Skocz do zawartości

Wicherek 15 - moje podejście


TheKuba1414
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jest możliwość podjechania?

Tam na Kownackiej 16, podjechałbym jutro i kupiłbym śmigiełko, potem prosto na lotnisko :)

 

MA mają lepszą efektywność od APC, zwłaszcza te wymienione mniejsze rozmiary. Co za tym idzie - mniejszy zwrotny moment reakcyjny, więc łatwiejszy pilotaż. Na APC 6x4 mało nie skretowałem modelu, bo mimo metrowych skrzydeł nie dawał rady lecieć prosto z SK na maksa w prawo. Po wymianie na przyzwoite śmigło GWS (żadnych innych zmian) leciał szybko i prosto z SK w neutralnej pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latałem na APC i na MA na takich samych wielkościach i skoku to MA o wiele lepiej latał. Ogólnie z własnego doświadczenia wiem że jednak śmigła np jak chcesz 8x4 jest trochę za słabe. Ten skok 5 jest idealnie lata się spoko a i do lądowania nie leci jak wariat. Na śmigle 8x4 będziesz mieć większe obroty ale może silnik wyć. 

 

Ps. Tego APC co użyłem to jakoś tak ciągu nie miał musiałem strasznie uważać, na MA tego nie było. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latałem na APC i na MA na takich samych wielkościach i skoku to MA o wiele lepiej latał. Ogólnie z własnego doświadczenia wiem że jednak śmigła np jak chcesz 8x4 jest trochę za słabe. Ten skok 5 jest idealnie lata się spoko a i do lądowania nie leci jak wariat. Na śmigle 8x4 będziesz mieć większe obroty ale może silnik wyć. 

 

Ps. Tego APC co użyłem to jakoś tak ciągu nie miał musiałem strasznie uważać, na MA tego nie było.

A nie mniejsze?

Mogę się mylić ale wydaję mi się że im większe śmigło tym mniejsze obroty (?)

 

Bo 8x5 też jest.

 

EDIT: aa, dobra chodziło o skok, nie było tematu

 

To jeśli 8x5 to nie ma sensu brać siódemki, bo na 99% będzie na niej mniejszy ciąg.

Edytowane przez TheKuba1414
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to znaczy ale zaufam doświadczonemu :D

Faktycznie, na APC teraz mi nie chciał wystartować, więc spróbuję MA, wezmę 7x5 i 8x4 i zobaczę na którym będzie się lepiej latać.

Jedna z zasad dynamiki Newtona : akcja równa się reakcji. Jeżeli naciskasz palcem na stół z jakąś siłą, to stół naciska na Twój palec z taką samą siłą, lecz przeciwnie skierowaną. Takie same siły przeciwnie skierowane równoważą się i nic się nie dzieje ciekawego. Sąsiad z dołu nie zobaczy nóg Twojego stołu wyłażących z jego sufitu, bo strop jest dostatecznie wytrzymały a stół stabilnie się na nim opiera. Zakładam, że nie przedziurawisz palcem stołu  ;).

W Twoim samolocie silnik obraca śmigłem, któremu powietrze stawia opór, więc silnik musi go pokonywać swoim momentem obrotowym (czyli siłą przyłożoną na jakimś ramieniu - odległości od osi obracania). Więc śmigło stara się obracać silnikiem i całym samolotem w przeciwną stronę z siłą równą oporom, jakie stawia mu powietrze. Żeby skompensować ten niepożądany efekt stosuje się powszechnie wykłon (nie skłon) silnika, tzn. lekko ukośne jego zamocowanie w kierunku przeciwnym do tej skręcającej cały samolot siły reakcyjnej śmigła, czyli w kierunku wirowania silnika. Wtedy ciąg śmigła skręca samolot w przeciwną do tej niepożądanej siły stonę, kompensując ją i ...nic się nie dzieje złego, samolot leci z napędem prosto.

 

Teraz podumaj co będzie, jeżeli weżmiemy kiepskie śmigło, tj. takie, które ma duże opory powietrza a słaby przy tym ciąg, czyli ma niską efektywność B)  :rolleyes: ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z zasad dynamiki Newtona : akcja równa się reakcji. Jeżeli naciskasz palcem na stół z jakąś siłą, to stół naciska na Twój palec z taką samą siłą, lecz przeciwnie skierowaną. Takie same siły przeciwnie skierowane równoważą się i nic się nie dzieje ciekawego. Sąsiad z dołu nie zobaczy nóg Twojego stołu wyłażących z jego sufitu, bo strop jest dostatecznie wytrzymały a stół stabilnie się na nim opiera. Zakładam, że nie przedziurawisz palcem stołu  ;).

W Twoim samolocie silnik obraca śmigłem, któremu powietrze stawia opór, więc silnik musi go pokonywać swoim momentem obrotowym (czyli siłą przyłożoną na jakimś ramieniu - odległości od osi obracania). Więc śmigło stara się obracać silnikiem i całym samolotem w przeciwną stronę z siłą równą oporom, jakie stawia mu powietrze. Żeby skompensować ten niepożądany efekt stosuje się powszechnie wykłon (nie skłon) silnika, tzn. lekko ukośne jego zamocowanie w kierunku przeciwnym do tej skręcającej cały samolot siły reakcyjnej śmigła, czyli w kierunku wirowania silnika. Wtedy ciąg śmigła skręca samolot w przeciwną do tej niepożądanej siły stonę, kompensując ją i ...nic się nie dzieje złego, samolot leci z napędem prosto.

 

Teraz podumaj co będzie, jeżeli weżmiemy kiepskie śmigło, tj. takie, które ma duże opory powietrza a słaby przy tym ciąg, czyli ma niską efektywność B)  :rolleyes: ... 

Dobra, już rozumiem, skłon i wykłon oczywiście mam.

 

MA są 8x4, 8x5 i 8x6.

Wg Matijusa 8x4 jest słabe a więc w stawce zostaje 8x5 i 8x6

Tak więc, co wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, już rozumiem, skłon i wykłon oczywiście mam.

 

MA są 8x4, 8x5 i 8x6.

Wg Matijusa 8x4 jest słabe a więc w stawce zostaje 8x5 i 8x6

Tak więc, co wybrać?

Wszystkie trzy. Spróbujesz na każdym, zdobędziesz własne doświadczenie. Zacznij od "złotego środka" - czyli 8x5  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co będziesz tymi śmigłami napędzał? Silnik masz 2ccm i zalecane śmigła to rozmiaru 7".Wicherek to nie wyścigówka 7x4 lub 7x5 max.

Na 7x4 rozbieg był tak duży, że w końcu wyrwałem podwozie.

Myślę że spróbować z 8" nie zaszkodzi, będzie też na przyszłość jakieś porównanie :)

Nie mam nic do stracenia, 8 zł za śmigło to nie fortuna więc jakby co wymienię. :)

A może jednak będzie większy ciąg?

 

 

Pozdrawiam. :)

 

 

PS: Nie wiem już czyich rad słuchać? Z jednej strony producent zaleca 7x4, ale niektórzy użytkownicy mówią że 8" są lepsze.

Teraz pewnie też będą dwie strony.

Dlatego mam taki argument: z 7" model mi się nie podoba :D

 

Wytapatalkowane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko też zależy od wagi modelu. Kup sobie 7x5 i 8x5 najpierw sprawdź z 8x5 jeśli będzie za szybko no to 7x5. Długość nie ma aż tak kolosalnego znaczenia, próbowałem do swojego modelu 11 i 12 nie widziałem super różnicy dopiero w skoku śmigła najbardziej odczułem. Jak się uczyłem (a dalej się uczę) pewien modelarz który lata acro wytłumaczył mi z tym skokiem na naprawdę chłopski rozum: "Jak dasz śmigło np 12x4 to tak jak byś jechał autem na jedynce czyli będzie kop na śmigle ale prędkość mała, dasz 12x5 jak byś miał dwójkę czyli ruszysz autem powoli ale większa prędkość, dasz 12x6 to jak byś miał trójkę ciężko ruszyć ale prędkość większa itd...." różnica jak u Ciebie wielkości 7 a 8 jest zbyt mała jak byś chciał np zamiast 7 dać 9-10 to już było by przerost treści nad form. Posłuchasz kogo uważasz. Ja Ci nie każe słuchać tylko mnie lub innych Twoja decyzja, ja tylko dałem swoje odczucia co do śmigieł na swoim trenerku. Na Twoim miejscu kupił bym i 7x5 (byle nie z mniejszym skokiem) i 8x5 które pierwsze założysz od Ciebie zależy. 

Ps. tylko nie bierz APC ;p Spoko są śmigła ale jednak MA lepsze wg mnie. 

Ps.2 ja się uczyłem na trenerku latać na 12x4 i latał strasznie na 11x6 latał dość żwawo jak na trenerka ale to śmigło miało spory skok dlatego skok najbardziej się liczy niż wielkość. Takie małe porównanie że mniejsze może dać więcej frajdy a niekoniecznie wielkość ma znaczenie (jak kolwiek to brzmi ...... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te malutkie silniki mają moc dzięki wysokim obrotom. Jeśli zdławisz je dużą średnica śmigła nic z tego nie będzie. Dla 2 cm 7x5 to optymalny rozmiar i na nim bedziesz miał najwiekszą sprawność tego silnika. 8x4 to optymalne śmigło do os max 15 la. O wiekszych rozmiarach nawet nie wspominam. Zakładanie większych śmigieł jest dobre jak masz nadmiar mocy co w tym przypadku nie wchodzi w grę.

 

Musisz mieć też dobrze wyregulowany silnik obroty musi mieć wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko też zależy od wagi modelu. Kup sobie 7x5 i 8x5 najpierw sprawdź z 8x5 jeśli będzie za szybko no to 7x5. Długość nie ma aż tak kolosalnego znaczenia, próbowałem do swojego modelu 11 i 12 nie widziałem super różnicy dopiero w skoku śmigła najbardziej odczułem. Jak się uczyłem (a dalej się uczę) pewien modelarz który lata acro wytłumaczył mi z tym skokiem na naprawdę chłopski rozum: "Jak dasz śmigło np 12x4 to tak jak byś jechał autem na jedynce czyli będzie kop na śmigle ale prędkość mała, dasz 12x5 jak byś miał dwójkę czyli ruszysz autem powoli ale większa prędkość, dasz 12x6 to jak byś miał trójkę ciężko ruszyć ale prędkość większa itd...." różnica jak u Ciebie wielkości 7 a 8 jest zbyt mała jak byś chciał np zamiast 7 dać 9-10 to już było by przerost treści nad form. Posłuchasz kogo uważasz. Ja Ci nie każe słuchać tylko mnie lub innych Twoja decyzja, ja tylko dałem swoje odczucia co do śmigieł na swoim trenerku. Na Twoim miejscu kupił bym i 7x5 (byle nie z mniejszym skokiem) i 8x5 które pierwsze założysz od Ciebie zależy. 

Ps. tylko nie bierz APC ;p Spoko są śmigła ale jednak MA lepsze wg mnie. 

Ps.2 ja się uczyłem na trenerku latać na 12x4 i latał strasznie na 11x6 latał dość żwawo jak na trenerka ale to śmigło miało spory skok dlatego skok najbardziej się liczy niż wielkość. Takie małe porównanie że mniejsze może dać więcej frajdy a niekoniecznie wielkość ma znaczenie (jak kolwiek to brzmi ...... :P

To ucz się dalej,bo na razie marnie.Różnica 1"  na średnicy przy tym samym skoku  to duża różnica dla tak małego silnika.Weź obrotomierz i sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f-150 przychylam się do twojego stwierdzenia, że śmigło dedykowane do tego silniczka to 7".Ja bym nic nie kombinował z większymi lecz podanymi przez Ciebie tzn 7x4- 7x5.5" lecz różnych firm po jednej sztuce.Jak wiemy różnice wydajności w tych wymiarach są. Może taki średniak MA 7x5G/F3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób jak uważasz, ja już Ci napisałem wcześniej jakie śmigło jest optymalne. Skoro masz problem ze startem to trzeba by napęd był najbardziej efektywny a nie zdławiony za dużym śmigłem. ładność nie ma tu nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.