Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ale zawody to istna rzeźnia się zapowiada :)

...

Jak tam rzeźnia - COAMPS jest (ponoć) lepszym modelem od prognozowania wiatru. 2 m/s do południa i 4 m/s po 14:00 to są wiatry dalej na lekkie modele albo "średnio lekkie" ;-). Prawdopodobieństwo opadów konwekcyjnych ok. 2-3%. Miód malina. 

 

EDIT: W Szczecinie jak mamy 4 m/s to mówimy, że jest cisza. :-)

Opublikowano

No. Jest tak dobry ze nidy na ten model prognozy nie paczę :) :)

Ale u podnóża gór to nigdy nie wiadomo

Teraz w bb 15 stopni i zero wiatru

A teraz już jest trochę wiatru

Opublikowano

Trening w Bielsku zaliczony. Finały całkowicie wypaczają wyniki całych zawodów. Jakieś to głupawe

Bo cCi Krzyś złoił dupę dobrze. Nawet bardzo dobrze. W drugim locie finałowym wszystkie latacze były na glebie po 5 minutach. Krzyś wylatał 15. MINNUT. Howgh. 

Opublikowano

a mnie to nie dziwi. i szkoda że tylko on mi złoił dupkę. przecież pisałem że nie umiem latać w termice.

No wiem :lol:  Cienias jesteś. Z takim Brunem wspomaganym prze Michała po prostu odpadasz, Tyle . :lol:  :lol:  :lol:

 

Bardzo miło było spotkać więc do zobaczyska.

Opublikowano

A tak wogole, to bardzo fajnie było spotkać forumowych kolegów walczących w zawodach. Czasami z większym czasami z mniejszym powodzeniem. A czasami z pechem jak np. Paweł. Szacun chłopaki!

Wiesiek za to chciał walczyć z ludziami żyjącymi w cieniu gór, ale to zapewne wynikało z całkowitego braku doświadczenia, co do efektów jakie może przynieść takie starcie :D

Opublikowano

no dobra. pooglądałem logi i w locie czegos innego sie spodziewałem a otrzymałem co innego. Niech ktoś opisze dokładnie jak ten Altis działa ;) Co gdzie jak i kiedy ;) to bedzie z pożytkiem dla wszystkich ;)

Opublikowano

Altis działa jak działa. Loguje wysokość największą w czasie do 10 sek po wyłączeniu silnika. No i ma odciąć zasilanie silnika po 30 sek oraz nie pozwolić na ponowne uruchomienie. Czyli jak wyłączysz silnik po 3 sek to to jest Twoja broszka i więcej go nie włączysz bez rozpięcia baterii. Wysokość F5J jest liczona w czasie do 10 sek po wyłączeniu czyli nie ma sensu nabicie wysokości na np. 300 m, pikowanie do 150 i odzyskanie energii po wyłączeniu silnika wychodząc na np. 250 m bo i tak zaloguje 300 m. Po prostu loguje największą osiągniętą wysokość w ciągu pierwszych (max) 40 sek lub do 10 sek po wyłączeniu. 

 

Inaczej mówiąc nie opłaca się krążyć w jakiejś ogromnej windzie natychmiast po wyłączeniu silnika bo Altis zaliczy wysokość z 40 sek lotu jeśli to ona będzie największa. 

 

W Firmwarze 2.2 (niw wolno na zawodach) opcji jest więcej. Można mieć restart silnika, Można mieć telemetrię i vario (chyba tylko Futaba, FrSky, Hitec i Spectrum). Firmware 5.5 odcina prawie całą telemetrię z wyjątkiem napięcia baterii, napięcia na odbiorniku i RSSI (o ile odbiornik takowe wskazania posiada).

 

EDIT: Za podpowiedzią Wojtka radio mam zaprogramowane tak, że zdejmując gaz na minimum w czasie tych pierwszych 30 sek nie jestem w stanie wyłączyć silnika. Mogę go wyłączyć tylko switchem (powiedzmy, że świadomie ;-) ) inaczej będzie się kręcił do 30 sek dając mi szansę na pójście wyżej nawet w ostatnim momencie.


Trochę zdjęć z wczoraj. Nie wiem czemu ci wszyscy ludzie tak się gapią w niebo.  :) Może jakieś UFO albo co? :rolleyes:

 

RE5vHr.jpg

d5zWFd.jpg
Ws8xcm.jpg
Fxuhee.jpg
IPiXQM.jpg
hCrmX6.jpg
DeMAAs.jpg
xk33pg.jpg
jZOoxi.jpg
XjFfYq.jpg
rVHAq6.jpg
o4FjIc.jpg
jh2Kpq.jpg
RaxITE.jpg
CwC2dO.jpg
tK17Ya.jpg
Opublikowano

A jak obniżasz lot na silniku?

 

To nie ma specjalnie sensu bo Altis mi i tak zaliczy największą wysokość. Ale da się. Mam silnik na drążku i mogę zjechać z gazem do tak ok 20-25% (poniżej krzywe nie pozwolą). Jak się silnik ledwo kręci to hamuje więc można trochę przynurkować i model się nie rozpędzi bo go śmigło trzyma. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.