Jump to content
wojcio69

To tylko Jantar

Recommended Posts

A.D. 16 października 2016r. został mi dostarczony wymarzony i długo oczekiwany Janrar - motoszybowiec całowęglowy klasy F5J produkcji Pana Wojciecha Byrskiego, któremu w tym miejscu chciałbym złożyć serdeczne podziękowania za pomoc w uzbrojeniu modelu i osobiste dostarczenie "ptaszka".

Model bajka.

Ponieważ jedno zdjęcie jest więcej warte jak 1000 słów, oto fotki tegoż modelu:

 

post-880-0-96171400-1476627493.jpg

 

post-880-0-92224000-1476627526.jpg

 

post-880-0-93184200-1476627535.jpg

 

post-880-0-28240400-1476627545.jpg

 

post-880-0-17134000-1476627552.jpg

 

post-880-0-67918600-1476627560.jpg

 

post-880-0-89926300-1476627570.jpg

 

post-880-0-46456800-1476627578.jpg

 

post-880-0-98449300-1476627584.jpg

 

post-880-0-06338400-1476627590.jpg

 

post-880-0-10991300-1476627597.jpg

 

post-880-0-09151800-1476627603.jpg

 

post-880-0-13183200-1476627609_thumb.jpg

 

post-880-0-92696700-1476627614.jpg

 

post-880-0-58904800-1476627620.jpg

 

post-880-0-64723500-1476627626.jpg

 

post-880-0-58583900-1476627633_thumb.jpg

 

Dodam tylko, że na wyposażeniu Jantara są cztery serwa KST 125MG w skrzydłach i dwa KST 145MG na ogonie. Napęd to silnik MEGA ACn 16/30/3CE z regulatorem JETI Spin 55 Pro i prawdopopdobnie śmigłem 13x8.

Rozpiętość 3,6m przewidywana waga do lotu 1850g.

Oblot na wiosnę, chyba że w grudniu będzie słonecznie i +15*C :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogromne gratulacje ! :)  .Widzę że zawody F5J powiększą się o co najmniej 1 zawodnika...

Bardzo ładny wizualnie -Twoja wizja czy producenta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojtek, dobre wieści :) Widać, że model już uzbrojony.Daj znać ile te wszystkie graty ważą razem. Pozdrowienia i do zobczyska na lotnisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to se gościu sprawiłeś modela. Rewelacja.

Malowanie ciekawe ale nie moje kolory :P u mnie bez czerwonego modelu nie uświadczysz.

Gratuluje.

 

 

Tomek 1850g :)

...

Dodam tylko, że na wyposażeniu Jantara są cztery serwa KST 125MG w skrzydłach i dwa KST 145MG na ogonie. Napęd to silnik MEGA ACn 16/30/3CE z regulatorem JETI Spin 55 Pro i prawdopopdobnie śmigłem 13x8.

Rozpiętość 3,6m przewidywana waga do lotu 1850g.

Oblot na wiosnę, chyba że w grudniu będzie słonecznie i +15*C :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomku tak na szybko bez zegarmistrzowskiej dokładności całość 1680g

Kadłub 650g, centropłat 650g, końcówki skrzydeł 2x270g, statecznik poziomy 40g.

Brakuje pakietu jakieś 130g, odbiornika 13g, regulatora 60g, łopatki śmigła, czyli spokojnie 250g dojdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje Wojtku. Ciekaw jestem Twoich wrażeń z lotu. O cenę nie pytam :)


Brakuje pakietu jakieś 130g, odbiornika 13g, regulatora 60g, łopatki śmigła, czyli spokojnie 250g dojdzie.

Napisz proszę jaki pakiet. 3S, 4S? Kołpak 40mm, czy mniejszy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No. Tylko po co 4s. I czemu coraz wiecej "modelarzy" kupuje wyposażone modele lub ktoś to za nich robi. Pocieszne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No. Tylko po co 4s. I czemu coraz wiecej "modelarzy" kupuje wyposażone modele lub ktoś to za nich robi. Pocieszne.

Fajnie że sam potrafisz się cieszyć z tego co piszesz :)

Kołpak 30mm pakiet 3S, bo większego silnik nie przyjmie.

Rozumiem że kadłub determinuje takie wymiary silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jurku, bo u mnie to nie takie hop-siup z tą 100% samodzielnością.

Wiesz albo nie ale jestem osoba jednoręczną i nie znaczy się to, że nie umiem czy nie mogę zrobić jakiejś rzeczy, ale wymaga ona zdecydowanie więcej czasu i wymyślenia niekiedy przyrządów pomocniczych.

Do tego mieszkam na 38m2 i brak jakiegokolwiek warsztatu też nie ułatwia mi pracy.
Zatem jak mogę skorzystać z czyjejś pomocy, a w przypadku Wojtka gdy sam to zaproponował, trudno mi nie skorzystać, zwłaszcza przy takim modelu jak Jantar.
Minimoa 3,4m jaką miałem robiłem sam z wymianą folii włącznie. Wcześniej Proxima II i wszystkie inne modele też.
Przy Jantarze odpuściłem. Może z banalnego powodu, za dobry i za dokładny model aby można było w nim zrobić coś z tolerancją +/-
Mam nadzieję, że teraz mnie troszkę zrozumiałeś ;)
 
Piotr dokładnie tak, ale pomimo swoich wymiarów jest całkiem pakowny, cokolwiek to znaczy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojtku ! Gratuluję kolejnego modelu, tym bardziej że w tym metrażu co piszesz to wyczyn.

Ponadto fajnie że masz z tego frajdę :). Co do Jurka to modelarz zacny i doświadczony ale czasami trudno go "zrozumieć" nie musisz się przed nim tłumaczyć :).

Tą noc to z kim spędzisz ? Z Jantarem ?

Jak zawsze trzymam kciuki i pozdrawiam.

MARIUSZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojciech, ja również przyłączam się do gratulacji. 

Bardzo efektownie prezentuje się tkanina węglowa, aż szkoda malować ;)

Waga również zaskakuje. Domyślam się że na specjalne życzenie był zrobiony bardzo lekko.

Zgodnie z tradycją wszyscy oczekujemy filmu dokumentalnego :)

Raz jeszcze gratuluję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotr (Pit) pod zdjęciami podałem.

 

Mariusz ależ ja się nie tłumaczę, ot od czasu do czasu przypominam, że jestem inny jak inni, z drugiej strony to miłe, że inni traktują mnie tak jak innych.

Tą noc z kim śpię? Pytanie retoryczne ;)

 

Mateusz film dokumentalny? Z czego? Z podłączania odbiornika i regulatora, bo na oblot to trzeba będzie trochę poczekać i nic nie będę malować :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie jest. Nie zauważyłem. To z wrażenia.. ;) Zapraszamy na loty do Gostynia. To tuż za miedzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.