Skocz do zawartości

PZL P11c 1:7 GP z drukowaną makietą silnika


MASK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie, przy odrobinie wprawy nie trzeba mieć sterowanego kółka, żeby sprawnie manewrować modelem na ziemi :)

 

Maska. Przycinamy na wysokość ok. 94mm:

post-351-0-46356000-1470609903.jpg

 

I gwiazdka z maską:

post-351-0-46744300-1470609934.jpg

post-351-0-05403300-1470612652.jpg

 

Z grubsza pasuje. Teraz Saito można schować na dłużej, wstawić Enyę i dopasować makietę silnika. Tymczasem zmieniłem mocowanie pierścienia maski, tak, aby wkręty trafiały pomiędzy cylindry makiety:

post-351-0-04803000-1470610054.jpg

 

Na razie bez osłony silnika:

post-351-0-74852000-1470610180.jpg

 

post-351-0-92695700-1470610198.jpg

 

I osłona posklejana z segmentów:

post-351-0-53331900-1470612417.jpg

post-351-0-14368000-1470612493.jpg

 

Wszystko razem:

post-351-0-43294900-1470613129.jpg

post-351-0-93520100-1470613144.jpg

post-351-0-12821900-1470613197.jpg

post-351-0-81056500-1470613214.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dzięki chłopaki!

 

Piękna robota Marcin a atrapa silnika i maska powala.Nie musisz chyba walczyć z wagą przed sc. :)

Janek, model powinien się wyważyć bez makiety silnika, a z makietą pewnie można będzie aku wrzucić mniej więcej gdziekolwiek, dzięki  :)

 

Bardzo fajnie to się prezentuje jeszcze tylko brakuje wisienki na tym torcie - kołpak :)

Wisienka będzie taka jak trzeba, choć pewnie nie toczona, jak w Twoim modelu Krzysiek. Raczej laminat  :)

 

Super wygląda, tylko chyba jeden cylinder trzeba usunąć bo chłodzenia nie będzie ?

 

post-351-0-96146900-1470890703.jpg

Chłodzenie, to jest pewien problem :/ Tomek, wymyśliłem na razie coś takiego, do tego nieco powiększone wycięcie na śmigło. Cylinder makiety zakrywa właściwie tylko pokrywę zaworową. Osłona silnika jest większym problemem, choć powycinałem w niej co się tylko dało. To wszystko pewnie i tak będzie za mało, ale na razie zostawiam to.  W razie czego mam jeszcze kilka pomysłów. W swoim bombowcu też pewnie będziesz przerabiał ten temat, póki co podglądam  :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Centropłat:

post-351-0-46022200-1472173343.jpg

 

post-351-0-42288800-1472173422.jpg

 

Najpierw przód, potem tył - odwrotnie będzie trudniej  :)

post-351-0-94921500-1472173423.jpg

 

post-351-0-78568900-1472173424.jpg

Pozostałe żeberka i mocowanie płatów.

Pod nakrętki kłowe dodatkowo dokleiłem skrawki sklejki tak, aby szyjki nakrętek nie wystawały ponad powierzchnię sklejki. 

post-351-0-22082400-1472175175.jpg

 

post-351-0-26621500-1472175179.jpg

 

post-351-0-06135100-1472175980.jpg

 

post-351-0-14893900-1472176013.jpg

 

post-351-0-53767100-1472176014.jpg

 

post-351-0-36005700-1472176016.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwy bagnetów/łączników płata.

Nawijamy na łącznik arkusz papieru na lekko rozwodniony wikol (lub coś takiego) do momentu aż średnica zewnętrzna pochwy osiągnie 16mm.

 

post-351-0-16751100-1472767349.jpg

 

 

Po wyschnięciu docinamy lekko nadwymiarowo i korkujemy z jednej strony.

 

post-351-0-15334600-1472767489.jpg

 

 

Wklejamy do centropłata.

 

post-351-0-27047500-1472767550.jpg

 

Krawędź natarcia.

 

post-351-0-50954200-1472767592.jpg

post-351-0-36940900-1472767595.jpg

 

Stelaż do montażu centropłata.

 

post-351-0-68137100-1472768524.jpg

post-351-0-33693900-1472768575.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A mi się podoba, stylizowany trochę na samolot wyścigowy.

 

Teraz chyba najbardziej upierdliwa i wymagająca uwagi czynność przy budowie modelu - poszycie centropłata. Najpierw trzeba dopasować każdą płaszczyznę. Trzeba zwrócić uwagę na to, aby żeberka na końcówkach były proste a z centropłata nie zrobił nam się romb. Na każdym etapie trzeba kontrolować geometrię. Pomoże w tym stelaż zamocowany na prostej desce. Najpierw zabieramy się do punktowego "przyłapania" dolnego poszycia. 

post-351-0-69862800-1475638955.jpg

 

Po wstępnym przeszlifowaniu natarcia i spływu mocujemy centropłat do stelaża i przyklejamy poszycie dolne, potem górne. 

post-351-0-42189900-1475639011.jpg

post-351-0-03790300-1475639078.jpg

post-351-0-05428000-1475639153.jpg

post-351-0-25416900-1475639161.jpg

 

Po wyschnięciu kleju zdejmujemy centropłat i obrabiamy co trzeba.

post-351-0-40143300-1475639369.jpg

post-351-0-60010700-1475639381.jpg

post-351-0-46636300-1475639395.jpg

 

Na tym etapie centropłat waży 150g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Skrzydełka.

post-351-0-73508900-1477448225.jpg

 

Najpierw budujemy klatki serw. Wycinamy odpowiednie wycięcia i składamy uważając aby nie zbudować dwóch prawych, lub lewych. 

post-351-0-97655900-1477448230.jpg

 

Miejsca gdzie będą wkręty wzmacniamy skrawkami sklejki.

post-351-0-10756400-1477448235.jpg

 

Składamy skrzydła.

post-351-0-08184300-1477448239.jpg

 

Listwę przylotkową przyklejamy do dolnego pasa poszycia o szerokości 25 mm tak aby tworzyły literę L. Przyklejamy do skrzydła kontrolując geometrię.

post-351-0-83278900-1477448246.jpg

 

Wklejamy kołek  pozycjonujący, pochwę łącznika ze sklejkową zaślepką i sprawdzamy dopasowanie skrzydła do centropłata.

post-351-0-92091600-1477448242.jpg

post-351-0-65078100-1477449115.jpg

 

Przyklejamy dolne elementy poszycia.

post-351-0-59999400-1477449117.jpg

post-351-0-17099300-1477449120.jpg

 

Przygotowujemy listwę o wysokości 11m, która zapewni właściwe zwichrzenie geometryczne skrzydła. 

post-351-0-56080400-1477449122.jpg

 

Podkładamy ją pod listwę przylotkwą i całość mocujemy na prostej desce montażowej.

post-351-0-85128500-1477449123.jpg

 

Przyklejamy górną część poszycia. Tylny pas tym razem ma szerokość 19 mm i jest doklejony na styk do wystającej listwy przylotkowej tak samo jak keson na zdjęciu poniżej.

post-351-0-71315700-1477449125.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lotki

post-351-0-12919200-1477885053.jpg

 

Ze skrawka balsy 6mm wycinamy trójkątne końcówki lotek

post-351-0-18966400-1477885057.jpg

post-351-0-15257400-1477885061.jpg

post-351-0-59544100-1477885064.jpg

 

W miejscu mocowania dźwigni wklejamy wzmocnienia. Ja je zrobiłem ze skrawków balsy 6mm. Całość szlifujemy.

post-351-0-57080200-1477885071.jpg

post-351-0-07785900-1477885073.jpg

 

Przyklejamy górną część lotki i obrabiamy całość.

post-351-0-61012800-1477885074.jpg

post-351-0-50011800-1477885075.jpg

 

Pasujemy do skrzydełka.

post-351-0-52834100-1477885077.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki Piotrek za kilka fotek wykopków. Może i OT, ale ja lubię wykopki, to są kawałki z bagażem historii :)

 

Zastrzały zrobiłem z aluminiowych profili amerykańskiej firmy K&S o przekroju kroplowym. Końcówki zrobiłem z pasków duralowej blachy 1,5 mm. Jedno z drugim zakołkowałem dla pewności. Mimo, że centropłat może sprawiać wrażenie solidnego, to przypominam, że zastrzały w tym modelu przenoszą obciążenia i należy im poświęcić nieco uwagi.

 

post-351-0-45876100-1479449804.jpg

post-351-0-40781100-1479449805.jpg

post-351-0-28469500-1479449806.jpg

 

Model jest już kompletnie wyposażony i poskładany. Całość (model, serwa, aku, odbiornik, końcówki popychaczy, dźwignie, itp.) bez folii waży 2050g i wyważa się kilkanaście milimetrów przed środkiem ciężkości przewidzianym do oblotu. Wygląda to optymistycznie. Myślę, że oklejony i gotowy do lotu model (bez paliwa) nie przekroczy 2250g. 

 

post-351-0-97681100-1479449806.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.