TommyTom Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 I co oczywiste, żadne wariometry, pilaby i inne tego typu na zawodach nie mogą być w kadłubie.Komunikacja między odbiornikiem i nadajnikiem poza oczywistą funkcją sterowania jest ograniczona do info o sile sygnału odbioru i napięcia baterii w odbiornika.Dane o wysokości lotu i prędkości opadania i wznoszenia jest niemożliwa. Tylko tak, oczywistości.
wojcio69 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2018 Toż to jest oczywista oczywistość
kinemax Opublikowano 20 Marca 2018 Opublikowano 20 Marca 2018 Wczoraj rano ponownie oblatałem Jantara po zimie i naprawie pękniętego kadłuba. Było trochę chłodno i dość silny, ale stabilny, wiatr, więc o termice trudno mówić, ale jak zwykle na ziemię wracał niechętnie....
stema Opublikowano 20 Marca 2018 Opublikowano 20 Marca 2018 Wczoraj rano ponownie oblatałem Jantara po zimie ... Brrrr ... Twardyś Pawle.
wojcio69 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2018 No to Jantar z Altisem miał dzisiaj debiut i... Żadne halo, ach! och! Zwyczajnie jedna wina i gleba. Ale ze zmian to nie tylko altis. SC poczło sobie lekko do tyłu, czyli 108mm i... lata wolniej i wymaga trochę większej kontroli ale ogólnie jest to na + (przynajmniej dla mnie). 200m w 30s jest do zrobienia przy silniku MEGA ACn 16/30/3CE z łopatkami 13x8 prawie na styk. Lądowanie w punkt Jeżeli punkt będzie miał średnicę 10m to się mieszczę Nie wiem jak to będzie aby zgrać to z ostatnią sekundą czasu, bo... Kto wymyślił te 10min. latania Chyba, że w kadłub włożę ten długi balon, co to na jarmarkach z nich różne dziwa tworzą, i wypełnię go helem. 10min. w powietrzu... a co to w murawę lotniska wkopane będą wentylatory dmuchające do góry? A może żarówki z inkubatorów jako promienniki ciepła? Mają ludzie poczucie humoru... 10min. z 200m
Konrad_P Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Wojtek sam widzisz, że to nie takie hop siup jak się innym wydaje. Dziś latałem i ze 100m raptem 1,5-2 min wylatywałem. To się tak wszystkim wydaje że co to te 10 min, przecież latam po 30-40 min bez problemu. Co do lądowania to spoko, taśma ma właśnie 10m, więc musisz się zmieścić w kole (no dobra w półokręgu) o średnicy właśnie 10m. Będzie wiec dobrze. A lądowanie w 600s to cóż ja Ci powiem, hmm.. ja akurat nie mam kompletnie z tym problemu. Raptem ze 3-4 razy udało mi się dolatać, więc się nie przejmuję.
cZyNo Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 no to po co startujesz ze 100m? Zacznij od 150
Konrad_P Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 A bo wyżej to nie widzę jak latam. Dziś były treningi z krążenia i żeby dobrze widzieć swoje błędy trzeba latać z niskiej wysokości i latać przy nodze.
cZyNo Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 wejdź na górke niżej zawsze lepiej sie kręci niż wyżej
Konrad_P Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Też o tym myślałem tylko takiej fajnej górki nie znam.
Quant Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 Witam wszystkich Ufff przebrnąłem przez całość - ogrom wiedzy - latając tym co mam staram się w/g wskazówek lądować coraz bardziej celnie. 10 minut to abstrakcja z poziomu około 100m i zastanawiam się właśnie nad następnym modelem - chyba będzie to coś w stylu F5j tym bardziej że do pierwszych "zawodów" wystarczy 2 zawodników i sędzia który powie start i po 30 sek koniec pracy silnika. I już są emocje!!! Na prawdę sam próbowałem z kolegą. Po pewnych korektach tu wyczytanych model na pewno lata lepiej. Ale mam kilka pytań do Jurka z Wrocławia - jakoś Twoje komentarze do mnie najbardziej trafiały choć często były niekompletne. Więc Jurku - czy mógłbyś napisać coś na kilka moich pytań? - rozumiem że Jantar jest na topie ale z tego co widziałem na allegro to cena nie jest mała ( był za 5.5k) może polecisz coś bardziej budżetowego, coś z II ligi aby dobrze latało a niekoniecznie musi wygrywać zawody F5j? Jeśli nie warto szukać nic innego to napisz ustawię skarbonkę i poczekam chwilę... Tak dla informacji latam teraz Marabu i Fascination więc musi być od tych modeli lepsze ale może być o kilka % gorsze od najlepszych bo i tak pewnie tego nie poczuję. Nauka jest długa więc musi wystarczyć na jakieś 2 sezony... - w którymś momencie piszesz o klapach coś w stylu że służą do różnych celów w locie. Czy mógłbyś nieco rozwinąć temat i napisać do czego właściwie można je jeszcze zastosować oprócz BT, spięcia razem z lotkami? - - czy w szybowcu z pływającym statecznikiem poziomym trzeba ustawiać kąt natarcia skrzydła czy tego nie ruszać a raczej skupić się na stateczniku poziomym przy ustawianiu CS. Czy to zadziała? - ktoś napisał że trzeba mieć plan regulacji. Może napiszesz w jakiej kolejności regulować szybowiec? Jeśli masz jeszcze coś ciekawego do przekazania to pisz śmiało... Pozdrawiam ciepło wszystkich... Wojtek PS Oczywiście inni też mogą odpowiedzieć na moje pytania, bowiem każda wiedza jest pożądana.
Anluk Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 Jeden z najlepszych nielaminatowych modeli klasy f5j produkowanych w Polsce to Silent i Vector firmy ArtHobby. Spokojnie możesz nimi rywalizować na zawodach, a koszt pustego to mniej niż połowa ceny Jantara. Jeśli chodzi o wykorzystanie klap i podstawowy setup to poczytaj sobie na przykład tutaj - https://www.rc-airplane-world.com/rc-glider-wing-setups.html#reflex lub tutaj https://www.armsoar.com/pages/initial-glider-setup
wojcio69 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Miesiąc latania zaczyna dawać efekty. Coraz bardziej się rozumiemy - ja i model. Zdecydowanie częściej jak na początku tego roku udaje mi się znaleźć komin i w nim pokrążyć, choć z wycentrowaniem i utrzymaniem się w nim mam jeszcze problemy. Zdarza się, że Jantar jeszcze raz po raz strzeli focha i zrobi coś mi na przekór, ale jest nieźle. Dzisiejszy przedpołudniowy wypad i sześć lotów. Generalnie pierwsze cztery bez euforii Praktycznie piąty był skazany na całkowitą porażkę, gdy podchodząc do lądowania lekko podniosło model, więc kółeczko, drugie, trzecie i tak prawie 5min. na 25-30m. Radochę miałem jak łysy z grzebienia Z szóstym lotem było podobnie, ale udało się załapać na wznoszenie Jeszcze dużo popracować muszę nad tym, aby krążąc w kominie wykres nie był taki poszarpany, ale... powoli do przodu.
cZyNo Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 No widzisz. W takich warunkach za wysoko ze 3x startowałeś
Konrad_P Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Wojtek ten ostatni log z lotu jest najlepszy tylko o jakiś 100m za wysoka wyłączasz silnik. Zobacz tą drugą część lotu, byłeś na jakichś 30m i wyciągnąłeś się na prawie 150m. Czas zacząć wyłączać się trochę niżej. ja teraz staram się nie przekraczać 150m. I ja i jak widzę i Ty mamy podobny problem. Nie bardzo potrafimy jeszcze centrować kominy. Ty w pierwszym w drugim i w szóstym logu ewidentnie wypadałeś z komina (no chyba że specjalnie leciałeś na kreskę).
wojcio69 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2018 No niestety z utrzymaniem się w kominie mam jeszcze problem. Plan jest taki - jak opanuję wlatywanie w komin i utrzymywanie się w nim, przyjdzie pora na obniżenie wysokości o połowę
cZyNo Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 spoko. do przyszłego sezonu masz dużo czasu. Byle latać ile sie da
wojcio69 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Jest jeszcze plan B, o którym moja druga (podobno lepsza ) połowa nie wie. Ponieważ syn oznajmił, że w przyszłym roku jako 18-stolatek, to obciach jechać ze starymi na wakacje, planuję w miejsce tegoż wyjazdu zrobić kilka mniejszych 2-3 dniowych. To, że miejsca tych wyjazdów i termin pokrywać się będą z PP F5J, to będzie czysty przypadek. Planuję zawitać na wszystkich.
cZyNo Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 A Ty myśli ze jak ja urlopy planuje?
Rekomendowane odpowiedzi