Skocz do zawartości

Wicherek 15 - moje podejście


TheKuba1414
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Według mnie nie masz dziwnego silnika lecz ubogą mieszankę której należy unikać jak ognia w okresie docierania. Czy z tłumika podczas pracy wydobywa się dużo białego dymu oraz niedopalone paliwo? 

Silnik ma być tak przelany (odkręcona iglica) aby na maksymalnie otwartej przepustnicy pluł ze wszystkich stron paliwem i chodził na wolnych obrotach. Przy zamykaniu przepustnicy powinien zgasnąć a nie zwiększyć obroty. Takie są cechy pracy silnika mocno przelanego. Jeśli pracował "prawie na sucho" może niestety odbić się to negatywnie na jego żywotności.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na otwartej ma niskie obroty.

Iglica jest odkręcona na 6 i 1/4 obrotu więc chyba jest przelewany.

Razem ze spalinami do tłumika wlatuje dużo paliwa, czuć to jak się przystawi rękę w smugę spalin oraz pod tłumikiem dużo go wycieka.

Jest trochę dymu ale nie jakoś strasznie dużo żeby zadymić okolicę  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przepalisz na takim przelaniu ok 500ml to możesz przejść do ustawiania docelowego. Odpal silnik gaz na max i powoli wkrecaj iglice. Będziesz słyszał jak silnik zaczyna się wkręcać na coraz większe obroty. Dojdziesz do granicy gdy silnik będzie wył na max obrotach. Łatwo to poznać bo gdy jeszcze trochę wkręcisz iglice to silnik zacznie przerywać i zwalniać. Wtedy iglice cofnij o 1/4-1/5 obrotu i gotowe!:)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że jutro skończę go docierać, regulować powinienem na tym paliwie starym 15% czy na docelowym 10% (tzn. nie mam go jeszcze i pytanie czy muszę na nie czekać?), chyba że nie ma to znaczenia?

 

EDIT: napisaliśmy w tym samym czasie, zbiornik mam 100ml

Edytowane przez TheKuba1414
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to możesz go puścić na starym. Docelowo silnik się ustawia przed każdym dniem lotów i/lub także w trakcie wprowadzając korekty. A jak to zrobić przed lotem pokazałem na filmie kilka postów wcześniej

Nevermind, właśnie zamówiłem to nowe paliwo.

 

Plan póki co mam taki:

 

Jutro (czwartek): Docieram silnik do końca na starym paliwie

 

Pojutrze (piątek:  Mam nadzieję że przyjdzie nowe paliwo, jeśli tak to wyreguluje i "skończę" z silnikiem. 

 

Sobota: Wracam do drewienka, wiercenie i inne takie rzeczy, pewnie zajmę się instalacją silnika i podwozia.

 

Niedziela: Zacznę prawe skrzydło.

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dzisiaj skończyć docieranie, niestety nie obyło się bez strat...

 

Całkiem ładnie chodzi w środkowych i niskich zakresach przepustnicy, na maksymalnej chodzi już bez grzałki i nie gaśnie więc jest dobrze, jeśli jutro dotrze nowe paliwo to regulacja a jeśli nie to drewienko  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno się zostawiać paliwa w zbiorniku. Pary nitro są szkodliwe dla motorka. To tak na przyszłość;)

Jak ustawiasz silnik docelowo to zacznij od wstępnego ustawienia iglicy. Na 2 obroty od zakreconej. Wtedy odpalasz silnik i dajesz mi trochę poprykac. Potem gaz na max i wkrecasz iglice . Silnik dojdzie do max obrotów i nagle zacznie slabnac. Wtedy tylko cofnij iglice o pół obrotu i gotowe. Silnik wstępnie ustawiony. Docelowe ustawienie to na lotnisku w sposób jak na filmie który ci już podałem;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprowadziłem dzisiaj statecznik poziomy ze sterem oraz lewe skrzydło wraz z klapą i lotką do stanu "Prawie gotowy do oklejania".

Wyposażone skrzydło z powierzchniami sterowymi (tylko bez pokrycia tak naprawdę) waży 96g, zostawiam to do Waszej oceny, jak dla mnie jest trochę źle no ale cóż...

 

Statecznik w takim samym stanie waży 43g

 

 

Jutro zaczynam prawe skrzydło.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię mieć wszystko dokładnie zaplanowane więc głęboko zastanawiam się nad kolorem mojego Wicherka.

Póki co wraz z mamą ustaliłem że Oratex w kolorze antik całkiem dobrze wygląda.

Aktualnie ustalenia są takie: 

Skrzydła w kolorze antik (ewentualnie biały...), lotki i klapy rownież Oratex "czerwony fokker" lub "niebieski korsarz"

j.w. w przypadku stateczników i sterów.

 

Kadłub po bokach antikowo(biało)-czerwony/niebieski

od góry antikowy(biały)

od dołu czerwony/niebieski

 

I tu chciałem się poradzić Was, jak wygląda sytuacja w przypadku Oratexu, z tego co wyczytałem jest on imitacją płótna, nadaje się on do tego modelu?

Co sądzicie o kolorach?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera, faktycznie, rozumiem że ta różnica pomiędzy Oracoverem jest przeważająca?

Nie chciałbym aby była to latająca cegła, gdybym pokrywał Oracoverem to odpadnie te 100-150 gramów...

 

Jeśli Oracover, to standard nie przezroczysty, przynajmniej na skrzydłach (szczerze mówiąc nie wyglądają one zbyt zachęcająco).

Mam pomysł, może białe skrzydła a powierzchnie sterowe zielone fluorescencyjne?

:D  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.