Skocz do zawartości

Wicherek 15 - moje podejście


TheKuba1414
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kombinowałem, ale wtedy właśnie go zalałem, darowałem sobie już dzisiaj, rozebrałem go i wylałem resztki paliwa, doszedłem do tego że jest zalany jak próbowałem go uruchomić i ochlapało mnie paliwo z gaźnika  :wacko:

W innym temacie, również odnoszącym się do tego silnika, pan "tomek.ekk" napisał że u niego silnik odpala na odkręconej o 15 ząbków iglicy

wysokich obrotów, jutro przetestuje to ustawienie i oczywiście będę dalej kombinował  ;)

 

Niskich obrotów nie dotykać?

I jak dobrze ustawić przepustnicę do startu? Dzisiaj próbowałem 100%, 1/2 i 1/4, czy jak silnik nie odpala to mogę też kombinować z jej ustawieniem?

Ogólnie dowiedziałem się że iglica wysokich odpowiada ogólnie za regulację dopływu paliwa do silnika...

 

Bogata mieszanka, czyli mało powietrza i dużo paliwa? (przepustnica nisko, iglica wykręcona ile się da?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogata mieszanka, czyli mało powietrza i dużo paliwa? (przepustnica nisko, iglica wykręcona ile się da?)

Ma być odkręcona najbardziej jak się da aby tylko nie gasł. Ma chodzić na max otwartej przepustnicy i wolnych obrotach. I jak Darek pisze więcej paliwa ma wylatywać bokiem niż się spalać :-)

 

Jak silnik się zalewa to spróbuj wykręcić świecę skręcić iglicę i zakręcić śmigłem tak aby paliwo wyleciało. Nie musisz go zawsze rozbierać.

 

Niskie obroty wyregulujesz na dotartym silniku  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinowałem, ale wtedy właśnie go zalałem, darowałem sobie już dzisiaj, rozebrałem go i wylałem resztki paliwa, doszedłem do tego że jest zalany jak próbowałem go uruchomić i ochlapało mnie paliwo z gaźnika  :wacko:

W innym temacie, również odnoszącym się do tego silnika, pan "tomek.ekk" napisał że u niego silnik odpala na odkręconej o 15 ząbków iglicy

wysokich obrotów, jutro przetestuje to ustawienie i oczywiście będę dalej kombinował  ;)

 

Niskich obrotów nie dotykać?

I jak dobrze ustawić przepustnicę do startu? Dzisiaj próbowałem 100%, 1/2 i 1/4, czy jak silnik nie odpala to mogę też kombinować z jej ustawieniem?

Ogólnie dowiedziałem się że iglica wysokich odpowiada ogólnie za regulację dopływu paliwa do silnika...

 

Bogata mieszanka, czyli mało powietrza i dużo paliwa? (przepustnica nisko, iglica wykręcona ile się da?)

Kuba, a nie masz pod ręką elektrycznego rozrusznika, takiego zasilanego z 12V aku samochodowego, z gumową nakładką dociskaną dla sprzęgnięcia do piasty śmigła ? To by bardzo ułatwiło pierwszy start Twojemu silniczkowi  :) .

Może ktoś w pobliżu ma i mógłby pożyczyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, a nie masz pod ręką elektrycznego rozrusznika, takiego zasilanego z 12V aku samochodowego, z gumową nakładką dociskaną dla sprzęgnięcia do piasty śmigła ? To by bardzo ułatwiło pierwszy start Twojemu silniczkowi  :) .

Może ktoś w pobliżu ma i mógłby pożyczyć ?

 

Nie mam rozrusznika, zaopatrzyłem się w grubą rękawice i próbowałem przez dwie godziny go uruchomić "z palca".  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarze grzałką kupioną w pobliskim sklepie modelarskim, ma w środku baterię Ni-MH 1.2v.

Pytanie - ta bateria była w zestawie w takiej... plastikowej otoczce która odsłaniała tylko cały + i środek -, zdjąłem ją - to dobrze? Bo ta grzałka ma miernik napięcia... jak bateria była w tej osłonie to pokazywało napięcie a teraz jakoś ciągle 0 jest...

Grzałka jakby co przetestowana, działa, podpiąłem do niej świece i cieplutka się robi (mam drugą jakby co)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarze grzałką kupioną w pobliskim sklepie modelarskim, ma w środku baterię Ni-MH 1.2v.

Pytanie - ta bateria była w zestawie w takiej... plastikowej otoczce która odsłaniała tylko cały + i środek -, zdjąłem ją - to dobrze? Bo ta grzałka ma miernik napięcia... jak bateria była w tej osłonie to pokazywało napięcie a teraz jakoś ciągle 0 jest...

Grzałka jakby co przetestowana, działa, podpiąłem do niej świece i cieplutka się robi (mam drugą jakby co)

Większość świec żarowych ma konstrukcyjne napięcie znamionowe pracy 1,5 V. Wówczas żarnik świecy żarzy się z grubsza określając kolorem jasnopomarańczowym, to temperatura ok. 800...850 *C, dopiero wtedy zapewnia to zapłon mieszanki w zimnym silniku. Żarnik jest wykonany z metalu odpornego na utlenianie w takiej temperaturze (platyna + rod lub podobne), więc możesz bez obawy sprawdzić to po wykręceniu świecy z silnika. Jeżeli żarzy ledwo czerwono, to trudno odpalić ręcznie taki silnik. Rozruch elektryczny samą pracą sprężania podgrzewa komorę spalania na tyle mocno (szybkie i częste sprężanie, warunki rozruchu nieco przypominają te w silnikach ZS, czyli Diesla. Skrót ZS to od "zapłon samoczynny" , ZI - zapłon iskrowy, to przyjęta polska nomenklatura), że znacząco ułatwia to zapłon. Nie spotkałem się z przypadkiem uszkodzenia silniczka przy elektrycznym uruchamianiu, ale nie wszystko przecież już widziałem. Sądzę, że jeśli uruchamia się silnik w pozycji cylindrem ku górze, to całkowite wypełnienie komory spalania paliwem, przed czym przestrzega Kolega Darek, jest możliwe tylko przy niedrożnym lub także pełnym paliwa wydechu. Darku, poproszę parę słów na ten temat - czy spotkałeś się z takim wydarzeniem ? Ostatecznie ludzie zdolni (do wszystkiego ;)) są wśród Nas...

Aha, zdjęcie tej osłonki z bateryjki Ni-MH mogło zaskutkować zwarciem + z - poprzez korpus / obudowę. Mógłbyś pstryknąć fokę/-i tego interesu ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Aha, zdjęcie tej osłonki z bateryjki Ni-MH mogło zaskutkować zwarciem + z - poprzez korpus / obudowę. Mógłbyś pstryknąć fokę/-i tego interesu ?  

 Tak właśnie myślałem... wczoraj wieczorem owinąłem tą baterie jeszcze taśmą i coś tam działało, dzisiaj to sprawdzę ze świecą na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Tak właśnie myślałem... wczoraj wieczorem owinąłem tą baterie jeszcze taśmą i coś tam działało, dzisiaj to sprawdzę ze świecą na zewnątrz.

Może podładuj tego NiMHa , bo jak był zwarty to zasłabł niechybnie  :( ...

Wszystkie ogniwka NiMH, jakie spotkałem (sporo, kilkadziesiąt typów) mają minus na kubku obudowy. To Twoje też tak ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wolta, wieczorem podam sole.

Póki co główkuję nad statecznikiem pionowym, sam statecznik już się klei - teraz czeka mnie ster kierunku i w tym mam problem.

Uwaga! Rysunek został zrobiony w 30 sekund i w żaden sposób nie odwzorowuje skali ani właściwych kształtów realnego statecznika, jest to tylko pogląd.

 I teraz pytanie, chodzi mi o to co na górze, może tak być?

post-17671-0-62124900-1467639863_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tak, jak napisałem statecznik już się klei, teraz mogę albo zostawić jak jest, albo uciąć tą wystającą część i zrobić ster prosty ^_^ . Właściwie w moim pytaniu chodziło o to czy zostawić tak jak jest, czy to uciąć.

 

Pozdrawiam i przepraszam za tycie zamieszanie  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowy przestój w pracy. Wracam do tematu silnika/grzałki.

Nie wiem jak tą baterie zabezpieczyć przed ponownym zwarciem, jak owinę taśmą to się nie mieści do środka. Chciałbym kupić nową ale... nie wiem jaki to typ, nie jest to AA, trochę krótsza i grubsza, ale jest mniejsza od R14, jej wymiary to ok. 42mm x 22mm. Może ktoś zna oznaczenie tego typu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowy przestój w pracy. Wracam do tematu silnika/grzałki.

Nie wiem jak tą baterie zabezpieczyć przed ponownym zwarciem, jak owinę taśmą to się nie mieści do środka. Chciałbym kupić nową ale... nie wiem jaki to typ, nie jest to AA, trochę krótsza i grubsza, ale jest mniejsza od R14, jej wymiary to ok. 42mm x 22mm. Może ktoś zna oznaczenie tego typu?

42x22 to dość popularny wymiar NiMH-ów. Chyba gdzieś takie mam, ale bardzo stare i nie wiadomo, co z ich reanimacją. Poszperam, sprawdzę i dam znać. Tego Twojego nie da się docucić ?

Mógłbyś zrobić ze 3 fotki z bliska tej obudowy grzałki i ogniwka też ? Nie mogę sobie tego dobrze wyobrazić, mam zbyt mało info, aby Ci coś doradzić pewnego. NiMH-y są zazwyczaj osłonięte cienką koszulką termokurczliwą, można taką kupić. Aha, jakby co to nie mierz długości ogniwka suwmiarką  ;) . Żadnego.

Świecę do rozruchu możesz zasilić z pojedynczego ognwa pierwotnego* R14 lub R20, upewniając się wcześniej, że jest ona znamionowo na 1,5V. Świeca pobiera dość znaczny prąd i jego żródłem wypada gospodarować oszczędnie. Nie wiadomo, jakiej pojemności jest ten NiMH, którego obdarłeś ze skóry ?

 

* - ogniwo pierwotne to takie, w którym procesy elektrochemiczne będące żródłem energii są nieodwracalne, jednorazowe. Ogniwo wtórne to takie, w którym te procesy są odwracalne i zwane jest potocznie akumulatorem. Obiegowa nazwa "bateria" ujawnia tu nietrafność, bo bateria to grupa jednakowych jednostek autonomicznych, także np. armat lub żarówek (lub pełnych złotawego płynu butelek  ;)). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzę suwmiarką  :). Jego pojemność to 2100mah, napięcie 1,2v. Był właśnie owinięty w cieniutką, przezroczystą folię lub koszulkę termokurczliwą, pomyślałem że to zabezpieczenie... zdjąłem i bateryjka miała zwarcie. Teraz chciałbym ją ponownie zabezpieczyć, ale nie wiem czym, więc chce kupić nową bateryjkę, to ogniwo ma po bokach kawałki metalu i myślę że to spowodowało zwarcie.

Do tej grzałki AA jest za małe a R14 jest za duże.

To jest taka grzałka:

 

zapalarka-ze-wskaznikiem_4726.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.