Skocz do zawartości

Wicherek 15 - moje podejście


TheKuba1414
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety, nie byłem przy zakupie tego paliwa, pan z modelarni powiedział rodzicowi że będzie lepsze no i takie mam... :/

 

Już nie słucham rad pana ze sklepu.

 

Ale proszę o ostateczną odpowiedź bo nie jestem w stanie zdecydować.

 

5% czy 10% (po dotarciu)


A no i jeszcze jedno pytanie, silnik i zbiornik wrzuciłem do domu, ma względnie ciepło... ale jednak jest jakaś możliwość zabezpieczenia go tak aby znowu nie zawilgotniał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

5% czy 10% (po dotarciu)

A no i jeszcze jedno pytanie, silnik i zbiornik wrzuciłem do domu, ma względnie ciepło... ale jednak jest jakaś możliwość zabezpieczenia go tak aby znowu nie zawilgotniał?

Głosuję za 10%  ;).

Jak będziesz go odpalał już jutro, to nic mu się nie powinno stać do tego czasu. Jeśli chcesz być profi, to zaopatrz się jeszcze w olej after-run, którym po lotach go traktuj dla zobojętnienia agresywnego działania resztek nitrometanu wewnątrz silnika, bo to głównie one inicjują korozję. Na krótką metę niektórzy używają WD 40.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z paliwem zamówię też sobie After-Runa.

I na początek może jakiś mniejszy baniaczek tego paliwka, literek albo dwa i pół. Potem łatwiej, czyli taniej robić mikstury z dwóch lub pozostać przy sprawdzonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś nie było paliw z nitro i latały na mieszance z rycyna. Tak ze silnik na pewno polubi, reszta to kwestia regulacji. Nie musisz wypinac wezykow z silnika. Wystarczy że w tłumik wlozysz "cygaro" co by pochlanialo olej wyciekajacy przez tłumik, i zamkniesz przepustnice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam ci będzie gasl ;) popryka i zgadnie, daj mu odpocząć chwilę i kolejne podejście. Im bardziej przelany tym lepiej. Docieranie zacznij 3 obrotów iglicy i zwiekszaj aż będzie miał pracę 4takta. I tak niech sobie zrobi z 400-500ml

Ps. Za każdym razem będzie gasł jak zamkniesz mu przepustnice. No chyba że ma nieszczelności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam ci będzie gasl ;) popryka i zgadnie, daj mu odpocząć chwilę i kolejne podejście. Im bardziej przelany tym lepiej. Docieranie zacznij 3 obrotów iglicy i zwiekszaj aż będzie miał pracę 4takta. I tak niech sobie zrobi z 400-500ml

Tak właśnie  :).

Kuba, jeśli docierasz ze śmigłem, to uważaj na paluchy :o !!! Może jakieś rękawiczki załóż na wszelki wypadek - wszyscy jesteśmy omylni, a tu wystarczy tylko jeden niedokładny ruch .... Tfu, tfu, tfu ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po pierwszych próbach, jako tako udało się przepalić jeden zbiornik, później wyładowała się grzałka  :angry:

Całkiem ładnie trzyma obroty w środkowym zakresie przepustnicy.

Im bardziej otwieram przepustnicę tym obroty się zmniejszają (mieszanka zubaża się?) a jak zamykam (mieszanka bogatsza) to się zwiększają, na prawie pełnej zamkniętej silnik gaśnie. Problem w tym że po otwarciu tak w 3/4 silnik zaczyna się "dusić", tzn. obroty falują aż w końcu gaśnie.  :mellow:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak otwieram przepustnicę to jest dostarczane więcej powietrza i więcej paliwa a jak zamykam to na odwrót?

Póki co odpalałem na 4-5 obrotów iglicy i zapałał za pierwszym razem.

 

Docieram wdg. tej instrukcji: http://www.nastik.pl/manual/ASP_Magnum_instrukcja.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kończę na dzisiaj.

Śmiało mogę powiedzieć że pkt. 9 z tej instrukcji: http://www.nastik.pl/manual/ASP_Magnum_instrukcja.pdf mam już za sobą.

 

Przepustnica nie zmienia składu mieszanki tylko reguluje ilość mieszanki dostarczanej do cylindra. Skład mieszanki reguluje iglica. Z tego, co piszesz można by wysnuć wniosek, że masz mieszankę zbyt ubogą. Wykręć iglicę o pół obrotu.

 

Nie pomogło  ;)

Myślę że to kwestia czasu, na początku tego 10-cio minutowego odpalenia jeszcze się dusił ale pod koniec tak na 7/8 przepustnicy już spoko chodził  :)

 

Wytłumaczy mi ktoś, bo chyba mi się pomieszało. 

OTWARTA przepustnica - otwór w gaźniku nie zasłonięty, niskie obroty.

 

ZAMKNIĘTA przepustnica - otwór w gaźniku zasłonięty, wysokie obroty.

 

Tak czy na odwrót?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.