Skocz do zawartości

Wicherek 15 - moje podejście


TheKuba1414

Rekomendowane odpowiedzi

Trzymam  :)

 

 

Już trzymam 23_132_5.gif

Dzięki!

 

Jeszcze zobaczcie tutaj proszę:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/68372-panel-startowy-q-model-nie-daje-pr%C4%85du-na-%C5%9Bwiec%C4%99/

może komuś się uda pomóc bo przydałoby się na jutro...

 

Pozdrawiam  :)

A i jeszcze jedno, śmigła mam APC 7x5 i MA 8x5/6

Na którym zrobić pierwszy lot, mi się wydaję że MA 8x5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A i jeszcze jedno, śmigła mam APC 7x5 i MA 8x5/6

Na którym zrobić pierwszy lot, mi się wydaję że MA 8x5.

Te obydwa śmigła mają prawie identyczny moment reakcyjny przy 9000 obr/min, ale MA daje sporo większy ciąg gdyż ma wyższą efektywność. Wziąłbym MA 8x5 i pilnował SK, gdyby model zaczął uciekać w lewo po odziemieniu lub już pod koniec rozbiegu.

Sprawdż też uprzednio, czy silniczek wkręca się swobodnie w wysokie obroty z tym śmigłem. Należy mieć na uwadze, że może być ciut przeciążony i nie zamęczyć go nadmiernym wysiłkiem - dwusuwy nie lubią być duszone obciążeniem, to nie Diesle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prosty tachometr z telemetrii w aparaturze, maks dla tego silnika to 17000obr/min, do jakich na tym śmigle dojść maks?

Powinno być podane max. dla śmigła na opakowaniu. 12500...13000 do startu powinno wystarczyć, silnika na tym śmigle raczej nie przekręcisz - jest obciążony ponad normę. Miej to w pamięci przy dawaniu w palniczek  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te obydwa śmigła mają prawie identyczny moment reakcyjny przy 9000 obr/min, ale MA daje sporo większy ciąg gdyż ma wyższą efektywność.

 

Z własnej hamowni, tyle że elektrycznie napędzałem.

Podasz dla potomności jakie są ciągi jednego i drugiego śmigła?

Dobrze było by wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podasz dla potomności jakie są ciągi jednego i drugiego śmigła?

Dobrze było by wiedzieć.

Co mam nie podać... Tylko fotki protokołów pomiarów muszę porobić, bo ręczne wklepywanie setek cyferek to mozół okrutny :(  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyyy
...
 

W zasadzie nic.


Kicha, nie poleciał.


Będę robił nowe skrzydła.

Rezygnuję z klap, bagnetu i magnesów.

Zostanę chyba na profilu wicherkowym, chyba że da się przy jego zmianie uzyskać większą siłę nośną?

Skrzydła zrobię maksymalnie lekkie, obecny komplet waży ok. 400g, z nowym chcę się zmieścić w 200-250g.

Z jakiego materiału zrobić nowe żeberka? Tak aby były lekkie i sztywne.

Lotki zostawiam, słyszałem coś o wycinaniu ich z gotowych skrzydeł, na czym to polega?

Ile dźwigarów?

Teraz mam cztery, po dwa na górze i na dole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:unsure:

Chcę skończyć jak najszybciej, "spieszyć się powoli"

Codziennie poświęcę jakieś 4 godzinki i będzie.

Proszę o odpowiedź na pytania w poprzednim poście bo chcę zamówić żeberka z CNC u kogoś, jeszcze nie wiem kogo.


I zastanawiam się - może by tak te skrzydła zrobić na wing-jigu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu nie będę wycinał, z pewnością, każde byłoby inne i byłyby kompletnie krzywe, a w tym modelu już wystarczająca ilość części jest krzywa :D

 

Dobra, sorki za zagmatwanie.

Postanowienia końcowe:

Profil "wicherkowy"

Układ dźwigarów, jak tu pod "15":

post-17671-0-19021600-1495894807_thumb.jpg

Cięciwa zwiększona do 200mm.

 

Brak klap, jedynie lotki.

 

Żeberka ze sklejki czy z balsy i jakiej długości?

 

Będzie OK?


Mogę jeszcze trochę urwać wagi zakładając mniejszy zbiornik paliwa.

np. 60ml zamiast dotychczasowych 110ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawiasz wrażenie kąpanego w gorącej wodzie :). Rozumiem emocje po nieudanym oblocie, frustracja, rozczarowanie i takie tam, ale teraz jestes na drodze do popełnienia kolejnych błędów. Tysiąc pięćset wniosków i zmian w jednym poście. Jesteś tak pewny, że są słuszne? Nie dałeś filmu, choćby opisu oblotu.

 

Jeśli uważasz, że jest sens przemyśleć sprawę na spokojnie, wspólnymi siłami, podaj raz jeszcze:

- parametry modelu jakie miał przy starcie: ciężar, obc. jednostkowe

- ciąg statyczny na danym śmigle (podawany lub zmierzony)

- podłoże z jakiego startowałeś

- trymowanie do oblotu

- procedurę startu (jak sterowałeś, jak długie było rozpędzanie, czy uniósł ogon, etc.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężar: ok. 1400g

 

Podłoże: nierówna trawa

Trymy na zero.

Rozpędzanie: powiedziałbym że jakieś 15-25m

Ogon uniósł jak dałem w dół SW.

Prób startu było jakieś 8.

Ale na wybojach się już wznosił na kilka mm, zabrakło dosłownie troszeczkę.

Dlatego myślę, że zrobienie nowych skrzydeł i urwanie tych kilkudziesięciu gramów pomoże.

Próbowałem na śmigłach: 7x5, 8x5, 8x6

 

 

Musi startować z takiej nierównej trawy bo innego lotniska nie mam.

I tak, chcę aby szybko wystartował bo chciałbym z nim pojechać na 60-lecie wicherka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie poleciał przez ciężar, to przy 1400g, Twój model nie zauważy spadku ciężaru o 100g. Chyba że na ogonie ;)

Jeśli kilkadziesiąt gr. ma zaważyć na jego lataniu, to będzie latanie z minimalnym marginesem bezpieczeństwa.

 

Stawiam na za małą prędkość startu. Ew. błędy w procedurze.

 

Powtórz, nagraj film. Inaczej to zabawa w chybił-trafił. A narobisz się przy tym, że hej.

 

Edit:

Przypomnij, jaki masz profil obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.