Skocz do zawartości

To tylko Jantar


wojcio69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Biorąc pod uwagę realia kadłuba jantara najkorzystniej bedzie w kolejności silnik, regulator, pakiet, serwa, odbiornik ( o ile go wepchniesz za serwa). Pakiet na szerokiej zaczepialnej na kołek listwie max pod skrzydło. Regulator na długich kablach to prośba o kłopoty. Poza tym większy ciężar do tylu - accu tym mniej dołożysz na ster ołowiu. W takim układzie anteny wystawisz za skrzydłem, co bedzie z korzyścią dla wszystkich :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logger - myślałem o wario PitLab'a.

Zapomniałem o Altis'ie.

Tomku Twój pomysł wypalił bez problemu, to znaczy z problemami ale jest OK.

Wyjmłem serwa od ogona, przedłużyłem kabel regulator-odbiornik i dawaj go (tego odbiornika) upychać do tyłu za serwa, mniej więcej na wysokość klap/spływu skrzydła.

Po drodze przez otwory w półce na serwa przyszło mi podłączyć oba serwa ogonowe do odbiornika... Ooo i nie była to taka oczywista oczywistość. Gdyby nie pomoc małżowinki (zmusiła mnie abym to napisał, że ona też ma swój wkład w przyszłe poprawne loty Jantara) syn nasłuchałby się takich słów, o których istnieniu jeszcze nie ma pojęcia, a tym bardziej że w takich konstelacjach gramatycznych można ich użyć.

Udało się, uff...

Włączam aparaturę, podpinam pod regulator pakiet i... Coś mi się mocno wydaje, że syn pozna nowe słownictwo. Na razie krótka standardowa wiązanka poobijała się o ściany. Serwa ogonowe martwe,no nic, nawet nie zamruczą, strzeliły focha i milczą.

Staram się przez szparę między półką a kadłubem dostrzec pakiet czy świeci się zielona kontrolka i... kolejna standardowa wiącha poszła w eter. Odbiornik nie świeci ani na zielono ani na czerwono, no $#@%& kontrolka świeci na czarno.

Wybebeszam wszystko na wierzch, podłączam pajęczynę na stole i... Szlak mnie jasny trafi, mój wzrok dostrzegł mały, maluteńki pstryczek-elektryczek połączony kabelkiem z regulatorem i był on w jakiej $#@%& pozycji?

W OFF, pieprzone OFF.

Miarka się przebrała, nie będę rujnował sobie zdrowia i nerwów, co skłoniło mnie do sięgnięcia po środki uspokajające.

Wyboru dużego nie było, faktycznie żadnego ale Jack Daniels pomógł.

Spakowałem wszystko ponownie, oczywiście przy pomocy małżowinki, która już po raz drugi przyczyniła się czynnie do poprawnych lotów Jantara.

Ponieważ pakiet na półce będzie szedł w kierunku skrzydeł, prawdopodobnie będzie między krawędzią natarcia a półką na serwa, cała kabina do wykorzystania.

Anteny tymczasowo wyciągnięte i przyklejone białą taśmą.

post-880-0-06957100-1479758000_thumb.jpgpost-880-0-61588500-1479758038_thumb.jpgpost-880-0-56146200-1479758070_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem świeżutkim, szczęśliwym posiadaczem :)  Ale chyba nie będę próbował wpychać odbiornika za serwa (taranisowy X8R nie ma ochoty się mieścić) - mam nadzieję, że dam radę przed baterią...

Słyszałem (na forach ;) ), że regiel odbiorników 2,4 GHz nie zakłoca znacząco...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Żadna przetwornica nie zakłóca.... Zwłaszcza, jak ma cechę CE i świadectwo kompatybilności elektromagnetycznej... wydrukowane na Słowacji. Ale, to tak... Każdy musi przećwiczyć sam !

- Jurek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bogdan masz pewne, że dostaniesz osobiste zaproszenie na oblot. Gdzie? Jeszcze nie wiem. Może Wrocław po okiem Tomka (TommyTom) a może jak się dobrze nabzdyczę będzie to Żar lub Bielsko-Biała pod okiem Wojtka Byrskiego. Panie takich rzeczy to ani ja, ani partia, ani Bóg nie wiemy. Tego to nawet sam prezes nie wie, a podobno on wie wszystko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Coś cisza - jakby nie można było latać w 4-godzinny deszczowy dzień ;

 

Dla rozruszania - jestem w zasadzie gotów do oblotu w konfiguracji:

- silnik Mega .... F5J (ten do modeli 2,5kg max)

- regiel Turnigy AE 45  (wcześniej przewidziany Dymond 60A okazał się za ciężki...)

- Serwa KST 145 na klapy, MKS 6100 reszta, serwa w skrzydłach montowane w ramkach z servorahmen.de (kupionych w hyperflight)

- aku Nanotech A-spec 1300mAh

- śmigło na początek 12x6 ze spinnerem Vladimira, potem pewnie dam 13x7 lub 8, może GM jeśli znajdę odpowiednie (na razie widzę najmniejsze 14x7), bo są lżejsze więc może zdołam włożyć większą baterię...

 

Z tym sprzętem model wyważa się na 106mm, a regiel pobiera statycznie 35A.

 

Jeszcze pytanie - gdzie na ogonie najłatwiej i najbezpieczniej dodawać ew. balast ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, wrzuć jakieś zdjecie Jantarka i całkowita wagę do lotu. U mnie wychodzi 101 mm wyważenie. Nie próbowałem tak daleko z tylu na 106 mm. Ciekawe jakie wrażenia z lotu będziesz miał :)

Waga 1810g, a wyważenie wg sugestii p. Byrskiego jako takie trochę bardziej z przodu niż u niego :)

5e4b801d4e16b413e11fa599faff87ac.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.