Skocz do zawartości

TommyTom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

Przyznam szczerze, że ten Plus w rękach Dominika latał zadziwiająco. Zdecydowanie inaczej krążył, niż wszystkie inne, klasyczne modele. Np. w pierwszym locie finałowym miałby czas o jakieś 2 minuty gorszy, ale składając się już do lądowania  zabrał się w bąbelku z jakiś 20m krążąc zaskakująco ciasno, szybko, z przechyłem przynajmniej 60st. Nie wiem jeszcze dokładnie o co chodzi, ale ten model ma bardzo specyficzną dynamikę lotu.

 

Dumałem nad tym od dłuższego czasu. I jednak wydaje mi sie że istotne jest kilka rzeczy:

1. niewielka długość całkowita modelu przy sporej rozpiętości

2. duże skupienie wagi w okolicach środka ciężkości (bardzo krótki kadłub w którym wszystko jest w "pobliżu")

3. Lekki "ogon" co wpływa na punkt 2

4. Niewielka waga całego modelu

5. Profil nośny a zarazem dość szybki

 

Statecznik wg mnie nie ma takiego znaczenia, nie licząc stosunkowo dużej jego powierzchni względem powierzchni skrzydeł. Taki został zastosowany ze względu na ogólna koncepcję. A przy każdym innym (czy V czy krzyżowy) też można ciasno i pewnie krążyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ten ostatni lot doleciał to wygrałby z Radkiem. I to jest właśnie adrenalina :) i trzeba mieć nerwy. Primorz też zaryzykował na 5-10m w ostatniej kolejce i nie dolatał. Gdyby to mu wyszło to on by wygral całość i 103 pkt do contrstu. Jak widać nie zawsze wszystko wychodzi. Obserwowac tę walke z bliska - bezcenne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Primorz też zaryzykował na 5-10m w ostatniej kolejce i nie dolatał. Gdyby to mu wyszło to on by wygral całość i 103 pkt do contrstu....

 

Primoz dolatał. Do wsi. :D  :P  Nie było go na ceremonii wręczenia medali - chyba jeszcze szukał modelu.  :D  :D  :D

 

Ale fakt we wszystkich lotach finałowych Tomek wyłączał się najniżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawody jak już wielokrotnie pisałem to szacowanie ryzyka. Tu pewnie 10m więcej by wystarczyło.

Ale i tak jestem pod wrażeniem wcześniejszych dwóch lotów.

 

 

I co się cieszysz z cudzego nieszczęścia? Bo jest znacznie lepszy od Ciebie? Nie lubię takich zachowań. U nas pewnie by inni zawodnicy poszli mu pomoc w poszukiwaniach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA Zawodnicy MP F5J we Wrocławiu

 

Aby wjechać na płytę lotniska na zawody MP F5J we Wrocławiu należy po przejechaniu bramy głównej Aeroklubu Wrocławskiego kierować się na rozwidleniu w PRAWO.

Poprzednio jechaliśmy w lewo w stronę ISKRY. Tym razem trzeba na rozwidleniu tuż za bramą wjazdową skręcić w prawo.

 

Jedziemy powoli bo wyboiście do samego końca. Dojeżdżamy do skrzyżowania w literę "T". Skręcamy w prawo w stronę bramy wjazdowej na lotnisko. Tam trzeba powiedzieć, że jest się zawodnikiem Mistrzostw Polski. Ktoś sprawdzi numery rejestracyjne samochodu i wpuści na murawę lotniska.

Proszę zapytać osoby przy bramie gdzie trzeba jechać. Być może będziemy latać na wprost tej bramy a być może na drugim końcu lotniska niż był PP

 

Jeszcze w tej chwili nie wiem, które wybiorę miejsce, ponieważ pogoda jest dynamiczna i się wiatr zmienia.

Ale są w zasadzie tylko dwie opcje. Pierwsza opcja to na wprost bramy wjazdowej płytę lotniska lub druga opcja to skraj lotniska po prawej stronie po wjechaniu na płytę.

Poniżej daje współrzędne bramy wjazdowej na płytę lotniska z google maps

51.203907, 16.993645

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek nie siej paniki :), będzie dobrze. Wczoraj po jednej stronie Wrocka samochody i drzewa wywracało, a ja po drugiej stronie nie widziałem jednej chmurki na niebie, tylko samo słońce a wiatr to taki że nawet za bardo nie chłodził.

To są przelotne i lokalne zjawiska. Wiatr w okolicach 3-4m/s to wiatr do latania bez większego stresu.

Miejmy nadzieję że burze nas ominą. Najwyżej będziemy robić przerwy na te przelotnie opady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.