Skocz do zawartości

Multiplex twinstar hydro


Rekomendowane odpowiedzi

...

A ten "lekki nadmiar mocy" powinieneś mieć na tych silnikach, które wstawisz - 2812 w porównaniu do szczotkowych Pemaxów 400 z fabrycznego wyposażenia to mocarze wręcz. We wspomnianym wstawiłem największe z dostępnych, jakie dało się jeszcze zabudować w gondolach - 2820 ze śmigłami trójłopatowymi 9". Tylko, że one będą miały co robić, bo muszą wytaszczyć w niebo grubo ponad 3 kg. Coś pomiędzy cielną krową a czołgiem...

Skąd Ci się te grube 3 kg wzięły ?

Mój gotowy do lotu waży 1535 g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd Ci się te grube 3 kg wzięły ?

Mój gotowy do lotu waży 1535 g.

Ano, uzbierało się niepostrzeżenie jakoś tak...

 

Skrzydła uzbrojone kpl. - 930 g

Kadłub kpl. uzbrojony - 550 g

Podwozie przód - 140 g

Podwozie stałe tymczasowe tył - 250 g

Zasobnik Li-pol 4S 5200 z filtrami - 480 g

Zasobnik Li-ion 4S 6800 z filtrami - 440 g

Do tego jeszcze drobiazgi - pompa podwozia, jakiś tam płyn, przewody hydro - pewnie z 50...60 g. Dojdzie jeszcze parę gramów na mechanizm przesuwania pakietu podstawowego Li-poli z nadajnika, ta dziwność ma ułatwić proces załadunku o zwolnienie "personelu" z wyważania tego całego majdanu.

 

2850 i nie chce być mniej...

 

Plus przewidywany ładunek roboczy w kontenerkach przykadłubowych (takich podkorygowanych z branży spożywczej do posiłków na wynos na przykład, z pianki one są, ale nie wiem dokładnie jakie to tworzywo - może ktoś z Was podpowie  :)) pobożnie życząc sobie tak z 500 gramów...

 

Jak te fantazje przyłożyć do zmierzonej powierzchni skrzydeł - 58,5 dm^2 , to nie ma rozpaczy. Wychodzi z podstawowym zasobnikiem bez ładunku 41,2 g/dm^2, z pełnym zasobem energii na 70 minut dość żwawego lotu bez ładunku 48,7 g/dm^2.

 

Porównując te rachunki do modelu Patryka , któremu dwa silniki rozmiaru 2812 powinny zapewnić ciąg statyczny coś w pobliżu 100% masy startowej, to może ze cztery-pięć metrów kilwateru zobaczy i tyle.

Patryk, kręcisz obydwoma śmigłami w prawo ? 

 

(Sorki za OT - do ew. usunięcia) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wregi beda wklejone jakies 2-3 stopnie nadajac sklon natomiast ewentualne wyklony beda korygowane podkladkami

Smigla w zalozeniu maja byc L i R trzylopatowe 8 lub 9 cali ale zaloze ewentualnie jakie mam

 

post-903-0-82291100-1486053130_thumb.jpg

Przymiarka po kefirze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ,troche nie w temacie.

Andrzej napisal : Jak te fantazje przyłożyć do zmierzonej powierzchni skrzydeł - 58,5 dm^2 

 

     Andrzej, proponuje zmierzyc i obliczyc  jeszcze raz prawdziwa powierzchnie nosna skrzydla w T.S. 2

Podaje wartosci w dcm. Tak jest w mojm modelu.

Rozpietosc skrzydla - 14,2 dcm.

Srednia cieciwa skrzydla - 2.1 dcm.

Powierzchnia nosna skrzydla  14.2 * 2.1= 29.82 dcm2 . taka jest prawda.

Przy  masie modelu 3000g i powierzchni nosnej  29,8 dcm  Masz rewelacyjny wynik , 100g na dcm2.

 

Zycze powodzenia Wladek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ,troche nie w temacie.

Andrzej napisal : Jak te fantazje przyłożyć do zmierzonej powierzchni skrzydeł - 58,5 dm^2 

 

     Andrzej, proponuje zmierzyc i obliczyc  jeszcze raz prawdziwa powierzchnie nosna skrzydla w T.S. 2

Podaje wartosci w dcm. Tak jest w mojm modelu.

Rozpietosc skrzydla - 14,2 dcm.

Srednia cieciwa skrzydla - 2.1 dcm.

Powierzchnia nosna skrzydla  14.2 * 2.1= 29.82 dcm2 . taka jest prawda.

Przy  masie modelu 3000g i powierzchni nosnej  29,8 dcm  Masz rewelacyjny wynik , 100g na dcm2.

 

Zycze powodzenia Wladek.

Jest jeszcze ciekawiej, bo instrukcja TS podaje 43dm^2. A tyle mniej więcej wychodzi po odliczeniu szerokości kadłuba i gondoli... Za to nie wyjdzie tyle po doliczeniu powierzchni statecznika + SW do tych 29,8 dm^2. Czyli liczone było obustronnie, nie w rzucie i do tego należy odnosić uzyskany wynik obciążenia powierzchni. Jeżeli obliczyć "normalnie" , to odnośne obciążenie będzie takie, jak podałeś - ok. 100 g/dm^2 (nawet trochę większe - gondole), co też nie jest tragedią. A to dlatego, że w kilka minut w zakresie czynności przedstartowych można powrócić do rozsądniejszych wartości - jeden mniejszy pakiet zamiast dwóch wielkich, bez rezerwy zasilania i zdwojonych SBEC-ów, bez pancernego podwozia (ale np. z pływakami - są firmowe). Coś za coś - ale można  ;).

 

Patryk, czy nie bierzesz pod uwagę możliwości lotu na jednym silniku ? Ponoć jest to bardzo trudne do wykonania...

Tę kuszącą komorę w kadłubie pod skrzydłami zostawiasz pustą, czy masz jakiś pomysł na jej wykorzystanie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym dziale pokazywalem roznicowosc ciagu silnikow w kombacie dwusilnikowym

Zanim go zabilem katowalem na rozne sposoby i lot na jednym silniku tez testowalem

Po zmiksowaniu silnikow udalo mi sie wylaczyc silnik w locie i powiem, ze najwazniesza jest predkosc modelu

da sie korygowac lot ciagiem i np lotkami, w kombacie nie mialem steru kierunku wiec bylo trudniej, ale wszystko do opanowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-903-0-38517300-1486201460_thumb.jpg

Oklejanie stopy trwa

Miedzyczasie polutowalem troche wyposazenia

post-903-0-00823300-1486308092_thumb.jpg

post-903-0-47248800-1486308155_thumb.jpg

Stopa skonczona teraz szlif i sie zobaczy co dalej

post-903-0-92654100-1486479139_thumb.jpg

Udalo sie powazyc gada i wywazyc

Kadlub 321g

Skrzydla 303g

Serwa regle silniki 191g

Lipo 332g

post-903-0-08825700-1486479305_thumb.jpg

Po dodaniu obciazenia zastepczego tak sie prezentuje w wannie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy w praniu, najwyzej sie po pierwszych probach wodnych poprawi

bedzie mozliwosc przesuniecia redanu do przodu lub do tylu jak i zwiekszenia wysokosci

wannowe proby plywania wskazuja ze na poczatek powinno byc ok

post-903-0-76396500-1487495235_thumb.jpg

majac mentora ktory jest malowany lakierami w sprayu oraz kadlub twinstara pochlapanego farba ktora odlazi platami (chyba jakis lateks lub olejna) przeprowadzilem proby z akrylem do scian i trzyma sie calkiem dobrze, na koniec dam warstwe lakieru bezbarwnego

post-903-0-09560200-1487504911_thumb.jpg

post-903-0-19807700-1487504959_thumb.jpg

czas osadzic napedy

 

post-903-0-67965800-1487508180_thumb.jpg

ostatecznie tak bedzie wygladala oslona silnika i regulatora

post-903-0-08083500-1487508782_thumb.jpg

plywaki podskrzydlowe wydaja mi sie jakies troche male wiec chyba zrobie drugi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.