majula7 Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Antoni zakupil nowe cacka dla MW Test oznakowania ktore wykonalem na przezroczystej folii Sprobuje to przykleic podczas nakladania ostatniej warstwy akrylu Malowania ciag dalszy z jajka styropianowego zrobie plywaki Czas na oznaczenie SAR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 4 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 Test plywakow podskrzydlowych Zespol napedowy juz w miejscu Kpl zespol napedowy z owiewka Pomiarki smigiel czarne to 8x4 L/P pomaranczowe to 9x7 klasyczne + kolpaki ktore trzeba prysnac farba, odgrzebane zapasy garazowe Z tymi kolpakami to prawie wodoodporny bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 12 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 Proby wodne dokonane mam jeszcze film, troche poprawek i bedzie latane https://www.youtube.com/watch?v=rJtOymOMJck Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 18 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 Samolocik dostal kompozytowe buciki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 19 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Model skonczony Waga bez lipo 1248g Obecnie SC 110mm od natarcia Redan jakies 30mm przed SC obecnie Musze dokupic lipo bo moje nie wchodza do tego modelu Waga do lotu wyjdzie jakies 1400-1500g SC do oblotu znajdzie sie na redanie Chyba nastepny weekend jak nie bedzie wialo zrobie lotny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 26 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 odbyly sie kolejne proby wodne lewe skrzydlo jest o 10g ciezsze od prawego i podczas proby startu podtapia plywak roznica w wadze bierze sie z roznych regli trzeba bedzie dorobic wieksze plywaczki podskrzydlowe na smiglach 8 nie wystartuje mam 10 ale chyba do tych silnikow sa za duze musze kupic 9 problemem moze byc zasilanie wsadzilem pakiet 2200 25C i chyba tez jest za slaby musze cos pomyslec nad jakims ponad 3500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Według mojego skromnego zdania, należy pomierzyć prądy miernikiem i będziesz miał wynik jak na talerzu. W tedy wiesz co robić, pakiet czy zmienić śmigła. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 26 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Ja juz od poczatku nie do konca bylem przekonany do tych napedow Fajnie te silniki spisywaly sie w kombacie ktory do lotu wazyl ponizej kg mam hamownie w garazu, ale od paru lat juz nie korzystam, gdyz juz intuicyjnie potrafie okreslic co i jak pobawie sie troche, a jak nie da rady to wymienie silniki generalnie to uwazam pakiet powinien byc minimum 3500 zdarzalo sie ze latalem mentorem na pakietach 2200 ale bylo bardzo krotko malo miejsca w kadlubie z przodu jest i to rodzi ograniczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Sorki za pytanie, które może być nie na miejscu w tej chwili - nie brałeś pod uwagę dokupić firmowej "nakładki" by zrobić z modelu hydro? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem tego modelu do latania "koło domu". Z plaży startowałbym z ręki lub z wody bez jakichkolwiek przeróbek po dodaniu pływaczków podskrzydłowych lub właśnie tych firmowych dodatków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 26 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2017 Eeee nie, ja uwielbiam ,,czasem" byc modelarzem, ogladam czasem gotowce, lenistwo przechodzi z wiekiem, zbudowac, oblatac, odczuc satysfakcje ze cos sie potrawi lub nie- bezcenne a najwazniesze udaje sie zachowac techniczny umysl, ktory jak wszystko przemija, niestety generalnie to musze skrytykowac multiplexa mam mentora, teraz twinstara, w rekach mialem tez inne ich modele i wiele rzeczy do poprawy np umiejscowienie i mocowanie serw jak na niemiecka technologie to jednak badziew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 niestety generalnie to musze skrytykowac multiplexa mam mentora, teraz twinstara, w rekach mialem tez inne ich modele i wiele rzeczy do poprawy np umiejscowienie i mocowanie serw jak na niemiecka technologie to jednak badziew Też zaczynam powarkiwać na MPX-a, ale bardziej za wykonanie, co wychodzi "w praniu" ... o glebę . Trzy różne modele z tą samą poważną przypadłością - asymetrią aero skrzydeł. FC XL wyważony wzdłuż i wszerz malinowo, kładł się ostro na prawe skrzydło jeszcze na rozbiegu. Potrzeba było kilku ładnych milimetrów wychylenia lotek trymerem, żeby raczył szybować i latać prosto. Nie wspomnę o brakujących 300-400 gramach na przód dla wyważenia (vide filmiki od modelarza 115 w temacie o FC XL, żabka ślusarska jako balast "na szybko") z powodu serw usterzenia na ogonie - podzielam tu Twoją opinię. Easy Star kolegi Jacka (MrokJ), bez lotek, także dokładnie wyważony poprzecznie dość sporym ciężarem na lewym skrzydle (ok. 15 gramów błędu fabrycznego) także za nic nie chciał latać prosto, także masakrycznie walił się na prawe skrzydło i ledwo wystarczało pełnego skoku SK, żeby w ogóle udało się go wznieść - a i to nie bez trudu. Tortury przeginania skrzydeł trochę pomogły, ale niedostatecznie. Tak więc próby oblotu składały się głównie z kretobicia, ale odporny na takie polowania ów model jest wyjątkowo. Próby szybowania TS II także wykazały podobne choroby wrodzone, nieco mniej nasilone. Też na prawą stronę, ok. 3 mm wychylenia lotek potrzeba do prostego lotu. Starsze wykonania tych modeli chyba nie zdradzały takich dziwności - nie słyszałem, aby ktoś takowe zgłaszał. Więc może to ma związek ze skośnym widzeniem ? W temacie napędów Twin Stara sugerowałbym zapakować tam silniki fi zewn. 28 mm i najdłuższe jakie są (Pulso były 22 mm długości pakietu rdzenia stojana). Różnica ciężaru silnika nieco dłuższego nie jest wielka, a nawet przy mniejszym zapotrzebowaniu na moc jest z nawiązką kompensowana wyższą sprawnością mniej obciążonego większego (dłuższego) silnika. Wtedy te śmigła 10" byłyby pewnie dobre przy nieco większym pakiecie. Rezerwa mocy czasem się przydaje (czytaj : bywa zbawienna ). Ostatnio coraz mniej bezwietrznych dni ... Zmieniłeś śmigła do pierwszych prób wodnych na dwułopatowe ? A pływaczki podskrzydłowe powiększ tak ze dwa razy objętościowo i może nawet podetnij troszkę przody od spodu, żeby miały większą wyporność dynamiczną. Odzłośliwisz złośliwe podmuchy pod skrzydła, na wodzie to z nimi różnie bywa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibnexus Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Nie wiem o czym mówisz, mam ES, TS i dogfightera. Żadnych problemów z jakimś przeważaniem na skrzydło. Latają prościutko. ES to był mój pierwszy model, więc przez trzy sezony sporo przeszedł i po wypadkach lata dalej jak latał. Trymowanie tylko na początku SW i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 lewe skrzydlo jest o 10g ciezsze od prawego i podczas proby startu podtapia plywak Moim zdaniem to nie problem wagi a momentu odśmigłowego. Patrząc na zdjęcia, to masz chyba jednakowe śmigła a nie prawe i lewe. Wielkość pływaków też od początku budziła moje wątpliwości i czekałem z komentarzem do prób na wodzie a te zdają się potwierdzać, że jednak pływaki są zbyt małe. Podobny błąd popełniłem w modelu Bulinka, szacują wyporność pływaków jedynie na ciężar skrzydła ze wsp. 3 Niestety o wyporności pływaków decyduje moment odśmigłowy a ten dobrze zmierzyć na sucho opierając model lewym pływakiem na wagę i dołożyć jeszcze drugie tyle co wyjdzie Jeżeli zdecydujesz się na śmigła przeciwbieżne to problem momentu odśmigłowego zniknie i pływaki mogą być znacznie mniejsze - zobacz na moją stronę www. gdzie prezentuje model Cataliny. Ccenisz wielkość pływaków a na filmie z pływania i startów z wody zobaczysz, że nie ma problemów z topieniem skrzydła mimo małej wyporności pływaków. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Nie wiem o czym mówisz, mam ES, TS i dogfightera. Żadnych problemów z jakimś przeważaniem na skrzydło. Latają prościutko. Myślisz, że nie robiłem rozeznania wśród innych użytkowników tych modeli ? Nieliczni także zetknęli się z tymi dziwnościami, większość nie, ale i tak wiedzieli o co pytam. Wychodzi na to, że mam czasoprzestrzeń nad lądowiskiem mocno zakrzywioną w prawo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Twoje silniki mają ~ 170W każdy, to trochę za mało. Ja założyłem po 214 W i są wystarczające. Mój TS przed przeróbką na "łódź" latał z podwoziem i początkowo na obu prawych śmigłach ciężko mi było wystartować tak moment kładł go na skrzydło. Założyłem jedno śmigło lewe i problem zniknął. Na wodzie jeszcze nie próbowałem, ale był już dwa razy na lotnisku z kadłubem wodnym i ma pewne "opory" ze skręcaniem ze względu na większy kadłub. Dostanie większy ster kierunku. Pływaczki podskrzydłowe nie założone bo urwały by się na trawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Zmienilem plywaki na wieksze Smigla oczywiscie sa przeciwbiezne Musze chyba najpierw poleciec tym modelem na sucho wyregulowac go Skrzydla zostaly dowazone, w bagnecie znalazl sie olow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Smigla oczywiscie sa przeciwbiezne ..... ale może kręcą się w tą samą stronę taki mały żarcik aby weselej było dokonać kolejnej wodnej próby. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Gadzina plywa calkiem juz dobrze, lata rowniez calkiem przyjemnie, ale z wody to narazie nie startuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelikan1500 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Witaj Patryk . Mam Twin Stara do nauki latania już jest katowany kilka lat przez młodych i starszych adeptów pierwszych kroków z modelami samolotów rc . Osprzęt taki sobie 2 x Redox 500/1000 (500g ciągu statycznego) 2 x regler 30A i śmigła 9x5 GWS kręcą w tę samą stronę czyli w prawo , aku to pierwszy wypust Li-pol E-force 11,1V 1800mAh 20C (wszystkie już lekko spuchnięte lot na pełnym gazie jakieś 8min) regle spięte przez kabel Y pod jeden kanał . Model puszczany z ręki jak i z " brzucha " po trawie (oczywiście nie takiej po kolana )przy wadze 1200g daje spokojnie radę . Nie przesadzał bym z tym Li-polem aż tak bardzo bo dodając mu POWERA poprzez zwiększenie parametrów Li-pola dodajesz mu wagi która KIEPSKO wpływa na ODERWANIE się hydromodelu od lustra wody . Przerabiałem to już w kilku modelach dla klientów od zbudowania do oblotu z wody włącznie . Dobrze że wykonujesz próby na SUCHO to nie będzie niespodzianek nad wodą a start musisz dopracować już sam , każdy model startuje inaczej . Jeden potrzebuje dużej prwdkości i bez steru wysokości się poderwie a drugiemu będziesz musiał pomagać . Pilnuj się przy mocniejszym wietrze żeby startować prosto pod wiatr bo boczny podmuch PRZYKLEI ci pływak po zawietrznej i zrobisz CYRKIEL zamiast startu (z możliwością NABRANIA WODY). Próbuj życzę powodzenia doznania z latania hydro BEZCENNE . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Zwiekszylem drastycznie plywaki podskrzydlowe (2x) na smiglach 10 wszystko mocno chlapie, model nigdy wczesniej nie latal wiec zdecydowalem sie na loty z reki na sucho Oblot na smiglach 10, model zostal wytrymowany , dopiero zmiana smigiel na 8 dala mu lepsze loty Dzis proby startu z wody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi