Skocz do zawartości

Wicherek 15 - moje podejście


TheKuba1414
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Już po Żarze, było fajnie. Można wracać do modelu.

Zamawiam ostatnią partię części i nastał ten moment, wybór, z klapami, lub bez klap. Lotki robię na 100%.

W praktyce co dają klapy?
Z mojej wiedzy:

1. dodatkowy opór = mniejsza prędkość

2. większa siła nośna przy mniejszej prędkości = krótszy start i łatwiejsze lądowanie

Zastanawiam się czy do takiego modelu ma to sens, niestety, tak samo jak na początku tematu niektórzy powiedzą że tak, a niektórzy że nie. 

Nie mam krótkiego pasa do startu i lądowania, ale mniejsza prędkość z pewnością ułatwi mi początek na tym modelu, z drugiej strony dodatkowe dwa serwa = większa waga. Ale też tak czuję że z klapami model będzie fajny, no kurcze nie wiem... 

:(

 

A i zasilanie modelu pewnie zrobię na lipolu 2s 1000mah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W-15 to i z łapki wystartuje :-)

Z łapki się będę bał że źle rzucę i... chyba nie muszę kończyć  ;)

 

Czyli wiesz, co zrobić. :)

 

Hobby ma dawać radochę i zadowolenie, a obiektywne zalety stosowania klap powinny tylko umacniać taką Twoją decyzję.

Dobra, to będzie z klapami  :lol:

Tylko pytanko, jakie serwa do klap? Takie jak do powierzchni sterowych, czy mogą być mocniejsze/słabsze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to będzie z klapami  :lol:

Tylko pytanko, jakie serwa do klap? Takie jak do powierzchni sterowych, czy mogą być mocniejsze/słabsze?

Najprościej biorąc daj takie jak do lotek, ew. nieco mocniejsze. One jednak pracują na większych wychyleniach, choć przy mniejszych prędkościach.

Czyli jak do lotek. Masz (edit: w lotkach) TP MG90S?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej biorąc daj takie jak do lotek, ew. nieco mocniejsze. One jednak pracują na większych wychyleniach, choć przy mniejszych prędkościach.

Czyli jak do lotek. Masz TP MG90S?

MG90S prawdopodobnie będę zamawiać na powierzchnie sterowe, chcę od razu kupić serwa do klap aby nie robić kolejnego zamówienia, jeszcze co do MG90S to podczas zbierania rzeczy do zamówienia zauważyłem trochę inne serwa, mianowicie MG-91, w modelemax kosztują ok. 1zł więcej od MG90S za sztukę, są cyfrowe i silniejsze, ważą tyle samo, z tego co wiem mają wszystkie przekładnie metalowe, jedynie są wolniejsze o 0.03s, no i teraz kurcze nie wiem... niby z góry widać przewagę MG-91, zakładam że mi 0.03s nie zrobi różnicy, brak dużej różnicy w cenie spowodował że te serwa mnie kuszą, no nie wiem... może ktoś się wypowie na ich temat? Patrzyłem na opinie na banggood na ich temat, mają w 86% 5 gwiazdek, więc chyba dobrze.

Co do serwa na gaz to jeszcze się nie zdecydowałem, z tego co czytałem na gaz powinno być precyzyjne i szybkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że masz jak ja: koszmar decyzyjny, bo zakup ma byc idealny pod względem każdego kryterium :D

 

Weź mg90s, są sprawdzone przez tysiące użytkowników, mają zestawy naprawcze (trybiki), na lotnisku (pikniku) może się zdarzyć, że ktos je bedzie miał i użyczy, jak Ci się spali.

Poza tym, nie wiem, czy już nie pisałem: po kiego grzyba Ci cyfrowe w takim modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałeś może nad zastosowaniem klapolotek?

 

Co do serw TP MG-91 to się nie wypowiem nigdy ich nie miałem. Nie powinieneś poczuć różnicy między cyfrą a analogiem w takim modelu.

 

Nie myślałem nad klapolotkami, mam z nimi złe doświadczenia, tzn. po pierwsze problemy z konfiguracją, moja aparatura nie posiada wbudowanej funkcji klapolotek, trzeba było robić je na miksach, po drugie revers na lotkach i krecik...

 

 

Widzę, że masz jak ja: koszmar decyzyjny, bo zakup ma byc idealny pod względem każdego kryterium :D

 

Weź mg90s, są sprawdzone przez tysiące użytkowników, mają zestawy naprawcze (trybiki), na lotnisku (pikniku) może się zdarzyć, że ktos je bedzie miał i użyczy, jak Ci się spali.

Poza tym, nie wiem, czy już nie pisałem: po kiego grzyba Ci cyfrowe w takim modelu?

 

Tak, mam dużo dylematów co do wyboru części.

 

Skoro tak piszesz, to biorę MG90S, 6 sztuk, klapy, lotki, SW, SK. Została tylko kwestia serwa na gaz  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałem nad klapolotkami, mam z nimi złe doświadczenia, tzn. po pierwsze problemy z konfiguracją, moja aparatura nie posiada wbudowanej funkcji klapolotek, trzeba było robić je na miksach, po drugie revers na lotkach i krecik...

 

Tak, mam dużo dylematów co do wyboru części.

 

Skoro tak piszesz, to biorę MG90S, 6 sztuk, klapy, lotki, SW, SK. Została tylko kwestia serwa na gaz  ;)

 

Ależ jaki problem, bierzesz aparaturę i bawisz się nią do skutku. Miksery właśnie do tego służą  ;)

A reversem możesz oszukać się także przy SK i SW, ale od czego jest obowiązkowa kontrola przedstartowa  :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ jaki problem, bierzesz aparaturę i bawisz się nią do skutku. Miksery właśnie do tego służą  ;)

A reversem możesz oszukać się także przy SK i SW, ale od czego jest obowiązkowa kontrola przedstartowa  :)

No... zawsze robię kontrolę przedstartową, no ale jak to bywa człowiek z rutyny widzi że się rusza to ok no i niestety jednak nie ok  ;)

 

A co do gazu to bez wydziwiania też wezmę MG90S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zamówione, w międzyczasie zabrałem się za statecznik poziomy, mam kilka pytań odnośnie steru:

1. Jaką długość ma mieć statecznik oraz ster? Wiem że muszę ściąć wszystkie żeberka oprócz zewnętrznych, zrobić to przed, czy po sklejeniu statecznika?

2. Gdzie dokonać ścięcia żeberek? Rysunek poglądowy może wyjaśni o co mi chodzi:

Tak jak ostatnio, nie bójcie się, rysuneczek nie pokazuje faktycznego kształtu, skali i rozmiaru żeberek, są zrobione według planów. Rysunek zrobiony w minutkę tylko w celach wyjaśnienia pytania.

post-17671-0-65048000-1468241154_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo.

Ja to zrozumiałem tak że ster wysokości ma mieć długość 20% cięciwy całego statecznika, czyli 2,5cm - dobrze?

A z lotkami, nie wiem czy dobrze rozumiem ten rysunek, cięciwa jest zaznaczona jako L, więc co jest zaznaczone jako S? Lotki mają mieć długość 20% L czyli cięciwy i szerokość 2L czyli jej dwukrotność?

Skoro cięciwa u mnie będzie wynosiła 200mm, to lotka powinna mieć długość 4cm i szerokość 40cm?

Mam wątpliwości co do tych lotek, bo skoro rozpiętość modelu to 138cm, 6 cm zajmuje kadłub (poszerzony), 132:2 = 66cm, jeśli lotka miałaby mieć 40cm to zajmowałaby większość skrzydła  :o

 

A i jeszcze pytanko troszkę inne, te kawałki w które będę wklejał zawiasy mogą być z balsy 3mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo.

Ja to zrozumiałem tak że ster wysokości ma mieć długość 20% cięciwy całego statecznika, czyli 2,5cm - dobrze?

A z lotkami, nie wiem czy dobrze rozumiem ten rysunek, cięciwa jest zaznaczona jako L, więc co jest zaznaczone jako S? Lotki mają mieć długość 20% L czyli cięciwy i szerokość 2L czyli jej dwukrotność?

Skoro cięciwa u mnie będzie wynosiła 200mm, to lotka powinna mieć długość 4cm i szerokość 40cm?

Mam wątpliwości co do tych lotek, bo skoro rozpiętość modelu to 138cm, 6 cm zajmuje kadłub (poszerzony), 132:2 = 66cm, jeśli lotka miałaby mieć 40cm to zajmowałaby większość skrzydła  :o

 

A i jeszcze pytanko troszkę inne, te kawałki w które będę wklejał zawiasy mogą być z balsy 3mm?

Kuba, narysuj to sobie w skali na kratkowanym papierze, wystarczy zarysy skrzydeł i usterzenia. Potem przyjrzyj się temu trochę, a potem odłóż na parę godzin (noc). Zaraz będziesz wiedział, co jakie Ci pasuje, a co jakie nie za bardzo może tam być. Lotki rzeczywiście mają zazwyczaj ok. 20% długości cięciwy i zajmują zwykle od 50% do 65% długości skrzydła. Zmierzyłem to właśnie w TS II, Wildze 2000, Fun Cubie XL, Piperku , PT-17 na żywca i jeszcze na kilku obrazkach.

A z SW i SK to jest generalnie tak, że im dłuższy kadłub, tym mniejszej siły wymaga samolot do manewrów - większe jest ramię siły. To jedynie ogólna wskazówka. Chcesz ostrych fikołów - zrób większe stery. Większa powierzchnia sterowa daje większą siłę przy mniejszym wychyleniu - samolot jest czulszy, aż do nerwowości. Więc trzeba kompromisowo. Lepsza chyba ciut za duża ta powierzchnia, niż ciut za mała.

 

Michale, co długie a co szerokie to niejasna dla mnie sprawa. Matka Ziemia - jasne i jednoznaczne, ale samolot - hmmm... W sumie długość kadłuba to długość, a WS to szerokość. Trzymając się tej konwencji, to skrzydło jest zwykle szersze niż dłuższe, chyba że dla skrzydeł przydzielamy odwrotną konwencję. Jak to jest B) ? Tylko nie dzielmy włosa na czworo, i tak się dogadamy w potrzebie  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.