Skocz do zawartości

Mój pierwszy w życiu model (spalinowy)


enter1978

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież możesz zrobić tak,jeśli masz gościa przy sobie, jeśli prowadzi działalność długo, i jesteś pewien że np jutro nie zakończy działalności, zastanów się nad cięciem na " raty".np kadłuba, potem płatów i reszty.Wszystkiego naraz nie zrobisz i nie wszystkie elementy będą na już potrzebne.Grubości nie są tak duże bo balsa 2 i 3m/m i sklejka 3-ka więc i laser nie będzie miał dużo roboty.

 Przejrzyj dokładnie plany , i ugadaj z gościem co do ceny.Balsę lepiej kupić samemu, wyjdzie chyba taniej jak i sklejkę.

Bądz zdecydowany i wrzuć wreszcie drugi bieg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już jestem zdecydowany, jutro mam zamiar pójść i coś zacząć wycinać, też pomyślałem o tym żeby wycinać po kawałku , firma się nie zwinie, i działa od wielu lat.

Mam dylemat tylko pomiędzy extrą 300S, 160cm rozpiętości a edgem, bo mój program nie wszystkie pliki otwiera i nie mogę doczytać jaką rozpiętość ma edge 540.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plany w kieszeni jutro postaram sie coś zacząć wycinać.

Ale jednak wybrałem model katany, z kilku powodów, ale główny powód był taki że widziałem oblot tego modelu i pas startowy na jakim odbył się start i lądowanie.

Nie gorszy teren znajdę blisko domu i wreszcie się będę mógł uwolnić od tej mojej wąskiej betonowej dróżki, po prostu większy model ma większe koła i chyba dlatego ładnie sunął po sporej trawie i ani myślał kapotować.

Ale mam pytanie czy może ktoś posiada instrukcję montażu do katany z planów Władka?

Było by to bardzo duże ułatwienie dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś ale niestety nie udało się nic wyciąć bo coś z planami było nie tak.

Ale znalazłem w dziale giełda firmę która wycina modele , zadzwoniłem pogadałem i wysłałem plany katany i extry 300s 60.

Za dobrą chwilę odebrałem telefon że plany katany są chyba od amerykanów , niestosowane w europie grubości materiałów i chyba wymiary w calach.

Da się z tego zbudować model ale trzeba się na tym znać , oni mogą to zrobić ale jest to nieopłacalne bo plany trzeba przerobić.

A bez przerobienia planów nie nadają się do wycinania.

Model extry żeby ją wyciąć trzeba dużo czasu planom poświęcić bo w takiej formie jak są to model na nich ma 36mm rozpiętości bądź długości( nie pamiętam ale za duży to nie jest :) )

No to podesłałem model MX2 i te plany są dobre i bez problemu można model wycinać.

Ale koszty cięcia wraz z materiałem to chyba nie są dla mnie , człowiek dokładnie nie określił ceny ale wyszło na to że raczej w 1tyś zł się nie zmieszczę.

Zaczynam coraz bardziej się przekonywać do materiału w którym do tej pory strugałem , i całkiem nieźle sobie dawałem radę.

Pianka przynajmniej nic nie kosztuje w porównaniu z balsą czy sklejką.

W sumie to ja nie mam jakiegoś wielkiego ciśnienia na model drewniany , może być i pianka , ale zależy mi aby budowany model miał silnik benzynowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I widzisz Wiesiu. Od samego początku mówiłem "kup gotowca". Za tartak zapłacisz +1000 do tego dojdzie folia (a jak chcesz ładnie okleić to dużo folii), galanteria, podwozie, rury węglowe, kieszenie na te rury itd itp. Do tego jeszcze musisz we własnym zakresie dorobić maskę i kabinkę. I bardzo niebezpiecznie zbliżysz się do ceny gotowego sprawdzonego modelu. 
Na budowę poświęcisz od cholery czasu a efektu nie będziesz pewien.

Albo kup na raty albo przez zimę odkładaj na niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam nie sposób się z tobą nie zgodzić :) .

Jak nie patrzeć to gotowy i sprawdzony model wychodzi w podobnych pieniądzach jak zrobienie go samemu, gdzie jeszcze z moim doświadczeniem nie trudno o pomyłkę .

Chyba jednak zacznę odkładać pieniądze na gotowy model i to będzie najlepsze rozwiązanie.

Grzesiu znam się z tą maszyną z widzenia , ale wycinanie chyba sporo czasu zajmuje, choć przyznam że coś tam w sklejce ze skrzynek po owocach wycinam i już myślałem żeby coś takiego na szybko zbudować  https://www.youtube.com/watch?v=M043WBcQ7uU.

Ale chciałem zapytać o model ze styroduru dwupłatowy pitts o rozpiętości 1400mm.

Jaką wagę maksymalną do lotu powinien mieć taki model żeby jeszcze dobrze latał?

Sam model nie będzie ciężki ale trzeba by piankę okleić folią oracover, plus silnik benzynowy, i poniżej 3500g pewnie było by ciężko zejść.

Czy 3,5 może 3,8kg to za dużo dla modelu o rozpiętości 1400mm? ,(obydwa płaty mają profil symetryczny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dobrze, że nie chcesz, bo temat już jest na forum jak wół.

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/204-os-max-46ax/

Włącznie z tym, że w pierwszym poście podany jest link do tematu o docieraniu.

 

W tym temacie, w którym zadałeś pytanie, jest duża szansa, że odpowiedź zginie. I niewielu z niej skorzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dobrze, że nie chcesz, bo temat już jest na forum jak wół.

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/204-os-max-46ax/

Włącznie z tym, że w pierwszym poście podany jest link do tematu o docieraniu.

 

W tym temacie, w którym zadałeś pytanie, jest duża szansa, że odpowiedź zginie. I niewielu z niej skorzysta.

niestety z tego tematu dużo nie da się wyczytać gdybym coś znalazł na google to bym tu nie pisał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy wpis w wyszukiwarkę

Stock Number: OSMG0548
Displacement: 0.455 cu in (7.45 cc)
Bore: 0.886 in (22 mm)
Stroke: 0.772 in (19.6 mm)
Practical rpm: 2,000-17,000
Output: 1.63 hp @ 16,000 rpm
Weight w/Muffler: 17.1 oz (486 g)
    Engine: 13.3 oz (378 g)
    Muffler: 3.8 oz (108 g)
Includes: 40K carburetor, needle valve extension cable, #6 glow plug & E-3071 muffler
Requires: 5-20% glow fuel
Recommended props: 10.5x6, 11x6, 11x7, 11x8, 12x6 & 12x7

Product Manual
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro Wieśku zjechałeś już z rozpiętością do ~1,5m i do gotowca to ze swojej strony polecam model Travel Air od Black Horse. Ma wszystko co chcesz - spalina, nie zwala się na skrzydło, łatwy w pilotażu i można popróbować akrobacji... Co najważniejsze w 1000 złotych się zmieścisz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drewniany model mnie przerósł.

Ale nadal chcę model z silnikiem benzynowym.

Czy chcę gotowca? togo to nie jestem pewny :) .

Na chwilę obecną postanowiłem że sam zbuduję model pitts samson, 1500mm rozpiętości.

Wykonany ze styroduru i laminowany .

Umiem model zbudować, lata fajnie, i bardzo mi się podoba z wyglądu (mimo że ten co mam 1200mm nie jest malowany)

Mam zamiar do połowy listopada zacząć jego budowę, zima długa szybko się ściemnia więc budowanie modelu to w sam raz zajęcie na takie długie wieczory.

Po prostu zbudowanie modelu drewnianego mnie przerosło, jedynie głowa mnie rozbolała.

A przecież takie budowanie ma dawać frajdę, przyjemność, relaks , a nie dobijać i dołować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drewniany model mnie przerósł.

Ale nadal chcę model z silnikiem benzynowym.

Osobiście uważam, że "drewnianość" modelu jest znacznie łatwiejsza niż jego "spalinowość". Drewno jest naturalnym i sprawdzonym materiałem do budowy modelu spalinowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesiek, nie złamuj się i MNIE TEŻ. Znamy się ,wirtualnie co prawda. od Twojego początku na tym forum. I nagle taki zwrot w tył. Zdecyduj się ,albo kupisz gotowca jak doradzają koledzy . Albo wytniesz sobie wszystko samemu. Jeśli chodzi o przeskalowanie to nie powinno być problemu, podobnie z czytaniem rysunku technicznego. Nie dasz rady napiszesz na PW i poprowadzę jak dziecko przez mgłę. A obróbka elementów drewnianych jest chyba łatwiejsza niż  różnych odmian styropianu. . tam zbyt mocne dociśnięcie i masz wgłębienia na obrabianej powierzcni . A w sklejce to już tak łatwo nie jest ,stąd i margines popełnienia błędu jest znacznie większy.Przyznam się że też dojrzałem do pierwszej po 40 latach spalinki, Za śmieszne pieniądze okazyjnie kupiłem kadłub PILATUSA PC -6 Turbo Portera i po skompletowaniu planów  powoli buduję płatowiec ,podwozie i co tam jeszcze brakuje,

Reasumując . Zdecyduj się konkretnie na coś, podobnie jak koledzy sugeruję jednak coś w rodzaju trenerka i do budowy.

Pozdrawiam Wacek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną postanowiłem że sam zbuduję model pitts samson, 1500mm rozpiętości.

 (mimo że ten co mam 1200mm )

Budowanie tego  modelu o rozpiętości 30 cm większej to raczej nieporozumienie...

Nie odczujesz żadnej różnicy,narobisz się,na końcu stwierdzisz że to było bez sensu.

Za szybko się poddajesz ,skaczesz z kwiatka na kwiatek,dostałeś tyle pomocnych postów ...

Najprostszy górnopłat typu piperek/wicherek z rozpiętością 2-2,5  m w górę można zrobić za grosze jako drewniak ,do tego benzyniaczek 20/30  cm i cieszysz się jak dzieciak ;) .

Na akrobaty przyjdzie czas .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby byłem przekonany do modelu ze styroduru  odpowiednio wzmocnionym drewnem i z silnikiem benzynowym. 

Ale może to nie być tak trwała konstrukcja jak bym chciał.

I nie chciał bym mieć takiej sytuacji że będę budował model przez 4 miesiące , nie zdążę się nim nawet nacieszyć i mi silnik roztelepie całą konstrukcję.

Na razie intensywnie myślę i sam nie wiem jaki model zbudować.

Może przeskalować tego MX2 do np 1,6m  bo tylko tego modelu plany mam w formie gotowych elementów do wycięcia.

Pewne jest tylko to że w modelu będzie silnik benzynowy 2T około 25ccm, reszta modelu jest nadal niewiadomą.

Ostatnie 3 wieczory poświęciłem na opanowaniu silników  spalinowych,i problemów z nimi związanych  samozapłonowych zasilanych metanolem jak i benzynowych dwusuwowych i czterosuwowych.

Co do modelu to nie wiem jaki bym chciał zbudować , jakiś około 1,6 -1,7m , żeby atrakcyjnie wyglądał, dobrze latał i był łatwy w budowie :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.