TheKuba1414 Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Wszystkie znaki na ziemi i na niebie wskazują że jutro ma być w miarę ładnie, tak więc prawdopodobnie jutro oblot. Trzymajcie kciuki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Wszystkie znaki na ziemi i na niebie wskazują że jutro ma być w miarę ładnie, tak więc prawdopodobnie jutro oblot. Trzymajcie kciuki! Trzymam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamOld Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Już trzymam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Trzymam ! Już trzymam Dzięki! Jeszcze zobaczcie tutaj proszę: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/68372-panel-startowy-q-model-nie-daje-pr%C4%85du-na-%C5%9Bwiec%C4%99/ może komuś się uda pomóc bo przydałoby się na jutro... Pozdrawiam A i jeszcze jedno, śmigła mam APC 7x5 i MA 8x5/6 Na którym zrobić pierwszy lot, mi się wydaję że MA 8x5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 A i jeszcze jedno, śmigła mam APC 7x5 i MA 8x5/6 Na którym zrobić pierwszy lot, mi się wydaję że MA 8x5. Te obydwa śmigła mają prawie identyczny moment reakcyjny przy 9000 obr/min, ale MA daje sporo większy ciąg gdyż ma wyższą efektywność. Wziąłbym MA 8x5 i pilnował SK, gdyby model zaczął uciekać w lewo po odziemieniu lub już pod koniec rozbiegu. Sprawdż też uprzednio, czy silniczek wkręca się swobodnie w wysokie obroty z tym śmigłem. Należy mieć na uwadze, że może być ciut przeciążony i nie zamęczyć go nadmiernym wysiłkiem - dwusuwy nie lubią być duszone obciążeniem, to nie Diesle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Mam prosty tachometr z telemetrii w aparaturze, maks dla tego silnika to 17000obr/min, do jakich na tym śmigle dojść maks? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 Mam prosty tachometr z telemetrii w aparaturze, maks dla tego silnika to 17000obr/min, do jakich na tym śmigle dojść maks? Powinno być podane max. dla śmigła na opakowaniu. 12500...13000 do startu powinno wystarczyć, silnika na tym śmigle raczej nie przekręcisz - jest obciążony ponad normę. Miej to w pamięci przy dawaniu w palniczek . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 27 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Te obydwa śmigła mają prawie identyczny moment reakcyjny przy 9000 obr/min, ale MA daje sporo większy ciąg gdyż ma wyższą efektywność. A skąd masz takie wiadomości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 27 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Z własnej hamowni, tyle że elektrycznie napędzałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 27 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Te obydwa śmigła mają prawie identyczny moment reakcyjny przy 9000 obr/min, ale MA daje sporo większy ciąg gdyż ma wyższą efektywność. Z własnej hamowni, tyle że elektrycznie napędzałem. Podasz dla potomności jakie są ciągi jednego i drugiego śmigła? Dobrze było by wiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 27 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Podasz dla potomności jakie są ciągi jednego i drugiego śmigła? Dobrze było by wiedzieć. Co mam nie podać... Tylko fotki protokołów pomiarów muszę porobić, bo ręczne wklepywanie setek cyferek to mozół okrutny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 27 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 No i niestety Wytapatalkowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 27 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 27 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Yyyyy... W zasadzie nic. Kicha, nie poleciał. Będę robił nowe skrzydła. Rezygnuję z klap, bagnetu i magnesów. Zostanę chyba na profilu wicherkowym, chyba że da się przy jego zmianie uzyskać większą siłę nośną? Skrzydła zrobię maksymalnie lekkie, obecny komplet waży ok. 400g, z nowym chcę się zmieścić w 200-250g. Z jakiego materiału zrobić nowe żeberka? Tak aby były lekkie i sztywne. Lotki zostawiam, słyszałem coś o wycinaniu ich z gotowych skrzydeł, na czym to polega? Ile dźwigarów? Teraz mam cztery, po dwa na górze i na dole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostry_gl Opublikowano 27 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Głowa do góry - poleci po przebudowie, a nauka i doświadczenie są bezcenne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 27 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Chcę skończyć jak najszybciej, "spieszyć się powoli" Codziennie poświęcę jakieś 4 godzinki i będzie. Proszę o odpowiedź na pytania w poprzednim poście bo chcę zamówić żeberka z CNC u kogoś, jeszcze nie wiem kogo. I zastanawiam się - może by tak te skrzydła zrobić na wing-jigu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 27 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Samemu nie będę wycinał, z pewnością, każde byłoby inne i byłyby kompletnie krzywe, a w tym modelu już wystarczająca ilość części jest krzywa Dobra, sorki za zagmatwanie. Postanowienia końcowe: Profil "wicherkowy" Układ dźwigarów, jak tu pod "15": Cięciwa zwiększona do 200mm. Brak klap, jedynie lotki. Żeberka ze sklejki czy z balsy i jakiej długości? Będzie OK? Mogę jeszcze trochę urwać wagi zakładając mniejszy zbiornik paliwa. np. 60ml zamiast dotychczasowych 110ml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 27 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Sprawiasz wrażenie kąpanego w gorącej wodzie . Rozumiem emocje po nieudanym oblocie, frustracja, rozczarowanie i takie tam, ale teraz jestes na drodze do popełnienia kolejnych błędów. Tysiąc pięćset wniosków i zmian w jednym poście. Jesteś tak pewny, że są słuszne? Nie dałeś filmu, choćby opisu oblotu. Jeśli uważasz, że jest sens przemyśleć sprawę na spokojnie, wspólnymi siłami, podaj raz jeszcze: - parametry modelu jakie miał przy starcie: ciężar, obc. jednostkowe - ciąg statyczny na danym śmigle (podawany lub zmierzony) - podłoże z jakiego startowałeś - trymowanie do oblotu - procedurę startu (jak sterowałeś, jak długie było rozpędzanie, czy uniósł ogon, etc.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheKuba1414 Opublikowano 27 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Ciężar: ok. 1400g Podłoże: nierówna trawa Trymy na zero. Rozpędzanie: powiedziałbym że jakieś 15-25m Ogon uniósł jak dałem w dół SW. Prób startu było jakieś 8. Ale na wybojach się już wznosił na kilka mm, zabrakło dosłownie troszeczkę. Dlatego myślę, że zrobienie nowych skrzydeł i urwanie tych kilkudziesięciu gramów pomoże. Próbowałem na śmigłach: 7x5, 8x5, 8x6 Musi startować z takiej nierównej trawy bo innego lotniska nie mam. I tak, chcę aby szybko wystartował bo chciałbym z nim pojechać na 60-lecie wicherka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 27 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2017 Jeśli nie poleciał przez ciężar, to przy 1400g, Twój model nie zauważy spadku ciężaru o 100g. Chyba że na ogonie Jeśli kilkadziesiąt gr. ma zaważyć na jego lataniu, to będzie latanie z minimalnym marginesem bezpieczeństwa. Stawiam na za małą prędkość startu. Ew. błędy w procedurze. Powtórz, nagraj film. Inaczej to zabawa w chybił-trafił. A narobisz się przy tym, że hej. Edit: Przypomnij, jaki masz profil obecnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi