Skocz do zawartości

Wicherek 15 - moje podejście


TheKuba1414
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak wygląda, jakby do sprzęgania ze stożkiem (śmigłowce) lub kołpakiem była pomyślana. Mam bardzo podobną. Gdyby Twój kołpak był zbyt mały do tej wkładki gumowej, to może są w handlu jakieś inne pomysły - np. z mniejszym otworem. Tu poprosimy o głos Kolegów spalinkowych  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guma bez problemu wchodzi na kołpak i się na nim zaciera, teraz idę się męczyć z wkładaniem jej do cylindra  :mellow:

Kuba, nie wkładaj tej gumy do cylindra :o , bo tłokowi będzie tłoczno tłoczyć  :huh: ... Myślałem, że masz jakiś modelarski mały silniczek, a tu wychodzi, że to jakiś potwór... ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po pierwszych próbach i oczywiście nic nie działa, tzn. kręci się ale nie uruchamia i jeszcze co jakiś czas śmigło się odkręca, może źle je zakładam?

NIE WIEM już co robię źle, ostatnia rzecz jaka mi przychodzi do głowy to paliwo.

W zasadzie nad tym się nie zastanawiałem, może jakieś złe mam czy coś?

Z tego co pamiętam był to Rapicon 10 albo 15, w ogóle jak kupowałem to paliwo to gościu ze sklepu doradził że 15 będzie lepsza bo lepiej się dotrze, tylko nie pamiętam który ostatecznie mam... 

W dodatku to g**no-paliwo przeleżało całą zimę poza domem, więc może dlatego jest "be"?

 

Tak czy siak, jest to ostatnia opcja, proszę doradźcie jakieś dobre paliwo, na którym docieraliście Wasze silniki i było dobrze.

 

:(  :(  :(  :angry:  :angry:  :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiłeś nieszczelność pod głowicą, przynajmniej tak wynika z wcześniejszych postów ale jest jeszcze jeden element, który musi być szczelny - karter. Jeśli nie będzie, to mieszanka spod tłoka nie przedostanie się do komory spalania i do świecy. Taką usterkę miał mój fabrycznie nowy silnik O. S. Max 15LA. Mimo gumowego o-ringu pod pokrywą, karter był nieszczelny co zauważyłem dopiero, gdy cały silnik tonął w rozchlapanym wszędzie paliwie. Pojawiły się przy pokrywie takie małe, wkurzające bąbelki... :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie  wszystko szczelne jest, nigdzie nic nie wycieka a i tak nie działa  :(


Dobra, silniczek "otworzę" i oczyszczę/osuszę bo w zasadzie podczas zimy mogła się w nim zebrać jakaś wilgoć, tak jak w części paliwa która nie była szczelnie zamknięta - zakładam że może się ono nie nadawać, wilgoć i rdza jest ostatnią opcją ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metanol jest silnie higroskopijny. Jeżeli paliwo nie było szczelnie zamknięte, to oddaj je do utylizacji zanim zniszczysz silnik i rozrusznik. Pokrywę karteru spróbuj dodatkowo czymś uszczelnić. W moim przypadku powodem nieszczelności było zbyt silne dokręcenie wkrętów pokrywy, co spowodowało jej odkształcenie i w efekcie wspomnianą nieszczelność. Zwróć na to uwagę.

 

EDIT

 

Paliwa użyłem takiego i było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek już rozebrany, paliwo wylane, przeczyszczony, suszy się.

Nie wyjąłem wału, na jego tylnej części pojawiła się rdza, jak się jej pozbyć?

 

Dzięki za to paliwo, zamówię je...

 

To paliwo które jest w linku nadaje się też na później, po dotarciu silnika czy powinno być inne, bo nie wiem czy zamówić 5 czy 2,5l i inne.

 

A co ze zbiornikiem paliwa - da się go jakoś wyczyścić czy do wymiany...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wyślij ten silnik do kogoś z forum, sprawdzi go odpali, dotrze prawidłowo i wstępnie wyreguluje, w ten sposób unikniesz dalszych kosztów i co najgorsze zniszczenia silniczka(o ile to już to nie nastąpiło) jeśli chcesz to mogę pomóc, bo z tego co czytam wynika że jest już mała szansa na ocalenie tego silnika, rdza to najgorszy wróg takich silniczków i jeśli gdzieś pojawiły się wżery to dni tego silnika już są policzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.