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki Pawle za dobre słowo. Postaram się by wszystko było jak trzeba!


Panowie,

 

jako, że to mój pierwszy silnik Enya a w sumie drugi żarowy (pierwszy to Saito FA 125) pytanie o uruchamianie silnika.

 

Na hamowni będzie w normalnej pozycji, ale w modelu przechylony o 90 stopni (wydech do dołu).

 

Instrukcja jest dla mnie nieco dziwna z procedurą odpalania....

Czy dobrze rozumiem, że za każdym razem mam rozregulowywać ustawienia "high speed needle"... 6-7 obrotów?

 

Planuję jednak tłumik z ciśnieniem do zbiornika, czy przy takiej instalacji zmienia się jakoś procedura?

 

Która śrubka jest do czego? 

 

 

post-7590-0-91880000-1574328316_thumb.jpg

post-7590-0-05683600-1574328380.png

Opublikowano

(...)

Instrukcja jest dla mnie nieco dziwna z procedurą odpalania....

Czy dobrze rozumiem, że za każdym razem mam rozregulowywać ustawienia "high speed needle"... 6-7 obrotów?

 

Planuję jednak tłumik z ciśnieniem do zbiornika, czy przy takiej instalacji zmienia się jakoś procedura?

 

Która śrubka jest do czego? 

 

To jest pozycja HSN do pierwszego uruchomienia silnika, potem jest docieranie. Po dotarciu i wyregulowaniu silnika jest już normalnie :)

To co zaznaczyłeś jako LSN, to faktycznie śrubka do korekty składu mieszanki wolnych obr. i przejścia. Działa odwrotnie jak w Twoim saito - wkręcając wzbogacasz mieszankę. Pozycja fabryczna tej śrubki, to taka, w której dysza jest przysłonięta do połowy. 

Wkręt zaznaczony jako "?", to blokada przepustnicy. 

Opublikowano

To jest pozycja HSN do pierwszego uruchomienia silnika, potem jest docieranie. Po dotarciu i wyregulowaniu silnika jest już normalnie :)

To co zaznaczyłeś jako LSN, to faktycznie śrubka do korekty składu mieszanki wolnych obr. i przejścia. Działa odwrotnie jak w Twoim saito - wkręcając wzbogacasz mieszankę. Pozycja fabryczna tej śrubki, to taka, w której dysza jest przysłonięta do połowy. 

Wkręt zaznaczony jako "?", to blokada przepustnicy. 

 

Dzięki Marcinie!  :)

 

Jeszcze jedna kwestia. Czy te 6-7 obrotów to od pozycji totalnie wkręconej?  :wacko: 

Pewnie ktoś tam ruszał tym pokrętłem więc wolę się upewnić.

 

LSN - ok. Dzięki, tak mi się wydawało, bo jak się wkręca to zasłania wlot powietrza no więc wzbogaca mieszankę w paliwo! 

 

Blokada przepustnicy - ok. Dzięki. 

 

Czy uważasz, że docierać go zgodnie np. z zaleceniami jak dla Saito? Enya pisze tylko 1/2 h  a później 1-2h i tyle. Chodzi mi o nieprzekraczanie 4 000 obr. przez 2 baki, później podgazowywanie itd. :)  

Opublikowano

Ja tam docieram swoje godzinke na hamowni , a pozniej jeszcze 1 godz docieranka w powietrzu ( czyli na bogato , ale juz nie tak jak na poczatku i bez maksymalnych obrotow , albo tylko po kilkanascie sek. ). 

Opublikowano

Ok. Dzięki. Sprawdziłem na silniku, wkręciłem do końca i odkręciłem 7 obrotów - to o to właśnie chodzi. 

Opublikowano

Tu jest za podobne pieniądze, tyle, że tu nawet nie widać śladów mocowania na konsolkach. 

https://www.ebay.com/itm/RC-Four-Stroke-Engine-Enya-90-with-Pipe/153626544238?hash=item23c4db086e%3Ag%3AhZYAAOSw2VJda--Q&LH_BIN=1

 

(...)

Ta "Twoja"  90 z Ebaya chyba nie byla latana .........

 

Jarek, masz dar jasnowidzenia! Napisałeś, że "moja", no i jest :) Nikt nie chciał, zlitowałem się i złożyłem ofertę "best offer"  :D 

Silnik jest NOWY, NIE PALONY. Minimalne ślady mocowania na lewej konsolce, prawa czysta. Tu i ówdzie ślady przyschłego oleju konserwującego :)

Ma gaźnik TN, a takiego w 90 jeszcze nie widziałem. Tak że tego...

 

post-351-0-22004700-1574897152_thumb.jpgpost-351-0-02747000-1574897170_thumb.jpgpost-351-0-49115800-1574897179_thumb.jpgpost-351-0-47931900-1574897200_thumb.jpgpost-351-0-20460400-1574897228_thumb.jpgpost-351-0-12330100-1574897240_thumb.jpgpost-351-0-38937300-1574897270_thumb.jpg

 

 

 

 

post-351-0-83070800-1574897254_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.