Skocz do zawartości

TommyTom

Rekomendowane odpowiedzi

Ekipa moze byc duża. Pomocnik może byc na linii startu w trakcie lotu.Tylko ten oficjalnie zarejestrowany.

Pomocnikiem ma być ktoś dobry i nadający się do tego. Nie powinien się uczyć.

Bzdura. To doskonała okazja do nauki. W trakcie lotu pomocnikiem może być inny zawodnik i tak zawsze jest. Dodatkowo na lini startu może być kierownik ekipy w wielu krajach to też zawodnik. Loty sa z separacją krajów czyli nie ma 2 z jednego kraju w jednej grupie. Pomocnik może byc istotny jak cala trójka wejdzie do finału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cała trójka wejdzie do finału to potrzebnych jest 3 pomocników lub dwóch i kierownik ekipy. Jeżdżenie w minimalnym składzie to w naszym wypadku najczęściej kwestia kasy. Tu jest jeszcze dla nas bardzo blisko i można byłoby pomyśleć może o ciut większej ekipie. Z tego co pamiętam to Jarek wyraził chęć pomocy. Z tego co on mówił to w ekipie powinna być jedna, dwie osoby takie techniczne na wypadek wypadku :). Ktoś kto dobrze się zna ma umiejętności i czas żeby nie angażować za bardzo zawodnika. 

Duża ekipa, no może nie aż taka ogromna jak Francuska to zawsze lepiej. Więcej szpiegów można porozstawiać ;)  :) i tam takie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cała trójka wejdzie do finału to potrzebnych jest 3 pomocników lub dwóch i kierownik ekipy....

 

Zawsze można poprosić tych co nie latają w finalach o pomoc. Słowacy i inni są w tym względzie pomocni i z naszej pomocy (zwłaszcza Taktyka) często korzystają. Tych nieoficjalnych (technicznych) może być dużo. Jedynym przywilejem pomocnika jest obecność na lini startu w trakcie lotu. Spokojnie. Jeszcze dużo zawodów przed nami. Zaczynamy 4-5 kwietnia w Szeged na Węgrzech. Już za miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekipa moze byc duża. Pomocnik może byc na linii startu w trakcie lotu.Tylko ten oficjalnie zarejestrowany.

 

Bzdura. To doskonała okazja do nauki. W trakcie lotu pomocnikiem może być inny zawodnik i tak zawsze jest. Dodatkowo na lini startu może być kierownik ekipy w wielu krajach to też zawodnik. Loty sa z separacją krajów czyli nie ma 2 z jednego kraju w jednej grupie. Pomocnik może byc istotny jak cala trójka wejdzie do finału.

A to na jakiś pucharek jedziecie się zabawić czy na MŚ po wynik? Ze ktoś lata to nie znaczy że jest dobrym pomocnikiem. Wam nie jest potrzebny pomocnik do noszenia modeli, chodzenia po hole czy mówienia pilotowi gdzie kto lata. Ale ja tam się nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie panowie. Sorry ale Jurek ma zdecydowaną rację. Po chusteczkę mi wiedzieć gdzie kto lata, ja chcę wiedzieć gdzie ja mam lecieć. Przypomnijcie sobie zeszłe Bielsko i duet Michał i Brunon.

Trzeba mieć właśnie takiego pomocnika jak Michał który powie leć tam a tam, a nie leć tam gdzie tamten.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek, to gadacz a nie pomocnik w moim pojęciu. Ja na swojej skórze doświadczyłem wiele razy co można zdziałać gdy obok jest doświadczony pomocnik ktorem w pełni możesz zaufać. Wiem jaka jest różnica gdy pomaga zawodnik który był na pudle MS f3j a jak gdy pomaga ktoś tam z polskich lataczy (ale znam tez ze 2 bardzo dobrych polskich podpowiadaczy poza tymi co będą na waszych MS :) ) . A swoje tez widziałem. I słyszałem. No ale to wasza bajka. Pa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Po chusteczkę mi wiedzieć gdzie kto lata, ja chcę wiedzieć gdzie ja mam lecieć. ...

Tobie jest potrzebna wróżka i dowódca zespołu a nie helper. Jurek ma zawsze rację nawet jak nie był to był. Nawet jak nie wie to wie. On nawet wie lepiej co ja myślę co udowodnił w trakcie zawodów (ME) w Bułgarii i nie tylko. On jest po prostu besserwiser jak mówą francuzi albo rosjanie. Nie wiem. Jurek będzie wiedział. 

 

Nie Konrad. Pomocnik ma patrzeć (lub patrzyć - ponoć obie formy są poprawne) gdzie inni latają, ma oceniać, ma dać ALTERNATYWĘ, ma ocenić czy jest szansa, że dolecisz tam gdzie jest noszenie - jak nie to ma nie zawracać gitary. MOŻE doradzać w stylu "załóż krążenie", może podpowiadać "zostań tam gdzie jesteś", może doradzać - "uciekaj, tam nic nie ma". Może... ale to jednak trochę świadczy o słabości pilota bo wówczas helper w pewnym stopniu decyduje co pilot ma zrobić.  Zdaję sobie  z tego sprawę dość dobrze, że mnie też to dotyczy i zdaję sobie sprawę, że to właśnie świadczy o mojej słabości. No ale jest Jurek. On nam pomoże.  :P  :D

 

EDIT: Jak obok jest ktoś doświadczony to dobrze, nawet bardzo dobrze. Tylko to jednak ma być pomocnik a nie przewodnik. Jak jest przewodnik to jest duża korzyść dla pilota ale to naprawdę świadczy źle o pilocie. Słaby jest i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, zostawcie te błache przepychanki na czas przyjemnego grila na najbliżych zawodach. Przy browarku i w miłej atmosferze łatwiej będzie się domówić szczegóły Waszych wzajemnych animozji :)

 

BTW, pojawia się tylko pytanie (nawiązując do przykładu przytoczonego przez Konrada), jak zadziała duet świetnego helpera i świetnego pilota? 

Przykład Konrada zadziałał wyśmienicie, bez urazy dla pilota - bardzo dobry kolega i człowiek - ale w tym duecie prym wiódł helper.

Natomiast zderzenie osobowości i wiedzy może mieć odwrotnie propocjonalny efekt końcowy. O ile pamiętam w duecie marzeń, czy zawsze oboje mieli rację? Zawsze to jeden z nich podejmował decyzję  finalną co było w poprzek opini drugiego. Na to nakłada się jeszcze risk taking i stress po wcześnieszej spalonej kolejce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i o to chodzi. dobry pomocnik wie kiedy

 

Ja noszę swój z dużą pokorą i nisko..  :P  :P  :P

 

Duży kłamczuszek...



Natomiast zderzenie osobowości i wiedzy może mieć odwrotnie propocjonalny efekt końcowy. O ile pamiętam w duecie marzeń, czy zawsze oboje mieli rację? Zawsze to jeden z nich podejmował decyzję  finalną co było w poprzek opini drugiego. Na to nakłada się jeszcze risk taking i stress po wcześnieszej spalonej kolejce...

 

Nie każdy może być dobrym pomocnikiem. Pomocnik ma pomagać a nie przeszkadzać, ale pilot musi wiedzieć ze może mu zaufać. Przez stres czasami pilot jest sfokusowany tylko w swoje słuszne rozwiązanie. Które nie musi byc dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.