Skocz do zawartości

De Havilland 88 Komet


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie mam na tyle mały ster kierunku ze lot o jednym silniku nie wchodzi w grę! Dając gaz model idzie w pion, przez skrzydło które nie ciągnie, i w szczycie przeciagniecia robi bączka. Jedyny ratunek to gasić drugi, rozpędzić i lądować w ostateczności nawet z wiatrem. Wysoko postawiles sobie poprzeczkę ale kibicuję!

Opublikowano

Czas na kilka nowych zdjęć. Przyszedł pierwszy silnik, dalej nie jestem pewien jak będzie mocowany, czy do domku będzie przykręcone łoże czy może domek będzie zintegrowany z łożem. Jak wykonam omaskowanie to będę wiedział coś więcej. Dziś rozpocząłem prace nad foremnikami. Już niedługo zobaczymy efekt, Duzo inspiracji czerpie z forum :) Podjałem decyzje że końcówki wykonam na nowo z pianki XPS, będą miały zwichrzenie geometryczne. Mam problem z zakupem zbiorników, potrzebuje zbiorniki koło 600ml ale takie które będą krótsze niż140mm oczywiście do silników żarowych. 

post-19690-0-07874500-1481839160_thumb.jpg

post-19690-0-58782700-1481839162_thumb.jpg

post-19690-0-36492600-1481839166_thumb.jpg

post-19690-0-79687200-1481839170_thumb.jpg

post-19690-0-36689000-1481839172_thumb.jpg

post-19690-0-36341200-1481839175_thumb.jpg

post-19690-0-38309500-1481839178_thumb.jpg

post-19690-0-19480600-1481839180_thumb.jpg

post-19690-0-80168600-1481839182_thumb.jpg

post-19690-0-84402200-1481839186_thumb.jpg

Opublikowano

Formę do kabiny mogłeś zrobić jednoczęściową. Jej kształt jest prosty i nie wymaga podziału formy dla wyciągnięcia wyrobu.

  • Lubię to 1
Opublikowano

dziś wylaminowałem drugą połówkę form. zobaczymy czy uda się to rozłączyć jutro. :) otworzyłem też centropłat z drugiej strony celem wzmacniania mocowania rur. 

post-19690-0-86646400-1481894843_thumb.jpg

post-19690-0-24935400-1481894845_thumb.jpg

post-19690-0-83379200-1481894846_thumb.jpg

post-19690-0-34118600-1481894848_thumb.jpg

post-19690-0-39489100-1481894850_thumb.jpg

Opublikowano

Dziś wyjąłem kopyta z form. Miałem trochę problem z wyjęcie kopyta osłony silnika, cześć żelkotu została na foremnikach. Generalnie z moich obserwacji wynika że żelkot kładziony pędzlem tak średnio się nałożył, do tego cały czas walczyłem z niską temperaturą co o mało nie skończyło się eksmisją z domu razem z zalaminowanymi formami. Pierwszą maskę postanowiłem zrobić bez żelkotu. Mam żywicę która nie wymaga tak wysokiej temperatury jak żelkot a w mojej piwnicy nie jest zbyt ciepło. ciekaw jestem jak odejdzie od formy pierwsza maska. 

post-19690-0-76268500-1482000961_thumb.jpg

post-19690-0-64478700-1482000963_thumb.jpg

post-19690-0-30638400-1482000965_thumb.jpg

post-19690-0-29552900-1482000967_thumb.jpg

Opublikowano

Witaj,

ile razy woskowałeś kopyto? I powiedz jakich dokładnie materiałów użyłeś do laminowania.

Pozdrawiam

MM

 

PS. Na forum jest kilka dobrych relacji z procesu laminowania form, warto odgrzebać :)

Opublikowano

Wszystkie materiały kupiłem w sklepie na Okopowej, konkretnie to muszę sprawdzić jakie bo nie pamietam. Wpakowałem 4 razy. Myśle ze głównym problemem jest temperatura. Wczoraj zrobiłem maskę bez zelkotu. Dzis ja wyjąłem i wyszła fajnie. Oczywiście korzystałem z tematów na forum dotyczących robienia form, sa bardzo pomocne.

post-19690-0-41122000-1482067664_thumb.jpg

post-19690-0-26561400-1482067685_thumb.jpg

post-19690-0-79571600-1482067711_thumb.jpg

post-19690-0-04805400-1482067724_thumb.jpg

Opublikowano

Nie wiem jakiego wosku użyłeś ale przeważnie woskuje sie 5-6 razy( nawet zwykłą pastą do podłóg). Dobrze jest też dać polialkohol. Temperatura nie ma znaczenia jeśli nie jest za wysoka. Żelkot czymś rozcieńczałeś?

Opublikowano

Nie wiem jakiego wosku użyłeś ale przeważnie woskuje sie 5-6 razy( nawet zwykłą pastą do podłóg). Dobrze jest też dać polialkohol. Temperatura nie ma znaczenia jeśli nie jest za wysoka. Żelkot czymś rozcieńczałeś?

Z tego co pamiętam z laminowania przy dużych szybowcach to temperatura ma duże znaczenie. Na żelkocie który kupiłem jest napisane że ma być min 18st C. W sklepie gdzie się zaopatruje pani mówiła żeby było przynajmniej 20st. Żelkot przy złej temperaturze może być zbyt kruchy lub gumiasty. Jak widać bez żelkotu maska wyszła całkiem nieźle, nie było też problemu z jej rozdzieleniem od formy. Myślę że sobie odpuszczę używanie żelkotu do wiosny kiedy będą już wyższe temperatury. Przy następnych formach muszę się bardziej skupić na dopracowaniu kopyta. 

Opublikowano

Dzięki, okazuje sie ze w ofercie ma tez podwozie do Cometa :) jak wrócę z urlopu to powierzę dokładnie ale wydaje mi sie ze bedzie pasować :)

Opublikowano

praca powolutku idzie do przodu, niestety nie udało mi się jeszcze zakupić odpowiednich zbiorników plaiwa. Wykonałem drugą maskę, przymierzyłem silnik, który pasuje akurat z małym luzem. Prawdopodobnie wykonam domek integralny z łożem silnika aby mieć więcej miejsca na zbiornik paliwa w gondoli. Zastanawiam się tylko w jaki sposób dokładnie ustawić silniki w stosunku do kadłuba i do siebie ? 

post-19690-0-15473100-1482825072_thumb.jpg

post-19690-0-70373400-1482825073_thumb.jpg

Opublikowano

to teraz pytanie jak zmierzyć tą równoległość i jak ją uzyskać. Mam parę pomysłów ale może coś podpowiecie ?

Opublikowano

Kartka i rzut z góry, na kartce rysujesz osie ,a potem tylko kątownik 90 stopni i przenosisz na model ustawiony nad kartką.

Opublikowano

Mam ten sam problem myslalem o dwoch listewkach przykreconych na wały smigieł.Jak dojdziesz co i jak to nie zapomnij o opisie ze zdjęciami jak ustaliles centrycznosc osi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.