majula7 Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Silniki 2812 pochodza z kombata i tam spisywaly sie rewelacyjnie ale model wazyl do lotu ponizej kg i byl rzucany z reki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 ... A ten "lekki nadmiar mocy" powinieneś mieć na tych silnikach, które wstawisz - 2812 w porównaniu do szczotkowych Pemaxów 400 z fabrycznego wyposażenia to mocarze wręcz. We wspomnianym wstawiłem największe z dostępnych, jakie dało się jeszcze zabudować w gondolach - 2820 ze śmigłami trójłopatowymi 9". Tylko, że one będą miały co robić, bo muszą wytaszczyć w niebo grubo ponad 3 kg. Coś pomiędzy cielną krową a czołgiem... Skąd Ci się te grube 3 kg wzięły ? Mój gotowy do lotu waży 1535 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Skąd Ci się te grube 3 kg wzięły ? Mój gotowy do lotu waży 1535 g. Ano, uzbierało się niepostrzeżenie jakoś tak... Skrzydła uzbrojone kpl. - 930 g Kadłub kpl. uzbrojony - 550 g Podwozie przód - 140 g Podwozie stałe tymczasowe tył - 250 g Zasobnik Li-pol 4S 5200 z filtrami - 480 g Zasobnik Li-ion 4S 6800 z filtrami - 440 g Do tego jeszcze drobiazgi - pompa podwozia, jakiś tam płyn, przewody hydro - pewnie z 50...60 g. Dojdzie jeszcze parę gramów na mechanizm przesuwania pakietu podstawowego Li-poli z nadajnika, ta dziwność ma ułatwić proces załadunku o zwolnienie "personelu" z wyważania tego całego majdanu. 2850 i nie chce być mniej... Plus przewidywany ładunek roboczy w kontenerkach przykadłubowych (takich podkorygowanych z branży spożywczej do posiłków na wynos na przykład, z pianki one są, ale nie wiem dokładnie jakie to tworzywo - może ktoś z Was podpowie ) pobożnie życząc sobie tak z 500 gramów... Jak te fantazje przyłożyć do zmierzonej powierzchni skrzydeł - 58,5 dm^2 , to nie ma rozpaczy. Wychodzi z podstawowym zasobnikiem bez ładunku 41,2 g/dm^2, z pełnym zasobem energii na 70 minut dość żwawego lotu bez ładunku 48,7 g/dm^2. Porównując te rachunki do modelu Patryka , któremu dwa silniki rozmiaru 2812 powinny zapewnić ciąg statyczny coś w pobliżu 100% masy startowej, to może ze cztery-pięć metrów kilwateru zobaczy i tyle. Patryk, kręcisz obydwoma śmigłami w prawo ? (Sorki za OT - do ew. usunięcia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 A różnie, raz tak, raz tak, zależy jakie mam śmigła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 A różnie, raz tak, raz tak, zależy jakie mam śmigła A skłony i wykłony to jakieś tam masz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Wregi beda wklejone jakies 2-3 stopnie nadajac sklon natomiast ewentualne wyklony beda korygowane podkladkami Smigla w zalozeniu maja byc L i R trzylopatowe 8 lub 9 cali ale zaloze ewentualnie jakie mam Przymiarka po kefirze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mundek Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Przepraszam ,troche nie w temacie. Andrzej napisal : Jak te fantazje przyłożyć do zmierzonej powierzchni skrzydeł - 58,5 dm^2 Andrzej, proponuje zmierzyc i obliczyc jeszcze raz prawdziwa powierzchnie nosna skrzydla w T.S. 2 Podaje wartosci w dcm. Tak jest w mojm modelu. Rozpietosc skrzydla - 14,2 dcm. Srednia cieciwa skrzydla - 2.1 dcm. Powierzchnia nosna skrzydla 14.2 * 2.1= 29.82 dcm2 . taka jest prawda. Przy masie modelu 3000g i powierzchni nosnej 29,8 dcm Masz rewelacyjny wynik , 100g na dcm2. Zycze powodzenia Wladek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Przepraszam ,troche nie w temacie. Andrzej napisal : Jak te fantazje przyłożyć do zmierzonej powierzchni skrzydeł - 58,5 dm^2 Andrzej, proponuje zmierzyc i obliczyc jeszcze raz prawdziwa powierzchnie nosna skrzydla w T.S. 2 Podaje wartosci w dcm. Tak jest w mojm modelu. Rozpietosc skrzydla - 14,2 dcm. Srednia cieciwa skrzydla - 2.1 dcm. Powierzchnia nosna skrzydla 14.2 * 2.1= 29.82 dcm2 . taka jest prawda. Przy masie modelu 3000g i powierzchni nosnej 29,8 dcm Masz rewelacyjny wynik , 100g na dcm2. Zycze powodzenia Wladek. Jest jeszcze ciekawiej, bo instrukcja TS podaje 43dm^2. A tyle mniej więcej wychodzi po odliczeniu szerokości kadłuba i gondoli... Za to nie wyjdzie tyle po doliczeniu powierzchni statecznika + SW do tych 29,8 dm^2. Czyli liczone było obustronnie, nie w rzucie i do tego należy odnosić uzyskany wynik obciążenia powierzchni. Jeżeli obliczyć "normalnie" , to odnośne obciążenie będzie takie, jak podałeś - ok. 100 g/dm^2 (nawet trochę większe - gondole), co też nie jest tragedią. A to dlatego, że w kilka minut w zakresie czynności przedstartowych można powrócić do rozsądniejszych wartości - jeden mniejszy pakiet zamiast dwóch wielkich, bez rezerwy zasilania i zdwojonych SBEC-ów, bez pancernego podwozia (ale np. z pływakami - są firmowe). Coś za coś - ale można . Patryk, czy nie bierzesz pod uwagę możliwości lotu na jednym silniku ? Ponoć jest to bardzo trudne do wykonania... Tę kuszącą komorę w kadłubie pod skrzydłami zostawiasz pustą, czy masz jakiś pomysł na jej wykorzystanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 W tym dziale pokazywalem roznicowosc ciagu silnikow w kombacie dwusilnikowym Zanim go zabilem katowalem na rozne sposoby i lot na jednym silniku tez testowalem Po zmiksowaniu silnikow udalo mi sie wylaczyc silnik w locie i powiem, ze najwazniesza jest predkosc modelu da sie korygowac lot ciagiem i np lotkami, w kombacie nie mialem steru kierunku wiec bylo trudniej, ale wszystko do opanowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 4 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Oklejanie stopy trwa Miedzyczasie polutowalem troche wyposazenia Stopa skonczona teraz szlif i sie zobaczy co dalej Udalo sie powazyc gada i wywazyc Kadlub 321g Skrzydla 303g Serwa regle silniki 191g Lipo 332g Po dodaniu obciazenia zastepczego tak sie prezentuje w wannie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Stopa dostaje druga warstwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Uważaj z tym zanurzaniem surowego styroduru. Z moich doświadczeń wynika, że cholernie chłonie wodę. Też pracuję z szarym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 To nie styrodur tylko panel podłogowy 3mm całkowicie odporny na wodę - chyba?jest to pochodna polistyrenu ale mało komórkowy twór wiec powinno być ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 To zmienia postać rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2017 Powstaja plywaki skrzydlowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 17 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 Teraz model czeka na oklejanie aby zamaskowac przejscie kadlub plywak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 A gdzie redan ? Na ostatnich zdjęciach wygląda jakbyś zrezygnował z typowego "ostrego uskoku" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 redan jest 0,5cm oklejanie skyloftem trwa ciezki material do roboty ale papier sniadaniowy jeszcze gorzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 redan jest 0,5cm No to prawie go nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 zobaczymy w praniu, najwyzej sie po pierwszych probach wodnych poprawi bedzie mozliwosc przesuniecia redanu do przodu lub do tylu jak i zwiekszenia wysokosci wannowe proby plywania wskazuja ze na poczatek powinno byc ok majac mentora ktory jest malowany lakierami w sprayu oraz kadlub twinstara pochlapanego farba ktora odlazi platami (chyba jakis lateks lub olejna) przeprowadzilem proby z akrylem do scian i trzyma sie calkiem dobrze, na koniec dam warstwe lakieru bezbarwnego czas osadzic napedy ostatecznie tak bedzie wygladala oslona silnika i regulatora plywaki podskrzydlowe wydaja mi sie jakies troche male wiec chyba zrobie drugi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi