Jump to content

F100D edf


Recommended Posts

Witam wszystkich :)

 

Pochwalę się: kończę F100. Jest to moja, dość głęboka modyfikacja zestawu FlyFly. Model zalaminowany tkaniną 25g/m po całości, napęd EDF 90. Mam nadzieję na oblot wiosną. To mój pierwszy EDF ciekaw jestem jak będzie latał...

 

Pozdrawiam,

 

 

post-626-0-06816600-1484120747_thumb.jpg

post-626-0-84702600-1484120755_thumb.jpg

post-626-0-65080100-1484120764_thumb.jpg

post-626-0-92511800-1484120772_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cześć Paweł :)

 

W kokpit - o ile poleci - planuję wstawić Go-pro, podwozia nie będzie, może w następnym modelu ale sam wiesz jak to jest z podwoziem w EDFach na naszym lotnisku.

Link to comment
Share on other sites

a dlaczego dysza lekko rozwarta(jak w silniku rakietowym)?

 

To złudzenie na zdjęciu, jest zniekształcone bo robiłem z bliska. W realu dysza jest taka jak powinna być czyli lekko zbieżna ku wylotowi ale nie pamiętam proporcji. Co do wagi to dobre pytanie, jak wrócę do domu to zważę i będzie wiadomo.

Link to comment
Share on other sites

Robert - ja protestuję to TEN dział :) Tak na poważnie to nie wiem dlaczego DF-y są w dziale z kaczkami i skrzydełkami i co mają z nimi wspólnego. Konstrukcyjnie najbliżej im do "Jetów" turbinowych. W wielu przypadkach to wręcz  konstrukcje identyczne.
Chyba warto stworzyć nowy dział  Odrzutowce z napędem tunelowym. Ale jakby co to nie mam z tym problemu ;).

 

Ale jak go chcesz startować - ręcami? To może być stresujące chociaż pewnie nie niemożliwe. Chyba zostaje guma. A z którym motorem masz tego Storm'a?
 

Link to comment
Share on other sites

Start z ręki tym modelem jest banalny. Super sie go wyrzuca i jest za co trzymać bo wspaniale sie do tego nadaje ta wnęka podwoziowa. Miałem go do czasu aż rozprasowałem go po pasie w zbyt niskim lowpasie. Latał super. Ja niestety mojego nie ulepszyłem tak ładnie jak Ty. Będzie Ci dobrze służył.

Link to comment
Share on other sites

Robert - ja protestuję to TEN dział :) Tak na poważnie to nie wiem dlaczego DF-y są w dziale z kaczkami i skrzydełkami i co mają z nimi wspólnego. Konstrukcyjnie najbliżej im do "Jetów" turbinowych. W wielu przypadkach to wręcz  konstrukcje identyczne.

Chyba warto stworzyć nowy dział  Odrzutowce z napędem tunelowym. Ale jakby co to nie mam z tym problemu ;).

 

Ale jak go chcesz startować - ręcami? To może być stresujące chociaż pewnie nie niemożliwe. Chyba zostaje guma. A z którym motorem masz tego Storm'a?

 

przecież są "odrzutowce"

"Latające skrzydełka, bezogonowce, modele w układzie kaczki; z napędem śmigłowym i turbinowym"

:)

Link to comment
Share on other sites

"Setuchna"  zawsze mi się podobała jak  na samolot  z rodziny "rur"

Ciekaw jestem wyglądu ostatecznego;srebrny ,kamo ..czy coś jeszcze innego .Pamiętaj przy malowaniu że tylna część była mocno "opalona" temperaturą silnika i w każdym malowaniu wyglądało to tam jak stary piekarnik :)

 

Wlot wprawdzie powiększony w stosunku do skali  ale pokrywa powierzchnie pracującą wirnika 90  ?

 

Z ciekawością czekam na oblot

Link to comment
Share on other sites

Ale się dyskusja rozwinęła :)

 

Może prościej będzie przesunąć ten temat tam gdzie uzna Admin/Moderator.

 

W sp. wagi: wczoraj sprawdziłem, z regulatorem i dwoma bateriami (w sumie 6S, 2x4500) waga to około 3340. Z pewnością będzie jeszcze większa bo dojdzie malowanie, kabelki i różne drobiazgi.

Link to comment
Share on other sites

W sp. wagi: wczoraj sprawdziłem, z regulatorem i dwoma bateriami (w sumie 6S, 2x4500) waga to około 3340. Z pewnością będzie jeszcze większa bo dojdzie malowanie, kabelki i różne drobiazgi.

Potrzeba aż 2x 4500 6S ??? Toż to jakieś 1400-1500g !

Link to comment
Share on other sites

Potrzeba aż 2x 4500 6S ??? Toż to jakieś 1400-1500g !

 

Oczywiście, że nie, źle zostałem zrozumiany (lub źle napisałem), są dwa pakiety, każdy po trzy cele, w sumie 6S. Każdy z dwu pakietów ma pojemność 4500 mAh.

Link to comment
Share on other sites

Stockowo jest 2,7 do lotu

3.5 kg i jak chcesz go startować z ręki czy z katapulty skoro podwozia nie przewidujesz?

 

Producent faktycznie podaje wagę do lotu 2,7 kg z bateriami oraz z podwoziem, czasem można nawet znaleźć info iż w tej wadze jest zawarte także chowane podwozie. Moim zdaniem taka waga jest nieosiągalna. Od początku zakładałem, że mój będzie cięższy i że podwozia nie będzie (nie mam dostępu do odpowiedniego lotniska) a starty będą jak na lotniskowcu (no, prawie) czyli z wózka ciągniętego przez sznur gumowy. Lądowanie na brzuchu, w trawie. Tyle założeń, to mój pierwszy EDF więc wszystko jest możliwe, wiosną się okaże :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.