Skocz do zawartości

PZL P11c 1:7 GP z drukowaną makietą silnika


MASK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Serwa dowolne 9g. Mogą być mg. 

Ile ważą plastiki? I jakie obciążenie planujesz?

Modele 1kg klasy kombat o obciążeniu powierzchni ok 68-72g/dm2 ulatniam na silniku Racerstar BR4108, on ma od 350 do 500W mocy zależnie od śmigła 9x6 / 10x6. Regulator max 40a ale nawet 30A daje rade. Kompletne wyposażenie elektroniki i motoru waży ok 500g z pakietem 6s 1300mah. Jak nie chcesz 6s to silnik 3536 lub 3530 z 1200kv na 3s. Ale wtedy regulator 60A i żeby miec zapas ibpakiet 2200 minimum. Bedzie wtedy 5-7 minut lotu na 80% gazu. Wsadzanie mniejszego napędu (np mniekszy pakiet) do 1kg modelu oznacza że model będzie latać kiepsko lub krótko. Wsadenie mniejszego silnika np 2836 z duzym śmigłem 10x5 pozwoli ma start ale lot bedzie postawiał duuuzo do życzenia. 

 

Taki pro tip na przyszłość. Najpierw modeluję kompletne wyposazenie a potem dookoła niego obudowuje model.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, japim napisał:

Serwa dowolne 9g. Mogą być mg. 

Ile ważą plastiki? I jakie obciążenie planujesz?

Modele 1kg klasy kombat o obciążeniu powierzchni ok 68-72g/dm2 ulatniam na silniku Racerstar BR4108, on ma od 350 do 500W mocy zależnie od śmigła 9x6 / 10x6. Regulator max 40a ale nawet 30A daje rade. Kompletne wyposażenie elektroniki i motoru waży ok 500g z pakietem 6s 1300mah. Jak nie chcesz 6s to silnik 3536 lub 3530 z 1200kv na 3s. Ale wtedy regulator 60A i żeby miec zapas ibpakiet 2200 minimum. Bedzie wtedy 5-7 minut lotu na 80% gazu. Wsadzanie mniejszego napędu (np mniekszy pakiet) do 1kg modelu oznacza że model będzie latać kiepsko lub krótko. Wsadenie mniejszego silnika np 2836 z duzym śmigłem 10x5 pozwoli ma start ale lot bedzie postawiał duuuzo do życzenia. 

 

Taki pro tip na przyszłość. Najpierw modeluję kompletne wyposazenie a potem dookoła niego obudowuje model.

 

Dzięki za wskazówki. Dla mnie to zupełnie nowy grunt - i drukowanki, i elektryki. 
Ile będzie ważyć, to się zobaczy. Skończony ogon z usterzeniem waży 90g, reszta to tylko bryła, bez niczego w środku, więc i ważyć nie ma co.
Tak jak piszesz, żeby osiągnąć obciążenie powierzchni na poziomie 70g/dm^2, to model musiałby ważyć 850g. Chciałbym zmieścić się w 900g, co dałoby ok 75g/dm^2, zobaczymy :)

A macie Panowie jakieś doświadczenia z P11 z 3DLabPrint? 
 

16 godzin temu, Lech Mirkiewicz napisał:

?


Spalina będzie obowiązkowo :)





 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w 850g sie zmieścisz to jest opcja aby użyć pakietu liion 4s i silnika 1000kv o mocy 250W coś jak Dualsky C2316 na smigle 8x6. W I16 Rata dalem pakiet po obu stronach silnika i nie było problemu z wyważeniem. A taki napęd jest lekki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, japim napisał:

Jak w 850g sie zmieścisz to jest opcja aby użyć pakietu liion 4s i silnika 1000kv o mocy 250W coś jak Dualsky C2316 na smigle 8x6. W I16 Rata dalem pakiet po obu stronach silnika i nie było problemu z wyważeniem. A taki napęd jest lekki.

 

 Jaka pojemność pakietu?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu będę nieprawomyślny, czyli zwolennik lekkiego. 

Z tego co mi Marcinie wysłałeś, że planujesz wagę wydrukowanych elementów by nie przekroczyła 500g, to na razie tak z grubsza wyszło mi, że o ile Ci się to uda to spokojnie dobiorę Ci wyposażenie, by do lotu było +/- 770g (dane Ci wysłałem, przeliczone w ecalcu), albo nawet i troszkę lżej, ale tak jak napisałem ostateczną dokładną symulację i cyzelowanie każdego z elementów będę robił gdy podasz mi dokładną wagę wydruków. 

Z przeprowadzonej symulacji wyszło, że na 3s 35C 1200mAh + silnik dualsky eco 2312 v2 1150kV (bo taki akurat wybrałem do swojego zero wydrukowanego), odpowiedni regiel, 3x9g serwo, odbiornik, śmigło xoar 9x6 (akurat wybrałem xoar, bo lubię tę firmę i lubię drewniane, szczególnie do takiego modelu, ale to też jeszcze jeden element do cyzelowania ostatecznego wyposażenia, może inne będą wydajniejsze, ale na razie tak na szybko) + dodałem trochę na nieprzewidziane podnoszące wagę dodatki, więc z pewną górką wyszło 770g.

Z symulacji wyszło, że bez żadnego zarzynania zespołu napędowego, wszystkie pola zielone, ciąg wyszedł 1,31 :1, co w przypadku PZL-ki, która ciągiem nie grzeszyła wydaje się nawet mocno przesadzone, a z tego co pamiętam moja lekka 1,5m ma chyba ten parametr gdzieś w okolicy chyba 1,1:1 i lata świetnie, prędkość przeciągnięcia 19km/h, prędkość maks koło 60km/h, tzwn. mixed flight time czyli w pełnym zakresie drąga 6,4min, ale już w zakresie 60-70% drąga między 8,5, a prawie 12 min.

Oczywiście tak jak w każdej sytuacji zależy co kto lubi i jakie latanie preferuje.

Ja, podkreślam ja, nie znoszę cegłolotów, więc zawsze priorytetem jest najniższa możliwa do uzyskania waga do lotu, a dwa, w przypadku PZL-ki, która mocą nie grzeszyła, to wręcz wyglądało by śmiesznie żeby zrobić z niej rakietę, ale podkreślam to moje osobiste doświadczenia.

Marcinie kończ, a jak już będziesz miał całość wydruków i określisz jaki styl latania Cię interesuje, postaram się dobrać Ci odpowiedni indywidualny setup.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Masa tyle co Ki61. Przy lekkim napedzie dobrze rozlokowanym powinna dobrze latac.

Serwa w skrzydlach bedziesz wklejal na amen? Widze ciekawe prowadnice/kieszonki. Czy to dopiero przymiarka do finalnej wersji mocowania?

Dzwignie lotek bym zrobil grubsze - teraz sa filigranowe. Moze wygladaja jak "oryginalne" - takie filigranowe - ale przy zaczepieniu lotka (nawet w reke wezmiesz model i nacisniesz lotke) strzeli i bedzie model uziemiony. Dzwignia drukowana lotki lub steru powinna byc ze 2x mocniejsza od dzwigni serwa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2022 o 02:48, japim napisał:

Serwa w skrzydlach bedziesz wklejal na amen? Widze ciekawe prowadnice/kieszonki. Czy to dopiero przymiarka do finalnej wersji mocowania?

Dzwignie lotek bym zrobil grubsze - teraz sa filigranowe.


Nie lubię wklejać osprzętu. Serwo jest przykręcane.
Dźwignie poprawione, dzięki.
 

 

W dniu 11.04.2022 o 13:54, Viper napisał:

Gdzie planujesz umieścić baterię i jaki dostęp do niej?

 

Prąd zaraz za motorem, wkładany od góry.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mały update.

Wydrukowałem i zważyłem wszystkie drukowane elementy. Niektóre "drobne korekty" okazały się bardzo czasochłonne i wymagały kilku podejść ;D Waga właściwie bez zmian, czyli <500g bez napędu i elektroniki. Do lotu będzie <800g jeśli wyważenie pozwoli :)
 

DSC_4802.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.